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カプセルホテル市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Capsule Hotel Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のカプセルホテル市場は、2021年に78.41百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.20%を示し、2027年までに274.18百万米ドルの市場に達すると予測しています。COV... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界のカプセルホテル市場は、2021年に78.41百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.20%を示し、2027年までに274.18百万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに記載されています。

カプセルホテル(ポッドホテル)とは、基本的なアメニティを備えたコンパクトな宿泊施設のことを指します。これらのカプセルはホテル内に組み込まれ、一列に並べられ、ロッカー設備、目覚まし時計、共同洗面所、充電ソケット、シングルまたはダブルベッドが備え付けられている。カプセルホテルの予約は、通常、オンラインおよびオフラインの予約モードを通じて行われます。カプセルは、金属、木材、プラスチックやグラスファイバーなどの硬質材料で製造されています。カプセルホテルは、旅行者に快適さ、プライバシー、安全性、利便性を提供します。ビジネスホテルと比較して、カプセルホテルは費用対効果が高く、広々とした共有スペース、バスルーム、シアタールームを提供します。

カプセルホテルの市場動向。
世界的な旅行・観光産業の著しい成長が、市場に明るい展望を生み出しています。旅行中に衛生的で快適、かつ費用対効果が高く予算に見合った宿泊施設を求める消費者が増えており、これが市場の成長に向けて原動力となっています。さらに、ミレニアル世代や一人旅の旅行者が、冒険や旅行探検、目的地の文化探訪のために製品を広く採用していることも、市場の成長に好影響を与えています。個人用カプセルやスマートポッドにアクセスするためのスマートフォンアプリケーションの統合など、さまざまな技術的進歩が市場成長の推進力となっています。また、これらの技術は、周囲の照明を明るくしながら、眠っているゲストを徐々に着席させる音のないアラームシステムを提供します。これに伴い、カプセルホテルにおける人工知能(AI)の活用による健康状態の監視や宿泊者の食の好みの予測は、市場成長にプラスの影響を与えています。その他、消費者の支出能力の上昇、旅行や観光を促進するための様々な政府のイニシアチブの実施などが、成長に向けて市場を牽引すると予想されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のカプセルホテル市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、旅行者のタイプ、予約モード、年齢層、用途に基づき市場を分類しています。

旅行者タイプ別内訳。

ソロ
グループ

予約形態別の内訳。

オンライン予約
オフライン予約

年齢層別の内訳。

ジェネレーションX
ジェネレーションY
ジェネレーションZ

アプリケーション別構成比。

オフィスワーカー
観光客
その他

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
キューブホテルズグループ、デ・ベッドスティホテル、ヒポポッド、インボックスカプセルホテル、マユ東京ウーマン、なでしこホテル、パンゲアポッドホテル、リカルトンカプセルホテル、セントクリストファーズインズ、ザ・ベッドKLCC、The Capsule Hotel、アーバンポッドPvt Ltdの主要企業のプロファイルと共に業界の競争環境も検証しています。本レポートで回答した主な質問
世界のカプセルホテル市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか?
COVID-19は世界のカプセルホテル市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場は?
旅行者タイプに基づく市場の内訳は?
予約モードに基づく市場の内訳は?
年齢層別の市場構成は?
アプリケーション別の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のカプセルホテル市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Capsule Hotel Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Traveler Type
6.1 Solo
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Group
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Booking Mode
7.1 Online Booking
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Offline Booking
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Age Group
8.1 Generation X
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Generation Y
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Generation Z
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Office Workers
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Tourists
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 CubeHotelsGroup
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 De Bedstee Hotel
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Hippo Pod
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 inBox Capsule Hotel
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Mayu Tokyo Woman
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Nadeshiko Hotel
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Pangea Pod Hotel
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Riccarton Capsule Hotel
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 St Christopher’s Inns
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 The Bed KLCC
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 The Capsule Hotel
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Urban Pod Pvt Ltd.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global capsule hotel market reached a value of US$ 78.41 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 274.18 Million by 2027 exhibiting a CAGR of 9.20% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

A capsule hotel, or pod hotel, refers to a compact accommodation facility equipped with basic amenities. These capsules are integrated within hotels and are arranged in rows and furnished with a locker facility, alarm clock, common washrooms, charging sockets and single or double beds. The bookings for capsule hotels are usually made through online and offline booking modes. The capsules are manufactured using metal, wood and rigid materials, such as plastic and fiberglass. Capsule hotels provide enhanced comfort, privacy, safety and convenience to the travelers. In comparison to business hotels, capsule hotels are more cost-efficient and offer spacious common areas, baths and theatre rooms.

Capsule Hotel Market Trends:
Significant growth in the travel and tourism industry across the globe is creating a positive outlook for the market. There is an increasing consumer preference for hygiene, comfort, cost-effective and budget-friendly accommodation while traveling, which is driving the market toward growth. Additionally, the widespread product adoption among millennials and solo travelers for adventure, travel expeditions and exploring the culture of destinations is favoring the market growth. Various technological advancements, such as the integration of smartphone applications to access personal capsules and smart pods, are providing a thrust to the market growth. These technologies also offer soundless alarm systems that gradually raise sleeping guests into seated positions while brightening the ambient lights. In line with this, the utilization of artificial intelligence (AI) in capsule hotels to monitor health and predict the food preferences of the guests is positively impacting the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with the implementation of various government initiatives for promoting travel and tourism, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global capsule hotel market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on traveler type, booking mode, age group and application.

Breakup by Traveler Type:

Solo
Group

Breakup by Booking Mode:

Online Booking
Offline Booking

Breakup by Age Group:

Generation X
Generation Y
Generation Z

Breakup by Application:

Office Workers
Tourists
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being CubeHotelsGroup, De Bedstee Hotel, Hippo Pod, inBox Capsule Hotel, Mayu Tokyo Woman, Nadeshiko Hotel, Pangea Pod Hotel, Riccarton Capsule Hotel, St Christopher’s Inns, The Bed KLCC, The Capsule Hotel and Urban Pod Pvt Ltd. Key Questions Answered in This Report:
How has the global capsule hotel market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global capsule hotel market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the traveler type?
What is the breakup of the market based on the booking mode?
What is the breakup of the market based on the age group?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global capsule hotel market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Capsule Hotel Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Traveler Type
6.1 Solo
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Group
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Booking Mode
7.1 Online Booking
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Offline Booking
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Age Group
8.1 Generation X
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Generation Y
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Generation Z
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Office Workers
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Tourists
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 CubeHotelsGroup
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 De Bedstee Hotel
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Hippo Pod
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 inBox Capsule Hotel
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Mayu Tokyo Woman
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Nadeshiko Hotel
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Pangea Pod Hotel
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Riccarton Capsule Hotel
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 St Christopher’s Inns
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 The Bed KLCC
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 The Capsule Hotel
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Urban Pod Pvt Ltd.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio

 

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