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インタラクティブプロジェクター市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Interactive Projector Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インタラクティブプロジェクターの世界市場は、2021年に27億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.7%を示し、2027年までに81億米ドルに達すると予測しています。COVI... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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148 英語

 

サマリー

インタラクティブプロジェクターの世界市場は、2021年に27億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.7%を示し、2027年までに81億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

インタラクティブプロジェクターとは、ホワイトボード、プロジェクタースクリーン、壁などの表面をインタラクティブにすることができる高度な画像出力装置を指します。ペンやスタイラス、指などを使って投影動作をコントロールすることができ、その動きを追跡するためのカメラを通して操作します。プロジェクターは、参加者のリアルタイムな理解を向上させ、プレゼンターが投影された映像に積極的に参加できるようにするため、教育機関や共同作業する組織の現場で一般的に使用されています。また、便利なマルチタッチコラボレーション、マルチユーザー対応、コンピューターに依存しないインタラクティブ性など、さまざまな利点を備えています。

教育分野での大きな成長と、効率的なeラーニングやプレゼンテーションのソリューションに対する需要の高まりは、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。また、企業や医療機関において、プレゼンテーションや患者への情報伝達のためにインタラクティブプロジェクターの利用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。さらに、ゲーム開発者は、没入型ゲーム体験を提供するために、これらのプロジェクターを使用しています。インタラクティブプロジェクターは、ゲームエリアをカスタマイズし、壁や床、テーブルと連動させることで、精巧なゲームプレイを可能にします。さらに、クラウドコンピューティング、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)との製品統合など、さまざまな技術的進歩が市場成長に寄与しています。その他、センサー技術の向上や、デジタル学習ソリューションの推進に向けた有利な政策の実施、教育分野全体での自動化・デジタル化の進展などが、市場をさらに押し上げると予想されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupでは、インタラクティブプロジェクターの世界市場における各サブセグメントの主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、技術、投影距離、寸法、解像度、用途に基づいて市場を分類しています。

技術別の内訳

DLP
LCD
LCoS

投写距離別構成比。

標準投射距離
短焦点
超短焦点

寸法別内訳

2D インタラクティブプロジェクター
3Dインタラクティブプロジェクター

解像度によるブレークアップ

XGA(Extended Graphis Display)
WXGA (ワイドXGA)
WUXGA(ワイドウルトラXGA)
HD(ハイディフィニション)

アプリケーション別構成比

教育分野
ビジネス
ヘルスケア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとしては、BenQ Corporation (Qisda Corporation)、Boxlight、Casio Computer Co.Ltd.、Dell Technologies Inc.、Delta Electronics Inc.、Hitachi Digital Media Group、NEC Display Solutions Ltd.(NEC)、Optoma Technology, Inc. (Coretronic Corporation)、Panasonic Corp.、Seiko Epson Corp.、Touchjet Inc.などである。

本レポートで回答した主な質問
インタラクティブプロジェクターの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域市場は?
COVID-19はインタラクティブプロジェクターの世界市場にどのような影響を与えたか?
技術別の市場構成は?
投射距離による市場のブレークアップは?
次元別の市場構成は?
解像度別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
インタラクティブプロジェクターの世界市場構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Interactive Projector Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Technology
6.1 DLP
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 LCD
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 LCoS
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Projection Distance
7.1 Standard Throw
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Short Throw
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Ultra-Short Throw
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Dimension
8.1 2D Interactive Projectors
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 3D Interactive Projectors
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Resolution
9.1 XGA (Extended Graphis Display)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 WXGA (Wide- XGA)
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 WUXGA (Wide- Ultra XGA)
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 HD (High Definition)
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Application
10.1 Education
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Business
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Healthcare
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Others
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 BenQ Corporation (Qisda Corporation)
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Boxlight
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.3 Casio Computer Co. Ltd.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Dell Technologies Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Delta Electronics Inc.
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 Hitachi Digital Media Group
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 NEC Display Solutions Ltd. (NEC Corporation)
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 Optoma Technology Inc. (Coretronic Corporation)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Panasonic Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Seiko Epson Corp.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Touchjet Inc.
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global interactive projector market reached a value of US$ 2.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 8.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 20.7% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

An interactive projector refers to an advanced image output device that can make surfaces, such as whiteboards, projector screens or walls, interactable. It enables the user to control the projection activities through a pen, mechanical stylus or a finger and is operated through a camera to track the movements. The projectors are commonly used in educational institutes and collaborative organizational settings for improving real-time understanding of the participants and enabling the presenter to actively participate with the projected images. They also offer various advantages, such as convenient multi-touch collaboration, multi-user compatibility and computer-independent interactivity.

Significant growth in the education sector, along with the rising demand for efficient e-learning and presentation solutions, is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, increasing utilization of interactive projectors across the corporate and healthcare sectors for conducting presentations and communicating information to the patients, are favoring the market growth. Moreover, game developers are using these projectors to offer an immersive gaming experience to the consumer. Interactive projectors enable the gamer to customize the gaming area and interact with the walls, floors and tables for elaborate gameplay. Additionally, various technological advancements, such as product integration with cloud computing, the internet of things (IoT) and artificial intelligence (AI), are contributing to the market growth. Other factors, including improvements in sensor technologies and the implementation of favorable policies to promote digital learning solutions, along with increasing automation and digitization across the education sector, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global interactive projector market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on technology, projection distance, dimension, resolution and application.

Breakup by Technology:

DLP
LCD
LCoS

Breakup by Projection Distance:

Standard Throw
Short Throw
Ultra-Short Throw

Breakup by Dimension:

2D Interactive Projectors
3D Interactive Projectors

Breakup by Resolution:

XGA (Extended Graphis Display)
WXGA (Wide- XGA)
WUXGA (Wide- Ultra XGA)
HD (High Definition)

Breakup by Application:

Education
Business
Healthcare
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being BenQ Corporation (Qisda Corporation), Boxlight, Casio Computer Co. Ltd., Dell Technologies Inc., Delta Electronics Inc., Hitachi Digital Media Group, NEC Display Solutions Ltd. (NEC Corporation), Optoma Technology, Inc. (Coretronic Corporation), Panasonic Corp., Seiko Epson Corp. and Touchjet Inc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global interactive projector market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global interactive projector market?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the projection distance?
What is the breakup of the market based on the dimension?
What is the breakup of the market based on the resolution?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global interactive projector market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Interactive Projector Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Technology
6.1 DLP
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 LCD
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 LCoS
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Projection Distance
7.1 Standard Throw
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Short Throw
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Ultra-Short Throw
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Dimension
8.1 2D Interactive Projectors
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 3D Interactive Projectors
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Resolution
9.1 XGA (Extended Graphis Display)
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 WXGA (Wide- XGA)
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 WUXGA (Wide- Ultra XGA)
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 HD (High Definition)
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Application
10.1 Education
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Business
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Healthcare
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Others
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 BenQ Corporation (Qisda Corporation)
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Boxlight
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 Financials
16.3.3 Casio Computer Co. Ltd.
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 Financials
16.3.3.4 SWOT Analysis
16.3.4 Dell Technologies Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Delta Electronics Inc.
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 Hitachi Digital Media Group
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 NEC Display Solutions Ltd. (NEC Corporation)
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 Optoma Technology Inc. (Coretronic Corporation)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Panasonic Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Seiko Epson Corp.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 Touchjet Inc.
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio

 

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