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商用テレマティクス市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Commercial Telematics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の商用テレマティクス市場は、2021年に460億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.4%を示し、2027年には1293億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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146 英語

 

サマリー

世界の商用テレマティクス市場は、2021年に460億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.4%を示し、2027年には1293億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、パンデミックの最終使用産業に対する直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

商用テレマティクスとは、商用車における情報の長距離伝送に使用される技術的ソリューションを指します。GPS(全地球測位システム)や車載診断システムを通じて、車両の位置や動きを監視し、車両診断を追跡するために使用されます。また、トレーラーやモーターを使わない資産の監視、不正な移動があった場合の車両管理者への警告にも使用される。これとは別に、商用テレマティクスは保険のリスク評価、メンテナンスの洞察、安全性の追跡も提供します。保険会社はこの技術を利用してドライバーの行動を監視し、リスク要因を判断してそれに応じて保険契約を調整することができます。

商用テレマティクスの市場動向
世界中の運輸業界の著しい成長は、市場に好影響を与える重要な要因の1つです。さらに、スマート交通システムの普及が市場の成長を促しています。スマートフォン、ラップトップ、タブレットなどのデジタル機器の利用が増加しているため、自動車メーカーは、車両に関するより正確な洞察を提供するために、高度な接続性ソリューションを統合しています。これらのソリューションは、車両効率の向上、スマートルーティングとトラッキングの促進、オンロードアシストの提供、ドライバーの全体的な体験の向上にも役立っています。さらに、商用テレマティクス用のオープンソースフレームワークの開発など、さまざまな技術的進歩が他の成長促進要因として作用しています。例えば、次世代テレマティクス・プロトコル(NGTP)は技術的に中立なシステムで、商用車のバックエンド・コンポーネントの統合や技術調整を便利に行えるように設計されています。その他、商用車追跡を義務付ける有利な政府政策の実施や、ビデオベースのテレマティクスの開発などが、市場をさらに牽引すると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の商用テレマティクス市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、市場をタイプ、システムタイプ、プロバイダータイプ、エンドユース産業に基づいて分類しています。

タイプ別内訳

ソリューション
車両追跡と監視
ドライバー管理
保険テレマティクス
安全性とコンプライアンス
V2Xソリューション
その他
サービス
プロフェッショナルサービス
マネージドサービス

システムタイプ別構成比。

エンベデッド
テザリング
スマートフォン一体型

プロバイダータイプ別構成比。

OEM
アフターマーケット

最終使用産業別の内訳。

運輸・物流
メディア・エンターテイメント
政府および公益事業
旅行・観光
建設業
ヘルスケア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ
南アフリカ
トルコ
サウジアラビア
その他

競合の状況。
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとして、AirIQ Inc.、Bridgestone Corporation、General Motors Company、Geotab Inc.、Mastersaut Limited.(Michelin)、Mix Telematics International (Pty) Ltd.、Octo Telematics、Omnitracs LLC、Trimble Inc.、Verizon Communications Inc、Zonar Systems Inc.などが挙げられる。(コンチネンタルAG)。本レポートで扱う主な質問
1.商用テレマティクスの世界市場規模は?
2.商用テレマティクスの世界市場を牽引する主要因は何か?
3.COVID-19が世界の商用テレマティクス市場に与えた影響とは?
4.商用テレマティクスの世界市場のタイプ別内訳は?
5.商用テレマティクスの世界市場のシステムタイプ別の内訳は?
6.商用テレマティクスの世界市場のプロバイダータイプによる内訳は?
7.商用テレマティクスの世界市場のエンドユース産業別の内訳は?
8.商用テレマティクスの世界市場における主要地域は?
9.商用テレマティクスの世界市場における主要なプレイヤー/企業はどこか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Commercial Telematics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Major Types
6.1.2.1 Fleet Tracking and Monitoring
6.1.2.2 Driver Management
6.1.2.3 Insurance Telematics
6.1.2.4 Safety and Compliance
6.1.2.5 V2X Solutions
6.1.2.6 Others
6.1.3 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Major Types
6.2.2.1 Professional services
6.2.2.2 Managed services
6.2.3 Market Forecast
7 Market Breakup by System Type
7.1 Embedded
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Tethered
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Smartphone Integrated
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Provider Type
8.1 OEM
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Aftermarket
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Transportation and Logistics
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Media and Entertainment
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Government and Utilities
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Travel and Tourism
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Construction
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Healthcare
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 South Africa
10.5.1.1 Market Trends
10.5.1.2 Market Forecast
10.5.2 Turkey
10.5.2.1 Market Trends
10.5.2.2 Market Forecast
10.5.3 Saudi Arabia
10.5.3.1 Market Trends
10.5.3.2 Market Forecast
10.5.4 Others
10.5.4.1 Market Trends
10.5.4.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AirIQ Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Bridgestone Corporation
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 General Motors Company
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Geotab Inc.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Masternaut Limited. (Michelin)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Mix Telematics International (Pty) Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Octo Telematics
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 Omnitracs LLC
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Trimble Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Verizon Communications Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Zonar Systems Inc. (Continental AG)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global commercial telematics market reached a value of US$ 46 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 129.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 19.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Commercial telematics refers to the technological solution used for long-distance transmission of information in commercial automobiles. It is used for monitoring the location and movement of vehicles through global positioning systems (GPS) and on-board diagnostic systems to track vehicle diagnostics. It is also used for monitoring trailers and non-motorized assets and alerting the fleet manager in case of any unauthorized movement. Apart from this, commercial telematics also offers insurance risk assessment, maintenance insights and safety tracking. Insurance providers use this technology to monitor driver behavior that enables them to determine risk factors and adjust insurance policies accordingly.

Commercial Telematics Market Trends:
Significant growth in the transportation industry across the globe is one of the key factors creating a positive impact on the market. Furthermore, the widespread adoption of smart transportation systems is stimulating the growth of the market. Due to the increasing utilization of digital devices, such as smartphones, laptops and tablets, automobile manufacturers are integrating sophisticated connectivity solutions to provide more accurate insights about the vehicles. These solutions also aid in improving vehicle efficiency, facilitating smart routing and tracking, providing on-road assistance and enhancing the driver’s overall experience. Additionally, various technological advancements, such as the development of open-source frameworks for commercial telematics, are acting as other growth-inducing factors. For instance, Next-Generation Telematics Protocol (NGTP) is a technology-neutral system that is designed to conveniently integrate back-end components and make technical adjustments in commercial vehicles. Other factors, including the implementation of favorable government policies to mandate commercial vehicle tracking, along with the development of video-based telematics, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global commercial telematics market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, system type, provider type and end use industry.

Breakup by Type:

Solution
Fleet Tracking and Monitoring
Driver Management
Insurance Telematics
Safety and Compliance
V2X Solutions
Others
Services
Professional services
Managed services

Breakup by System Type:

Embedded
Tethered
Smartphone Integrated

Breakup by Provider Type:

OEM
Aftermarket

Breakup by End Use Industry:

Transportation and Logistics
Media and Entertainment
Government and Utilities
Travel and Tourism
Construction
Healthcare
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
South Africa
Turkey
Saudi Arabia
Others

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being AirIQ Inc., Bridgestone Corporation, General Motors Company, Geotab Inc., Masternaut Limited. (Michelin), Mix Telematics International (Pty) Ltd., Octo Telematics, Omnitracs LLC, Trimble Inc., Verizon Communications Inc. and Zonar Systems Inc. (Continental AG). Key Questions Answered in this Report
1. What is the size of the global commercial telematics market?
2. What are the key factors driving the global commercial telematics market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the global commercial telematics market?
4. What is the breakup of the global commercial telematics market based on the type?
5. What is the breakup of the global commercial telematics market based on the system type?
6. What is the breakup of the global commercial telematics market based on the provider type?
7. What is the breakup of the global commercial telematics market based on the end use industry?
8. What are the key regions in the global commercial telematics market?
9. Who are the key players/companies in the global commercial telematics market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Commercial Telematics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Solution
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Major Types
6.1.2.1 Fleet Tracking and Monitoring
6.1.2.2 Driver Management
6.1.2.3 Insurance Telematics
6.1.2.4 Safety and Compliance
6.1.2.5 V2X Solutions
6.1.2.6 Others
6.1.3 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Major Types
6.2.2.1 Professional services
6.2.2.2 Managed services
6.2.3 Market Forecast
7 Market Breakup by System Type
7.1 Embedded
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Tethered
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Smartphone Integrated
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Provider Type
8.1 OEM
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Aftermarket
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Transportation and Logistics
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Media and Entertainment
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Government and Utilities
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Travel and Tourism
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Construction
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Healthcare
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 South Africa
10.5.1.1 Market Trends
10.5.1.2 Market Forecast
10.5.2 Turkey
10.5.2.1 Market Trends
10.5.2.2 Market Forecast
10.5.3 Saudi Arabia
10.5.3.1 Market Trends
10.5.3.2 Market Forecast
10.5.4 Others
10.5.4.1 Market Trends
10.5.4.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 AirIQ Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Bridgestone Corporation
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 General Motors Company
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Geotab Inc.
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Masternaut Limited. (Michelin)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Mix Telematics International (Pty) Ltd.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Octo Telematics
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.8 Omnitracs LLC
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Trimble Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Verizon Communications Inc.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Zonar Systems Inc. (Continental AG)
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

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