世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

溶剤の市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Solvent Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の溶剤市場は、2021年に437億4千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.50%を示し、2027年には579億5千万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界の溶剤市場は、2021年に437億4千万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.50%を示し、2027年には579億5千万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

溶剤とは、他の物質を化学的に変化させることなく、溶解、分散、抽出し、溶液を形成することができる化学物質を指します。塩素系溶剤を除き、通常、不快な臭いがあり、揮発性が高く可燃性である。溶剤は一般に液体であるが、固体や気体のものもあり、従来型と有機型のものがある。洗浄剤や脱脂剤として、またシミ抜き剤、印刷インキ、ワニス、接着剤、化粧品、香水、洗剤、シンナー、マニキュア落としなどの製品成分として広く利用されている。

溶剤の市場動向。
様々な最終用途産業における製品用途の増加が、市場成長の主な要因となっています。例えば、溶剤は塗料やコーティング剤に使用され、色やバインダーを溶かし、一貫性を与えるとともに、医薬品の製造工程に大きな用途を見出すことができます。さらに、家庭用クリーニングやパーソナルケア製品における製品の使用量の大幅な増加がありました。また、農薬の製剤に溶剤が広く使用されるようになったことも、製品需要の増加に拍車をかけています。さらに、環境への関心が高まる中、消費者はますます環境や人体にほとんど害のない、環境に優しい有機製品へと移行しています。その結果、いくつかの大手メーカーは、持続可能性を実現するために、グリーンなバイオベースの溶剤を発売するために多額の投資を行い、トップクラスのバイオテクノロジー企業との提携を進めています。さらに、化学製造プロセス、冷却回路、ドライクリーニング、除氷剤などにおける新たな溶剤の用途が、市場の成長を後押ししています。その他、急速な工業化と都市化、グリーンソルベントの使用に関する政府の厳しい規制、進行中の研究開発活動、技術の進歩なども、市場成長にプラスの推進力となっています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の溶剤市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品、供給元、用途に基づき市場を分類しています。

製品別の内訳

アルコール類
炭化水素類
ケトン類
エステル類
塩素系
その他

供給元別構成比

石油化学系
バイオ・グリーン

用途別構成比。

塗料・コーティング
印刷インキ
医薬品
化粧品・粘着剤
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、Archer-Daniels-Midland Company、Ashland Inc.、BASF SE、Bharat Petroleum Corporation Limited、bp p.l.c. 、Celanese Corporation、Dow Inc、Eastman Chemical Company、Exxon Mobil Corporation、Honeywell International Inc、Huntsman Corporation、LyondellBasell Industries N.V., Royal Dutch Shell plc、Sasol Limited および Solvay S.A. というキープレイヤーたちのプロファイルと共に検証されています。
世界の溶剤市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界の溶剤市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場はどのようなものか?
製品に基づく市場の内訳は?
供給源に基づく市場の内訳は?
用途別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の溶剤市場の構造および主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Solvent Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Alcohols
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Hydrocarbons
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Ketones
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Esters
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Chlorinated
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Source
7.1 Petrochemical-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bio and Green
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Paints and Coatings
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Printing Inks
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Pharmaceuticals
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Cosmetics and Adhesives
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Archer-Daniels-Midland Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Ashland Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 BASF SE
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Bharat Petroleum Corporation Limited
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 bp p.l.c.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Celanese Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Dow Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Eastman Chemical Company
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Exxon Mobil Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Honeywell International Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Huntsman Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 LyondellBasell Industries N.V.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Royal Dutch Shell plc
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.14 Sasol Limited
14.3.14.1 Company Overview
14.3.14.2 Product Portfolio
14.3.14.3 Financials
14.3.14.4 SWOT Analysis
14.3.15 Solvay S.A.
14.3.15.1 Company Overview
14.3.15.2 Product Portfolio
14.3.15.3 Financials
14.3.15.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global solvent market reached a value of US$ 43.74 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 57.95 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 4.50% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Solvents refer to chemical substances that can dissolve, disperse or extract other materials to form a solution without changing them chemically. They usually have an unpleasant odor and are highly volatile and flammable, except for chlorinated solvents. Solvents are generally liquids; however, they can also be in solid or gaseous form and are available in conventional and organic variants. They are widely utilized as cleaning and degreasing agents and as ingredients in products, such as spot removers, printing inks, varnishes, adhesives, cosmetics, perfumes, detergents, paint thinners, and nail polish removers.

Solvent Market Trends:
The increasing product applications in various end use industries represent the primary factor driving the market growth. For instance, solvents are used in paints and coatings to dissolve colors and binders, provide consistency, and find huge applications in pharmaceutical drug manufacturing processes. Additionally, there has been a substantial rise in the product usage in household cleaning and personal care products. Along with this, the widespread adoption of solvents in pesticide formulations is catalyzing the product demand. Furthermore, with the rising environmental concerns, consumers are increasingly shifting toward eco-friendly and organic products, which pose little or no hazards to the environment and human health. As a result, several leading manufacturers are making heavy investments and entering into collaborations with the top biotechnology companies to launch green and bio-based solvents to achieve sustainability. Moreover, the emerging solvent applications in chemical manufacturing processes, cooling circuits, dry-cleaning, and deicers are propelling the market growth. Other factors, including rapid industrialization and urbanization, stringent government regulations to use green solvents, ongoing research and development (R&D) activities, and technological advancements, are also providing a positive thrust to the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global solvent market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, source and application.

Breakup by Product:

Alcohols
Hydrocarbons
Ketones
Esters
Chlorinated
Others

Breakup by Source:

Petrochemical-based
Bio and Green

Breakup by Application:

Paints and Coatings
Printing Inks
Pharmaceuticals
Cosmetics and Adhesives
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer-Daniels-Midland Company, Ashland Inc., BASF SE, Bharat Petroleum Corporation Limited, bp p.l.c., Celanese Corporation, Dow Inc., Eastman Chemical Company, Exxon Mobil Corporation, Honeywell International Inc., Huntsman Corporation, LyondellBasell Industries N.V., Royal Dutch Shell plc, Sasol Limited and Solvay S.A. Key Questions Answered in This Report:
How has the global solvent market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global solvent market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the source?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global solvent market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Solvent Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Alcohols
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Hydrocarbons
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Ketones
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Esters
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Chlorinated
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Source
7.1 Petrochemical-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bio and Green
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Paints and Coatings
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Printing Inks
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Pharmaceuticals
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Cosmetics and Adhesives
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Archer-Daniels-Midland Company
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Ashland Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 BASF SE
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Bharat Petroleum Corporation Limited
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 bp p.l.c.
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Celanese Corporation
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Dow Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Eastman Chemical Company
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Exxon Mobil Corporation
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Honeywell International Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Huntsman Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 LyondellBasell Industries N.V.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis
14.3.13 Royal Dutch Shell plc
14.3.13.1 Company Overview
14.3.13.2 Product Portfolio
14.3.13.3 Financials
14.3.14 Sasol Limited
14.3.14.1 Company Overview
14.3.14.2 Product Portfolio
14.3.14.3 Financials
14.3.14.4 SWOT Analysis
14.3.15 Solvay S.A.
14.3.15.1 Company Overview
14.3.15.2 Product Portfolio
14.3.15.3 Financials
14.3.15.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る