ロボット掃除機市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Robotic Vacuum Cleaner Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 ロボット掃除機の世界市場は、2021年に55億5,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.1%を示し、2027年までに151億4000万米ドルに達すると予測しています。COVID-... もっと見る
サマリーロボット掃除機の世界市場は、2021年に55億5,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.1%を示し、2027年までに151億4000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。ロボット掃除機は、インテリジェントなソフトウェアプログラムを搭載した自律型ロボットを指します。人間の介入をほとんど必要とせず、通常の掃除機の機能を果たします。ロボット掃除機はコンパクトなサイズなので、ベッドやキャビネット、テーブルの下のスペースに簡単にアクセスして掃除することができます。また、ロボットでない掃除機と比べて騒音が少なく、他のものにぶつかったり、階段から落ちたりするのを防ぐセンサーが搭載されています。窓やプール、芝生、床などの清掃を短時間・低コストで行うことができるため、商業施設や住宅での利用が拡大しています。 働く女性の増加、家庭の所得水準の向上、それに伴う購買力の上昇など、社会経済的な要因の変化が、高価なためまだ一般に受け入れられていないロボット掃除機の販売に好影響を与えています。さらに、清潔志向や衛生志向の高まり、多忙なスケジュールや家事時間の短縮が、ロボット掃除機の需要を高めています。また、スマートで革新的な家電製品を好む消費者も、市場成長の要因のひとつです。例えば、ロボット掃除機のいくつかのバリエーションは、技術の面で非常に高度であり、ナビゲーションを支援するために360°カメラと追加のセンサーを装備しています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、ロボット掃除機の世界市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界・地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、タイプ、充電の種類、流通チャネル、用途、エンドユーザーなどに基づいて市場を分類しています。 タイプ別内訳 ロボット床掃除機 ロボットプール用バキュームクリーナー 充電の種類による内訳。 手動充電 自動充電 販売チャネル別構成比。 機関投資家向け/直販 小売販売 アプリケーション別構成比。 掃除機のみ バキュームクリーニング&モップ エンドユーザー別構成比。 家庭用 商業 ホスピタリティ オフィス ヘルスケア 小売業 その他 地域別構成比 欧州 北アメリカ アジア太平洋地域 中近東・アフリカ ラテンアメリカ 競合の状況。 また、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレイヤーとして、iRobot Corporation、ECOVACS ROBOTICS、Neato Robotics、Dyson Ltd.、Samsung Electronics Co.Ltd.、Maytronics Ltd.、Metapo, Inc、Koninklijke Philips N.V.、LG Electronics Inc.、Panasonic Corporation、Miele & Cie.Ltd.、Samsung Electronics Co.KG、Hayward Industries, Inc.、Haier Electronics Group Co Ltd、シャープ株式会社、ILIFE Robotics Technology、Vorwerk & Co.KG、Taurus Group、Groupe Seb Deutschland Gmbh、Pentair plc、bObsweep Inc.など。本レポートで回答した主な質問 ロボット掃除機の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? ロボット掃除機の世界市場における主要な地域市場はどこか? COVID-19は世界のロボット掃除機産業にどのような影響を与えたか? タイプ別の市場構成は? 充電タイプ別の市場構成は? 流通経路に基づく市場のブレークアップは? アプリケーション別の市場ブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 世界のロボット掃除機産業のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 世界のロボット掃除機産業における主要な推進要因と課題は何か? 世界のロボット掃除機産業の構造とキープレイヤーは? 世界のロボット掃除機業界における競争はどの程度か? 世界のロボット掃除機業界の利益率は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Robotic Vacuum Cleaner Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Type 5.5 Market Breakup by Type of Charging 5.6 Market Breakup by Distribution Channel 5.7 Market Breakup by Application 5.8 Market Breakup by End-User 5.9 Market Breakup by Region 5.10 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Robotic Floor Vacuum Cleaner 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Robotic Pool Vacuum Cleaner 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type of Charging 7.1 Manual Charging 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Automatic Charging 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Institutional/Direct Sales 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Retail Sales 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Vacuum Cleaning Only 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Vacuum Cleaning and Mopping 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-User 10.1 Residential 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Commercial 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Breakup by Type 10.2.2.1 Hospitality 10.2.2.1.1 Market Trends 10.2.2.1.2 Market Forecast 10.2.2.2 Offices 10.2.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2.2 Market Forecast 10.2.2.3 Healthcare 10.2.2.3.1 Market Trends 10.2.2.3.2 Market Forecast 10.2.2.4 Retail 10.2.2.4.1 Market Trends 10.2.2.4.2 Market Forecast 10.2.2.5 Others 10.2.2.5.1 Market Trends 10.2.2.5.2 Market Forecast 10.2.3 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 Europe 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 North America 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Asia Pacific 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Middle East and Africa 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Latin America 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 15.1 Price Indicators 15.2 Price Structure 15.3 Margin Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 iRobot Corporation 16.3.2 ECOVACS ROBOTICS 16.3.3 Neato Robotics 16.3.4 Dyson Ltd. 16.3.5 Samsung Electronics Co. Ltd. 16.3.6 Maytronics Ltd. 16.3.7 Metapo, Inc 16.3.8 Koninklijke Philips N.V. 16.3.9 LG Electronics Inc. 16.3.10 Panasonic Corporation 16.3.11 Miele & Cie. KG 16.3.12 Hayward Industries, Inc. 16.3.13 Haier Electronics Group Co Ltd 16.3.14 Sharp Corporation 16.3.15 ILIFE Robotics Technology 16.3.16 Vorwerk & Co. KG 16.3.17 Taurus Group 16.3.18 Groupe Seb Deutschland Gmbh 16.3.19 Pentair plc 16.3.20 bObsweep Inc.
SummaryThe global robotic vacuum cleaner market reached a value of US$ 5.55 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 15.14 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 18.1% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Robotic Vacuum Cleaner Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Breakup by Type 5.5 Market Breakup by Type of Charging 5.6 Market Breakup by Distribution Channel 5.7 Market Breakup by Application 5.8 Market Breakup by End-User 5.9 Market Breakup by Region 5.10 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 Robotic Floor Vacuum Cleaner 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Robotic Pool Vacuum Cleaner 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Type of Charging 7.1 Manual Charging 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Automatic Charging 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Institutional/Direct Sales 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Retail Sales 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Vacuum Cleaning Only 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Vacuum Cleaning and Mopping 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-User 10.1 Residential 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Commercial 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Breakup by Type 10.2.2.1 Hospitality 10.2.2.1.1 Market Trends 10.2.2.1.2 Market Forecast 10.2.2.2 Offices 10.2.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2.2 Market Forecast 10.2.2.3 Healthcare 10.2.2.3.1 Market Trends 10.2.2.3.2 Market Forecast 10.2.2.4 Retail 10.2.2.4.1 Market Trends 10.2.2.4.2 Market Forecast 10.2.2.5 Others 10.2.2.5.1 Market Trends 10.2.2.5.2 Market Forecast 10.2.3 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 Europe 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 North America 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Asia Pacific 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Middle East and Africa 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Latin America 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 15.1 Price Indicators 15.2 Price Structure 15.3 Margin Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 iRobot Corporation 16.3.2 ECOVACS ROBOTICS 16.3.3 Neato Robotics 16.3.4 Dyson Ltd. 16.3.5 Samsung Electronics Co. Ltd. 16.3.6 Maytronics Ltd. 16.3.7 Metapo, Inc 16.3.8 Koninklijke Philips N.V. 16.3.9 LG Electronics Inc. 16.3.10 Panasonic Corporation 16.3.11 Miele & Cie. KG 16.3.12 Hayward Industries, Inc. 16.3.13 Haier Electronics Group Co Ltd 16.3.14 Sharp Corporation 16.3.15 ILIFE Robotics Technology 16.3.16 Vorwerk & Co. KG 16.3.17 Taurus Group 16.3.18 Groupe Seb Deutschland Gmbh 16.3.19 Pentair plc 16.3.20 bObsweep Inc.
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業用機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(vacuum)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/20 10:28 158.95 円 165.20 円 201.28 円 |