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スマートフォン市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Smartphone Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

2021年の世界のスマートフォン市場は、1,355百万台のボリュームに達しました。今後、2027年には1,715百万台に達し、2022年から2027年にかけて年平均成長率3.70%で推移するとIMARCグループは予想しています。COVI... もっと見る

 

 

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2022年3月15日 US$2,499
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サマリー

2021年の世界のスマートフォン市場は、1,355百万台のボリュームに達しました。今後、2027年には1,715百万台に達し、2022年から2027年にかけて年平均成長率3.70%で推移するとIMARCグループは予想しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。スマートフォンは、高度な機能を提供し、携帯電話ネットワークやインターネットに接続する携帯型電子機器である。中央演算処理装置(CPU)、グラフィックス処理装置(GPU)、長期進化型(LTE)モデム、ビデオプロセッサ、ディスプレイプロセッサで構成されています。シリコン、アルミニウム、プラスチック、金、銅、銀、リチウム、コバルトを使用して製造されています。スマートフォンは、メッセージ、通話、ゲーム、音楽、ビデオ、オンラインショッピング、Eメール、銀行、ニュース閲覧、写真撮影などに広く使用されています。ディスプレイ、バッテリー、メモリー、ストレージ、モデム、カメラ、センサー、レンズ、プロセッサーで構成されています。簡単なコミュニケーション、携帯性、生産性アプリケーション、ナビゲーション、安全性、オンラインバンキング、エンターテインメントを支援します。携帯電話と比較して、スマートフォンは、高度な機能、オペレーティングシステム、および仮想キーボードで構成されています。スマートフォン市場動向:世界中で無線携帯端末の需要が増加していることは、市場の成長を促進する重要な要因の1つです。スマートフォンは、利便性、セキュリティ、さまざまな通話機能、インターネットへの容易なアクセスを提供します。これに伴い、簡単にアクセスでき、高度な機能、ウェブサーフィン、無限のアプリ、即時のオンライン注文を提供するスマートデバイスへの消費者の嗜好の変化が、市場の成長に好影響を与えています。さらに、高解像度センサーを搭載した小型カメラの登場、バッテリー寿命と信頼性の向上など、さまざまな製品イノベーションが市場成長に弾みをつけています。さらに、消費者の間で非接触型決済を行うための製品需要が高まっていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。スマートフォンは、カードのスワイプや手入力の必要性をなくし、ヒューマンエラーの低減を支援し、よりスムーズなチェックアウト体験を容易にします。その他、労働人口の増加、インターネット普及率の上昇、消費者の支出能力の向上などの要因が、市場の前向きな見通しを生み出しています。主要市場区分:IMARC Groupは、世界のスマートフォン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、OS、ディスプレイ技術、RAM容量、価格帯、流通チャネルなどに基づいて市場を分類しています。OS別内訳:AndroidiOSOthers ディスプレイ技術別内訳:LCD技術OLED技術 RAM容量別内訳:4GB未満4GB~8GB8GB超 価格帯別内訳:超ローエンド(100ドル未満)ローエンド(100~<200ドル)ミドルレンジ(200~<400ドル)ミドル~ハイエンド(400~<600ドル)ハイエンド(600~<800ドル)プレミアム(800~<1000ドル)と超プレミアム(1000ドル以上 販売チャネル別構成比:1:OEMオンラインストア小売店地域別構成:北米米国カナダアジア太平洋中国日本インド韓国オーストラリアインドネシアその他欧州ドイツフランス英国イタリアスペインロシアその他中南米ブラジルメキシコその他中東アフリカ競合環境:業界の競合環境についても、主要プレイヤーであるApple Inc.のプロファイルとともに検証しています。,HTC Corporation、Huawei Technologies Co.Ltd.、HTC Corporation、Huawei Technologies Co.(Huawei Investment & Holding Co. Ltd.)、Lava International、Lenovo Group Limited、Nokia Corporation、Realme Chongqing Mobile Telecommunications Corp.Ltd.(BBK Electronics Corporation)、Samsung Electronics Co.Ltd.、ソニー株式会社、TCL Technology、Xiaomi Corporation、ZTE Corporation。本レポートで回答した主な質問:世界のスマートフォン市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するか? COVID-19が世界のスマートフォン市場に与えた影響は? 主要地域市場は?OSに基づく市場の内訳は?ディスプレイ技術に基づく市場の内訳は?RAM容量に基づく市場の内訳は?価格帯別の市場構成は?流通チャネル別の市場構成は?業界のバリューチェーンにおける各段階は?業界の主要な推進要因と課題は?

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目次

1 Preface 2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Smartphone Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Operating System 6.1 Android 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 iOS 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Others 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Display Technology 7.1 LCD Technology 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 OLED Technology 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by RAM Capacity 8.1 Below 4GB 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 4GB - 8GB 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Over 8GB 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Price Range 9.1 Ultra Low-End (Less Than $100) 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Low-End ($100-<$200) 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Mid-Range ($200-<$400) 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Mid- to High-End ($400-<$600) 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 High-End ($600-<$800) 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Premium ($800-<$1000) and Ultra-Premium ($1000 and Above) 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Distribution Channel 10.1 OEMs 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Online Stores 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Retailers 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Apple Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 HTC Corporation 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.3 Huawei Technologies Co. Ltd. (Huawei Investment & Holding Co. Ltd.) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Lava International 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Lenovo Group Limited 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Nokia Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Realme Chongqing Mobile Telecommunications Corp. Ltd. (BBK Electronics Corporation) 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Sony Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 TCL Technology 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.11 Xiaomi Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.12 ZTE Corporation 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials

 

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Summary

The global smartphone market reached a volume of 1,355 Million Units in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 1,715 Million Units by 2027, exhibiting at a CAGR of 3.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.A smartphone is a portable electronic device that provides advanced functionality and connects to a cellular network and the internet. It comprises a central processing unit (CPU), graphics processing unit (GPU), long-term evolution (LTE) modem, video processor, and display processor. It is manufactured using silicon, aluminum, plastic, gold, copper, silver, lithium, and cobalt. A smartphone is widely used for messaging, calling, gaming, music, videos, online shopping, emailing, banking, reading news, and clicking pictures. It consists of a display, battery, memory, storage, modems, camera, sensors, lens, and processor. It assists in easy communication, portability, productivity applications, navigation, safety, online banking, and entertainment. In comparison to cellphones, smartphones consist of advanced features, operating systems, and virtual keyboards.Smartphone Market Trends:The increasing demand for wireless handheld devices across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Smartphones offer enhanced convenience, security, various calling features, and an easy access to the internet. In line with this, the shifting consumer preference toward smart devices that offer easy accessibility, advanced features, web surfing, endless apps, and instant online ordering is favoring the market growth. Moreover, various product innovations, such as the introduction of miniaturized cameras with high-resolution sensors, improved battery life and reliability, are providing an impetus to the market growth. Additionally, the increasing product demand among consumers to make contactless payments is positively impacting the market growth. Smartphones eliminate the need for card swiping and manual entry and aids in reducing human errors, facilitating a smoother checkout experience. Other factors, such as the growing working population, increasing internet penetration, and rising expenditure capacities of consumers, are creating a positive outlook for the market.Key Market Segmentation:IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smartphone market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on operating system, display technology, RAM capacity, price range and distribution channel.Breakup by Operating System:AndroidiOSOthers Breakup by Display Technology:LCD TechnologyOLED Technology Breakup by RAM Capacity:Below 4GB4GB - 8GBOver 8GB Breakup by Price Range:Ultra-Low-End (Less Than $100)Low-End ($100-<$200)Mid-Range ($200-<$400)Mid- to High-End ($400-<$600)High-End ($600-<$800)Premium ($800-<$1000) and Ultra-Premium ($1000 and Above) Breakup by Distribution Channel:OEMsOnline StoresRetailers Breakup by Region:North AmericaUnited StatesCanadaAsia-PacificChinaJapanIndiaSouth KoreaAustraliaIndonesiaOthersEuropeGermanyFranceUnited KingdomItalySpainRussiaOthersLatin AmericaBrazilMexicoOthersMiddle East and Africa Competitive Landscape:The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc., HTC Corporation, Huawei Technologies Co. Ltd. (Huawei Investment & Holding Co. Ltd.), Lava International, Lenovo Group Limited, Nokia Corporation, Realme Chongqing Mobile Telecommunications Corp. Ltd. (BBK Electronics Corporation), Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Corporation, TCL Technology, Xiaomi Corporation and ZTE Corporation. Key Questions Answered in This Report:How has the global smartphone market performed so far and how will it perform in the coming years?What has been the impact of COVID-19 on the global smartphone market?What are the key regional markets?What is the breakup of the market based on the operating system?What is the breakup of the market based on the display technology?What is the breakup of the market based on the ram capacity?What is the breakup of the market based on the price range?What is the breakup of the market based on the distribution channel?What are the various stages in the value chain of the industry?What are the key driving factors and challenges in the industry?What is the structure of the global smartphone market and who are the key players?What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface 2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Smartphone Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Operating System 6.1 Android 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 iOS 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Others 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Display Technology 7.1 LCD Technology 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 OLED Technology 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by RAM Capacity 8.1 Below 4GB 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 4GB - 8GB 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Over 8GB 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Price Range 9.1 Ultra Low-End (Less Than $100) 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Low-End ($100-<$200) 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Mid-Range ($200-<$400) 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Mid- to High-End ($400-<$600) 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 High-End ($600-<$800) 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Premium ($800-<$1000) and Ultra-Premium ($1000 and Above) 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Distribution Channel 10.1 OEMs 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Online Stores 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Retailers 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Apple Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 HTC Corporation 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.3 Huawei Technologies Co. Ltd. (Huawei Investment & Holding Co. Ltd.) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 SWOT Analysis 16.3.4 Lava International 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Lenovo Group Limited 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Nokia Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Realme Chongqing Mobile Telecommunications Corp. Ltd. (BBK Electronics Corporation) 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Sony Corporation 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 TCL Technology 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.11 Xiaomi Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.12 ZTE Corporation 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials

 

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