世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

グリセリン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Glycerin Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のグリセリン市場は、2021年に18億6000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.70%を示し、2027年までに26億2000万米ドルの市場に到達すると予想しています。COVID-1... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のグリセリン市場は、2021年に18億6000万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.70%を示し、2027年までに26億2000万米ドルの市場に到達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

グリセリンとは、植物油や動物性油脂から抽出されるトリヒドロキシアル コールを指します。無色透明、無臭の吸湿性液体で、いくつかの抗菌特性を有しています。皮膚外層の保湿、皮膚バリア機能の改善、皮膚刺激物からの保護、創傷治癒の促進などの効果がある。その結果、世界中のさまざまなスキンケア製品の処方に広く利用されています。

グリセリンの市場動向。
現在、コロナウイルス病(COVID-19)の伝染性の発生と、その蔓延を防ぐための警戒が理由で、手指消毒剤、石鹸、手洗い、洗剤の製造におけるグリセリンの利用がかなり増加しています。これは、市場の成長を促進する重要な要因の1つとなっています。グリセリンは、製品が乾燥しないように、製品から水分が失われるのを防ぐ働きがあります。そのため、変性剤、香料成分、オーラルケア剤、ヘアコンディショニング剤、皮膚保護剤、粘度低下剤などとして世界中で広く利用されています。また、歯磨き粉、シェービングクリーム、肌や髪に滑らかさと潤滑性を与える製品など、多くのパーソナルケア製品の製造に使用されることが多くなっています。さらに、グリセリンは保湿剤、溶剤、保存料、甘味料として機能するため、食品・飲料産業で幅広い用途に使用されています。さらに、塗料やインク、コーティング剤に使用されるアルキド樹脂やポリウレタンを製造するためのポリマー構成要素として、グリセリンの用途が拡大していることも、市場の成長に寄与しています。また、製薬業界の発展やバイオディーゼル燃料の需要拡大も、市場の見通しを大きく左右しています。

主要な市場細分化
IMARC Groupは、世界のグリセリン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、プロセス、グレード、供給元、用途に基づき市場を分類しています。

プロセス別の内訳

トランスエステル化
ケン化
脂肪分解

グレードによる分解

USPグレード
テクニカルグレード

出所別構成比。

バイオディーゼル
脂肪酸
その他

アプリケーション別構成比

医薬品
食品・飲料
パーソナルケア・化粧品
工業用化学品
その他

地域別内訳

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競争環境。
業界の競争環境は、アーチャー-ダニエルズ-ミッドランド社、Avrilグループ、BASF SE、Cargill Incorporated、Croda International PLC、Emery Oleochemicals (PTT Global Chemical Public Company Limited), Godrej Industries Limited, IOI Corporation Berhad, 花王株式会社、Kuala Lumpur Kepong Berhad, Louis Dreyfus Company B.V., The Procter & Gamble Company and Wilmar International Limitedの主要企業のプロファイルと共に調査されています。

本レポートで回答した主な質問
グリセリンの世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界のグリセリン市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
プロセス別の市場構成は?
グレード別の市場構成は?
供給源に基づく市場の内訳は?
用途別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
グリセリンの世界市場の構造および主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Glycerin Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Process
6.1 Transesterification
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Saponification
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Fat Splitting
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Grade
7.1 USP Grade
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Technical Grade
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Source
8.1 Biodiesels
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Fatty Acids
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Pharmaceuticals
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Food and Beverages
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Personal Care and Cosmetics
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Industrial Chemicals
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Archer-Daniels-Midland Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Avril Group
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 BASF SE
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Cargill Incorporated
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 SWOT Analysis
15.3.5 Croda International PLC
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Emery Oleochemicals (PTT Global Chemical Public Company Limited)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Godrej Industries Limited
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 IOI Corporation Berhad
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Kao Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Kuala Lumpur Kepong Berhad
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Louis Dreyfus Company B.V.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 SWOT Analysis
15.3.12 The Procter & Gamble Company
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Wilmar International Limited
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global glycerin market reached a value of US$ 1.86 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 2.62 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Glycerin refers to a trihydroxy alcohol extracted from vegetable oils or animal fats. It is a clear, colorless, odorless, and hygroscopic fluid that has several antimicrobial properties. It assists in hydrating the outer layer of the skin, improving skin barrier function and skin mechanical properties, providing protection against skin irritants, and accelerating wound-healing processes. As a result, it is extensively utilized in the formulation of various skincare products across the globe.

Glycerin Market Trends:
There is currently a considerable rise in the utilization of glycerin in the manufacturing of hand sanitizers, soaps, hand washes, and detergents on account of the contagious outbreak of coronavirus disease (COVID-19) and the alarming need to protect against the spread of the pandemic. This represents one of the key factors propelling the growth of the market. Glycerin helps prevent the loss of moisture from products so that they do not dry out. Consequently, it is widely utilized as denaturants, fragrance ingredients, oral care agents, hair conditioning agents, skin protectants, and viscosity-decreasing agents worldwide. It is also increasingly employed in the production of numerous personal care products, such as toothpaste, shaving creams, and skin and hair products to provide smoothness and lubrication. Moreover, glycerin finds extensive applications in the food and beverage (F&B) industry due to its ability to function as a humectant, solvent, preservative, and sweetener. This, coupled with the expanding application of glycerin as a polymer building block to manufacture alkyd resins and polyurethanes for usage in paints, inks, and coatings, is contributing to market growth. Other major factors, including the thriving pharmaceutical industry and the escalating demand for biodiesel, are creating a favorable market outlook.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global glycerin market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on process, grade, source and application.

Breakup by Process:

Transesterification
Saponification
Fat Splitting

Breakup by Grade:

USP Grade
Technical Grade

Breakup by Source:

Biodiesels
Fatty Acids
Others

Breakup by Application:

Pharmaceuticals
Food and Beverages
Personal Care and Cosmetics
Industrial Chemicals
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer-Daniels-Midland Company, Avril Group, BASF SE, Cargill Incorporated, Croda International PLC, Emery Oleochemicals (PTT Global Chemical Public Company Limited), Godrej Industries Limited, IOI Corporation Berhad, Kao Corporation, Kuala Lumpur Kepong Berhad, Louis Dreyfus Company B.V., The Procter & Gamble Company and Wilmar International Limited.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global glycerin market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global glycerin market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the process?
What is the breakup of the market based on the grade?
What is the breakup of the market based on the source?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global glycerin market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Glycerin Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Process
6.1 Transesterification
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Saponification
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Fat Splitting
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Grade
7.1 USP Grade
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Technical Grade
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Source
8.1 Biodiesels
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Fatty Acids
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Others
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Pharmaceuticals
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Food and Beverages
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Personal Care and Cosmetics
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Industrial Chemicals
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Archer-Daniels-Midland Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Avril Group
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 BASF SE
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Cargill Incorporated
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 SWOT Analysis
15.3.5 Croda International PLC
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.6 Emery Oleochemicals (PTT Global Chemical Public Company Limited)
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Godrej Industries Limited
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 IOI Corporation Berhad
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Kao Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Kuala Lumpur Kepong Berhad
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Louis Dreyfus Company B.V.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 SWOT Analysis
15.3.12 The Procter & Gamble Company
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Wilmar International Limited
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る