アナリティクス・アズ・ア・サービス(AaaS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Analytics as a Service (AaaS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のAaaS(Analytics as a Service)市場は、2021年に151億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR24.20%を示し、2027年には58.71億米ドルの市場に到達すると予... もっと見る
サマリー世界のAaaS(Analytics as a Service)市場は、2021年に151億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR24.20%を示し、2027年には58.71億米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。AaaS(Analytics as a Service)とは、カスタマイズされたサブスクリプションベースのデータ分析ソフトウェアと手順を、クラウドを通じて提供するビジネスソリューションのことを指します。AaaSは主に、さまざまなデータおよび情報を一元管理されたプラットフォームに統合することで、手作業を減らし、業務効率を向上させます。AaaSは、その種類によって、予測分析、処方分析、診断分析、記述分析に分類されます。他のデータ分析ツールと比較すると、AaaSは、セルフサービスまたはサードパーティが管理する機械学習(ML)ツールを介して、データ分析のためのリモート分析ツールへのアクセスを顧客に提供します。さらに、このプラットフォームは、消費者行動やトレンドの分析、データ収集、一元管理されたデータグループへのパーソナライズされたアクセスの提供、高度でインタラクティブなサービスの提供を支援します。その結果、通信・IT、小売、政府機関、ヘルスケア、銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界で広く採用されています。 AaaS(アナリティクス・アズ・ア・サービス)市場動向。 AaaSの世界市場成長の主な要因の1つは、システム運用や顧客行動をより深く理解することでサービスを更新したいという組織ニーズの顕在化である。これに伴い、中小企業は低コストでデータ主導の意思決定を行うために同技術を広く導入しており、これが市場成長を支えています。また、Aaasの需要は、ソーシャルメディアアプリケーションの普及により、プラットフォーム間で構造化および非構造化データの量が増加していることも後押ししています。さらに、いくつかの産業分野での急速な自動化や、予期せぬダウンタイムを回避するための製造施設での予測・履歴データ分析の利用が増加していることも、成長を促す要因の1つとなっています。これとは別に、モノのインターネット(IoT)の導入が進み、スマートフォンが普及したことで、ブランドは機械が生成したデータを同時に収集・保存することができるようになりました。これにより、企業は内部資産のパフォーマンス向上、運用コストの削減、積極的なカスタマーサポートの提供、利益率の向上などを実現し、市場に明るい展望を生み出しています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のAaaS(Analytics as a Service)市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、市場をタイプ、コンポーネント、展開タイプ、企業規模、業種に基づき分類しています。 タイプ別内訳 予測型 プリスクリプティブ 診断 記述的 コンポーネント別構成比 ソリューション サービス デプロイメントタイプ別構成比。 プライベートクラウド パブリッククラウド ハイブリッドクラウド 企業規模別構成比。 中堅・中小企業 大企業 業種別構成比。 BFSI 小売業 政府・公共機関 IT・通信 ヘルスケア 製造業 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 業界の競争環境は、Atos、Cloudera Inc.、Google LLC (Alphabet Inc.)、Hewlett Packard Enterprise Company、Infosys Limited、International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、ScienceSoft USA Corporation、Sisense、Teradata Corporation、Tibco Software Incなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。本レポートで回答した主な質問 世界のAaaS(Analytics as a Service)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のAaaS(アナリティクス)市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場はどのようなものか? タイプに基づく市場の内訳は? コンポーネント別の市場構成は? デプロイメントタイプに基づく市場のブレークアップは? 企業規模別の内訳は? 業種別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のAaaS(Analytics as a Service)市場の構造、主要プレイヤーはどこか? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Analytics as a Service (AaaS) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Predictive 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Prescriptive 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Diagnostic 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Descriptive 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Component 7.1 Solutions 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Services 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Deployment Type 8.1 Private Cloud 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Public Cloud 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Hybrid Cloud 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Enterprise Size 9.1 Small and Medium-sized Enterprises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Large Enterprises 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Industry Vertical 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Retail 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Government and Public Sector 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecommunication 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Healthcare 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Manufacturing 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Atos 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Cloudera Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Hewlett Packard Enterprise Company 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Infosys Limited 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 International Business Machines Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Microsoft Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Oracle Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 ScienceSoft USA Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Sisense 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.11 Teradata Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 Tibco Software Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 SWOT Analysis
SummaryThe global analytics as a service (AaaS) market reached a value of US$ 15.17 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 58.71 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 24.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Analytics as a Service (AaaS) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Predictive 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Prescriptive 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Diagnostic 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Descriptive 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Component 7.1 Solutions 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Services 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Deployment Type 8.1 Private Cloud 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Public Cloud 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Hybrid Cloud 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Enterprise Size 9.1 Small and Medium-sized Enterprises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Large Enterprises 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Industry Vertical 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Retail 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Government and Public Sector 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecommunication 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Healthcare 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Manufacturing 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Atos 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Cloudera Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Hewlett Packard Enterprise Company 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Infosys Limited 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 International Business Machines Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Microsoft Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Oracle Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 ScienceSoft USA Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.10 Sisense 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.11 Teradata Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 Tibco Software Inc. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ネットワーク)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポートよくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |