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列車制御管理システム市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Train Control Management System Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の列車制御管理システム市場は、2021年に31億1000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.65%を示し、2027年までに51億4000万米ドルに達すると予想しています。CO... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界の列車制御管理システム市場は、2021年に31億1000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.65%を示し、2027年までに51億4000万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

列車制御管理システム(TCMS)は、列車とサブシステム間の情報の流れを管理するために使用される集中制御システムです。ソフトウェア、ヒューマンマシンインターフェース、デジタル・アナログ入出力(I/O)システム、データネットワークなど、コンピュータを利用したさまざまなソリューションで構成されている。モバイル通信ゲートウェイ(MCG)は、Wi-fiと全地球測位システム(GPS)ソリューションを使用し、低コストで広帯域のチャネルを利用して、列車の位置を車載システムや駅システムに提供します。TCMSは、自動ドア、エアコン、換気システム間の安全で相互接続された通信インターフェースを提供し、地下鉄、路面電車、複数車両の列車、高性能機関車、高速列車での障害防止に役立っています。TCMSは、従来のスタンドアローンシステムと比較して、複数のソースからのデータを統合し、機関車の運転手、保守員、乗客により効率的なサービスを提供することができます。

列車制御管理システムの市場動向
世界中の鉄道システムの急速なデジタル化は、市場に明るい展望をもたらす重要な要因の1つです。さらに、高速通信システムの利用可能性が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。安全・安心で効率的な輸送システムへの要求が高まる中、自動運転の地下鉄や高速列車など、地下と地上の機関車には高度な車載カメラ、センサー、通信装置が搭載されています。さらに、コネクテッドデバイスと産業用モノのインターネット(IIoT)の統合、人工知能(AI)、ビッグデータ、機械学習(ML)ソリューションなど、さまざまな技術の進歩が、その他の成長促進要因として作用しています。また、これらのソリューションは、クラウドコンピューティングやサイバーセキュリティソリューションと連携し、スマート信号、リアルタイム列車計画、路線スケジューリング、集中制御システムなどの運用が行われています。その他、MaaS(Mobility-as-a-Service)ビジネスモデルの普及や、鉄道インフラの大幅な改善なども、市場の成長に向けた原動力になると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の列車制御管理システム市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、コンポーネント、ソリューションタイプ、ネットワークタイプ、列車タイプに基づき、市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳

車両制御ユニット
モバイル通信ゲートウェイ
ヒューマンマシンインターフェース
その他

ソリューションタイプ別構成比

通信型列車制御
列車運行管理システム(Positive Train Control
統合列車制御(Integrated Train Control

ネットワークタイプ別内訳。

イーサネットコンシストネットワーク
多機能車両用バス
有線列車バス

列車種別の内訳

地下鉄・高速鉄道
電気機関車
ディーゼル

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競争力のある風景
業界の競争環境は、Alstom、Aselsan A..., Bombardier Inc., Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., EKE-Electronics Ltd, General Electric Company, Hitachi Ltd., Knorr-Bremse Systeme für Schienenfahrzeuge GmbH, Medha Servo Drives Private Limited, Mitsubishi Electric Corporation, Siemens AG and Thales Groupといった主要企業のプロファイルと共に検討されてきました。本レポートで回答した主な質問
列車制御管理システムの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのでしょうか?
COVID-19は世界の列車制御管理システム市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
コンポーネントに基づく市場の内訳は?
ソリューションタイプに基づく市場のブレークアップは?
ネットワークタイプに基づく市場のブレークアップは?
トレインタイプ別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける各ステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の列車運行管理システム市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Train Control Management System Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Vehicle Control Unit
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Mobile Communication Gateway
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Human–machine Interface
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Solution Type
7.1 Communication-based Train Control
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Positive Train Control
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Integrated Train Control
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Network Type
8.1 Ethernet Consist Network
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Multifunctional Vehicle Bus
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Wired Train Bus
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Train Type
9.1 Metros and High-speed Trains
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Electric Multiple Units
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Diesel Multiple Units
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Alstom
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Aselsan A.?.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Bombardier Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 EKE-Electronics Ltd
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 General Electric Company
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Hitachi Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Knorr-Bremse Systeme für Schienenfahrzeuge GmbH
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Medha Servo Drives Private Limited
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Mitsubishi Electric Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Siemens AG
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Thales Group
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global train control management system market reached a value of US$ 3.11 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.14 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 8.65% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Train control management system (TCMS) is a centralized control system used to manage the flow of information between the trains and subsystems. It consists of various computer-based solutions, such as software, human-machine interface, digital and analog input/output (I/O) system and data networks. The mobile communication gateways (MCGs) use Wi-fi and global positioning system (GPS) solutions to utilize low-cost and high-bandwidth channels for providing train location to onboard and station systems. TCMS provides a secure and interconnected communication interface between automatic drain doors, air conditioners and ventilation systems, and aids in preventing faults in metros, trams, multiple-car trains, high-performance locomotives and high-speed trains. In comparison to the traditionally used standalone systems, TCMS integrates the data from multiple sources and provides more efficient services to locomotive drivers, maintainers and passengers.

Train Control Management System Market Trends:
Rapid digitization of the railway systems across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Moreover, the increasing availability of high-speed communication systems is providing a thrust to the market growth. With the rising requirement for secure, safe and efficient transportation systems, both underground and ground-level locomotives, including automated metros and high-speed trains, are integrated with sophisticated onboard cameras, sensors and communication devices. Additionally, various technological advancements, such as the integration of connected devices with the Industrial Internet of Things (IIoT), artificial intelligence (AI), big data and machine learning (ML) solutions, are acting as other growth-inducing factors. These solutions are also connected with cloud computing and cyber security solutions to operate smart signaling, real-time train planning, route scheduling and centralized controlling systems. Other factors, including the widespread adoption of Mobility-as-a-Service (MaaS) business models, along with significant improvements in railway infrastructure, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global train control management system market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, solution type, network type and train type.

Breakup by Component:

Vehicle Control Unit
Mobile Communication Gateway
Human–machine Interface
Others

Breakup by Solution Type:

Communication-based Train Control
Positive Train Control
Integrated Train Control

Breakup by Network Type:

Ethernet Consist Network
Multifunctional Vehicle Bus
Wired Train Bus

Breakup by Train Type:

Metros and High-speed Trains
Electric Multiple Units
Diesel Multiple Units

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alstom, Aselsan A.?., Bombardier Inc., Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., EKE-Electronics Ltd, General Electric Company, Hitachi Ltd., Knorr-Bremse Systeme für Schienenfahrzeuge GmbH, Medha Servo Drives Private Limited, Mitsubishi Electric Corporation, Siemens AG and Thales Group. Key Questions Answered in This Report:
How has the global train control management system market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global train control management system market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the solution type?
What is the breakup of the market based on the network type?
What is the breakup of the market based on the train type?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global train control management system market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Train Control Management System Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Vehicle Control Unit
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Mobile Communication Gateway
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Human–machine Interface
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Solution Type
7.1 Communication-based Train Control
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Positive Train Control
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Integrated Train Control
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Network Type
8.1 Ethernet Consist Network
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Multifunctional Vehicle Bus
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Wired Train Bus
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Train Type
9.1 Metros and High-speed Trains
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Electric Multiple Units
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Diesel Multiple Units
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Alstom
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Aselsan A.?.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Bombardier Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 EKE-Electronics Ltd
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 General Electric Company
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Hitachi Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Knorr-Bremse Systeme für Schienenfahrzeuge GmbH
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Medha Servo Drives Private Limited
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Mitsubishi Electric Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Siemens AG
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Thales Group
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

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