リッチコミュニケーションサービス(RCS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Rich Communication Services (RCS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場は、2021年に1,210.90百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には5,528.60 Millionドルの市場に到達し、2022年から2027年の間にCAGR2... もっと見る
サマリー世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場は、2021年に1,210.90百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には5,528.60 Millionドルの市場に到達し、2022年から2027年の間にCAGR27.70%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。リッチコミュニケーションサービス(RCS)とは、通信事業者が実装するテキストベースのプロトコルを指し、ショートメッセージサービス(SMS)やマルチメディアメッセージングサービス(MMS)に代わるものとして設計されています。RCSでは、グループチャットの作成、画像や動画などの添付ファイルの送信、開封確認、スマートフォンによるエンドツーエンドの暗号化などが可能です。RCSは、消費者をターゲットにしたコミュニケーション、セキュリティ、オーディオやビデオのストリーミング、ワンアプリ機能、送信者確認の改善など、さまざまな利点を提供します。 リッチコミュニケーションサービス(RCS)の市場動向。 ヘルスケア、情報技術(IT)、ホスピタリティ、エンターテインメント、銀行・金融サービス・保険(BFSI)セクターなど、さまざまな産業分野でRCSが広く採用されていることが、RCS市場の成長を促す主要因の1つとなっています。また、次世代のブロードバンドモバイルサービスを促進するための長期評価(LTE)およびIPマルチメディアサブシステム(IMS)への投資が増加していることも、成長を促す主な要因の1つとなっています。さらに、RCSは、ピアツーピア(P2P)メッセージング、マーケティング、キャンペーン、広告戦略など、企業部門で幅広く活用されており、これがさらに市場の成長に寄与しています。これとは別に、RCSを推進するための主要プレイヤー間の戦略的協業や、オペレーターサービスの相互運用性を可能にするGSMA(Global System for Mobile Communications Association)によるユニバーサル通信プロトコル仕様の実装が市場成長を後押ししています。その他、5Gネットワークの導入や、次世代メッセージングやチャットボットの対話を促進するためのクラウドベース、人工知能(AI)、VO-LTE(Voice over long-term evolution)、アプリケーションプログラミングインターフェースなどの複数の技術的ソリューションとRCSの統合などが、全世界の市場に明るい展望を生み出しています。 主な市場細分化。 IMARCグループは、世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、通信タイプ、展開モード、組織規模、用途、業種に基づき市場を分類しています。 通信タイプ別構成比。 A2P P2A P2P 展開形態別構成比。 クラウド型 オンプレミス 組織規模別構成比。 大企業 中堅・中小企業 アプリケーション別構成比。 リッチコール&メッセージング クラウドストレージ マーケティング・広告キャンペーン コンテンツ配信 その他 産業分野別構成比。 ヘルスケア 小売・Eコマース BFSI IT・通信 旅行・観光 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 グローバルメッセージサービス、Google LLC(アルファベット社)、Huawei Technologies Co Ltd、Mavenir plc、SK Telecom Co Ltd、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Telstra Corporation Limited、T-Mobile US Inc、Verizon Communications Inc、Vodafone Group PLCおよびZTE Corporationなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も検証しています。本レポートで回答した主な質問 世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場とは? 通信タイプに基づく市場の内訳は? 展開モードに基づく市場の内訳は? 組織規模に基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? 業種別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場の構造、主要プレイヤーはどこか? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Rich Communication Services (RCS) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Communication Type 6.1 A2P 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 P2A 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 P2P 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 Cloud-based 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 On-premises 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Large Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Small and Medium-sized Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Rich Calls and Messaging 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Cloud Storage 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Marketing and Advertising Campaign 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Content Delivery 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Industry Vertical 10.1 Healthcare 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Retail and E-commerce 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 BFSI 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecom 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Travel and Tourism 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Global Message Services 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 SWOT Analysis 16.3.3 Huawei Technologies Co Ltd 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Mavenir plc 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 SK Telecom Co Ltd 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Telefonaktiebolaget LM Ericsson 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Telstra Corporation Limited 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 T-Mobile US Inc. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Verizon Communications Inc. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Vodafone Group PLC 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 ZTE Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials
SummaryThe global rich communication services (RCS) market reached a value of US$ 1,210.90 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 5,528.60 Million by 2027 exhibiting a CAGR of 27.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Rich Communication Services (RCS) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Communication Type 6.1 A2P 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 P2A 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 P2P 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 Cloud-based 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 On-premises 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Large Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Small and Medium-sized Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Rich Calls and Messaging 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Cloud Storage 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Marketing and Advertising Campaign 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Content Delivery 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Others 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Industry Vertical 10.1 Healthcare 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Retail and E-commerce 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 BFSI 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecom 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Travel and Tourism 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Global Message Services 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.2 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 SWOT Analysis 16.3.3 Huawei Technologies Co Ltd 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Mavenir plc 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 SK Telecom Co Ltd 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Telefonaktiebolaget LM Ericsson 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 Telstra Corporation Limited 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 T-Mobile US Inc. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 Verizon Communications Inc. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 Vodafone Group PLC 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 ZTE Corporation 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ネットワーク)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(communication)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |