パワーエレクトロニクス市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Power Electronics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のパワーエレクトロニクス市場は、2021年に278億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.48%を示し、2027年までに399億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の... もっと見る
サマリー世界のパワーエレクトロニクス市場は、2021年に278億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.48%を示し、2027年までに399億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置きながら、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。パワーエレクトロニクスには、電気エネルギーをある形態から別の形態に変換する回路の研究、分析、設計が含まれます。テレビ、パソコン、充電器などの民生用電子機器に広く利用されています。現在では、半導体スイッチング素子を用いて電力を変換する最新のパワーエレクトロニクスを導入するメーカーも出てきている。これらのスイッチングデバイスには、ダイオード、サイリスタ、パワーMOSFET(金属-酸化膜-半導体電界効果トランジスタ)、IGBT(絶縁ゲート型バイポーラトランジスタ)などがある。 パワーエレクトロニクスの市場動向。 急速な都市化と可処分所得の増加により、家電製品への依存度が高まっており、ファンレギュレータ、調光器、エアコン、IH調理器、非常灯、掃除機、無停電電源装置(UPS)などのパワーエレクトロニクス応用にプラスの影響を与える重要な要因の一つとなっています。また、ポンプ、ブロワー、エレベーター、ロータリーキルン、アーク炉、コンプレッサーなどの電子機器の繊維工場やその他の製造装置での採用が増加しており、市場の成長に拍車をかけています。また、自動車業界では、電動パワーステアリング、室内照明、ブレーキシステム、シートコントロール、車体中央制御などに採用されています。また、インフォテインメントシステムを搭載した安全で高級感のあるスマートな自動車への需要が高まっていることも、市場の成長に寄与しています。さらに、建設・採掘活動の活発化により、オフ・ザ・ロード(OTR)車でのパワーエレクトロニクスの利用が進んでいます。また、航空機、衛星、ミサイル、スペースシャトル、無人航空機(UAV)に電力を供給し、高度な制御を行うために、世界中の防衛、航空、宇宙産業で支持を集めています。さらに、従来のエネルギー源の価格高騰や環境問題の高まりから、再生可能エネルギー源のニーズが高まっており、太陽光パネルや風力発電パネルにおけるパワーエレクトロニクスの用途が拡大しています。 主な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のパワーエレクトロニクス市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、デバイス、材料、アプリケーション、電圧、最終使用産業に基づき、市場を分類しています。 デバイス別構成比。 パワーディスクリート ダイオード トランジスター サイリスタ パワーモジュール インテリジェントパワーモジュール パワーインテグレートモジュール パワーIC パワーマネージメント集積回路 特定用途向け集積回路 材料別構成比。 シリコン サファイア 炭化ケイ素 窒化ガリウム その他 アプリケーション別構成比 パワーマネージメント UPS リニューアブル その他 電圧別構成比。 低電圧 中電圧 高電圧 最終使用産業別構成比。 自動車 軍事・航空宇宙 エネルギー・電力 IT・通信 コンシューマーエレクトロニクス その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア太平洋 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 ラテンアメリカ ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況。 業界の競争環境についても、ABB Ltd.、Analog Devices Inc.、富士電機株式会社、株式会社日立製作所の主要企業のプロファイルと共に調査しています。三菱電機株式会社、ルネサスエレクトロニクス株式会社、ローム株式会社、STMicroelectronics、Texas Instruments Incorporated、株式会社東芝、Vishay Intertechnology Inc.などの主要企業のプロファイルとともに、競合状況を調査しています。本レポートで回答した主な質問 パワーエレクトロニクスの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のパワーエレクトロニクス市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域別市場とは? デバイスに基づく市場の内訳は? 材料別の市場構成は? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? 電圧別の市場ブレークアップは? 最終用途産業別の市場ブレークアップは? バリューチェーンにおける各ステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? パワーエレクトロニクスの世界市場構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Power Electronics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Device 6.1 Power Discrete 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Key Segments 6.1.2.1 Diode 6.1.2.2 Transistors 6.1.2.3 Thyristor 6.1.3 Market Forecast 6.2 Power Modules 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Key Segments 6.2.2.1 Intelligent Power Module 6.2.2.2 Power Integrated Module 6.2.3 Market Forecast 6.3 Power ICs 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Key Segments 6.3.2.1 Power Management Integrated Circuit (PMIC) 6.3.2.2 Application-Specific Integrated Circuit (ASIC) 6.3.3 Market Forecast 7 Market Breakup by Material 7.1 Silicon 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Sapphire 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Silicon Carbide 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Gallium Nitride 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Power Management 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 UPS 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Renewable 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Voltage 9.1 Low Voltage 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Medium Voltage 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 High Voltage 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End Use Industry 10.1 Automotive 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Military and Aerospace 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Energy and Power 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecommunication 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Consumer Electronics 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 ABB Ltd. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Analog Devices Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Fuji Electric Co. Ltd. 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 Financials 16.3.3.4 SWOT Analysis 16.3.4 Infineon Technologies AG 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Microchip Technology Inc. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Mitsubishi Electric Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 NXP Semiconductors N.V. 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Renesas Electronics Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 ROHM Co. Ltd. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 STMicroelectronics 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Texas Instruments Incorporated 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 Toshiba Corporation 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 Vishay Intertechnology Inc. 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.13.3 Financials 16.3.13.4 SWOT Analysis
SummaryThe global power electronics market reached a value of US$ 27.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 39.9 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 6.48% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Power Electronics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Device 6.1 Power Discrete 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Key Segments 6.1.2.1 Diode 6.1.2.2 Transistors 6.1.2.3 Thyristor 6.1.3 Market Forecast 6.2 Power Modules 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Key Segments 6.2.2.1 Intelligent Power Module 6.2.2.2 Power Integrated Module 6.2.3 Market Forecast 6.3 Power ICs 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Key Segments 6.3.2.1 Power Management Integrated Circuit (PMIC) 6.3.2.2 Application-Specific Integrated Circuit (ASIC) 6.3.3 Market Forecast 7 Market Breakup by Material 7.1 Silicon 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Sapphire 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Silicon Carbide 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Gallium Nitride 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Others 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Application 8.1 Power Management 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 UPS 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Renewable 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Voltage 9.1 Low Voltage 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Medium Voltage 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 High Voltage 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End Use Industry 10.1 Automotive 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Military and Aerospace 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Energy and Power 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecommunication 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Consumer Electronics 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Others 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 ABB Ltd. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Analog Devices Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 Financials 16.3.2.4 SWOT Analysis 16.3.3 Fuji Electric Co. Ltd. 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.3.3 Financials 16.3.3.4 SWOT Analysis 16.3.4 Infineon Technologies AG 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 Financials 16.3.4.4 SWOT Analysis 16.3.5 Microchip Technology Inc. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 Mitsubishi Electric Corporation 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 Financials 16.3.6.4 SWOT Analysis 16.3.7 NXP Semiconductors N.V. 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Renesas Electronics Corporation 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 ROHM Co. Ltd. 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 STMicroelectronics 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.10.4 SWOT Analysis 16.3.11 Texas Instruments Incorporated 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.11.3 Financials 16.3.11.4 SWOT Analysis 16.3.12 Toshiba Corporation 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio 16.3.12.3 Financials 16.3.12.4 SWOT Analysis 16.3.13 Vishay Intertechnology Inc. 16.3.13.1 Company Overview 16.3.13.2 Product Portfolio 16.3.13.3 Financials 16.3.13.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(power)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |