インドのタイヤ市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測India Tyre Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドのタイヤ市場は、2021年に1億8,200万本の数量に到達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.59%を示し、2027年には2億2,180万ユニットに達すると予測しています。COVID-19の不確実... もっと見る
サマリーインドのタイヤ市場は、2021年に1億8,200万本の数量に到達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.59%を示し、2027年には2億2,180万ユニットに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。インドは、中国、欧州、米国に次ぐ世界第4位のタイヤ市場である。インドでは現在、特にバスやトラックでタイヤのラジアル化が進んでおり、市場を牽引しています。また、タイヤは乗用車、バス、軍用車、二輪車、トラックなど、あらゆるタイプの車両に使用されており、膨大な消費者ベースを有しています。タイヤの需要は、主にOEMと補修用という2つのエンドユーザーセグメントから生み出されています。現在、タイヤ市場の大半を占めているのは補修用市場である。OEMの需要は新車の販売動向によって左右されるのに対し、補修用市場は使用パターンや交換サイクルに連動している。インドでは、タイヤ市場はかなり集中しており、上位10社のメーカーが市場全体の約80%のシェアを占めています。現在、MRF、Apollo Tyres、JK Tyresがこの市場のトッププレーヤーを代表しています。主要市場のセグメンテーション IMARC Groupは、インドタイヤ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、車種、OEMと補修用セグメント、国内生産と輸入、ラジアルタイヤとバイアスタイヤ、チューブとチューブレスタイヤ、タイヤサイズと価格セグメントに基づいて、市場を分類しています。 車種別構成比二輪車 三輪車 乗用車 小型商用車 中型・大型商用車 オフ・ザ・ロード OEM・代替品セグメント別構成比。 OEMタイヤ リプレイスメントタイヤ 国内生産と輸入の内訳。 国内生産 輸入 ラジアルタイヤとバイアスタイヤの内訳。 バイアスタイヤ ラジアルタイヤ チューブタイヤとチューブレスタイヤの内訳。 チューブタイヤ チューブレスタイヤ タイヤサイズ別構成比。 小 中型 ラージ 価格帯別構成比 低 中位 高 地域別構成比 北インド 東インド 西・中央インド 南インド バリューチェーン分析 主要なドライバーと課題 ポーターズファイブフォース分析 PESTEL分析 政府規制 競合の状況 本レポートでは、MRF Limited, CEAT Limited, JK Tyre & Industries Ltd., Apollo Tyres Ltd.などのインドタイヤ企業による市場の競争環境についても分析を行っています。 IMARCグループの最新レポートでは、インドのタイヤ市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供しています。市場のマクロ的な概要から、業界パフォーマンスのミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5つの力分析、バリューチェーン分析など、多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他インドタイヤ市場に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で進出を計画しているすべての人々にとって必読の書です。本レポートで回答した主な質問 1.2021年のインドタイヤ市場規模は? 2.2022-2027年におけるインドタイヤ市場の成長率はどの程度と予測されるか? 3.インドタイヤ市場を牽引する主要因は何か? 4.COVID-19がインドタイヤ市場に与えた影響とは? 5.インドタイヤ市場の車種別構成は? 6.インドタイヤ市場のOEM・市販セグメント別構成は? 7.インドタイヤ市場の国内生産と輸入の内訳は? 8.ラジアルタイヤとバイアスタイヤのインド市場の内訳は? 9.インドタイヤ市場のタイヤサイズ別構成は? 10.インドタイヤ市場の主要地域は? 11.インドタイヤ市場の主要プレイヤー/企業は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Tyre Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Vehicle Type 5.5 Market Breakup by OEM and Replacement Segment 5.6 Market Breakup by Domestic Production and Imports 5.7 Market Breakup by Radial and Bias Tyres 5.8 Market Breakup by Tube and Tubeless Tyres 5.9 Market Breakup by Tyre Size 5.10 Market Breakup by Price Segment 5.11 Market Breakup by Region 5.12 Market Forecast 5.13 SWOT Analysis 5.13.1 Overview 5.13.2 Strengths 5.13.3 Weaknesses 5.13.4 Opportunities 5.13.5 Threats 5.14 Value Chain Analysis 5.14.1 Overview 5.14.2 Research and Development 5.14.3 Raw Material Procurement 5.14.4 Tyre Manufacturing 5.14.5 Marketing 5.14.6 Distribution 5.14.7 End-Users 5.14.8 Recycling 5.15 Porters Five Forces Analysis 5.15.1 Overview 5.15.2 Bargaining Power of Buyers 5.15.3 Bargaining Power of Suppliers 5.15.4 Degree of Competition 5.15.5 Threat of New Entrants 5.15.6 Threat of Substitutes 5.16 PESTEL Analysis 5.16.1 Political 5.16.2 Economic 5.16.3 Social 5.16.4 Legal 5.16.5 Environmental 5.16.6 Technological 5.17 Price Analysis 5.17.1 Price Indicators 5.17.2 Price Structure 5.17.3 Margin Analysis 6 Market Breakup by Vehicle Type 6.1 Two Wheelers 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Three Wheelers 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Passenger Cars 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Light Commercial Vehicles 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Medium and Heavy Commercial Vehicles 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Off the Road 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by OEM and Replacement Segment 7.1 OEM Tyres 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Replacement Tyres 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Domestic Production and Imports 8.1 Domestic Production 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Imports 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Radial and Bias Tyres 9.1 Bias Tyres 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Radial Tyres 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Tube and Tubeless Tyres 10.1 Tube Tyres 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Tubeless Tyres 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Tyre Size 11.1 Small 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Medium 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Large 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Price Segment 12.1 Low 12.1.1 Market Trends 12.1.2 Market Forecast 12.2 Medium 12.2.1 Market Trends 12.2.2 Market Forecast 12.3 High 12.3.1 Market Trends 12.3.2 Market Forecast 13 Market Breakup by Region 13.1 North India 13.1.1 Market Trends 13.1.2 Market Forecast 13.2 West and Central India 13.2.1 Market Trends 13.2.2 Market Forecast 13.3 South India 13.3.1 Market Trends 13.3.2 Market Forecast 13.4 East India 13.4.1 Market Trends 13.4.2 Market Forecast 14 Government Regulations 15 Strategic Recommendations 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 MRF Limited 16.3.2 CEAT Limited 16.3.3 JK Tyre & Industries Ltd 16.3.4 Apollo Tyres Ltd
SummaryThe India tyre market reached a volume of 182 Million Units in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 221.8 Million Units by 2027, exhibiting a CAGR of 3.59% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 India Tyre Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Vehicle Type 5.5 Market Breakup by OEM and Replacement Segment 5.6 Market Breakup by Domestic Production and Imports 5.7 Market Breakup by Radial and Bias Tyres 5.8 Market Breakup by Tube and Tubeless Tyres 5.9 Market Breakup by Tyre Size 5.10 Market Breakup by Price Segment 5.11 Market Breakup by Region 5.12 Market Forecast 5.13 SWOT Analysis 5.13.1 Overview 5.13.2 Strengths 5.13.3 Weaknesses 5.13.4 Opportunities 5.13.5 Threats 5.14 Value Chain Analysis 5.14.1 Overview 5.14.2 Research and Development 5.14.3 Raw Material Procurement 5.14.4 Tyre Manufacturing 5.14.5 Marketing 5.14.6 Distribution 5.14.7 End-Users 5.14.8 Recycling 5.15 Porters Five Forces Analysis 5.15.1 Overview 5.15.2 Bargaining Power of Buyers 5.15.3 Bargaining Power of Suppliers 5.15.4 Degree of Competition 5.15.5 Threat of New Entrants 5.15.6 Threat of Substitutes 5.16 PESTEL Analysis 5.16.1 Political 5.16.2 Economic 5.16.3 Social 5.16.4 Legal 5.16.5 Environmental 5.16.6 Technological 5.17 Price Analysis 5.17.1 Price Indicators 5.17.2 Price Structure 5.17.3 Margin Analysis 6 Market Breakup by Vehicle Type 6.1 Two Wheelers 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Three Wheelers 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Passenger Cars 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Light Commercial Vehicles 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Medium and Heavy Commercial Vehicles 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Off the Road 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by OEM and Replacement Segment 7.1 OEM Tyres 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Replacement Tyres 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Domestic Production and Imports 8.1 Domestic Production 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Imports 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Radial and Bias Tyres 9.1 Bias Tyres 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Radial Tyres 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Tube and Tubeless Tyres 10.1 Tube Tyres 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Tubeless Tyres 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Tyre Size 11.1 Small 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Medium 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Large 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Price Segment 12.1 Low 12.1.1 Market Trends 12.1.2 Market Forecast 12.2 Medium 12.2.1 Market Trends 12.2.2 Market Forecast 12.3 High 12.3.1 Market Trends 12.3.2 Market Forecast 13 Market Breakup by Region 13.1 North India 13.1.1 Market Trends 13.1.2 Market Forecast 13.2 West and Central India 13.2.1 Market Trends 13.2.2 Market Forecast 13.3 South India 13.3.1 Market Trends 13.3.2 Market Forecast 13.4 East India 13.4.1 Market Trends 13.4.2 Market Forecast 14 Government Regulations 15 Strategic Recommendations 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 MRF Limited 16.3.2 CEAT Limited 16.3.3 JK Tyre & Industries Ltd 16.3.4 Apollo Tyres Ltd
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よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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