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ロボット掃除機市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Robotic Vacuum Cleaner Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

ロボット掃除機の世界市場は、2021年に55億5,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.1%を示し、2027年までに151億4000万米ドルに達すると予測しています。COVID-... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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105 英語

 

サマリー

ロボット掃除機の世界市場は、2021年に55億5,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.1%を示し、2027年までに151億4000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

ロボット掃除機は、インテリジェントなソフトウェアプログラムを搭載した自律型ロボットを指します。人間の介入をほとんど必要とせず、通常の掃除機の機能を果たします。ロボット掃除機はコンパクトなサイズなので、ベッドやキャビネット、テーブルの下のスペースに簡単にアクセスして掃除することができます。また、ロボットでない掃除機と比べて騒音が少なく、他のものにぶつかったり、階段から落ちたりするのを防ぐセンサーが搭載されています。窓やプール、芝生、床などの清掃を短時間・低コストで行うことができるため、商業施設や住宅での利用が拡大しています。

働く女性の増加、家庭の所得水準の向上、それに伴う購買力の上昇など、社会経済的な要因の変化が、高価なためまだ一般に受け入れられていないロボット掃除機の販売に好影響を与えています。さらに、清潔志向や衛生志向の高まり、多忙なスケジュールや家事時間の短縮が、ロボット掃除機の需要を高めています。また、スマートで革新的な家電製品を好む消費者も、市場成長の要因のひとつです。例えば、ロボット掃除機のいくつかのバリエーションは、技術の面で非常に高度であり、ナビゲーションを支援するために360°カメラと追加のセンサーを装備しています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、ロボット掃除機の世界市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界・地域レベルでの予測を提供します。当レポートでは、タイプ、充電の種類、流通チャネル、用途、エンドユーザーなどに基づいて市場を分類しています。

タイプ別内訳

ロボット床掃除機
ロボットプール用バキュームクリーナー

充電の種類による内訳。

手動充電
自動充電

販売チャネル別構成比。

機関投資家向け/直販
小売販売

アプリケーション別構成比。

掃除機のみ
バキュームクリーニング&モップ

エンドユーザー別構成比。

家庭用
商業
ホスピタリティ
オフィス
ヘルスケア
小売業
その他

地域別構成比

欧州
北アメリカ
アジア太平洋地域
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

競合の状況。

また、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレイヤーとして、iRobot Corporation、ECOVACS ROBOTICS、Neato Robotics、Dyson Ltd.、Samsung Electronics Co.Ltd.、Maytronics Ltd.、Metapo, Inc、Koninklijke Philips N.V.、LG Electronics Inc.、Panasonic Corporation、Miele & Cie.Ltd.、Samsung Electronics Co.KG、Hayward Industries, Inc.、Haier Electronics Group Co Ltd、シャープ株式会社、ILIFE Robotics Technology、Vorwerk & Co.KG、Taurus Group、Groupe Seb Deutschland Gmbh、Pentair plc、bObsweep Inc.など。本レポートで回答した主な質問

ロボット掃除機の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
ロボット掃除機の世界市場における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のロボット掃除機産業にどのような影響を与えたか?
タイプ別の市場構成は?
充電タイプ別の市場構成は?
流通経路に基づく市場のブレークアップは?
アプリケーション別の市場ブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
世界のロボット掃除機産業のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
世界のロボット掃除機産業における主要な推進要因と課題は何か?
世界のロボット掃除機産業の構造とキープレイヤーは?
世界のロボット掃除機業界における競争はどの程度か?
世界のロボット掃除機業界の利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Robotic Vacuum Cleaner Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Type
5.5 Market Breakup by Type of Charging
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Application
5.8 Market Breakup by End-User
5.9 Market Breakup by Region
5.10 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Robotic Floor Vacuum Cleaner
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Robotic Pool Vacuum Cleaner
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type of Charging
7.1 Manual Charging
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Automatic Charging
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Institutional/Direct Sales
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail Sales
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Vacuum Cleaning Only
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Vacuum Cleaning and Mopping
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-User
10.1 Residential
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Commercial
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Breakup by Type
10.2.2.1 Hospitality
10.2.2.1.1 Market Trends
10.2.2.1.2 Market Forecast
10.2.2.2 Offices
10.2.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2.2 Market Forecast
10.2.2.3 Healthcare
10.2.2.3.1 Market Trends
10.2.2.3.2 Market Forecast
10.2.2.4 Retail
10.2.2.4.1 Market Trends
10.2.2.4.2 Market Forecast
10.2.2.5 Others
10.2.2.5.1 Market Trends
10.2.2.5.2 Market Forecast
10.2.3 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 Europe
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 North America
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Asia Pacific
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Middle East and Africa
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Latin America
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
15.1 Price Indicators
15.2 Price Structure
15.3 Margin Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 iRobot Corporation
16.3.2 ECOVACS ROBOTICS
16.3.3 Neato Robotics
16.3.4 Dyson Ltd.
16.3.5 Samsung Electronics Co. Ltd.
16.3.6 Maytronics Ltd.
16.3.7 Metapo, Inc
16.3.8 Koninklijke Philips N.V.
16.3.9 LG Electronics Inc.
16.3.10 Panasonic Corporation
16.3.11 Miele & Cie. KG
16.3.12 Hayward Industries, Inc.
16.3.13 Haier Electronics Group Co Ltd
16.3.14 Sharp Corporation
16.3.15 ILIFE Robotics Technology
16.3.16 Vorwerk & Co. KG
16.3.17 Taurus Group
16.3.18 Groupe Seb Deutschland Gmbh
16.3.19 Pentair plc
16.3.20 bObsweep Inc.

 

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Summary

The global robotic vacuum cleaner market reached a value of US$ 5.55 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 15.14 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 18.1% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

A robotic vacuum cleaner refers to an autonomous robot equipped with an intelligent software program. It performs the functions of a regular vacuum cleaner with minimal to no human intervention. As these cleaners are compact in size, they can easily access and clean spaces under beds, cabinets and tables. They produce less noise as compared to their non-robotic counterparts and are fitted with sensors which prevent them from hitting other objects or falling down the stairs. As they complete the chores in lesser time and at a lower cost without any manual labor, they are increasingly becoming popular across commercial and residential sectors for cleaning windows, pools, lawns and floors.

Changing socioeconomic factors such as an increasing number of working women, escalating income levels in households and a consequent rise in purchasing power have positively impacted the sales of robotic vacuum cleaners which are yet to attain mass acceptance due to their high costs. Furthermore, the growing inclination towards cleanliness and hygiene coupled with busy schedules and reduced time for household chores has increased the demand for robotic vacuum cleaners. Another factor responsible for the growth of the market is the consumers’ preference for smart and innovative electrical appliances. For instance, some variants of robotic vacuum cleaners are extremely advanced in terms of technology and are equipped with 360° cameras and additional sensors to aid in navigation.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global robotic vacuum cleaner market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, type of charging, distribution channel, application and end-user.

Breakup by Type:

Robotic Floor Vacuum Cleaner
Robotic Pool Vacuum Cleaner

Breakup by Type of Charging:

Manual Charging
Automatic Charging

Breakup by Distribution Channel:

Institutional/Direct Sales
Retail Sales

Breakup by Application:

Vacuum Cleaning Only
Vacuum Cleaning and Mopping

Breakup by End-User:

Residential
Commercial
Hospitality
Offices
Healthcare
Retail
Others

Breakup by Region:

Europe
North America
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being iRobot Corporation, ECOVACS ROBOTICS, Neato Robotics, Dyson Ltd., Samsung Electronics Co. Ltd., Maytronics Ltd., Metapo, Inc, Koninklijke Philips N.V., LG Electronics Inc., Panasonic Corporation, Miele & Cie. KG, Hayward Industries, Inc., Haier Electronics Group Co Ltd, Sharp Corporation, ILIFE Robotics Technology, Vorwerk & Co. KG, Taurus Group, Groupe Seb Deutschland Gmbh, Pentair plc, bObsweep Inc., etc. Key Questions Answered in This Report:

How has the global robotic vacuum cleaner market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global robotic vacuum cleaner industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global robotic vacuum cleaner industry?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the type of charging?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end-user?
What are the various stages in the value chain of the global robotic vacuum cleaner industry?
What are the key driving factors and challenges in the global robotic vacuum cleaner industry?
What is the structure of the global robotic vacuum cleaner industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global robotic vacuum cleaner industry?
What are the profit margins in the global robotic vacuum cleaner industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Robotic Vacuum Cleaner Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Type
5.5 Market Breakup by Type of Charging
5.6 Market Breakup by Distribution Channel
5.7 Market Breakup by Application
5.8 Market Breakup by End-User
5.9 Market Breakup by Region
5.10 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Robotic Floor Vacuum Cleaner
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Robotic Pool Vacuum Cleaner
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Type of Charging
7.1 Manual Charging
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Automatic Charging
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Institutional/Direct Sales
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Retail Sales
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Vacuum Cleaning Only
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Vacuum Cleaning and Mopping
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-User
10.1 Residential
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Commercial
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Breakup by Type
10.2.2.1 Hospitality
10.2.2.1.1 Market Trends
10.2.2.1.2 Market Forecast
10.2.2.2 Offices
10.2.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2.2 Market Forecast
10.2.2.3 Healthcare
10.2.2.3.1 Market Trends
10.2.2.3.2 Market Forecast
10.2.2.4 Retail
10.2.2.4.1 Market Trends
10.2.2.4.2 Market Forecast
10.2.2.5 Others
10.2.2.5.1 Market Trends
10.2.2.5.2 Market Forecast
10.2.3 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 Europe
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 North America
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Asia Pacific
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Middle East and Africa
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Latin America
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
15.1 Price Indicators
15.2 Price Structure
15.3 Margin Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 iRobot Corporation
16.3.2 ECOVACS ROBOTICS
16.3.3 Neato Robotics
16.3.4 Dyson Ltd.
16.3.5 Samsung Electronics Co. Ltd.
16.3.6 Maytronics Ltd.
16.3.7 Metapo, Inc
16.3.8 Koninklijke Philips N.V.
16.3.9 LG Electronics Inc.
16.3.10 Panasonic Corporation
16.3.11 Miele & Cie. KG
16.3.12 Hayward Industries, Inc.
16.3.13 Haier Electronics Group Co Ltd
16.3.14 Sharp Corporation
16.3.15 ILIFE Robotics Technology
16.3.16 Vorwerk & Co. KG
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