インドのスポーツ・フィットネスグッズ市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測Indian Sports and Fitness Goods Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドのスポーツ・フィットネス用品市場は、2021年に1,934 Million米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3,065百万米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR8.5%を示すと予測していま... もっと見る
サマリーインドのスポーツ・フィットネス用品市場は、2021年に1,934 Million米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には3,065百万米ドルに達し、2022年から2027年の間にCAGR8.5%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。スポーツ用品は、スポーツに参加したり、関連する怪我を予防したりするために必要な器具や衣服のことを指します。一方、フィットネス用品はスポーツ用品のサブセットであり、運動時に使用される。柔軟性、筋力、心肺機能の向上など、総合的な健康維持に役立つことから、広く活用されています。近年、フィットネスへの注目が高まる中、インドでは様々な機関が積極的に身体活動に参加することを推奨しています。インドでは、肥満、脳卒中、2型糖尿病、心臓病、動脈硬化などの生活習慣病が増加していることから、個人の健康維持に注目が集まっています。その結果、ジムやフィットネスセンターの数が増加し、スポーツ・フィットネス用品の売上が伸びています。また、ソーシャル・メディアも市場の成長を促進する要因の一つとなっています。FacebookやInstagram、Twitterなどのソーシャルメディアを通じて、スポーツ・フィットネス用品メーカーが消費者と直接コミュニケーションをとっています。また、これらのプラットフォームを利用して広告を出すことで、製品の仕様や機能性を潜在顧客に伝えています。さらに、製造技術の革新によって市場はますます活性化し、国内だけでなく海外のブランドもさまざまな先進機器を提供しています。これらの製品には、スマートテニスラケット、スピードトレーニング機器、モーター付きトレッドミル、フィットネスバンドなどがあります。 主要市場のセグメンテーション IMARC Groupでは、インドのスポーツ・フィットネス用品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年~2027年の国・地域レベルでの予測を掲載しています。当レポートでは、製品タイプ、フィットネスグッズ、カーディオトレーニンググッズ、エンドユースに基づいて市場を分類しています。 製品タイプ別構成比ボール フィットネスグッズ アドベンチャースポーツ ゴルフ その他 スカッシュ、ホッケー、クリケット、テニス、ボウリング、卓球、サッカー、バレーボール、バスケットボール、ドッジボール、ハンドボールなどのスポーツ人気が高まっていることから、現在、フィットネス用品が最も人気のある商品タイプとなっています。また、インドでは今後、男子・女子ホッケーのワールドリーグや女子ワールドT20などの国際的なスポーツイベントが予定されており、市場の成長をさらに後押しするものと思われます。 フィットネスグッズ別構成比 カーディオトレーニンググッズ 筋力トレーニング 筋持久力を高め、心肺機能を向上させる有酸素運動用具が、市場全体の大半を占めています。さらに、血液と酸素を効率的に全身に行き渡らせることができます。 カーディオトレーニンググッズ別構成比 ルームランナー ステーショナリーバイク ローイングマシン エリプティカル その他 トレッドミルは、専門家の指導がなくてもできる効率的な有酸素運動を提供するため、現在、市場で明確な優位性を示しています。 エンドユーザー別内訳。 ヘルスクラブ/スポーツジム ホームコンシューマー ホテル・コーポレートオフィス 病院・医療機関・公共機関 その他 肥満や生活習慣病の増加による健康志向の高まりから、ヘルスクラブ・スポーツジムがトップシェアを占めています。 地域別インサイト インド西部・中部 北インド 南インド 東インド 地域別では、西インドと中央インドが最も大きな市場となっています。これは、同地域の急速な都市化と一人当たりの所得の増加に起因しています。 競合環境 本レポートでは、市場の競争環境について、業界で事業を展開する主要企業の詳細なプロフィールとともに分析しています。これらのプレイヤーの一部を紹介します。 コスコ(インド)リミテッド Nivia Sports Private Limited(フリーウィル・スポーツ・プライベート・リミテッド) バラ・インターナショナル - ヴィネックス・スポーツ Sareen Sports Industries(サリーン・スポーツ・インダストリーズ Sansparelis Greenland Private Limited この報告書で回答した主な質問 1.インドのスポーツ・フィットネス用品市場の成長率はどの程度と予想されますか? 2.インドのスポーツ・フィットネス用品市場を牽引する主な要因は何か? 3.インドのスポーツ・フィットネス用品市場におけるCOVID-19のインパクトは? 4.インドのスポーツ・フィットネス用品市場の製品タイプ別内訳は? 5.インドのスポーツ・フィットネス用品市場のフィットネスグッズに基づく内訳は? 6.インドのスポーツ・フィットネス用品市場におけるカーディオトレーニンググッズの構成比は? 7.インドのスポーツ・フィットネス用品市場のエンドユーズ別構成は? 8.インドのスポーツ・フィットネス用品市場における主要地域は? 9.インドのスポーツ・フィットネス用品市場の主要企業/プレーヤーはどこか? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 2.6 Study Assumptions 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Sports and Fitness Goods Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Market Breakup by Region 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by End-use 5.6 Market Forecast 6 Indian Sports and Fitness Goods Market 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.3 Impact Of COVID-19 6.4 Market Breakup by Region 6.5 Market Breakup by Product Type 6.6 Market Breakup by Fitness Goods 6.7 Market Breakup by Cardiovascular Training Goods 6.8 Market Breakup by End-Use 6.9 Market Forecast 6.10 SWOT Analysis 6.10.1 Overview 6.10.2 Strengths 6.10.3 Weaknesses 6.10.4 Opportunities 6.10.5 Threats 6.11 Value Chain Analysis 6.11.1 Overview 6.11.2 Research and Development 6.11.3 Inbound Logistics 6.11.4 Manufacturing and Quality Control 6.11.5 Marketing 6.11.6 Distribution 6.11.7 Retailers 6.11.8 End Users 6.12 Porter’s Five Forces Analysis 6.12.1 Overview 6.12.2 Bargaining Power of Buyers 6.12.3 Bargaining Power of Suppliers 6.12.4 Degree of Rivalry 6.12.5 Threat of New Entrants 6.12.6 Threat of Substitutes 6.13 Key Success and Risk Factors 6.14 Government Initiatives 7 Treadmill Manufacturing Process 7.1 Product Overview 7.2 Product Components 7.3 Product Component Pictures 7.4 Various Types of Unit Operations Involved 8 Market Breakup by Region 8.1 West and Central India 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 North India 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 South India 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 East India 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Product Type 9.1 Balls 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Fitness Goods 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Adventure Sports 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Golf Goods 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Other Goods 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Fitness Goods 10.1 Cardiovascular Training Goods 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Strength Training Goods 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Cardiovascular Training Goods 11.1 Treadmills 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Stationary Bikes 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Rowing Machines 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Ellipticals 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Others 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 12 Market Breakup by End-use 12.1 Health Clubs/Gyms 12.1.1 Market Trends 12.1.2 Market Forecast 12.2 Home Consumers 12.2.1 Market Trends 12.2.2 Market Forecast 12.3 Hotels and Corporate Offices 12.3.1 Market Trends 12.3.2 Market Forecast 12.4 Hospitals, Medical Centers and Public Institutions 12.4.1 Market Trends 12.4.2 Market Forecast 12.5 Others 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Forecast 13 Competitive Landscape 13.1 Competitive Structure 13.2 Key Players 14 Profile of Key Players 14.1 Cosco (India) Limited 14.2 Nivia Sports Private Limited (Freewill Sports Pvt. Ltd.) 14.3 Bhalla International – Vinex Sports 14.4 Sareen Sports Industries 14.5 Sansparelis Greenland Private Limited
SummaryThe Indian sports and fitness goods market reached a value of US$ 1,934 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3,065 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 8.5% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 2.6 Study Assumptions 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Sports and Fitness Goods Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Market Breakup by Region 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Breakup by End-use 5.6 Market Forecast 6 Indian Sports and Fitness Goods Market 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.3 Impact Of COVID-19 6.4 Market Breakup by Region 6.5 Market Breakup by Product Type 6.6 Market Breakup by Fitness Goods 6.7 Market Breakup by Cardiovascular Training Goods 6.8 Market Breakup by End-Use 6.9 Market Forecast 6.10 SWOT Analysis 6.10.1 Overview 6.10.2 Strengths 6.10.3 Weaknesses 6.10.4 Opportunities 6.10.5 Threats 6.11 Value Chain Analysis 6.11.1 Overview 6.11.2 Research and Development 6.11.3 Inbound Logistics 6.11.4 Manufacturing and Quality Control 6.11.5 Marketing 6.11.6 Distribution 6.11.7 Retailers 6.11.8 End Users 6.12 Porter’s Five Forces Analysis 6.12.1 Overview 6.12.2 Bargaining Power of Buyers 6.12.3 Bargaining Power of Suppliers 6.12.4 Degree of Rivalry 6.12.5 Threat of New Entrants 6.12.6 Threat of Substitutes 6.13 Key Success and Risk Factors 6.14 Government Initiatives 7 Treadmill Manufacturing Process 7.1 Product Overview 7.2 Product Components 7.3 Product Component Pictures 7.4 Various Types of Unit Operations Involved 8 Market Breakup by Region 8.1 West and Central India 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 North India 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 South India 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 East India 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Product Type 9.1 Balls 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Fitness Goods 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Adventure Sports 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Golf Goods 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Other Goods 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Fitness Goods 10.1 Cardiovascular Training Goods 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Strength Training Goods 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Cardiovascular Training Goods 11.1 Treadmills 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Stationary Bikes 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Rowing Machines 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Ellipticals 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Others 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 12 Market Breakup by End-use 12.1 Health Clubs/Gyms 12.1.1 Market Trends 12.1.2 Market Forecast 12.2 Home Consumers 12.2.1 Market Trends 12.2.2 Market Forecast 12.3 Hotels and Corporate Offices 12.3.1 Market Trends 12.3.2 Market Forecast 12.4 Hospitals, Medical Centers and Public Institutions 12.4.1 Market Trends 12.4.2 Market Forecast 12.5 Others 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Forecast 13 Competitive Landscape 13.1 Competitive Structure 13.2 Key Players 14 Profile of Key Players 14.1 Cosco (India) Limited 14.2 Nivia Sports Private Limited (Freewill Sports Pvt. Ltd.) 14.3 Bhalla International – Vinex Sports 14.4 Sareen Sports Industries 14.5 Sansparelis Greenland Private Limited
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(sports)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/27 10:26 153.88 円 161.83 円 196.22 円 |