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アナリティクス・アズ・ア・サービス(AaaS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Analytics as a Service (AaaS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のAaaS(Analytics as a Service)市場は、2021年に151億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR24.20%を示し、2027年には58.71億米ドルの市場に到達すると予... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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147 英語

 

サマリー

世界のAaaS(Analytics as a Service)市場は、2021年に151億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR24.20%を示し、2027年には58.71億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

AaaS(Analytics as a Service)とは、カスタマイズされたサブスクリプションベースのデータ分析ソフトウェアと手順を、クラウドを通じて提供するビジネスソリューションのことを指します。AaaSは主に、さまざまなデータおよび情報を一元管理されたプラットフォームに統合することで、手作業を減らし、業務効率を向上させます。AaaSは、その種類によって、予測分析、処方分析、診断分析、記述分析に分類されます。他のデータ分析ツールと比較すると、AaaSは、セルフサービスまたはサードパーティが管理する機械学習(ML)ツールを介して、データ分析のためのリモート分析ツールへのアクセスを顧客に提供します。さらに、このプラットフォームは、消費者行動やトレンドの分析、データ収集、一元管理されたデータグループへのパーソナライズされたアクセスの提供、高度でインタラクティブなサービスの提供を支援します。その結果、通信・IT、小売、政府機関、ヘルスケア、銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界で広く採用されています。

AaaS(アナリティクス・アズ・ア・サービス)市場動向。
AaaSの世界市場成長の主な要因の1つは、システム運用や顧客行動をより深く理解することでサービスを更新したいという組織ニーズの顕在化である。これに伴い、中小企業は低コストでデータ主導の意思決定を行うために同技術を広く導入しており、これが市場成長を支えています。また、Aaasの需要は、ソーシャルメディアアプリケーションの普及により、プラットフォーム間で構造化および非構造化データの量が増加していることも後押ししています。さらに、いくつかの産業分野での急速な自動化や、予期せぬダウンタイムを回避するための製造施設での予測・履歴データ分析の利用が増加していることも、成長を促す要因の1つとなっています。これとは別に、モノのインターネット(IoT)の導入が進み、スマートフォンが普及したことで、ブランドは機械が生成したデータを同時に収集・保存することができるようになりました。これにより、企業は内部資産のパフォーマンス向上、運用コストの削減、積極的なカスタマーサポートの提供、利益率の向上などを実現し、市場に明るい展望を生み出しています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のAaaS(Analytics as a Service)市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、市場をタイプ、コンポーネント、展開タイプ、企業規模、業種に基づき分類しています。

タイプ別内訳

予測型
プリスクリプティブ
診断
記述的

コンポーネント別構成比

ソリューション
サービス

デプロイメントタイプ別構成比。

プライベートクラウド
パブリッククラウド
ハイブリッドクラウド

企業規模別構成比。

中堅・中小企業
大企業

業種別構成比。

BFSI
小売業
政府・公共機関
IT・通信
ヘルスケア
製造業
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
業界の競争環境は、Atos、Cloudera Inc.、Google LLC (Alphabet Inc.)、Hewlett Packard Enterprise Company、Infosys Limited、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、ScienceSoft USA Corporation、Sisense、Teradata Corporation、Tibco Software Incなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。本レポートで回答した主な質問
世界のAaaS(Analytics as a Service)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のAaaS(アナリティクス)市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場はどのようなものか?
タイプに基づく市場の内訳は?
コンポーネント別の市場構成は?
デプロイメントタイプに基づく市場のブレークアップは?
企業規模別の内訳は?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のAaaS(Analytics as a Service)市場の構造、主要プレイヤーはどこか?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Analytics as a Service (AaaS) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Predictive
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Prescriptive
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Diagnostic
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Descriptive
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component
7.1 Solutions
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Type
8.1 Private Cloud
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Public Cloud
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Hybrid Cloud
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Enterprise Size
9.1 Small and Medium-sized Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Large Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Industry Vertical
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Retail
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Government and Public Sector
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 IT and Telecommunication
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Healthcare
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Manufacturing
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Atos
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Cloudera Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 SWOT Analysis
16.3.4 Hewlett Packard Enterprise Company
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Infosys Limited
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 International Business Machines Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Microsoft Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Oracle Corporation
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 ScienceSoft USA Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Sisense
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 Teradata Corporation
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials
16.3.11.4 SWOT Analysis
16.3.12 Tibco Software Inc.
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 SWOT Analysis

 

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Summary

The global analytics as a service (AaaS) market reached a value of US$ 15.17 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 58.71 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 24.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Analytics as a Service (AaaS) refers to a business solution that provides customized, subscription-based data analytics software and procedures through the cloud. It primarily integrates the differently sourced data and information into a centralized-managed platform, thereby reducing manual labor and enhancing operational efficiency. Depending on the type, AaaS is classified into predictive, prescriptive, diagnostic, and descriptive analytics types. As compared to other data analytic tools, AaaS offers its clients with an access to remote analytical tools for analyzing data either via self-service or third-party managed machine learning (ML) tools. In addition to this, this platform aids in analyzing consumer behavior and trends, collecting data, providing personalized access to centrally managed data groups, and offers advanced and interactive services. Consequently, it is widely adopted in the telecommunications and IT, retail, government, healthcare, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.

Analytics as a Service (AaaS) Market Trends:
One of the key factors driving the global AaaS market growth is the emerging organizational need to update their services by better understanding system operations and customer behavior. In line with this, small- and medium-sized enterprises (SMEs) are widely adopting the technology to make data-driven decisions at lower costs, which is supporting the market growth. The demand for Aaas is also facilitated by the widespread adoption of social media applications, which has resulted in an increase in the volume of structured and unstructured data across platforms. Moreover, rapid automation across several industry verticals, along with the increasing utilization of predictive and historic data analysis by manufacturing facilities to avoid unexpected downtime, are acting as other growth-inducing factors. Apart from this, the increasing incorporation of the Internet of Things (IoT) and the proliferation of smartphones has enabled brands to simultaneously gather and store machine-generated data. This, in turn, is helping organizations in enhancing the performance of their internal assets, reducing operational costs, providing proactive customer support, and increasing the profit margin, thereby creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global analytics as a service (AaaS) market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, component, deployment type, enterprise size and industry vertical.

Breakup by Type:

Predictive
Prescriptive
Diagnostic
Descriptive

Breakup by Component:

Solutions
Services

Breakup by Deployment Type:

Private Cloud
Public Cloud
Hybrid Cloud

Breakup by Enterprise Size:

Small and Medium-sized Enterprises
Large Enterprises

Breakup by Industry Vertical:

BFSI
Retail
Government and Public Sector
IT and Telecommunication
Healthcare
Manufacturing
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Atos, Cloudera Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), Hewlett Packard Enterprise Company, Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, ScienceSoft USA Corporation, Sisense, Teradata Corporation and Tibco Software Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global analytics as a service (AaaS) market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global analytics as a service (AaaS) market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the deployment type?
What is the breakup of the market based on the enterprise size?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global analytics as a service (AaaS) market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Analytics as a Service (AaaS) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Predictive
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Prescriptive
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Diagnostic
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Descriptive
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component
7.1 Solutions
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Type
8.1 Private Cloud
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Public Cloud
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Hybrid Cloud
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Enterprise Size
9.1 Small and Medium-sized Enterprises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Large Enterprises
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Industry Vertical
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Retail
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Government and Public Sector
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 IT and Telecommunication
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Healthcare
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Manufacturing
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Atos
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Cloudera Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.3.3 SWOT Analysis
16.3.4 Hewlett Packard Enterprise Company
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 Financials
16.3.4.4 SWOT Analysis
16.3.5 Infosys Limited
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 International Business Machines Corporation
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Microsoft Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Oracle Corporation
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 ScienceSoft USA Corporation
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.10 Sisense
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.11 Teradata Corporation
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials
16.3.11.4 SWOT Analysis
16.3.12 Tibco Software Inc.
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio
16.3.12.3 SWOT Analysis

 

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