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中国スキンケア市場レポート:流通チャネル別(オフライン、オンライン)、成分タイプ別(天然、化学)、性別(男性、女性、ユニセックス) 2024-2032


China Skincare Market Report by Distribution Channel (Offline, Online), Ingredient Type (Natural, Chemical), Gender (Male, Female, Unisex) 2024-2032

中国のスキンケア市場規模は2023年に463億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、同市場が2032年までに983億米ドルに達し、2024年から2032年の間に8.5%の成長率(CAGR)を示すと予測している。 スキンケアには... もっと見る

 

 

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2024年8月10日 US$3,699
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サマリー

中国のスキンケア市場規模は2023年に463億米ドルに達した。今後、IMARC Groupは、同市場が2032年までに983億米ドルに達し、2024年から2032年の間に8.5%の成長率(CAGR)を示すと予測している。

スキンケアには、健康で栄養のある肌を維持するためのさまざまな美容法が含まれ、数多くの皮膚病も緩和される。様々なスキンケア製品には、クリーム、ローション、マスク、ボディオイル、クレンジング、美容液、保湿剤などが含まれる。これらの製品は、ニキビの除去、肌のクレンジング、肌の保湿、肌老化の最小化、角質除去、紫外線暴露からの保護など、数多くのスキンケアに広く採用されている。中国では、スキンケア製品の市場は、特にミレニアル世代と都市化した人々の間で高まる美容意識が主な原動力となっている。
女性の労働人口の増加と消費者の生活水準の向上が相まって、中国ではスキンケア製品に対する1人当たりの支出が増加している。さらに、多忙な仕事のスケジュール、座りっぱなしのライフスタイル、汚染レベルの上昇により、多くの皮膚病が多発していることへの懸念が高まっていることも、スキンケア製品の需要を促進している。国内のいくつかのメーカーは、中国の伝統的なスキンケア習慣を革新的な製品バリエーションと融合させることで、あらゆる年齢層の消費者を惹きつけている。さらに、化学ベースのスキンケア製品によるいくつかの皮膚関連疾患の発生が増加していることが、中国におけるオーガニックおよび天然成分ベースの代替品への需要をさらに高めている。これに伴い、スキンケア製品における動物実験手順の削減に対する消費者の意識の高まりが、同国におけるヴィーガン認定美容アイテム市場を牽引している。主に女性向けに販売されている通常のスキンケア製品とは別に、複数のメーカーが男性の嗜好や要求の変化に対応した男性用グルーミング製品を発売している。加えて、国内におけるeコマース・プラットフォームの出現は、有利な割引、宅配オプション、安全な支払ゲートウェイを伴う製品提供を増加させ、それによってスキンケア製品市場をさらに増大させている。さらに、ソーシャルメディアの美容トレンドの影響力の高まりと、スキンケア製品の使用を促進するための有名人の推薦の増加は、予測期間にわたって中国市場の成長を促進し続けるだろう。
主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、中国スキンケア市場レポートの各セグメントにおける主要動向の分析を、2024年から2032年までの予測とともに提供しています。当レポートでは、市場を流通チャネル、成分タイプ、性別に基づいて分類しています。
流通チャネル別内訳
- オフライン
o スーパーマーケットとハイパーマーケット
o 専門店
o 百貨店
o ドラッグストアと薬局
o その他
- オンライン

成分タイプ別内訳
- 天然
- ケミカル

性別
- 男性
- 女性
- ユニセックス
競争環境:
本レポートでは、主要企業のプロフィールとともに、市場の競争環境についても分析している。

本レポートで回答した主な質問
- 中国のスキンケア市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
- COVID-19の中国スキンケア市場への影響は?
- 主要地域市場とは?
- 流通チャネルに基づく市場の内訳は?
- 成分の種類に基づく市場の内訳は?
- 性別による市場の内訳は?
- 業界のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
- 市場の主な推進要因と課題は何か?
- 中国スキンケア市場の構造と主要プレーヤーは?
- 市場競争の程度は?


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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要産業動向
5 中国のスキンケア市場
5.1 市場概要
5.2 市場パフォーマンス
5.3 COVID-19の影響
5.4 市場予測
6 流通チャネル別市場構成
6.1 オフライン
6.1.1 市場動向
6.1.2 主要タイプ
6.1.2.1 スーパーマーケットとハイパーマーケット
6.1.2.2 専門店
6.1.2.3 百貨店
6.1.2.4 ドラッグストアと薬局
6.1.2.5 その他
6.1.3 市場予測
6.2 オンライン
6.2.1 市場動向
6.2.2 市場予測
7 成分タイプ別市場内訳
7.1 ナチュラル
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 ケミカル
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
8 性別市場
8.1 男性
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 女性
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
8.3 ユニセックス
8.3.1 市場動向
8.3.2 市場予測
9 SWOT分析
9.1 概要
9.2 長所
9.3 弱点
9.4 機会
9.5 脅威
10 バリューチェーン分析
10.1 概要
10.2 研究開発
10.3 原材料/部品サプライヤー
10.4 メーカー
10.5 販売業者
10.6 輸出業者
10.7 エンドユーザー
11 ポーターズファイブフォース分析
11.1 概要
11.2 買い手の交渉力
11.3 サプライヤーの交渉力
11.4 競争の程度
11.5 新規参入の脅威
11.6 代替品の脅威
12 価格分析
13 競争環境
13.1 市場構造
13.2 主要プレーヤー
13.3 主要プレーヤーのプロフィール
図表一覧
図1:中国:スキンケア市場:主な推進要因と課題
図2:中国:スキンケア市場:販売額(単位:億米ドル)、2018年~2023年
図3:中国:図3:中国:スキンケア市場予測:販売額(単位:10億米ドル)、2024年~2032年
図4:中国:中国:スキンケア市場:図4:中国:スキンケア市場:流通チャネル別構成比(単位
図5:中国:中国:スキンケア市場:図5:中国:スキンケア市場:成分タイプ別構成比(%)、2023年
図6:中国:中国:スキンケア市場:図6:中国:スキンケア市場:性別構成比(%)、2023年
図7: 中国:スキンケア(オフライン)市場:売上金額(単位:百万米ドル)、2018年・2023年
図8:中国:スキンケア(オフライン)市場スキンケア(オフライン)市場予測:販売金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図9: 中国:スキンケア(オンライン)市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年および2023年
図10:中国:スキンケア(オンライン)市場予測スキンケア(オンライン)市場予測:売上金額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図11: 中国:スキンケア(ナチュラル)市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年~2023年
図12: 中国:スキンケア(ナチュラル)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図13: 中国:中国:スキンケア(ケミカル)市場:図13:中国:スキンケア(ケミカル)市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年~2023年
図14:中国:スキンケア(ケミカル)市場予測スキンケア(ケミカル)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図15:中国:スキンケア(男性)市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年~2023年
図16:中国:スキンケア(男性)市場予測スキンケア(男性)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図17:中国:スキンケア(女性)市場:販売金額(単位:百万USドル)、2018年~2023年
図18:中国:スキンケア(女性)市場予測図18:中国:スキンケア(女性)市場予測:販売額(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
図19: 中国:スキンケア(男女兼用)市場:販売額(単位:百万USドル)、2018年~2023年
図20:中国:スキンケア(ユニセックススキンケア(男女兼用)市場予測:販売額(単位:百万USドル)、2024年~2032年
図21: 中国:中国:スキンケア市場:図21:中国:スキンケア市場:主要メーカー別構成比(%)、2023年
図22: 中国:スキンケア産業:SWOT分析
図23: 中国:中国: スキンケア産業:バリューチェーン分析
図24: 中国:スキンケア産業:バリューチェーン分析ポーターのファイブフォース分析
表一覧
表1:中国:スキンケア市場:主要産業ハイライト(2023年、2032年
表2:中国:スキンケア市場予測:中国:スキンケア市場予測:流通チャネル別構成比(単位:百万米ドル)、2024年~2032年
表3:中国:中国:スキンケア市場予測:成分タイプ別構成比(単位:百万USドル)、2024-2032年
表4:中国:中国:スキンケア市場予測:中国:スキンケア市場の男女別構成(単位:百万米ドル)、2024-2032年
表5:中国:中国:スキンケア市場:中国:スキンケア市場の競争構造
表6:中国:中国:スキンケア市場:主要プレイヤー

 

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Summary

The China skincare market size reached US$ 46.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 98.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.5% during 2024-2032.

Skincare involves a range of beauty regimes for maintaining healthy and nourished skin along with relieving numerous dermatological ailments. Various skincare products include creams, lotions, masks, body oil, cleansers, serum, moisturizers, etc. These products are widely adopted in numerous skincare practices for removing acne, skin cleansing, skin hydration, minimizing skin aging effects, exfoliating, protecting against UV exposure, etc. In China, the market for skincare products is primarily driven by the increasing beauty consciousness, particularly among the millennial and urbanized population.
The rising number of women in the workforce coupled with elevating consumer living standards have augmented the per capita expenditures on skincare products in China. Furthermore, growing concerns towards the high prevalence of numerous dermatological conditions due to hectic work schedules, sedentary lifestyles, and increasing pollution levels, are also propelling the demand for skincare products. Several manufacturers in the country are integrating the traditional Chinese skincare practices with innovative product variants, thereby attracting consumers across all age groups. Moreover, the rising occurrences of several skin-related disorders due to the chemical-based skincare products are further bolstering the demand for their organic and natural ingredients-based alternatives in China. In line with this, the growing consumer consciousness towards reducing animal-testing procedures of skincare products is driving the market for vegan-certified beauty items in the country. Apart from the regular skincare products that are mostly available for women, several manufacturers are also introducing men grooming products catering to their changing preferences and requirements. Additionally, the emergence of e-commerce platforms in the country has increased the product offerings accompanied by lucrative discounts, doorstep delivery options, and secured payment gateways, thereby further augmenting the market for skincare products. Moreover, the growing influence of social media beauty trends coupled with the increasing number of celebrity endorsements for promoting the use of skincare products will continue to drive the market growth in China over the forecast period.
Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the China skincare market report, along with forecasts for the period 2024-2032. Our report has categorized the market based on distribution channel, ingredient type and gender.
Breakup by Distribution Channel:
• Offline
o Supermarkets and Hypermarkets
o Specialty Stores
o Departmental Stores
o Drugstores and Pharmacies
o Others
• Online

Breakup by Ingredient Type:
• Natural
• Chemical

Breakup by Gender:
• Male
• Female
• Unisex
Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market along with the profiles of the key players.

Key Questions Answered in This Report:
• How has the China skincare market performed so far and how will it perform in the coming years?
• What is the impact of COVID-19 on the China skincare market?
• What are the key regional markets?
• What is the breakup of the market based on the distribution channel?
• What is the breakup of the market based on the ingredient type?
• What is the breakup of the market based on the gender?
• What are the various stages in the value chain of the industry?
• What are the key driving factors and challenges in the market?
• What is the structure of the China skincare market and who are the key players?
• What is the degree of competition in the market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 China Skincare Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Distribution Channel
6.1 Offline
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Major Types
6.1.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
6.1.2.2 Specialty Stores
6.1.2.3 Departmental Stores
6.1.2.4 Drugstores and Pharmacies
6.1.2.5 Others
6.1.3 Market Forecast
6.2 Online
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Ingredient Type
7.1 Natural
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Chemical
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Gender
8.1 Male
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Female
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Unisex
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 SWOT Analysis
9.1 Overview
9.2 Strengths
9.3 Weaknesses
9.4 Opportunities
9.5 Threats
10 Value Chain Analysis
10.1 Overview
10.2 Research & Development
10.3 Raw Materials/Components Suppliers
10.4 Manufacturers
10.5 Distributors
10.6 Exporters
10.7 End-Users
11 Porters Five Forces Analysis
11.1 Overview
11.2 Bargaining Power of Buyers
11.3 Bargaining Power of Suppliers
11.4 Degree of Competition
11.5 Threat of New Entrants
11.6 Threat of Substitutes
12 Price Analysis
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
List of Figures
Figure 1: China: Skincare Market: Key Drivers and Challenges
Figure 2: China: Skincare Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
Figure 3: China: Skincare Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
Figure 4: China: Skincare Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
Figure 5: China: Skincare Market: Breakup by Ingredient Type (in %), 2023
Figure 6: China: Skincare Market: Breakup by Gender (in %), 2023
Figure 7: China: Skincare (Offline) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 8: China: Skincare (Offline) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 9: China: Skincare (Online) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
Figure 10: China: Skincare (Online) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 11: China: Skincare (Natural) Market: Sales Value (in Million US$), 2018-2023
Figure 12: China: Skincare (Natural) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 13: China: Skincare (Chemical) Market: Sales Value (in Million US$), 2018-2023
Figure 14: China: Skincare (Chemical) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 15: China: Skincare (Male) Market: Sales Value (in Million US$), 2018-2023
Figure 16: China: Skincare (Male) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 17: China: Skincare (Female) Market: Sales Value (in Million US$), 2018-2023
Figure 18: China: Skincare (Female) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 19: China: Skincare (Unisex) Market: Sales Value (in Million US$), 2018-2023
Figure 20: China: Skincare (Unisex) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 21: China: Skincare Market: Breakup by Key Players (in %), 2023
Figure 22: China: Skincare Industry: SWOT Analysis
Figure 23: China: Skincare Industry: Value Chain Analysis
Figure 24: China: Skincare Industry: Porter’s Five Forces Analysis
List of Tables
Table 1: China: Skincare Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: China: Skincare Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032
Table 3: China: Skincare Market Forecast: Breakup by Ingredient Type (in Million US$), 2024-2032
Table 4: China: Skincare Market Forecast: Breakup by Gender (in Million US$), 2024-2032
Table 5: China: Skincare Market: Competitive Structure
Table 6: China: Skincare Market: Key Players

 

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