世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

リバースロジスティクス市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Reverse Logistics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のリバースロジスティクス市場は、2021年に5,632億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.80%を示し、2027年までに8126億米ドルに達すると予測しています。COVID-1... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界のリバースロジスティクス市場は、2021年に5,632億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.80%を示し、2027年までに8126億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

リバース・ロジスティクスは、顧客から製造者や販売者に商品を戻すサプライチェーン・マネジメントを指す、循環型経済の不可欠な要素である。これには、リサイクル、改修、再入荷品の再販売、原材料の再生などが含まれます。また、リバースロジスティクスのプロセスは、返品された余剰の機械や設備の販売と管理から構成されています。リバースロジスティクスには、返品の処理、返品への対応、返品・修理・リサイクルの動きの維持など、さまざまなステップがある。商品の効率的な流れを維持し、価値を創造し、製品のライフサイクルを完成させ、コストを削減し、リスクを低減するのに役立ちます。また、リバース・ロジスティクスは、顧客満足度の向上、バンドイメージの改善、持続可能性の強化、廃棄物の削減、より迅速で優れたサービスを提供します。

リバースロジスティクスの市場動向
eコマース分野の急速な拡大により、返品や交換品の総量が増加し、効率的なリバース・ロジスティクス・サービスへの需要が高まっています。これが主に世界のリバース・ロジスティクス市場の成長を後押ししています。eコマース以外にも、これらのシステムは医薬品、電気、自動車産業で重要な役割を果たしており、これがさらに市場の成長を後押ししています。このほか、アジア太平洋地域や南米などの新興国における急速な工業化と製造業の発展が、市場の成長に寄与しています。さらに、大手企業は一貫してサプライチェーン管理プロセスの改善に投資しており、これが全世界の市場に明るい展望をもたらしています。モノのインターネット(IoT)対応接続デバイスの採用が増加したことも、市場の成長を補完し、もう一つの主要な成長誘発要因として作用しています。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のリバースロジスティクス市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、返品タイプ、サービス、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

リターンの種類別構成。

リコール
コマーシャルリターン
修理可能な返品
使用済み返品
生産終了品

サービス別内訳

輸送
倉庫業
再販
交換管理
払い戻し管理 認可
その他

エンドユーザー別構成比。

電子商取引
自動車関連
医薬品
民生用電子機器
小売
高級品
再利用可能なパッケージ

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
C.H. Robinson Worldwide Inc., Core Logistic Private Limited, Deutsche Post AG, Fedex Corporation, Happy Returns Inc.などの主要企業のプロファイルとともに、業界の競争状況も調査しています。(ペイパルホールディングス)、株式会社近鉄エクスプレス(以下、「近鉄エクスプレス」という。(近鉄グループホールディングス)、株式会社オプトロ、Pitney Bowes Inc.、Reverse Logistics Group、Safexpress Pvt Ltd、United Parcel Service Inc.、Yusen Logistics Co.Ltd.(日本郵船株式会社)。本レポートで回答した主な質問
世界のリバースロジスティクス市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界のリバースロジスティクス市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場はどのようなものか?
リターンの種類に基づく市場の内訳は?
サービス別の市場構成は?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
リバースロジスティクスの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Reverse Logistics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Return Type
6.1 Recalls
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Commercial Returns
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Repairable Returns
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 End-of-Use Returns
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 End of life Returns
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Service
7.1 Transportation
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Warehousing
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Reselling
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Replacement Management
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Refund Management Authorization
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 E-Commerce
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Automotive
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Pharmaceutical
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Consumer Electronic
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Retail
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Luxury Goods
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Reusable Packaging
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 C.H. Robinson Worldwide Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Core Logistic Private Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Deutsche Post AG
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Fedex Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Happy Returns Inc. (PayPal Holdings Inc.)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Kintetsu World Express Inc. (Kintetsu Group Holdings)
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Optoro Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Pitney Bowes Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Reverse Logistics Group
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Safexpress Pvt Ltd
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 United Parcel Service Inc.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Yusen Logistics Co. Ltd. (Nippon Y?sen Kabushiki Kaisha)
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global reverse logistics market reached a value of US$ 563.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 812.6 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.80% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Reverse logistics is an integral part of circular economy referring to a supply chain management that transports goods from customers back to the manufacturers or sellers. It includes recycling, refurbishment, reselling of restocked items, and reclamation of raw materials. The process of reverse logistics also consists of the sale and management of returned and surplus machines and equipment. There are different steps involved in reverse logistics, which include processing the returns, dealing with returns, and maintaining the movement of returns, repair, and recycle. It helps to maintain an efficient flow of goods, create value, complete the product life cycle, reduce costs, and decrease risks. Reverse logistics also offers greater customer satisfaction, improved band image, enhanced sustainability, reduction of waste, and faster and better service.

Reverse Logistics Market Trends:
A rapid expansion in the ecommerce sector has led to the rise in the overall volume of returns and replacement items, which has escalated the demand for an efficient reverse logistics service. This is primarily driving the global reverse logistics market growth. Other than ecommerce, these systems play an important part in the pharmaceuticals, electrical, and automotive industries, which is further fueling the market growth. Besides this, rapid industrialization and increasing development of manufacturing industries across emerging economies, such as Asia Pacific and South America, are contributing to the growth of the market. Moreover, leading players are consistently investing in the improvement of supply chain management processes, which is creating a positive outlook for the market across the globe. The rise in the adoption of internet of things (IoT)-enabled connected devices supplemented the market growth is acting as another major growth-inducing factor.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global reverse logistics market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on return type, service and end user.

Breakup by Return Type:

Recalls
Commercial Returns
Repairable Returns
End-of-Use Returns
End of life Returns

Breakup by Service:

Transportation
Warehousing
Reselling
Replacement Management
Refund Management Authorization
Others

Breakup by End User:

E-Commerce
Automotive
Pharmaceutical
Consumer Electronic
Retail
Luxury Goods
Reusable Packaging

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being C.H. Robinson Worldwide Inc., Core Logistic Private Limited, Deutsche Post AG, Fedex Corporation, Happy Returns Inc. (PayPal Holdings Inc.), Kintetsu World Express Inc. (Kintetsu Group Holdings), Optoro Inc., Pitney Bowes Inc., Reverse Logistics Group, Safexpress Pvt Ltd, United Parcel Service Inc. and Yusen Logistics Co. Ltd. (Nippon Y?sen Kabushiki Kaisha). Key Questions Answered in This Report:
How has the global reverse logistics market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global reverse logistics market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the return type?
What is the breakup of the market based on the service?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global reverse logistics market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Reverse Logistics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Return Type
6.1 Recalls
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Commercial Returns
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Repairable Returns
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 End-of-Use Returns
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 End of life Returns
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Service
7.1 Transportation
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Warehousing
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Reselling
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Replacement Management
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Refund Management Authorization
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 E-Commerce
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Automotive
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Pharmaceutical
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Consumer Electronic
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Retail
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Luxury Goods
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Reusable Packaging
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 C.H. Robinson Worldwide Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Core Logistic Private Limited
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Deutsche Post AG
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Fedex Corporation
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Happy Returns Inc. (PayPal Holdings Inc.)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Kintetsu World Express Inc. (Kintetsu Group Holdings)
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Optoro Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Pitney Bowes Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Reverse Logistics Group
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Safexpress Pvt Ltd
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 United Parcel Service Inc.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Yusen Logistics Co. Ltd. (Nippon Y?sen Kabushiki Kaisha)
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る