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インドのスポーツ・フィットネスグッズ市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


Indian Sports and Fitness Goods Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのスポーツ・フィットネス用品市場は、2021年に1,934 Million米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3,065百万米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR8.5%を示すと予測していま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,299
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110 英語

 

サマリー

インドのスポーツ・フィットネス用品市場は、2021年に1,934 Million米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3,065百万米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR8.5%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

スポーツ用品は、スポーツに参加したり、関連する怪我を予防したりするために必要な器具や衣服のことを指します。一方、フィットネス用品はスポーツ用品のサブセットであり、運動時に使用される。柔軟性、筋力、心肺機能の向上など、総合的な健康維持に役立つことから、広く活用されています。近年、フィットネスへの注目が高まる中、インドでは様々な機関が積極的に身体活動に参加することを推奨しています。インドでは、肥満、脳卒中、2型糖尿病、心臓病、動脈硬化などの生活習慣病が増加していることから、個人の健康維持に注目が集まっています。その結果、ジムやフィットネスセンターの数が増加し、スポーツ・フィットネス用品の売上が伸びています。また、ソーシャル・メディアも市場の成長を促進する要因の一つとなっています。FacebookやInstagram、Twitterなどのソーシャルメディアを通じて、スポーツ・フィットネス用品メーカーが消費者と直接コミュニケーションをとっています。また、これらのプラットフォームを利用して広告を出すことで、製品の仕様や機能性を潜在顧客に伝えています。さらに、製造技術の革新によって市場はますます活性化し、国内だけでなく海外のブランドもさまざまな先進機器を提供しています。これらの製品には、スマートテニスラケット、スピードトレーニング機器、モーター付きトレッドミル、フィットネスバンドなどがあります。

主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupでは、インドのスポーツ・フィットネス用品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年~2027年の国・地域レベルでの予測を掲載しています。当レポートでは、製品タイプ、フィットネスグッズ、カーディオトレーニンググッズ、エンドユースに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別構成比ボール
フィットネスグッズ
アドベンチャースポーツ
ゴルフ
その他

スカッシュ、ホッケー、クリケット、テニス、ボウリング、卓球、サッカー、バレーボール、バスケットボール、ドッジボール、ハンドボールなどのスポーツ人気が高まっていることから、現在、フィットネス用品が最も人気のある商品タイプとなっています。また、インドでは今後、男子・女子ホッケーのワールドリーグや女子ワールドT20などの国際的なスポーツイベントが予定されており、市場の成長をさらに後押しするものと思われます。

フィットネスグッズ別構成比

カーディオトレーニンググッズ
筋力トレーニング

筋持久力を高め、心肺機能を向上させる有酸素運動用具が、市場全体の大半を占めています。さらに、血液と酸素を効率的に全身に行き渡らせることができます。

カーディオトレーニンググッズ別構成比

ルームランナー
ステーショナリーバイク
ローイングマシン
エリプティカル
その他

トレッドミルは、専門家の指導がなくてもできる効率的な有酸素運動を提供するため、現在、市場で明確な優位性を示しています。

エンドユーザー別内訳。

ヘルスクラブ/スポーツジム
ホームコンシューマー
ホテル・コーポレートオフィス
病院・医療機関・公共機関
その他

肥満や生活習慣病の増加による健康志向の高まりから、ヘルスクラブ・スポーツジムがトップシェアを占めています。

地域別インサイト

インド西部・中部
北インド
南インド
東インド

地域別では、西インドと中央インドが最も大きな市場となっています。これは、同地域の急速な都市化と一人当たりの所得の増加に起因しています。

競合環境
本レポートでは、市場の競争環境について、業界で事業を展開する主要企業の詳細なプロフィールとともに分析しています。これらのプレイヤーの一部を紹介します。

コスコ(インド)リミテッド
Nivia Sports Private Limited(フリーウィル・スポーツ・プライベート・リミテッド)
バラ・インターナショナル - ヴィネックス・スポーツ
Sareen Sports Industries(サリーン・スポーツ・インダストリーズ
Sansparelis Greenland Private Limited この報告書で回答した主な質問
1.インドのスポーツ・フィットネス用品市場の成長率はどの程度と予想されますか?
2.インドのスポーツ・フィットネス用品市場を牽引する主な要因は何か?
3.インドのスポーツ・フィットネス用品市場におけるCOVID-19のインパクトは?
4.インドのスポーツ・フィットネス用品市場の製品タイプ別内訳は?
5.インドのスポーツ・フィットネス用品市場のフィットネスグッズに基づく内訳は?
6.インドのスポーツ・フィットネス用品市場におけるカーディオトレーニンググッズの構成比は?
7.インドのスポーツ・フィットネス用品市場のエンドユーズ別構成は?
8.インドのスポーツ・フィットネス用品市場における主要地域は?
9.インドのスポーツ・フィットネス用品市場の主要企業/プレーヤーはどこか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
2.6 Study Assumptions
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Sports and Fitness Goods Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Region
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by End-use
5.6 Market Forecast
6 Indian Sports and Fitness Goods Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact Of COVID-19
6.4 Market Breakup by Region
6.5 Market Breakup by Product Type
6.6 Market Breakup by Fitness Goods
6.7 Market Breakup by Cardiovascular Training Goods
6.8 Market Breakup by End-Use
6.9 Market Forecast
6.10 SWOT Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Strengths
6.10.3 Weaknesses
6.10.4 Opportunities
6.10.5 Threats
6.11 Value Chain Analysis
6.11.1 Overview
6.11.2 Research and Development
6.11.3 Inbound Logistics
6.11.4 Manufacturing and Quality Control
6.11.5 Marketing
6.11.6 Distribution
6.11.7 Retailers
6.11.8 End Users
6.12 Porter’s Five Forces Analysis
6.12.1 Overview
6.12.2 Bargaining Power of Buyers
6.12.3 Bargaining Power of Suppliers
6.12.4 Degree of Rivalry
6.12.5 Threat of New Entrants
6.12.6 Threat of Substitutes
6.13 Key Success and Risk Factors
6.14 Government Initiatives
7 Treadmill Manufacturing Process
7.1 Product Overview
7.2 Product Components
7.3 Product Component Pictures
7.4 Various Types of Unit Operations Involved
8 Market Breakup by Region
8.1 West and Central India
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 North India
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 South India
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 East India
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Product Type
9.1 Balls
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Fitness Goods
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Adventure Sports
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Golf Goods
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Other Goods
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Fitness Goods
10.1 Cardiovascular Training Goods
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Strength Training Goods
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Cardiovascular Training Goods
11.1 Treadmills
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Stationary Bikes
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Rowing Machines
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Ellipticals
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Others
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 Market Breakup by End-use
12.1 Health Clubs/Gyms
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Forecast
12.2 Home Consumers
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Forecast
12.3 Hotels and Corporate Offices
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Forecast
12.4 Hospitals, Medical Centers and Public Institutions
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Forecast
12.5 Others
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Forecast
13 Competitive Landscape
13.1 Competitive Structure
13.2 Key Players
14 Profile of Key Players
14.1 Cosco (India) Limited
14.2 Nivia Sports Private Limited (Freewill Sports Pvt. Ltd.)
14.3 Bhalla International – Vinex Sports
14.4 Sareen Sports Industries
14.5 Sansparelis Greenland Private Limited

 

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Summary

The Indian sports and fitness goods market reached a value of US$ 1,934 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3,065 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 8.5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Sports goods refer to equipment and clothes that are required for participating in sports and preventing related injuries. On the other hand, fitness goods are a subset of sports goods, which are employed during workouts. These goods are widely utilized as they aid in maintaining overall fitness, improving flexibility, muscle strength, and cardiovascular and pulmonary health of an individual. In recent years, with the increasing focus on fitness, various institutions in India are encouraging people to actively participate in physical activities. Due to the rising prevalence of lifestyle diseases, such as obesity, stroke, type 2 diabetes, heart disease and atherosclerosis, individuals in India have started focusing on their wellbeing. As a result, there is a rise in the number of gyms and fitness centers, which in turn is boosting the sales of sports and fitness goods in the country. Social media is acting as another catalyst in driving the growth of the market. Through social media channels, such as Facebook, Instagram and Twitter, sports and fitness product manufacturers are directly communicating with the audience. They are also using these platforms to advertise, thereby informing the potential customers about the specifications and functionalities of their products. Furthermore, the market is increasingly being driven by innovations in manufacturing technologies and domestic as well as international brands are offering a variety of advanced equipment. Some of these products include smart tennis racquets, speed training equipment, motorized treadmills and fitness bands.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Indian sports and fitness goods market, along with forecasts at the country and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, fitness goods, cardiovascular training goods and end-use.

Breakup by Product Type: Balls
Fitness Goods
Adventure Sports
Golf Goods
Other Goods

At present, Fitness Goods represent the most popular product type, owing to the growing popularity of sports, such as squash, hockey, cricket, tennis, bowling, table tennis, football, volleyball, basketball, dodge ball and handball. In addition to this, upcoming international sports events in India, such as Men’s and Women’s Hockey World League, and Women’s World T20, will further bolster the market growth.

Breakup by Fitness Goods:

Cardiovascular Training Goods
Strength Training Goods

Cardiovascular training goods account for the majority of the total market share as they help in increasing muscular endurance and improving the performance of the heart and lungs. This further aids in efficiently distributing the blood and oxygen to the rest of the body.

Breakup by Cardiovascular Training Goods:

Treadmills
Stationary Bikes
Rowing Machines
Ellipticals
Others

Treadmills currently exhibit a clear dominance in the market as they provide an efficient aerobic workout that can be done without expert guidance.

Breakup by End-Use:

Health Clubs/Gyms
Home Consumers
Hotels and Corporate Offices
Hospitals, Medical Centers and Public Institutions
Others

Health clubs/gyms hold the leading market share, owing to the high obesity rates and rising incidences of lifestyle diseases, which have increased the health consciousness among individuals.

Regional Insights:

West and Central India
North India
South India
East India

On the geographical front, West and Central India represent the largest market. This can be attributed to the rapid urbanization and increasing per capita income in the region.

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are:

Cosco (India) Limited
Nivia Sports Private Limited (Freewill Sports Pvt. Ltd.)
Bhalla International – Vinex Sports
Sareen Sports Industries
Sansparelis Greenland Private Limited Key Questions Answered in This Report
1. What is the expected growth rate of the Indian sports and fitness goods market?
2. What are the key factors driving the Indian sports and fitness goods market?
3. What has been the impact of COVID-19 on Indian sports and fitness goods market in India?
4. What is the breakup of the Indian sports and fitness goods market based on the product type?
5. What is the breakup of the Indian sports and fitness goods market based on the fitness goods?
6. What is the breakup of the Indian sports and fitness goods market based on the cardiovascular training goods?
7. What is the breakup of the Indian sports and fitness goods market based on the by end-use?
8. What are the key regions in the Indian sports and fitness goods market?
9. Who are the key companies/players of Indian sports and fitness goods market in India?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
2.6 Study Assumptions
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Sports and Fitness Goods Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Region
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Breakup by End-use
5.6 Market Forecast
6 Indian Sports and Fitness Goods Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact Of COVID-19
6.4 Market Breakup by Region
6.5 Market Breakup by Product Type
6.6 Market Breakup by Fitness Goods
6.7 Market Breakup by Cardiovascular Training Goods
6.8 Market Breakup by End-Use
6.9 Market Forecast
6.10 SWOT Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Strengths
6.10.3 Weaknesses
6.10.4 Opportunities
6.10.5 Threats
6.11 Value Chain Analysis
6.11.1 Overview
6.11.2 Research and Development
6.11.3 Inbound Logistics
6.11.4 Manufacturing and Quality Control
6.11.5 Marketing
6.11.6 Distribution
6.11.7 Retailers
6.11.8 End Users
6.12 Porter’s Five Forces Analysis
6.12.1 Overview
6.12.2 Bargaining Power of Buyers
6.12.3 Bargaining Power of Suppliers
6.12.4 Degree of Rivalry
6.12.5 Threat of New Entrants
6.12.6 Threat of Substitutes
6.13 Key Success and Risk Factors
6.14 Government Initiatives
7 Treadmill Manufacturing Process
7.1 Product Overview
7.2 Product Components
7.3 Product Component Pictures
7.4 Various Types of Unit Operations Involved
8 Market Breakup by Region
8.1 West and Central India
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 North India
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 South India
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 East India
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Product Type
9.1 Balls
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Fitness Goods
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Adventure Sports
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Golf Goods
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Other Goods
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Fitness Goods
10.1 Cardiovascular Training Goods
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Strength Training Goods
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Cardiovascular Training Goods
11.1 Treadmills
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Stationary Bikes
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Rowing Machines
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Ellipticals
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Others
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 Market Breakup by End-use
12.1 Health Clubs/Gyms
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Forecast
12.2 Home Consumers
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Forecast
12.3 Hotels and Corporate Offices
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Forecast
12.4 Hospitals, Medical Centers and Public Institutions
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Forecast
12.5 Others
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Forecast
13 Competitive Landscape
13.1 Competitive Structure
13.2 Key Players
14 Profile of Key Players
14.1 Cosco (India) Limited
14.2 Nivia Sports Private Limited (Freewill Sports Pvt. Ltd.)
14.3 Bhalla International – Vinex Sports
14.4 Sareen Sports Industries
14.5 Sansparelis Greenland Private Limited

 

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