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パキスタンのタイヤ市場レポート:自動車タイプ別(二輪車と三輪車、乗用車と小型トラック、大型商用車とOTR)、OEMとリプレースメントセグメント別(OEM、リプレースメント)、国内生産と輸入(国内生産、輸入)、正規市場と灰色市場(正規、灰色)、ラジアルタイヤとバイアスタイヤ(バイアス、ラジアル)、チューブタイヤとチューブレスタイヤ(チューブタイヤ、チューブレスタイヤ)、地域別 2024-2032


Pakistan Tyre Market Report by Vehicle Type (Two-Wheeler and Three-Wheeler, Passenger Cars and Light Truck, Heavy Commercial and OTR), OEM and Replacement Segment (OEM, Replacement), Domestic Production and Imports (Domestic Production, Imports), Legitimate and Grey Market (Legitimate, Grey), Radial and Bias Tyres (Bias, Radial), Tube and Tubeless Tyres (Tube Tyres, Tubeless Tyres), and Region 2024-2032

パキスタンのタイヤ市場規模は2023年に2,400万ユニットに達した。IMARC Groupは、2032年の市場規模は3,540万本に達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は4.3%になると予測している。 タイヤは、自動車の荷重を車... もっと見る

 

 

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2024年3月2日 US$3,699
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サマリー

パキスタンのタイヤ市場規模は2023年に2,400万ユニットに達した。IMARC Groupは、2032年の市場規模は3,540万本に達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は4.3%になると予測している。

タイヤは、自動車の荷重を車軸から地面に伝えるのに役立つため、自動車に不可欠な部品の1つである。タイヤは、布、ワイヤー、カーボンブラック、天然ゴム、合成ゴム、その他の化学化合物などの材料を使用して製造される。タイヤは空気圧で充填されるため、車両が荒れた路面を走行する際の衝撃を吸収するための柔軟なクッションとなる。現在、パキスタンでは自動車の普及率が上昇しており、タイヤ需要を押し上げている。

パキスタンのタイヤ産業は現在、自動車保有台数の増加により緩やかな成長を遂げている。この背景には、パキスタン政府が実施した数々のインフラ整備とマクロ経済改革があり、その結果、工業、建設、農業が発展している。例えば、政府は肥料の価格を引き下げ、種子法と植物育成者法案を承認し、農業活動を改善するために農家への融資を増額した。これとは別に、政府は国内メーカーを支援するため、タイヤの輸入に税金を課している。さらに、タイヤ需要の一貫した増加により、国内外の投資家がこの産業に関心を示しており、今後数年間の市場成長が強化されると予想されている。例えば、パキスタンの大手企業の一つであるゼネラル・タイヤ・アンド・ラバー社(GTR)は、ファイサラバードの経済特区(SEZ)に新たな製造拠点の設立を計画している。

主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupは、2024年から2032年までの国別・地域別予測とともに、パキスタンのタイヤ市場レポートの各サブセグメントにおける主要動向の分析を提供しています。車種別、OEMと補修用セグメント、国内生産と輸入、正規品とグレーマーケット、ラジアルタイヤとバイアスタイヤ、チューブとチューブレスタイヤなどに分類しています。

車種別内訳

二輪車と三輪車
乗用車と小型トラック
大型商用車およびOTR

二輪車と三輪車はパキスタンで最も好まれる自動車である。

OEMおよび代替セグメント別内訳

OEM
代替

現在、交換用タイヤが市場シェアの大半を占めている。

国内生産と輸入の内訳

国内生産
輸入

自動車業界の様々な新規プレーヤーがパキスタンにタイヤ製造工場を設立しており、国内生産が増加しているため、国内生産が市場で明確な優位性を示している。

正規市場と灰色市場の内訳

正規市場
グレー

現在、正規市場が最大のシェアを占めている。

ラジアルタイヤとバイアスタイヤの内訳:

バイアス
ラジアル

現在、バイアスタイヤが市場シェアの大半を占めている。

チューブタイヤとチューブレスタイヤの内訳:

チューブタイヤ
チューブレスタイヤ

チューブレスタイヤは軽量で空気圧が低くても走行できるため、パキスタンで広く利用されている。

地域別インサイト

パンジャブ州
シンド州
カイバル・パクトゥンクワ州
バロチスタン
競争環境
本レポートでは、同市場の競争環境について、同業界で事業を展開する主要企業の詳細プロフィールとともに分析している。これらのプレイヤーの一部を紹介する:

General Tyre and Rubber Co.Ltd.
パンサータイヤ
ダイヤモンドタイヤ
サービス産業株式会社
ガウリ・タイヤ・アンド・チューブ社

本レポートで扱う主な質問
パキスタンのタイヤ市場はこれまでどのように推移してきたのか?
COVID-19のパキスタンタイヤ市場への影響は?
主要地域市場は?
車種別の市場構成は?
OEMとリプレイスセグメント別の市場構成は?
国内生産と輸入の内訳は?
正規市場とグレーマーケット別の内訳は?
ラジアルタイヤとバイアスタイヤの内訳は?
チューブタイヤとチューブレスタイヤの内訳は?
パキスタンのタイヤ産業のバリューチェーンにはどのような段階があるか?
パキスタンのタイヤ産業における主な推進要因と課題は?
パキスタンタイヤ産業の構造と主要プレーヤーは?
パキスタンのタイヤ産業における競争の程度は?
タイヤ業界の利益率は?
タイヤはどのように製造されていますか?
タイヤ製造工場では、どのような作業を行っているのですか?
タイヤ製造工場の設立に必要な土地の面積は?
タイヤ製造工場設立に必要な機械は?
タイヤ製造工場に必要な原材料は何ですか?
タイヤ製造工場に必要な梱包資材は?
タイヤ製造工場に必要な輸送手段とは?
タイヤ製造工場に必要なユーティリティーは?
タイヤ製造工場設立に必要な労働力は?
タイヤ製造工場設立に必要なインフラコストは?
タイヤ製造工場の資本コストは?
タイヤ製造工場の操業コストは?
タイヤ製造工場の収支は?
損益分岐点に達するまでの時間は?

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目次

1 序文
2 調査範囲と方法論
2.1 調査の目的
2.2 利害関係者
2.3 データソース
2.3.1 一次情報源
2.3.2 二次情報源
2.4 市場推定
2.4.1 ボトムアップアプローチ
2.4.2 トップダウンアプローチ
2.5 予測方法
3 エグゼクティブ・サマリー
4 はじめに
4.1 概要
4.2 主要産業動向
5 パキスタン自動車産業
5.1 概要
5.2 生産動向
5.2.1 市場パフォーマンス
5.2.2 車種別市場構成
5.2.3 地域別市場構成
5.2.4 市場予測
5.3 パキスタンの自動車登録台数
5.3.1 市場パフォーマンス
5.3.2 地域別自動車登録
5.4 新規産業参入
6 パキスタンのタイヤ市場
6.1 市場の概要
6.2 市場パフォーマンス
6.2.1 数量動向
6.2.2 金額動向
6.3 COVID-19の影響
6.4 車種別市場構成
6.5 OEM・リプレイスセグメント別市場構成比
6.6 国内生産・輸入別市場構成比
6.7 正規・グレーマーケット別市場構成比
6.8 ラジアルタイヤ・バイアスタイヤ別市場構成比
6.9 チューブレス・チューブタイヤ別市場構成比
6.10 地域別市場構成比
6.11 市場予測
6.12 SWOT分析
6.12.1 概要
6.12.2 長所
6.12.3 弱点
6.12.4 機会
6.12.5 脅威
6.13 バリューチェーン分析
6.13.1 概要
6.13.2 研究開発
6.13.3 原材料調達
6.13.4 タイヤ製造
6.13.5 マーケティング
6.13.6 流通
6.13.7 エンドユーザー
6.13.8 リサイクル
6.14 ポーターズファイブフォース分析
6.14.1 概要
6.14.2 買い手の交渉力
6.14.3 供給者の交渉力
6.14.4 競争の程度
6.14.5 新規参入の脅威
6.14.6 代替品の脅威
6.15 価格分析
6.15.1 価格指標
6.15.2 価格構造
7 車種別市場構成
7.1 二輪車用タイヤと三輪車用タイヤ
7.1.1 市場動向
7.1.2 市場予測
7.2 乗用車・小型トラック用タイヤ
7.2.1 市場動向
7.2.2 市場予測
7.3 大型商用車とOTRタイヤ
7.3.1 市場動向
7.3.2 市場予測
8 OEM・リプレイスセグメント別市場内訳
8.1 OEMタイヤ
8.1.1 市場動向
8.1.2 市場予測
8.2 リプレイスタイヤ
8.2.1 市場動向
8.2.2 市場予測
9 国内生産・輸入別市場構成比
9.1 国内生産
9.2 輸入
10 正規市場・グレーマーケット別市場構成
10.1 正規市場
10.1.1 市場動向
10.1.2 市場予測
10.2 グレーマーケット
10.2.1 市場動向
10.2.2 市場予測
11 ラジアルタイヤ・バイアスタイヤ別市場内訳
11.1 バイアスタイヤ
11.1.1 市場動向
11.1.2 市場予測
11.2 ラジアルタイヤ
11.2.1 市場動向
11.2.2 市場予測
12 チューブタイヤ・チューブレスタイヤ別市場内訳
12.1 チューブタイヤ
12.1.1 市場動向
12.1.2 市場予測
12.2 チューブレスタイヤ
12.2.1 市場動向
12.2.2 市場予測
13 地域別市場構成
13.1 パンジャブ
13.2 シンド州
13.3 カイバル・パクトゥンクワ州
13.4 バロチスタン
14 パキスタンへの外国直接投資
15 タイヤ製造工程
15.1 製品の概要
15.2 ラジアルタイヤの構成要素
15.3 タイヤ設計プロセス
15.4 詳細なプロセスフロー
15.5 さまざまな種類の単位作業
15.6 タイヤの性能基準
15.7 技術試験
15.8 マスバランスと原材料の要件
16 プロジェクトの詳細、要件、および関連費用
16.1 土地、立地、敷地開発
16.1.1 土地立地の概要
16.1.1.1 プロジェクト計画と開発段階
16.1.1.2 環境への影響
16.1.2 土地要件と支出
16.2 工場レイアウト
16.3 工場機械
16.3.1 機械費用
16.3.2 機械サプライヤー
16.3.3 機械写真
16.4 原材料
16.4.1 必要な原材料と仕様
16.4.2 原材料調達
16.4.3 原材料費
16.4.4 原材料サプライヤー
16.4.5 原材料と最終製品の写真
16.5 梱包要件と支出
16.6 輸送要件と支出
16.7 光熱費の要件と支出
16.8 人員要件と支出
16.9 その他の設備投資
17 ローンと資金援助
18 プロジェクトの経済性
18.1 プロジェクトの資本コスト
18.2 技術経済パラメーター
18.3 サプライチェーンの各段階における製品価格とマージン
18.4 課税と減価償却
18.5 収入予測
18.6 支出予測
18.7 財務分析
18.7.1 流動性分析
18.7.2 収益性分析
18.7.2.1 投資回収期間
18.7.2.2 正味現在価値
18.7.2.3 内部収益率
18.7.2.4 損益計算書
18.7.3 不確実性分析
18.7.4 感度分析
18.8 経済分析
19 ケーススタディ - アポロタイヤ
20 競争環境
20.1 主要プレーヤー
20.2 主要プレーヤーのプロフィール
20.2.1 General Tyre and Rubber Co.Ltd.
20.2.1.1 会社概要
20.2.1.2 会社概要
20.2.2 パンサータイヤ
20.2.2.1 会社概要
20.2.2.2 会社概要
20.2.3 ダイヤモンドタイヤ
20.2.3.1 会社概要
20.2.3.2 会社概要
20.2.4 サービス・インダストリーズ社
20.2.4.1 会社概要
20.2.4.2 会社概要
20.2.5 ガウリ・タイヤ・アンド・チューブ社
20.2.5.1 会社概要
20.2.5.2 会社概要
図表一覧
図1: パキスタン:タイヤ市場:パキスタン:タイヤ市場:主要な促進要因と課題
図2: パキスタン:図2:パキスタン:自動車市場図2:パキスタンの自動車市場:生産台数(百万台)、2018年~2023年
図3:パキスタンパキスタン:自動車市場:図3:パキスタンの自動車市場:自動車タイプ別構成比(%)、2023年
図4:パキスタンパキスタン:自動車市場:地域別構成比(%)図4:パキスタンの自動車市場:地域別構成比(%), 2023年
図5:パキスタンパキスタン:自動車市場予測:パキスタン:生産台数(百万台)、2024年~2032年
図6:パキスタンパキスタン:自動車市場図6:パキスタンの自動車市場:新規登録台数(単位:万台
図7:パキスタンパキスタン:自動車市場図7:パキスタンの自動車市場:地域別構成比(%)、2023年
図8:パキスタンパキスタン:自動車市場パキスタンの自動車市場:今後の自動車会社
図9:パキスタンパキスタン:タイヤ市場図9:パキスタンのタイヤ市場:販売本数推移(単位:百万本
図10:パキスタンパキスタン:タイヤ市場パキスタン:販売額(単位:百万USドル)、2018年~2023年
図11:パキスタンパキスタン:タイヤ市場パキスタン:タイヤ市場:自動車タイプ別構成比(単位
図12:パキスタンパキスタン:タイヤ市場:図12:パキスタンのタイヤ市場:OEMと代替セグメント別構成比(%)
図13:パキスタン:タイヤ市場:自動車タイプ別構成比パキスタン:タイヤ市場:図13: パキスタンのタイヤ市場:国内生産と輸入の内訳(%), 2023年
図14: パキスタン:パキスタン:タイヤ市場:図14:パキスタンのタイヤ市場:正規市場とグレーマーケット別構成比(%)
図15: パキスタン:パキスタン:タイヤ市場:正規市場とグレーマーケット別構成比図15:パキスタンのタイヤ市場:ラジアルタイヤとバイアスタイヤの構成比(%)、2023年
図16:パキスタン:タイヤ市場パキスタン:タイヤ市場パキスタンのタイヤ市場:チューブタイヤとチューブレスタイヤの構成比(%)、2023年
図17:パキスタン:タイヤ市場:チューブタイヤとチューブレスタイヤの構成比パキスタン:タイヤ市場:パキスタンのタイヤ市場:地域別構成比(%), 2023
図18:パキスタン:タイヤ市場の予測:2023年パキスタン:タイヤ市場予測:図18:パキスタンのタイヤ市場予測:販売台数推移(単位:百万台、2024年~2032年
図19:パキスタン:タイヤ市場の予測パキスタン:タイヤ市場の予測:販売額推移(単位:百万USドル)、2024~2032年
図20:パキスタンパキスタン:タイヤ産業:SWOT分析
図21: パキスタン:タイヤ産業:SWOT分析パキスタン: タイヤ産業:バリューチェーン分析
図22: パキスタン: バリューチェーン分析パキスタン: タイヤ産業:ポーターのファイブフォース分析
図23: パキスタン:二輪車用タイヤ製造:価格構造分析
図24: パキスタン:パキスタン:タイヤ(二輪車と三輪車)市場:生産台数(百万台)、2018年~2023年
図25:パキスタン:タイヤ(二輪車と三輪車パキスタン:タイヤ(二輪車/三輪車)市場:消費量(百万台消費量(単位:万本)、2018年~2023年
図26:パキスタン:タイヤ(二輪車と三輪車パキスタン:タイヤ(二輪車/三輪車)市場予測:生産量(百万台)、2024年~2032年
図27:パキスタンのタイヤ(二輪車と三輪車)市場予測タイヤ(二輪車と三輪車)の市場予測:消費量(百万台)、2024-2032年
図28:パキスタンのタイヤ(乗用車・軽自動車)市場予測パキスタン:タイヤ(乗用車・小型トラック)市場予測:消費量(単位:万本、2024~2032年消費量(単位:百万台)、2018年~2023年
図29:パキスタン:タイヤ(乗用車・小型トラックパキスタン:タイヤ(乗用車・小型トラック)市場予測:生産量(百万台)、2024年~2032年
図30:パキスタン:タイヤ(乗用車・小型トラックタイヤ(乗用車・小型トラック)の市場予測:消費量(百万台)、2024-2032年
図31:パキスタンのタイヤ市場予測:2024-2032年タイヤ(大型商用車とOTR)市場:生産量(単位:百万本)、2018年~2023年
図32:パキスタンのタイヤ(大型商用車とOTRパキスタン:タイヤ(大型商用車とOTR)市場:消費量(単位:百万本)、2018年~2023年
図33:パキスタンのタイヤ(大型商用車とOTRパキスタン:タイヤ(大型商用車とOTR)市場予測:生産量(単位:百万本)、2024年~2032年
図34:パキスタン:タイヤ(大型商用車とOTRタイヤ(大型商用車とOTR)の市場予測:消費量(百万本)、2024-2032年
図35:パキスタンのタイヤ(OEM)市場:2024-2032年タイヤ(OEM)市場:生産量(単位:百万本)、2018年~2023年
図36:パキスタンのタイヤ(OEM)市場:生産量(単位:万本パキスタン:タイヤ(OEM)市場:消費量(単位:百万台)、2018年~2023年
図37:パキスタンのタイヤ(OEM)市場予測:2018-2023年パキスタン:タイヤ(OEM)市場予測:生産量(単位:百万本)、2024年~2032年
図38:パキスタンのタイヤ(OEM)市場予測タイヤ(OEM)市場予測:消費量(単位:百万本)、2024-2032年
図39:パキスタンのタイヤ(補修用)市場:2024-2032年パキスタン:タイヤ(補修用)市場:消費量(単位:百万本)、2018年~2023年
図40:パキスタンのタイヤ(補修用)市場予測:2018~2023年パキスタン:タイヤ(代替品)市場予測:消費量(単位:百万本)、2024-2032年
図41:パキスタンのタイヤ市場パキスタン:タイヤ市場:図41:パキスタン:タイヤ市場:輸入対国内生産量(単位
図42:パキスタンのパキスタン:タイヤ(国内生産)市場:生産量(単位:百万本)、2018年~2023年
図43:パキスタンのタイヤ(国内生産)市場予測:2018-2023年パキスタン:タイヤ(国内生産)市場予測:生産量(単位:百万本)、2024年~2032年
図44:パキスタンのタイヤ(輸入)市場:2024-2032年パキスタン:タイヤ(輸入)市場:数量推移(単位:百万本)、2018年~2023年
図45:パキスタンのパキスタン:タイヤ市場:図45:パキスタン:タイヤ市場:正規輸入と輸入超過の内訳(単位
図46:パキスタンのタイヤ(正規品)市場:2023年パキスタン:タイヤ(正規品)市場パキスタン:タイヤ(正規品)市場:消費量(単位:百万本)、2018年~2023年
図47:パキスタンのタイヤ(正規品)市場予測:2018~2023年パキスタン:タイヤ(正規品)市場予測:消費量(単位:百万本)、2024年~2032年
図48:パキスタンのタイヤ(灰色タイヤ(グレー)市場:消費量(単位:百万本)、2018年~2023年
図49:パキスタンのタイヤ(灰色)市場予測:2018-2023年パキスタン:タイヤ(グレー)市場予測:消費量(百万単位)、2024-2032年
図50:パキスタン:タイヤ(バイアス)市場消費量(単位:百万本)、2018年~2023年
図51:パキスタンのタイヤ(バイアス)市場予測パキスタン:タイヤ(バイアス)市場予測:タイヤ(バイアス)市場の予測:消費量(単位:百万本)、2024年~2032年
図52:パキスタンのタイヤ(バイアスタイヤ(ラジアル)市場:消費量(単位:万本)、2018年~2023年
図53:パキスタンのタイヤ(ラジアルパキスタン:タイヤ(ラジアル)市場予測:消費量(単位:百万本)、2024年~2032年
図54:パキスタンのタイヤ(チューブ)市場:2024-2032年タイヤ(チューブ)市場:消費量(単位:百万本)、2018年~2023年
図55:パキスタンのパキスタン:タイヤ(チューブ)市場予測:消費量(単位:百万本)、2024年~2032年
図56:パキスタンのタイヤ(チューブレスタイヤ(チューブレス)市場消費量(単位:百万本)、2018年~2023年
図57:パキスタンのパキスタン:タイヤ(チューブレス)市場予測:消費量(単位:百万本)、2024年~2032年
図58:パンジャブ:パンジャブ:タイヤ市場消費量(単位:百万本)、2023年および2032年
図59:シンド州:タイヤ市場シンド州:タイヤ市場消費量(百万台)、2023年および2032年
図60: カイバル・パクトゥンクワ州:タイヤ市場消費量(百万台)、2023年および2032年
図61:バロチスタン州:タイヤ市場バロチスタン:タイヤ市場消費量(百万台)、2023年および2032年
図62:ラジアルタイヤの構成部品
図63:タイヤ製造:プロセスフロー
図64:二輪車用タイヤ製造工程:原料転換率
図65:乗用車用タイヤ製造工程:原料転換率
図66:トラック用タイヤ製造工程:原料転換率
図67:パキスタン:タイヤ製造工場:土地所在地(パンジャブ州カスール地区)
図 68:タイヤ製造:工場レイアウト
図69:タイヤ製造工場:資本コストの内訳(%)
図70: タイヤ製造工場:操業コストの内訳
図 71:アポロタイヤ製造工場:レイアウト
表一覧
表1:パキスタン:パキスタン:自動車市場:パキスタンの自動車市場:主要産業別動向(2023年および2032年
表2:パキスタンパキスタン:タイヤ市場パキスタンのタイヤ市場:主要産業別ハイライト(2023年および2032年
表3:パキスタンパキスタン:タイヤ市場予測:パキスタンのタイヤ市場予測:自動車タイプ別構成(100万台
表4:パキスタン:タイヤ市場の予測:2023年と2032年パキスタンのタイヤ市場予測:自動車タイプ別(単位:万本パキスタンのタイヤ市場予測:OEM/代替セグメント別構成比(単位:万本
表5:パキスタンパキスタンのタイヤ市場予測:国内生産と輸入の内訳パキスタンのタイヤ市場予測:国内生産と輸入の内訳(百万本
表6:パキスタンパキスタンのタイヤ市場予測:国内生産と輸入の内訳(単位:百万本、2024年~2032年表6:パキスタンのタイヤ市場予測:正規・グレーマーケット別構成(単位:百万本
表7:パキスタンパキスタン:グレータイヤと正規タイヤの価格差
表8:パキスタン:正規タイヤとグレータイヤの価格差パキスタン:タイヤ市場予測:2024-2032年:ラジアルタイヤとバイアスタイヤの構成比(百万本
表9:パキスタン:タイヤ市場の予測パキスタンのタイヤ市場予測:パキスタンのタイヤ市場予測:チューブタイヤとチューブレスタイヤの構成(百万本
表10:パキスタンパキスタンのタイヤ市場予測:パキスタンのタイヤ市場予測:地域別構成比(100万本
表11:タイヤ製造工場:タイヤ製造工場:原材料所要量(単位/日)
表12: タイヤ製造プラント:プロジェクト計画
表13:タイヤ製造プラント:プロジェクト計画開発段階
表14:建設段階における環境影響
表15:操業段階における環境影響
表16:建設段階における緩和対策
表17:操業段階における緩和対策
表18:タイヤ製造工場:土地と用地開発に関する費用(単位:米ドル)
表 19:タイヤ製造工場:工場機械関連費用(単位:米ドル)
表 20:タイヤ製造工場:機械のサプライヤー
表21:タイヤ製造:SBR1712のスペック
表22:タイヤ製造:SBR 1712のスペック
表 23: タイヤ製造:PBR 1210のスペック
表24:タイヤ製造カーボンブラックの規格
表25:タイヤ製造:ビードワイヤーの規格
表26:タイヤ製造:ナイロン6,6の規格
表27:タイヤ製造工場:原材料所要量(単位/日)と支出(US$/単位)
表28:タイヤ製造工場:機械のサプライヤー
表29:タイヤ製造工場:包装関連コスト(US$/ユニット)
表30:タイヤ製造工場:光熱水費関連コスト(単位:米ドル)
表31:タイヤ製造工場:給与・賃金関連コスト(単位:米ドル)
表32:タイヤ製造工場:その他の設備投資に関する費用(単位:米ドル)
表33:金融機関が提供する資金援助の詳細
表34:タイヤ製造工場:資本コスト(単位:米ドル)
表35:タイヤ製造工場:製造能力
表36:タイヤ製造工場:製造能力操業コスト
表37:タイヤ製造工場:課税(単位US$/年)
表38:タイヤ製造工場:減価償却費(単位:米ドル/年)
表39:タイヤ製造工場:収入予測(単位:米ドル)
表40:タイヤ製造工場:支出予測(単位:米ドル/年支出予測(単位:米ドル/年)
表41:タイヤ製造工場:法人税負担を考慮しない流動性分析(米ドル)
表42:タイヤ製造工場:所得税負担を考慮した流動性分析(米ドル)
表43:タイヤ製造工場:納税義務を考慮しない場合の収益性分析(単位:米ドル)
表44:タイヤ製造工場:納税義務を考慮した場合の収益性分析(単位:米ドル)
表45:タイヤ製造工場:損益勘定(単位:米ドル)
表46:タイヤ製造工場:割引率(単位:米ドル)
表47:タイヤ製造工場:感応度分析(単位:米ドル)
表 48:タイヤ製造工場:主要パラメーター価格上昇時の損益勘定(単位:米ドル)
表 49:タイヤ製造工場:主要パラメータ価格が下落した場合の損益勘定(単位:米ドル)
表 50: パキスタンのタイヤ:会社概要
表51:General Tyre and Rubber Co.Ltd.:主要財務データ(単位:百万米ドル)
表 52:Service Industries Ltd.:主要財務(単位:百万米ドル)

 

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Summary

The Pakistan tyre market size reached 24.0 Million Units in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 35.4 Million Units by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.3% during 2024-2032.

Tyres are one of the essential components in automobiles as they aid in transferring the load of the vehicle from the axle to the ground. They are manufactured using materials such as fabric, wire, carbon black, natural and synthetic rubber, and other chemical compounds. As tyres are pneumatically inflated, they provide a flexible cushion for absorbing shock when the vehicle travels on a rough surface. Presently, the rising vehicle motorization rate in Pakistan is impelling the demand for tyres in the country.

The Pakistan tyre (tire) industry is currently experiencing moderate growth on account of the increasing vehicle ownership in the country. This can also be attributed to numerous infrastructural and macroeconomic reforms undertaken by the Government of Pakistan, which is resulting in the development of industrial, construction and agricultural industries. For instance, the Government has reduced the prices of fertilizers, approved the Seed Act and Plant Breeders Bill, and increased loans for farmers to improve agricultural activities which, in turn, is boosting the overall sales of tyres in this sector. Apart from this, the Government is also imposing taxes on tyre imports to support domestic manufacturers. Furthermore, due to a consistent rise in the demand for tyres, local and foreign investors are showing interest in the industry, which is anticipated to strengthen the market growth in the upcoming years. For example, General Tyre and Rubber Company (GTR), one of the leading companies in Pakistan, is planning to set up a new manufacturing unit in the Special Economic Zone (SEZ) in Faisalabad.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Pakistan tyre market report, along with forecasts at the country and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on vehicle type, OEM and replacement segment, domestic production and imports, legitimate and grey market, radial and bias tyres, and tube and tubeless tyres.

Breakup by Vehicle Type:

Two-Wheeler and Three-Wheeler
Passenger Cars and Light Truck
Heavy Commercial and OTR

Two-wheeler and three-wheeler represent the most preferred vehicles in Pakistan.

Breakup by OEM and Replacement Segment:

OEM
Replacement

At present, replacement tyres account for the majority of the total market share.

Breakup by Domestic Production and Imports:

Domestic Production
Imports

Domestic production exhibits a clear dominance in the market as various new players from the automobile industry are setting up tyre manufacturing plants in Pakistan, which is increasing the domestic production in the country.

Breakup by Legitimate and Grey Market:

Legitimate
Grey

The legitimate market currently holds the largest market share.

Breakup by Radial and Bias Tyres:

Bias
Radial

Presently, bias tyres account for the majority of the market share.

Breakup by Tube and Tubeless Tyres:

Tube Tyres
Tubeless Tyres

Tube tyres are widely utilized in Pakistan as they are lightweight and can run on lower air pressure.

Regional Insights:

Punjab
Sindh
Khyber Pakhtunkhwa
Balochistan
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are:

General Tyre and Rubber Co. Ltd.
Panther Tyres Limited
Diamond Tyres Limited
Service Industries Limited
Ghauri Tyre and Tube Pvt. Limited

Key Questions Answered in This Report:
How has the Pakistan tyre market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the Pakistan tyre market?
What are the key regional markets?
What is the market breakup on the basis of vehicle type?
What is the market breakup on the basis of OEM and replacement segment?
What is the market breakup on the basis of domestic production and imports?
What is the market breakup on the basis of legitimate and grey market?
What is the market breakup on the basis of radial and bias tyres?
What is the market breakup on the basis of tube and tubeless tyres?
What are the various stages in the value chain of the Pakistan tyre industry?
What are the key driving factors and challenges in the Pakistan tyre industry?
What is the structure of the Pakistan tyre industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the Pakistan tyre industry?
What are the profit margins in the Pakistan tyre industry?
How are tyres manufactured?
What are the various unit operations involved in a tyre manufacturing plant?
What is the total size of land required for setting up a tyre manufacturing plant?
What are the machinery requirements for setting up a tyre manufacturing plant?
What are the raw material requirements for setting up a tyre manufacturing plant?
What are the packaging requirements for a tyre manufacturing plant?
What are the transportation requirements for a tyre manufacturing plant?
What are the utility requirements for setting up a tyre manufacturing plant?
What are the manpower requirements for setting up a tyre manufacturing plant?
What are the infrastructure costs for setting up a tyre manufacturing plant?
What are the capital costs for setting up a tyre manufacturing plant?
What are the operating costs for setting up a tyre manufacturing plant?
What will be the income and expenditures for a tyre manufacturing plant?
What is the time required to break-even?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Pakistan Automobile Industry
5.1 Overview
5.2 Production Trends
5.2.1 Market Performance
5.2.2 Market Breakup by Vehicle Type
5.2.3 Market Breakup by Region
5.2.4 Market Forecast
5.3 Vehicles Registration in Pakistan
5.3.1 Market Performance
5.3.2 Vehicle Registration by Region
5.4 New Industry Entrants
6 Pakistan Tyre Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.2.1 Volume Trends
6.2.2 Value Trends
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Market Breakup by Vehicle Type
6.5 Market Breakup by OEM and Replacement Segment
6.6 Market Breakup by Domestic Production and Imports
6.7 Market Breakup by Legitimate and Grey Market
6.8 Market Breakup by Radial and Bias Tyres
6.9 Market Breakup by Tube and Tubeless Tyres
6.10 Market Breakup by Region
6.11 Market Forecast
6.12 SWOT Analysis
6.12.1 Overview
6.12.2 Strengths
6.12.3 Weaknesses
6.12.4 Opportunities
6.12.5 Threats
6.13 Value Chain Analysis
6.13.1 Overview
6.13.2 Research and Development
6.13.3 Raw Material Procurement
6.13.4 Tyre Manufacturing
6.13.5 Marketing
6.13.6 Distribution
6.13.7 End-Users
6.13.8 Recycling
6.14 Porters Five Forces Analysis
6.14.1 Overview
6.14.2 Bargaining Power of Buyers
6.14.3 Bargaining Power of Suppliers
6.14.4 Degree of Competition
6.14.5 Threat of New Entrants
6.14.6 Threat of Substitutes
6.15 Price Analysis
6.15.1 Price Indicators
6.15.2 Price Structure
7 Market Breakup by Vehicle Type
7.1 Two-Wheeler and Three-Wheeler Tyres
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Passenger Cars and Light Truck Tyres
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Heavy Commercial and OTR Tyres
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by OEM and Replacement Segment
8.1 OEM Tyres
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Replacement Tyres
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Domestic Production and Imports
9.1 Domestic Production
9.2 Imports
10 Market Breakup by Legitimate and Grey Market
10.1 Legitimate Market
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Grey Market
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Radial and Bias Tyres
11.1 Bias Tyres
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Radial Tyres
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Tube and Tubeless Tyres
12.1 Tube Tyres
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Forecast
12.2 Tubeless Tyres
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Forecast
13 Market Breakup by Region
13.1 Punjab
13.2 Sindh
13.3 Khyber Pakhtunkhwa
13.4 Balochistan
14 Foreign Direct Investment in Pakistan
15 Tyre Manufacturing Process
15.1 Product Overview
15.2 Radial Tyre Component
15.3 Tyre Design Process
15.4 Detailed Process Flow
15.5 Various Types of Unit Operations Involved
15.6 Tyre Performance Criteria
15.7 Technical Tests
15.8 Mass Balance and Raw Material Requirements
16 Project Details, Requirements and Costs Involved
16.1 Land, Location and Site Development
16.1.1 Overview of Land Location
16.1.1.1 Project Planning and Phasing of Development
16.1.1.2 Environmental Impacts
16.1.2 Land Requirement and Expenditure
16.2 Plant Layout
16.3 Plant Machinery
16.3.1 Machinery Costs
16.3.2 Machinery Suppliers
16.3.3 Machinery Pictures
16.4 Raw Materials
16.4.1 Raw Material Required and Specifications
16.4.2 Raw Material Procurement
16.4.3 Raw Material Expenditure
16.4.4 Raw Material Supplier
16.4.5 Raw Material and Final Product Pictures
16.5 Packaging Requirements and Expenditures
16.6 Transportation Requirements and Expenditures
16.7 Utilities Requirements and Expenditures
16.8 Manpower Requirements and Expenditures
16.9 Other Capital Investments
17 Loans and Financial Assistance
18 Project Economics
18.1 Capital Cost of the Project
18.2 Techno-Economic Parameters
18.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
18.4 Taxation and Depreciation
18.5 Income Projections
18.6 Expenditure Projections
18.7 Financial Analysis
18.7.1 Liquidity Analysis
18.7.2 Profitability Analysis
18.7.2.1 Payback Period
18.7.2.2 Net Present Value:
18.7.2.3 Internal Rate of Return
18.7.2.4 Profit and Loss Account
18.7.3 Uncertainty Analysis
18.7.4 Sensitivity Analysis
18.8 Economic Analysis
19 Case Study – Apollo Tyre
20 Competitive Landscape
20.1 Key Players
20.2 Key Players Profiles
20.2.1 General Tyre and Rubber Co. Ltd.
20.2.1.1 Company Overview
20.2.1.2 Company Description
20.2.2 Panther Tyres Limited
20.2.2.1 Company Overview
20.2.2.2 Company Description
20.2.3 Diamond Tyres Limited
20.2.3.1 Company Overview
20.2.3.2 Company Description
20.2.4 Service Industries Limited
20.2.4.1 Company Overview
20.2.4.2 Company Description
20.2.5 Ghauri Tyre and Tube Pvt. Limited
20.2.5.1 Company Overview
20.2.5.2 Company Description
List of Figures
Figure 1: Pakistan: Tyre Market: Major Drivers and Challenges
Figure 2: Pakistan: Automobile Market: Production Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 3: Pakistan: Automobile Market: Breakup by Vehicle Type (in %), 2023
Figure 4: Pakistan: Automobile Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 5: Pakistan: Automobile Market Forecast: Production Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 6: Pakistan: Automobile Market: Number of New Registration of Vehicles (in Million Units), 2018-2023
Figure 7: Pakistan: Automobile Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 8: Pakistan: Automobile Market: Upcoming Automobile Companies
Figure 9: Pakistan: Tyre Market: Volume Trends (in Million Units), 2018-2023
Figure 10: Pakistan: Tyre Market: Sales Value (in Million US$), 2018-2023
Figure 11: Pakistan: Tyre Market: Breakup by Vehicle Type (in %), 2023
Figure 12: Pakistan: Tyre Market: Breakup by OEM and Replacement Segment (in %), 2023
Figure 13: Pakistan: Tyre Market: Breakup by Domestic Production and Imports (in %), 2023
Figure 14: Pakistan: Tyre Market: Breakup by Legitimate and Grey Market (in %), 2023
Figure 15: Pakistan: Tyre Market: Breakup by Radial and Bias Tyres (in %), 2023
Figure 16: Pakistan: Tyre Market: Breakup by Tube and Tubeless Tyres (in %), 2023
Figure 17: Pakistan: Tyre Market: Breakup by Region (in %), 2023
Figure 18: Pakistan: Tyre Market Forecast: Volume Trends (in Million Units), 2024-2032
Figure 19: Pakistan: Tyre Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
Figure 20: Pakistan: Tyre Industry: SWOT Analysis
Figure 21: Pakistan: Tyre Industry: Value Chain Analysis
Figure 22: Pakistan: Tyre Industry: Porter’s Five Forces Analysis
Figure 23: Pakistan: Motorcycle Tyre Manufacturing: Price Structure Analysis
Figure 24: Pakistan: Tyre (Two-Wheeler and Three-Wheeler) Market: Production Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 25: Pakistan: Tyre (Two-Wheeler and Three-Wheeler) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 26: Pakistan: Tyre (Two-Wheeler and Three-Wheeler) Market Forecast: Production Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 27: Pakistan: Tyre (Two-Wheeler and Three-Wheeler) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 28: Pakistan: Tyre (Passenger Cars and Light Truck) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 29: Pakistan: Tyre (Passenger Cars and Light Truck) Market Forecast: Production Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 30: Pakistan: Tyre (Passenger Cars and Light Truck) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 31: Pakistan: Tyre (Heavy Commercial and OTR) Market: Production Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 32: Pakistan: Tyre (Heavy Commercial and OTR) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 33: Pakistan: Tyre (Heavy Commercial and OTR) Market Forecast: Production Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 34: Pakistan: Tyre (Heavy Commercial and OTR) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 35: Pakistan: Tyre (OEM) Market: Production Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 36: Pakistan: Tyre (OEM) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 37: Pakistan: Tyre (OEM) Market Forecast: Production Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 38: Pakistan: Tyre (OEM) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 39: Pakistan: Tyre (Replacement) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 40: Pakistan: Tyre (Replacement) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 41: Pakistan: Tyre Market: Import Vs Domestic Production (in %), 2018-2023
Figure 42: Pakistan: Tyre (Domestic Production) Market: Production Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 43: Pakistan: Tyre (Domestic Production) Market Forecast: Production Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 44: Pakistan: Tyre (Imports) Market: Volume Trends (in Million Units), 2018-2023
Figure 45: Pakistan: Tyre Market: Breakup by Legitimate Import and Under-Invoicing (in %), 2023
Figure 46: Pakistan: Tyre (Legitimate) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 47: Pakistan: Tyre (Legitimate) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 48: Pakistan: Tyre (Grey) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 49: Pakistan: Tyre (Grey) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 50: Pakistan: Tyre (Bias) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 51: Pakistan: Tyre (Bias) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 52: Pakistan: Tyre (Radial) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 53: Pakistan: Tyre (Radial) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 54: Pakistan: Tyre (Tube) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 55: Pakistan: Tyre (Tube) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 56: Pakistan: Tyre (Tubeless) Market: Consumption Volume (in Million Units), 2018-2023
Figure 57: Pakistan: Tyre (Tubeless) Market Forecast: Consumption Volume (in Million Units), 2024-2032
Figure 58: Punjab: Tyre Market: Consumption Volume (in Million Units), 2023 & 2032
Figure 59: Sindh: Tyre Market: Consumption Volume (in Million Units), 2023 & 2032
Figure 60: Khyber Pakhtunkhwa: Tyre Market: Consumption Volume (in Million Units), 2023 & 2032
Figure 61: Balochistan: Tyre Market: Consumption Volume (in Million Units), 2023 & 2032
Figure 62: Components of Radial Tyre
Figure 63: Tyre Manufacturing: Process Flow
Figure 64: Motorcycle Tyre Manufacturing Process: Conversion Rate of Feedstock
Figure 65: Passenger Car Tyre Manufacturing Process: Conversion Rate of Feedstock
Figure 66: Truck Tyre Manufacturing Process: Conversion Rate of Feedstocks
Figure 67: Pakistan: Tyre Manufacturing Plant: Land Location (Kasur District, Punjab)
Figure 68: Tyre Manufacturing: Plant Layout
Figure 69: Tyre Manufacturing Plant: Breakup of Capital Costs (in %)
Figure 70: Tyre Manufacturing Plant: Breakup of Operational Costs
Figure 71: Apollo Tyre Manufacturing Plant: Layout
List of Tables
Table 1: Pakistan: Automobile Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 2: Pakistan: Tyre Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
Table 3: Pakistan: Tyre Market Forecast: Breakup by Vehicle Type (in Million Units), 2024-2032
Table 4: Pakistan: Tyre Market Forecast: Breakup by OEM and Replacement Segment (in Million Units), 2024-2032
Table 5: Pakistan: Tyre Market Forecast: Breakup by Domestic Production and Imports (in Million Units), 2024-2032
Table 6: Pakistan: Tyre Market Forecast: Breakup by Legitimate and Grey Market (in Million Units), 2024-2032
Table 7: Pakistan: Price Difference between Grey and Legitimate Tyre
Table 8: Pakistan: Tyre Market Forecast: Breakup by Radial and Bias Tyres (in Million Units), 2024-2032
Table 9: Pakistan: Tyre Market Forecast: Breakup by Tube and Tubeless Tyres (in Million Units), 2024-2032
Table 10: Pakistan: Tyre Market Forecast: Breakup by Region (in Million Units), 2024-2032
Table 11: Tyre Manufacturing Plant: Raw Material Requirements (in Units/Day)
Table 12: Tyre Manufacturing Plant: Project Planning
Table 13: Tyre Manufacturing Plant: Phasing of Development
Table 14: Environmental Impacts during Construction Phase
Table 15: Environmental Impacts during Operation Phase
Table 16: Mitigation Measures during Construction Phase
Table 17: Mitigation measures during operation phase
Table 18: Tyre Manufacturing Plant: Costs Related to Land and Site Development (in US$)
Table 19: Tyre Manufacturing Plant: Costs Related to Plant Machinery (in US$)
Table 20: Tyre Manufacturing Plant: Suppliers of Machinery
Table 21: Tyre Manufacturing: Specification of SBR 1712
Table 22: Tyre Manufacturing: Specification of SBR 1712
Table 23: Tyre Manufacturing: Specification of PBR 1210
Table 24: Tyre Manufacturing: Specification of Carbon Black
Table 25: Tyre Manufacturing: Specification of Bead Wire
Table 26: Tyre Manufacturing: Specification of Nylon-6,6
Table 27: Tyre Manufacturing Plant: Raw Material Requirements (in Units/Day) and Expenditures (US$/Unit)
Table 28: Tyre Manufacturing Plant: Suppliers of Machinery
Table 29: Tyre Manufacturing Plant: Costs Related to Packaging (US$/Unit)
Table 30: Tyre Manufacturing Plant: Costs Related to Utilities (in US$)
Table 31: Tyre Manufacturing Plant: Costs Related to Salaries and Wages (in US$)
Table 32: Tyre Manufacturing Plant: Costs Related to Other Capital Investments (in US$)
Table 33: Details of Financial Assistance Offered by Financial Institutions
Table 34: Tyre Manufacturing Plant: Capital Costs (in US$)
Table 35: Tyre Manufacturing Plant: Manufacturing Capacity
Table 36: Tyre Manufacturing Plant: Operating Costs
Table 37: Tyre Manufacturing Plant: Taxation (in US$/Year)
Table 38: Tyre Manufacturing Plant: Depreciation (in US$/Year)
Table 39: Tyre Manufacturing Plant: Income Projections (in US$)
Table 40: Tyre Manufacturing Plant: Expenditure Projections (in US$/Year)
Table 41: Tyre Manufacturing Plant: Liquidity Analysis Without Considering the Income Tax Liability (US$)
Table 42: Tyre Manufacturing Plant: Liquidity Analysis with Considering the Income Tax Liability (US$)
Table 43: Tyre Manufacturing Plant: Profitability Analysis Without Considering Tax Liability (in US$)
Table 44: Tyre Manufacturing Plant: Profitability Analysis on Considering the Income Tax Liability (in US$)
Table 45: Tyre Manufacturing Plant: Profit and Loss Account (in US$)
Table 46: Tyre Manufacturing Plant: Discount Factor Rate (in US$)
Table 47: Tyre Manufacturing Plant: Sensitivity Analysis (in US$)
Table 48: Tyre Manufacturing Plant: Profit and Loss Account When Key Parameter Prices Increases (in US$)
Table 49: Tyre Manufacturing Plant: Profit and Loss Account When Key Parameter Prices Decreases (in US$)
Table 50: Pakistan Tyre: Company Profiles
Table 51: General Tyre and Rubber Co. Ltd.: Key Financials (in Million US$)
Table 52: Service Industries Ltd.: Key Financials (in Million US$)

 

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