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リッチコミュニケーションサービス(RCS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Rich Communication Services (RCS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場は、2021年に1,210.90百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には5,528.60 Millionドルの市場に到達し、2022年から2027年の間にCAGR2... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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147 英語

 

サマリー

世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場は、2021年に1,210.90百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループでは、2027年には5,528.60 Millionドルの市場に到達し、2022年から2027年の間にCAGR27.70%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

リッチコミュニケーションサービス(RCS)とは、通信事業者が実装するテキストベースのプロトコルを指し、ショートメッセージサービス(SMS)やマルチメディアメッセージングサービス(MMS)に代わるものとして設計されています。RCSでは、グループチャットの作成、画像や動画などの添付ファイルの送信、開封確認、スマートフォンによるエンドツーエンドの暗号化などが可能です。RCSは、消費者をターゲットにしたコミュニケーション、セキュリティ、オーディオやビデオのストリーミング、ワンアプリ機能、送信者確認の改善など、さまざまな利点を提供します。

リッチコミュニケーションサービス(RCS)の市場動向。
ヘルスケア、情報技術(IT)、ホスピタリティ、エンターテインメント、銀行・金融サービス・保険(BFSI)セクターなど、さまざまな産業分野でRCSが広く採用されていることが、RCS市場の成長を促す主要因の1つとなっています。また、次世代のブロードバンドモバイルサービスを促進するための長期評価(LTE)およびIPマルチメディアサブシステム(IMS)への投資が増加していることも、成長を促す主な要因の1つとなっています。さらに、RCSは、ピアツーピア(P2P)メッセージング、マーケティング、キャンペーン、広告戦略など、企業部門で幅広く活用されており、これがさらに市場の成長に寄与しています。これとは別に、RCSを推進するための主要プレイヤー間の戦略的協業や、オペレーターサービスの相互運用性を可能にするGSMA(Global System for Mobile Communications Association)によるユニバーサル通信プロトコル仕様の実装が市場成長を後押ししています。その他、5Gネットワークの導入や、次世代メッセージングやチャットボットの対話を促進するためのクラウドベース、人工知能(AI)、VO-LTE(Voice over long-term evolution)、アプリケーションプログラミングインターフェースなどの複数の技術的ソリューションとRCSの統合などが、全世界の市場に明るい展望を生み出しています。

主な市場細分化。
IMARCグループは、世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、通信タイプ、展開モード、組織規模、用途、業種に基づき市場を分類しています。

通信タイプ別構成比。

A2P
P2A
P2P

展開形態別構成比。

クラウド型
オンプレミス

組織規模別構成比。

大企業
中堅・中小企業

アプリケーション別構成比。

リッチコール&メッセージング
クラウドストレージ
マーケティング・広告キャンペーン
コンテンツ配信
その他

産業分野別構成比。

ヘルスケア
小売・Eコマース
BFSI
IT・通信
旅行・観光
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
グローバルメッセージサービス、Google LLC(アルファベット社)、Huawei Technologies Co Ltd、Mavenir plc、SK Telecom Co Ltd、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Telstra Corporation Limited、T-Mobile US Inc、Verizon Communications Inc、Vodafone Group PLCおよびZTE Corporationなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も検証しています。本レポートで回答した主な質問
世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
通信タイプに基づく市場の内訳は?
展開モードに基づく市場の内訳は?
組織規模に基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のリッチコミュニケーションサービス(RCS)市場の構造、主要プレイヤーはどこか?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Rich Communication Services (RCS) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Communication Type
6.1 A2P
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 P2A
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 P2P
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 Cloud-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 On-premises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Organization Size
8.1 Large Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Small and Medium-sized Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Rich Calls and Messaging
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Cloud Storage
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Marketing and Advertising Campaign
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Content Delivery
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Industry Vertical
10.1 Healthcare
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Retail and E-commerce
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 BFSI
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 IT and Telecom
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Travel and Tourism
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Global Message Services
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 SWOT Analysis
16.3.3 Huawei Technologies Co Ltd
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Mavenir plc
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 SK Telecom Co Ltd
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Telstra Corporation Limited
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 T-Mobile US Inc.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 Verizon Communications Inc.
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Vodafone Group PLC
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 ZTE Corporation
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials

 

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Summary

The global rich communication services (RCS) market reached a value of US$ 1,210.90 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 5,528.60 Million by 2027 exhibiting a CAGR of 27.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Rich communication services (RCS) refer to a carrier-implemented text-based protocol, which is designed as an alternative for short message services (SMS) and multimedia messaging services (MMS). It enables users to create group chats, send attachments, like images and videos files, get read receipts, and have support for end-to-end encryption through smartphones. RCS offers various benefits, such as higher-targeted communication to reach consumers, security, better streaming of audio and video, one app functionality, and improved sender verification.

Rich Communication Services (RCS) Market Trends:
The widespread adoption of RCS across various industrial verticals, such as healthcare, information technology (IT), hospitality, entertainment and banking, financial services, and insurance (BFSI) sector, is one of the key factors driving the RCS market growth. In line with this, the increasing investments in the long-term evaluation (LTE) and IP multimedia subsystem (IMS) for facilitating the next generation of broadband mobile services is acting as another major growth-inducing factor. Additionally, the RCS finds extensive application in the corporate sector for peer-to-peer (P2P) messaging, marketing, campaigning, and advertising strategies, which is further contributing to the market growth. Apart from this, the strategic collaborations between the key players for advancing RCS and the implementation of universal communication protocol specification by the global system for mobile communications association (GSMA) for enabling operator service interoperability are propelling the market growth. Other factors, such as the introduction of 5G network and the integration of RCS with several technological solutions, like cloud-based, artificial intelligence (AI), voice over long-term evolution (VO-LTE), and application programming interface, to promote the next-generation messaging and chatbot interaction, are creating a positive outlook for the market across the globe.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global rich communication services (RCS) market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on communication type, deployment mode, organization size, application and industry vertical.

Breakup by Communication Type:

A2P
P2A
P2P

Breakup by Deployment Mode:

Cloud-based
On-premises

Breakup by Organization Size:

Large Enterprises
Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by Application:

Rich Calls and Messaging
Cloud Storage
Marketing and Advertising Campaign
Content Delivery
Others

Breakup by Industry Vertical:

Healthcare
Retail and E-commerce
BFSI
IT and Telecom
Travel and Tourism
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Global Message Services, Google LLC (Alphabet Inc.), Huawei Technologies Co Ltd, Mavenir plc, SK Telecom Co Ltd, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Telstra Corporation Limited, T-Mobile US Inc., Verizon Communications Inc., Vodafone Group PLC, and ZTE Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global rich communication services (RCS) market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global rich communication services (RCS) market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the communication type?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the organization size?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the industry vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global rich communication services (RCS) market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Rich Communication Services (RCS) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Communication Type
6.1 A2P
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 P2A
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 P2P
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 Cloud-based
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 On-premises
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Organization Size
8.1 Large Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Small and Medium-sized Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Rich Calls and Messaging
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Cloud Storage
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Marketing and Advertising Campaign
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Content Delivery
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Industry Vertical
10.1 Healthcare
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Retail and E-commerce
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 BFSI
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 IT and Telecom
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Travel and Tourism
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Others
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Global Message Services
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 SWOT Analysis
16.3.3 Huawei Technologies Co Ltd
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Mavenir plc
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 SK Telecom Co Ltd
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 Financials
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Telstra Corporation Limited
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 T-Mobile US Inc.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 Verizon Communications Inc.
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 Vodafone Group PLC
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.10.4 SWOT Analysis
16.3.11 ZTE Corporation
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.11.3 Financials

 

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