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音声・音声認識市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Voice and Speech Recognition Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の音声・音声認識市場は、2021年に83億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.25%を示し、2027年までに222億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年3月15日 US$2,499
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109 英語

 

サマリー

世界の音声・音声認識市場は、2021年に83億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.25%を示し、2027年までに222億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

音声・音声認識とは、人間の音声を受信・解釈し、音声による命令を実行することを支援する認証技術のことです。この技術は主に、コマンドを電気信号に変換し、それをコーディングパターンに変換して、最終的な実行のためにデジタル形式でデバイスに送り返すという原理で動作します。この技術は数十年前に開発されましたが、処理能力の向上とネットワーク接続の改善により、最近ではモバイル機器やその他の家電製品に導入されています。また、Apple Siri、Amazon Alexa、Google Assistantなど、人工知能(AI)やバーチャルアシスタントの利用が拡大しており、電子機器業界における本ソフトウェアの需要は拡大しています。

世界の音声・音声認識市場のドライバ。

ライフスタイルの変化、インターネットの普及率の上昇、メディアやエンターテインメント、モバイルコミュニケーションに対する消費者の支出の増加を背景に、音声・音声認識ソフトウェアがプリインストールされたタブレット、ノートパソコン、スマートフォンなどの電子機器の売上が伸びています。さらに、市場での地位を維持するために、さまざまな開発者が音声・音声認識ソフトウェアのアップグレードを行い、革新的な製品を発表しています。例えば、Googleは最近、ユーザーと自然な会話を行い、予約の手助けをすることができるGoogle Duplexの発売を発表しています。これとは別に、交通事故の増加により、世界中の政府が運転中の携帯電話の使用を避けるために、厳しい交通安全規制を実施しています。その結果、ユーザーは、運転中にモバイルデバイスでさまざまなタスクを実行するために、音声コマンドを利用することを好むようになっています。さらに、モバイルバンキングにおける安全性への関心の高まりと強力な認証プロセスの必要性から、多くの銀行が取引受け入れに音声ベースの認証ソリューションを採用しており、市場には明るい見通しが生まれています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の音声・音声認識市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界レベルおよび地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、技術、導入形態、提供方法、最終用途に基づき市場を分類しています。

技術別の内訳

音声認識
音声認識

展開形態別の内訳。

オンクラウド
オンプレミス/組込型

提供方法別の内訳。

人工知能(AI)ベース
非人工知能ベース

エンドユーズ別構成比

自動車
企業
コンシューマー
銀行・金融サービス・保険 (BFSI)
政府機関
小売
ヘルスケア
その他

地域別内訳

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋地域
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

競合の状況。

このレポートでは、Nuance Communication、Microsoft、Google、IBM、Baidu、Facebook、Apple、Amazon、Advanced Voice Recognition Systems、M2SYSLLC、Sensory、BioTrust ID B.V., Voicebox Technologiesなどの主要企業による市場の競争環境についても分析を行っています。

IMARCグループの最新レポートでは、世界の音声・音声認識市場について、その本質的な部分をすべて網羅した深い洞察を提供しています。これは、市場のマクロ的概観から、産業実績のミクロ的詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形で世界の音声認識・スピーチ認識市場に関与している、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の一冊となっています。本レポートで回答した主な質問

音声認識および音声通信の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
世界の音声・音声認識産業の主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界の音声・音声認識市場にどのような影響を与えているか?
技術に基づく市場のブレークアップはどのようなものか?
展開モードに基づく市場のブレークアップは?
配信方法に基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
世界の音声・音声認識産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
世界の音声・音声認識産業の主要な推進要因と課題は何か?
世界の音声・音声認識産業の構造、主要プレイヤーは?
世界の音声・音声認識産業における競争の度合いとは?
世界の音声・音声認識産業の利益率は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Voice and Speech Recognition Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Technology
5.5 Market Breakup by Deployment Mode
5.6 Market Breakup by Delivery Methods
5.7 Market Breakup by End-Use
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Technology
6.1 Voice Recognition
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Speech Recognition
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 On Cloud
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 On-Premises/Embedded
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Delivery Methods
8.1 Artificial Intelligence (AI) Based
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Non-Artificial Intelligence Based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-Use
9.1 Automotive
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Enterprise
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Consumer
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Government
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Retail
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Healthcare
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Nuance Communication
15.3.2 Microsoft
15.3.3 Google, Inc.
15.3.4 IBM
15.3.5 Baidu, Inc.
15.3.6 Facebook, Inc.
15.3.7 Apple, Inc.
15.3.8 Amazon, Inc.
15.3.9 Advanced Voice Recognition Systems
15.3.10 M2SYSLLC
15.3.11 Sensory
15.3.12 BioTrust ID B.V.
15.3.13 Voicebox Technologies

 

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Summary

The global voice and speech recognition market reached a value of US$ 8.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 22.2 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 18.25% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Voice and speech recognition refers to an authentication technology which assists in receiving and interpreting the human voice and carrying out the spoken commands. This technology primarily works on the principle of translating commands into electrical signals, converting them into coding patterns and sending them back to the device in digital format for the final execution. While it was developed several decades earlier, this technology has recently been introduced in mobile devices and other consumer electronics owing to the advancements in processing capabilities and improvements in network connectivity. This trend, coupled with the rising use of artificial intelligence (AI) and virtual assistants, such as Apple Siri, Amazon Alexa, Google Assistant, etc. has proliferated the demand for this software in the electronics industry.

Global Voice and Speech Recognition Market Drivers:

On account of changing lifestyles, rising internet penetration, and increasing consumers’ spending on media, entertainment and mobile communication, there has been a rise in the sales of electronic devices, such as tablets, laptops and smartphones, which have voice and speech recognition software pre-installed in them. Moreover, in order to retain their position in the market, various developers are upgrading speech and voice recognition software and introducing innovative products. For instance, Google has recently announced to launch Google Duplex which can conduct natural conversation with users and help them in booking their reservations. Apart from this, due to increasing road accidents, governments across the globe have implemented stringent road safety regulations for averting the utilization of mobiles while driving. As a result, users are now preferring to utilize voice commands for carrying out different tasks on their mobile devices while driving. Further, with the growing concern for safety and need for a strong verification process in mobile banking, a large number of banks are now adopting voice-based authentication solutions for accepting transactions which, in turn, is creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global voice and speech recognition market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on technology, deployment mode, delivery methods and end-use.

Breakup by Technology:

Voice Recognition
Speech Recognition

Breakup by Deployment Mode:

On Cloud
On-Premises/Embedded

Breakup by Delivery Methods:

Artificial Intelligence (AI) Based
Non-Artificial Intelligence Based

Breakup by End-Use:

Automotive
Enterprise
Consumer
Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
Government
Retail
Healthcare
Others

Breakup Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Nuance Communication, Microsoft, Google, Inc., IBM, Baidu, Inc., Facebook, Inc., Apple, Inc., Amazon, Inc., Advanced Voice Recognition Systems, M2SYSLLC, Sensory, BioTrust ID B.V., Voicebox Technologies, etc.

IMARC Group’s latest report provides a deep insight into the global voice and speech recognition market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the global voice and speech recognition market in any manner. Key Questions Answered in This Report:

How has the global voice and speech recognition market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global voice and speech recognition industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global voice and speech recognition market?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the delivery methods?
What is the breakup of the market based on the end-use?
What are the various stages in the value chain of the global voice and speech recognition industry?
What are the key driving factors and challenges in the global voice and speech recognition industry?
What is the structure of the global voice and speech recognition industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global voice and speech recognition industry?
What are the profit margins in the global voice and speech recognition industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Voice and Speech Recognition Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Technology
5.5 Market Breakup by Deployment Mode
5.6 Market Breakup by Delivery Methods
5.7 Market Breakup by End-Use
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Technology
6.1 Voice Recognition
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Speech Recognition
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 On Cloud
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 On-Premises/Embedded
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Delivery Methods
8.1 Artificial Intelligence (AI) Based
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Non-Artificial Intelligence Based
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-Use
9.1 Automotive
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Enterprise
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Consumer
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Government
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Retail
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Healthcare
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Asia Pacific
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Nuance Communication
15.3.2 Microsoft
15.3.3 Google, Inc.
15.3.4 IBM
15.3.5 Baidu, Inc.
15.3.6 Facebook, Inc.
15.3.7 Apple, Inc.
15.3.8 Amazon, Inc.
15.3.9 Advanced Voice Recognition Systems
15.3.10 M2SYSLLC
15.3.11 Sensory
15.3.12 BioTrust ID B.V.
15.3.13 Voicebox Technologies

 

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2024/10/04 10:27

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