世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

プリントラベル市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Print Label Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のプリントラベル市場は、2021年に423億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には563億米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR4.50%を示すと予測しています。COVID-19の不確実... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年3月15日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のプリントラベル市場は、2021年に423億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には563億米ドルの市場に達し、2022年から2027年の間にCAGR4.50%を示すと予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

印刷ラベルは、ロゴ、シンボル、商品に関する公表情報を表示するために、金属、布、ポリマー、紙などの素材を製造品に印刷したものを指します。ブランド・アイデンティティの確立、商品の識別、偽造の防止など、信頼性を維持するために利用されている。プリントラベルは、織物ラベルに比べ、直接印刷されるため、細部のビジュアル、精度、品質などさまざまな利点があります。プリントラベルは、湿式接着剤、感圧式、マルチパートトラッキングラベルなど、さまざまなラベリング形式で市販されています。

プリントラベルの市場動向。
食品・飲料(F&B)分野の急速な拡大と食品産業におけるプリントラベルの利用拡大が、市場成長の主な要因となっています。また、様々な用途でプリントラベルが広く採用されていること、消費者の健康志向の高まり、加工製品の需要拡大、可処分所得の増加などが市場成長に寄与しています。透明性を維持するための高速移動消費財(FMCG)のガイドラインに従って情報ラベルの組み込みを取り締まるために、さまざまな国の政府によって行われた数多くのイニシアチブは、市場の成長にプラスの影響を及ぼしています。技術的に高度なダストコントロールシステムの導入は、市場の成長を促進しています。これとは別に、デジタルプリントラベルの革新のための研究開発(R&D)活動への多額の投資と資金調達が、市場成長にプラスに働いています。また、美観に優れたプリントラベルの導入など、その他の要因も、全世界の市場に明るい展望を生み出しています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のプリントラベル市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022-2027年の世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、原材料、印刷プロセス、ラベルフォーマット、最終使用産業に基づいて市場を分類しています。

原材料別の内訳。

金属ラベル
プラスチック/ポリマーラベル

印刷工程別の構成比。

オフセット・リトグラフ
グラビア
フレキソ印刷
スクリーン
凸版印刷
電子写真
インクジェット

レーベルフォーマット別構成比。

ウェットグルーラベル
感圧式ラベル
ライナーレスラベル
多部品追跡ラベル
インモールドラベル
スリーブ

最終使用産業別構成比。

ヘルスケア
食品・飲料
パーソナルケア
産業用
ハウスホールドケア
コンシューマーエレクトロニクス
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
業界の競争環境についても、3M Company、Ahlstrom-Munksjo Oyj (Ahlstrom-Munksjö Holding 3 Oy)、Avery Dennison Corporation、Fort Dearborn Company、Fuji Seal International Inc、Huhtamäki Oyj、Mondi plc、MultiColor Corporation、Ravenwood Packaging、Sato Europe GmbH、Taghleef Industries および Taylor Corporationといった主要企業のプロファイルとともに検証しています。本レポートで回答した主な質問
プリントラベルの世界市場はこれまでどのように推移してきたのか、また今後どのように推移していくのか?
COVID-19は世界のプリントラベル市場にどのような影響を与えているか?
主要な地域市場は?
原材料に基づく市場の内訳は?
印刷工程別の市場構成は?
ラベルフォーマット別の市場構成は?
最終用途産業別の市場構成は?
バリューチェーンにおける各ステージはどのようなものですか?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
プリントラベルの世界市場の構造、主要プレイヤーは?
業界における競争の度合いとは?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Print Label Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Raw Material
6.1 Metal Labels
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Plastic/Polymer Labels
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Print Process
7.1 Offset Lithography
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gravure
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Flexography
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Screen
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Letterpress
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Electrophotography
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Inkjet
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Label Format
8.1 Wet-Glue Labels
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pressure-Sensitive Labels
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Linerless Labels
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Multi-Part Tracking Labels
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 In-Mold Labels
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Sleeves
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Healthcare
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Food and Beverages
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Personal Care
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Industrial
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Household Care
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Consumer Electronics
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 3M Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Ahlstrom-Munksjo Oyj (Ahlstrom-Munksjö Holding 3 Oy)
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Avery Dennison Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Fort Dearborn Company
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Fuji Seal International Inc
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Huhtamäki Oyj
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 Mondi plc
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Multi-Color Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Ravenwood Packaging
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Sato Europe GmbH
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Taghleef Industries
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Taylor Corporation
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global print label market reached a value of US$ 42.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 56.36 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 4.50% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

The print label refers to a piece of metal, cloth, polymer, and paper material printed on manufactured products for exhibiting the logo, symbols, and published information about the commodity. It is utilized for creating brand identity, identifying goods, and eliminating counterfeiting for maintaining credibility. As compared to woven labels, print labels are directly printed, and offer various benefits, such as detailed visuals, precision, and quality. The print labels are commercially available in varying labeling formats, including wet-glue, pressure-sensitive, and multi-part tracking labels.

Print Label Market Trends:
The rapid expansion of the food and beverage (F&B) sector and the increasing utilization of print labels in the food industry are primary factors driving the market growth. In addition to this, the widespread adoption of print labels across various applications, the escalating health consciousness among the consumers, the growing demand for manufactured products, and increasing disposable incomes are contributing to the market growth. Numerous initiatives undertaken by the governments of various countries for policing the incorporation of informative labels as per the guidelines of fast-moving consumer goods (FMCG) for maintaining transparency are positively impacting the market growth. The introduction of technologically advanced dust controlling systems is propelling the market growth. Apart from this, the significant investments and fundings in the research and development (R&D) activities for innovating digital print labels are positively contributing to the market growth. Other factors, such as the introduction of aesthetically-appealing print labels, are creating a positive outlook for the market across the globe.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global print label market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on raw material, print process, label format and end use industry.

Breakup by Raw Material:

Metal Labels
Plastic/Polymer Labels

Breakup by Print Process:

Offset Lithography
Gravure
Flexography
Screen
Letterpress
Electrophotography
Inkjet

Breakup by Label Format:

Wet-Glue Labels
Pressure-Sensitive Labels
Linerless Labels
Multi-Part Tracking Labels
In-Mold Labels
Sleeves

Breakup by End Use Industry:

Healthcare
Food and Beverages
Personal Care
Industrial
Household Care
Consumer Electronics
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, Ahlstrom-Munksjo Oyj (Ahlstrom-Munksjö Holding 3 Oy), Avery Dennison Corporation, Fort Dearborn Company, Fuji Seal International Inc, Huhtamäki Oyj, Mondi plc, Multi-Color Corporation, Ravenwood Packaging, Sato Europe GmbH, Taghleef Industries and Taylor Corporation. Key Questions Answered in This Report:
How has the global print label market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global print label market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the raw material?
What is the breakup of the market based on the print process?
What is the breakup of the market based on the label format?
What is the breakup of the market based on the end use industry?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global print label market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Print Label Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Raw Material
6.1 Metal Labels
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Plastic/Polymer Labels
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Print Process
7.1 Offset Lithography
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Gravure
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Flexography
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Screen
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Letterpress
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Electrophotography
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.7 Inkjet
7.7.1 Market Trends
7.7.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Label Format
8.1 Wet-Glue Labels
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pressure-Sensitive Labels
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Linerless Labels
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Multi-Part Tracking Labels
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 In-Mold Labels
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Sleeves
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Healthcare
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Food and Beverages
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Personal Care
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Industrial
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Household Care
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Consumer Electronics
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 3M Company
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Ahlstrom-Munksjo Oyj (Ahlstrom-Munksjö Holding 3 Oy)
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Avery Dennison Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Fort Dearborn Company
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Fuji Seal International Inc
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Huhtamäki Oyj
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.7 Mondi plc
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Multi-Color Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Ravenwood Packaging
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Sato Europe GmbH
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Taghleef Industries
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Taylor Corporation
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/19 10:28

144.64 円

160.77 円

193.27 円

ページTOPに戻る