溶剤の市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Solvent Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の溶剤市場は、2021年に437億4千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.50%を示し、2027年には579億5千万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る
サマリー世界の溶剤市場は、2021年に437億4千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.50%を示し、2027年には579億5千万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。溶剤とは、他の物質を化学的に変化させることなく、溶解、分散、抽出し、溶液を形成することができる化学物質を指します。塩素系溶剤を除き、通常、不快な臭いがあり、揮発性が高く可燃性である。溶剤は一般に液体であるが、固体や気体のものもあり、従来型と有機型のものがある。洗浄剤や脱脂剤として、またシミ抜き剤、印刷インキ、ワニス、接着剤、化粧品、香水、洗剤、シンナー、マニキュア落としなどの製品成分として広く利用されている。 溶剤の市場動向。 様々な最終用途産業における製品用途の増加が、市場成長の主な要因となっています。例えば、溶剤は塗料やコーティング剤に使用され、色やバインダーを溶かし、一貫性を与えるとともに、医薬品の製造工程に大きな用途を見出すことができます。さらに、家庭用クリーニングやパーソナルケア製品における製品の使用量の大幅な増加がありました。また、農薬の製剤に溶剤が広く使用されるようになったことも、製品需要の増加に拍車をかけています。さらに、環境への関心が高まる中、消費者はますます環境や人体にほとんど害のない、環境に優しい有機製品へと移行しています。その結果、いくつかの大手メーカーは、持続可能性を実現するために、グリーンなバイオベースの溶剤を発売するために多額の投資を行い、トップクラスのバイオテクノロジー企業との提携を進めています。さらに、化学製造プロセス、冷却回路、ドライクリーニング、除氷剤などにおける新たな溶剤の用途が、市場の成長を後押ししています。その他、急速な工業化と都市化、グリーンソルベントの使用に関する政府の厳しい規制、進行中の研究開発活動、技術の進歩なども、市場成長にプラスの推進力となっています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界の溶剤市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、供給元、用途に基づき市場を分類しています。 製品別の内訳 アルコール類 炭化水素類 ケトン類 エステル類 塩素系 その他 供給元別構成比 石油化学系 バイオ・グリーン 用途別構成比。 塗料・コーティング 印刷インキ 医薬品 化粧品・粘着剤 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 業界の競争環境についても、Archer-Daniels-Midland Company、Ashland Inc.、BASF SE、Bharat Petroleum Corporation Limited、bp p.l.c. 、Celanese Corporation、Dow Inc、Eastman Chemical Company、Exxon Mobil Corporation、Honeywell International Inc、Huntsman Corporation、LyondellBasell Industries N.V., Royal Dutch Shell plc、Sasol Limited および Solvay S.A. というキープレイヤーたちのプロファイルと共に検証されています。 世界の溶剤市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか? COVID-19は世界の溶剤市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域別市場はどのようなものか? 製品に基づく市場の内訳は? 供給源に基づく市場の内訳は? 用途別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の溶剤市場の構造および主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Solvent Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Alcohols 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Hydrocarbons 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Ketones 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Esters 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Chlorinated 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Source 7.1 Petrochemical-based 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Bio and Green 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Paints and Coatings 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Printing Inks 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Pharmaceuticals 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Cosmetics and Adhesives 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Archer-Daniels-Midland Company 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Ashland Inc. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 BASF SE 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Bharat Petroleum Corporation Limited 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 bp p.l.c. 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Celanese Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Dow Inc. 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Eastman Chemical Company 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Exxon Mobil Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Honeywell International Inc. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Huntsman Corporation 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis 14.3.12 LyondellBasell Industries N.V. 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Royal Dutch Shell plc 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials 14.3.14 Sasol Limited 14.3.14.1 Company Overview 14.3.14.2 Product Portfolio 14.3.14.3 Financials 14.3.14.4 SWOT Analysis 14.3.15 Solvay S.A. 14.3.15.1 Company Overview 14.3.15.2 Product Portfolio 14.3.15.3 Financials 14.3.15.4 SWOT Analysis
SummaryThe global solvent market reached a value of US$ 43.74 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 57.95 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 4.50% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Solvent Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product 6.1 Alcohols 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Hydrocarbons 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Ketones 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Esters 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Chlorinated 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Source 7.1 Petrochemical-based 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Bio and Green 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Paints and Coatings 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Printing Inks 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Pharmaceuticals 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Cosmetics and Adhesives 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Others 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Archer-Daniels-Midland Company 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.1.3 Financials 14.3.1.4 SWOT Analysis 14.3.2 Ashland Inc. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.2.3 Financials 14.3.2.4 SWOT Analysis 14.3.3 BASF SE 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Bharat Petroleum Corporation Limited 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.4.3 Financials 14.3.4.4 SWOT Analysis 14.3.5 bp p.l.c. 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.5.3 Financials 14.3.5.4 SWOT Analysis 14.3.6 Celanese Corporation 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.6.3 Financials 14.3.6.4 SWOT Analysis 14.3.7 Dow Inc. 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.7.3 Financials 14.3.7.4 SWOT Analysis 14.3.8 Eastman Chemical Company 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.8.3 Financials 14.3.8.4 SWOT Analysis 14.3.9 Exxon Mobil Corporation 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 Honeywell International Inc. 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio 14.3.10.3 Financials 14.3.10.4 SWOT Analysis 14.3.11 Huntsman Corporation 14.3.11.1 Company Overview 14.3.11.2 Product Portfolio 14.3.11.3 Financials 14.3.11.4 SWOT Analysis 14.3.12 LyondellBasell Industries N.V. 14.3.12.1 Company Overview 14.3.12.2 Product Portfolio 14.3.12.3 Financials 14.3.12.4 SWOT Analysis 14.3.13 Royal Dutch Shell plc 14.3.13.1 Company Overview 14.3.13.2 Product Portfolio 14.3.13.3 Financials 14.3.14 Sasol Limited 14.3.14.1 Company Overview 14.3.14.2 Product Portfolio 14.3.14.3 Financials 14.3.14.4 SWOT Analysis 14.3.15 Solvay S.A. 14.3.15.1 Company Overview 14.3.15.2 Product Portfolio 14.3.15.3 Financials 14.3.15.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(solvent)の最新刊レポートよくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|