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モバイルファースト:POSの優先順位を変える小売企業の動き


Mobile First: How Retailers are Shifting POS Priorities

製品概要 発行日 2023年4月26日 形式    電子版PDF 地理    北米 歴史的に見ると、小規模な小売業者(Tier III)はモバイルPOSを最も積極的に採用してきました。これは主にコス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
IHL Group
IHLグループ
2023年4月26日 US$4,500
エンタープライズライセンス
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サマリー

製品概要

発行日 2023年4月26日
形式    電子版PDF
地理    北米

歴史的に見ると、小規模な小売業者(Tier III)はモバイルPOSを最も積極的に採用してきました。これは主にコスト、使いやすさ、柔軟性、そして大手POSベンダーによるサービス提供が著しく不足していることが理由です。

今後、Tier Iの小売業者は、新しいカスタマージャーニーでmPOSをより大きく取り入れ始めたため、ストーリーは少し変わると予想されます。この段階はCOVIDから始まりましたが、最大手の小売企業でさえ、POSのモバイルファーストデザインを検討し、クライアントに関係なく1つのアプリで済むようにしています。このため、多くの小売業者は、店舗で使用する固定式または移動式のモバイルPOSデバイスの使用を検討するようになっています。

企業向け小売業者のシステムと意思決定には、新たなレベルの成熟が必要です。消費者向けデバイスの方が格好いいかもしれませんが、IoTデバイスの爆発的な普及に伴い、エンタープライズクラスのWi-Fiやセキュリティが必要となり、小売業者は成長を余儀なくされているのです。また、エンタープライズクラスとコンシューマークラスの間のプレミアムは縮小しており、これらの決定の多くは、今後CIOオフィスの最前線に置かれることになります。今日と明日の顧客は、モバイルとマルチチャネルであり、小売業者はそれに合わせて調整する必要があります。

この調査では、北米におけるモバイルPOSの現状、さまざまな小売業での導入率、デバイスの種類(頑丈なハンドヘルド、非頑丈なハンドヘルド、タブレット)別の出荷数とインストールベースの詳細について調査しています。市場規模、トレンド、2027年までの予測も掲載しています。

本調査は、プライベートエクイティ投資家、モバイルPOSハードウェアおよびソフトウェアプロバイダー、サービスプロバイダー、メンテナンスプロバイダー、小売業者、その他北米モバイルPOS市場に関心をお持ちの方々にご利用いただけるよう作成されています。

なお、本調査にはベンダー別のシェアは含まれていませんが、将来の小売業者の嗜好については触れています。詳細なベンダーシェアと予測については、Apple、HP、東芝、Motorolaなどのデバイス出荷台数を追跡した「ベンダー別モバイルPOS」、および「POS/mPOS ISVリスト」をご参照ください。

本調査では、以下のセグメントについて、各モバイルデバイスのビジネスチャンスを考察しています:

  • 食品
  • 薬剤
  • スーパーストア/ウェアハウス・クラブ
  • マス・マーチャンダイザー
  • 百貨店
  • その他専門分野
  • カテゴリーキラー
  • コンビニエンス/ガス
  • バーレストラン
  • 速い食品
  • ロッジング
  • エントカジノ・クルーズ
  • エンタ。テーマ、映画館、スポーツ

ハイライト

本調査では、以下のセグメントについて、各モバイルデバイスのビジネスチャンスを考察しています:

食品
薬剤
スーパーストア/ウェアハウス・クラブ
マス・マーチャンダイザー
百貨店
その他専門分野
カテゴリーキラー
コンビニエンス/ガス
バーレストラン
速い食品
ロッジング
エントカジノ・クルーズ
エンタ。テーマ、映画館、スポーツ

プレビュー

モバイルPOS(mPOS)ハードウェア

このレポートでは、北米のモバイルPOS(mPOS)ハードウェアについて、過去3年間のデバイスの出荷台数などを調査しています。また、現在インストールされている数、今後数年間の新規出荷台数の予測も含まれています。ベンダー別のシェアではありませんが、HP、Apple、Oracle、Samsungなどが提供するデバイスの種類を掲載しています。

よくある質問

これは調査なのか、それとも包括的なマーケットビューなのか?
小売業を対象に、POSの入れ替え計画や時期などを複数回調査し、小規模な小売業から大規模な小売業、ホスピタリティ施設まで、市場全体の規模を把握した上で統合しています。

デバイスの種類別の予測は含まれているのでしょうか?
はい、デバイスのタイプ別(ラギッド、タブレット、コンシューマーデバイス)の予測はありますが、本調査では機種別(例えば、iPhoneとAndroid)の具体的な予測は行っていません。

モバイルPOSのベンダー別出荷台数シェアは記載されていますか?
YesとNoがあります。1本レポートでは、上位ベンダーを紹介していますが、各ベンダーの規模は明らかにしていません。詳細なベンダーシェアと予測については、Apple、HP、東芝、Motorolaなどのデバイス出荷台数を追跡した「Mobile POS by Vendor」、および「POS/mPOS ISV List」をご参照ください。

IHLのアナリストは、経営陣やユーザーグループに対して調査結果を発表することができますか?
確かに、私たちはいつも講演活動をしています。

この研究内容を社内で共有することは可能ですか?
はい、各リサーチ製品にはエンタープライズライセンスが付属していますので、組織内部の方であれば無料でご利用いただけます。詳しくは下記をご覧ください。

この研究をパートナーや顧客と共有することは可能ですか?
IHLと配布ライセンスを交渉していない限り、全体ではありません。基本的に私たちは、ライセンスを購入すべきパートナーやクライアントに研究が行き渡らないようにしたいと考えています。これは、私たちが生活のために行っていることであり、もし人々がこれに違反した場合、私たちはもはや研究を行うことができません。

プレゼンテーションやプレスリリースにこの研究を引用してもよいですか?
ほとんどの場合、これは問題ありませんが、まずihl(at)ihlservices.comで確認するようお願いします。通常、パーセンテージで共有されるものは問題ありません(例えば、これは20%の増加です)。ドルや単位での共有は、通常お断りしています。しかし、この点については、私たちはあなたと一緒に働くことができます。私たちは、お客様が研究を購入し使用することを理解しています。したがって、私たちのIPを保護し、お客様のニーズを満たす、良い妥協点を見つけることができます。

これはアンケートなのか論文なのか?
その両方を少し。この種の影響調査に関しては、芸術と科学の部分があります。私たちは、数字の背後にあるいくつかの主要な調査研究を行っています。そして、それらをセグメントや市場全体にわたって外挿し、全体的な規模を把握します。これを主要な顧客や他のアナリストに実施し、彼らの洞察と見解を得てから発表します。つまり、CIOによる詳細な一次調査データと、100年以上のリテールサイジングの経験を持つ多数のアナリストが、モデルを構築するための基礎となっているのです。

研究内容以外の詳細な情報はありますか?
はい、確かにそうです。私たちは、世界のあらゆる地域で300以上のテクノロジーをセグメント別に見ることができる、非常に詳細なRetail WorldView IT Sizingモデルを持っています。そのため、お客様のニーズに合わせて調査結果をカスタマイズすることができます。

この調査を執筆したアナリストやパートナーにアクセスすることはできますか?
はい。IHLリサーチ・スタディの差別化要因のひとつに、アナリストとの1時間以内の面会が含まれており、フォローアップのための質問や仮説の掘り下げができます。これは、より多くのデータを得るということではなく、どのようにデータにたどり着き、そのデータからどのような結論に至ったのかについて、より深い洞察を得るということに他なりません。

価格

ライセンスオプション

エンタープライズライセンス - 組織内および完全子会社内の誰もが研究にアクセスし、内部で共有することを可能にするライセンスです。

IHLグループライセンスおよびフェアユース契約
IHLグループの一般に入手可能な研究はすべて電子ライセンスであり、購入のために選択されたライセンスタイプによって制限されます。1についてはシングルユーザーライセンスこれは、研究を購入した人だけが、その研究を使用することを意味します。

エンタープライズライセンスについては、社内で自由に共有することができます。ただ、IHLグループの許可なく、購入企業以外のパートナーや他者と共有しないようお願いします。ジョイントベンチャーなどの提携関係には、このライセンスは適用されません。完全子会社ではない関係であれば、両者ともライセンスが必要になります。

現実的には、次のようなことを意味します:

  1. 購入企業は、国際機関が購入企業の完全子会社である限り、データおよびリサーチを世界中で内部使用することができます。
  2. IHLグループの書面による明示的な承認がない限り、データや調査の全部または一部をパートナーや顧客に配布することはできません。
  3. 購買会社は、特定のチャートなど、顧客へのプレゼンテーションにおいて、データの構成要素を引用することができます(限定的な使用)。ただし、これは割合の構成要素に限定され、個々のユニット情報ではありません。IHLグループの書面による明示的な承認がない限り、ユニットデータを外部と共有することはできません。プレゼンテーションでこのデータを参照する場合は、そのデータについてIHLグループへのクレジットを含める必要があります。
  4. 購買会社は、IHLグループの書面による承認があれば、印刷物において定性的な見積もりを参照することができます。
  5. 書面による承認を必要とするすべてのリクエストは、ihl(at)ihlservices.comに提出する必要があり、1営業日以内に検討される予定です。

ディストリビューテッドライセンスの場合、該当する場合は、見込み客や潜在的な機関投資家と調査を共有することができます。 独自にライセンスを購入すべきパートナーや他のベンダーと共有することはできません。



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目次

目次

エグゼクティブサマリー

概要

1.0 背景

2.0 トレンドとマーケットドライバーズ

2.1 mPOSの普及を促進するトレンド
2.2 mPOSの普及を遅らせている傾向
2.3 モバイルを展開する際の課題

3.0 市場規模・予測

3.1 2026年までの北米のmPOS出荷台数
3.2 2026年までの固定型とトゥルーモバイルの出荷台数比較

3.3 2026年までのmPOS北米設置台数予測
3.4 2026年までの固定型と真のモバイルの設置台数予測

4.0 小売店購入プラン

5.1 mPOSの購入タイミングと購入意向:セグメント別
5.2 mPOSの購入タイミングと購入意向:小売業規模別

5.0 その先に見えるもの

参考文献と方法論

 

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Summary

Product Overview

Date of publication    April 26, 2023
Format         Electronic PDF
Geography        North America

Historically, smaller retailers (Tier III) have been the most aggressive adopters of Mobile POS, mainly due to costs, user friendliness, flexibility, and the fact that they are seriously under-served by the leading POS vendors.

Going forward, we expect the story to change a bit, as Tier I retailers have begun to embrace mPOS in a much bigger way with new customer journeys. This phase started with COVID, however, even the largest retailers are considering doing mobile first design for the POS so they only have one app regardless of the client. This is also leading many retailers to consider using mobile POS devices that can be fixed or mobile to be used in their stores.

There is a new level of maturity in systems and decisions for enterprise retailers. While consumer devices might look cooler, the need for enterprise class wi-fi and security with the explosion of IoT devices deployed has forced retailers to grow up. Also, that premium between enterprise class and consumer class is shrinking bringing many of these decisions to the forefront of CIO offices going forward. The customer of today and tomorrow are mobile and multi-channel causing retailers to adjust accordingly.

This research looks at the current state of Mobile POS in North America, the adoption rates of the various retail verticals, and the shipment and installed base details by type of device (Rugged Handheld, Non-Rugged Handheld, and Tablets). It includes market sizing, trends, and forecasts through 2027.

This study is designed for use by Private Equity Investors, Mobile POS Hardware and Software Providers, Service Providers, Maintenance Providers, Retailers and others who might have a vested interest in the North American Mobile Point-of-Sale Market.

Note, this study does not include share by vendor although it does discuss future retailer preferences. For detailed vendor share and forecasts we recommend our Mobile POS by Vendor research where we track the number of devices shipped by Apple, HP, Toshiba, Motorola, and others and our POS/mPOS ISV List

The study looks at the opportunity for each of the mobile devices for the following segments:

  • Food
  • Drug
  • Superstore/Warehouse Club
  • Mass Merchandisers
  • Department Stores
  • Other Specialty
  • Category Killers
  • Convenience/Gas
  • Bar Restaurant
  • Fast Food
  • Lodging
  • Ent. Casino-Cruise
  • Ent. Theme, Theaters, Sports

Highlights

The study looks at the opportunity for each of the mobile devices for the following segments:

Food
Drug
Superstore/Warehouse Club
Mass Merchandisers
Department Stores
Other Specialty
Category Killers
Convenience/Gas
Bar Restaurant
Fast Food
Lodging
Ent. Casino-Cruise
Ent. Theme, Theaters, Sports

Preview

Mobile POS (mPOS) Hardware

This report looks at the Mobile POS (mPOS) Hardware in North America, including how many devices were shipped for the last 3 years. It also includes how many are currently installed, and what the forecast is for new shipments in the next several years. While this is not market share by vendor, it does include the types of devices offered by HP, Apple, Oracle, Samsung and others.

FAQS

Is this a survey or a comprehensive market view?
It’s both, we have done multiple surveys of retailers, along with their plans, timeframes for replacing POS and merged that together with the overall sizing of the market starting from smaller retailers to the largest of retailers and hospitality establishments.

Does it include forecasts by device type?
Yes, we have a forecast by the type of device (Rugged, Tablets, Consumer devices) but we do not provide a specific forecast of models (for instance iPhone vs Android) in this study.

Does this report include vendor shipment share for Mobile POS?
Yes and No.  We share the top vendors in the report but not the sizing of each. For detailed vendor share and forecasts we recommend our Mobile POS by Vendor research where we track the number of devices shipped by Apple, HP, Toshiba, Motorola, and others and our POS/mPOS ISV List

Are IHL Analysts available to present the findings to my management team or user’s group?
Sure, we do speaking engagements all the time.

Can I share this study in my company?
Yes, each of research products come with an enterprise license so it is free for anyone internal to your organization. See below for more.

Can I share this study with partners and clients?
Not in entirety unless you have negotiated a distribution license with IHL. Basically we don’t want the study going to partners and clients who should otherwise purchase a license. This is what we do for a living, and if people violate this we can no longer do the research.

Can I quote this study in my presentations and press releases?
In most cases this is fine but we ask that you run it by us first at ihl(at)ihlservices.com. Typically things shared in percentages (ie. this is 20% increase) then that is fine. Items in raw $$$ or units typically we will not allow to share. But we can work with you on this. We realize that you buy the research to use, so we can usually find a nice compromise that protects our IP and meets your needs.

Was this a survey or a paper?
A little of both. When it comes to this sort of impact study it is part art and science. We have several primary research studies behind the numbers. These are then extrapolated across segments and markets to provide overall sizing. We run this by key clients and other analysts for their insight and view as well before we release. So the cornerstone is detailed primary research data with CIOs meshed with numerous analysts with over 100 combined years of retail sizing experience to build the models.

Is more detail available beyond what is in the study?
Yes, indeed. We have an extremely detailed Retail WorldView IT Sizing model that allows us to look at over 300 technologies across every region of the world by segment. So we can customize the research output just for your needs.

Can I get access to the analysts who wrote or partnered in the study?
Yes, one of the core differentiators of IHL Research Studies is that included in part of the price is up to 1 hour with the analyst to ask follow-up questions or dig further into any assumptions. This does not extend to getting more data, just better insight into how we arrived at the data and came to the conclusions from that data.

Pricing

License Options

Enterprise License – a license that allows for the research to be accessed and shared internally with anyone else within the organization and wholly owned subsidiaries.

IHL Group License and Fair Use Agreement
All of IHL Group’s generally available research are electronic licenses and are limited by the license type chosen for purchase.  For Single User Licenses this means that the person buying the research is the only person to use the research.

For Enterprise Licenses, these can be shared freely within the company. We only ask that this information not be shared with partners or others outside the purchasing company without authorization from IHL Group. The license does not extend to joint ventures or other partnerships. If the relationship is not a wholly-owned subsidiary, then both parties would need a license.

Practically, this implies the following:

  1. The purchasing company can use the data and research worldwide internally as long as the international organizations are wholly owned subsidiaries of the purchasing company.
  2. The data or any research cannot be distributed in whole or in part to partners or customers without express written approval from IHL Group.
  3. The purchasing company may quote components of the data (limited use) in presentations to customers such as specific charts. This is limited to percentage components, not individual unit information. Unit data cannot be shared externally without express written approval from IHL Group. All references to the data in presentations should include credit to IHL Group for the data.
  4. The purchasing company can reference qualitative quotes in printed material with written approval from IHL Group.
  5. All requests requiring written approval should be submitted to ihl(at)ihlservices.com and will be reviewed within one business day.

For Distributed Licenses, if applicable, the research can be shared with prospective customers and potential institutional investors.  It cannot be shared with partners or other vendors who should be purchasing their own licenses.



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Table of Contents

Table of Contents

Executive Summary

Introduction

1.0 Background

2.0 Trends and Market Drivers

2.1 Trends Driving mPOS Adoption
2.2 Trends Slowing mPOS Adoption
2.3 Challenges When Deploying Mobile

3.0 Market Size and Forecasts

3.1 North American mPOS Shipments through 2026
3.2 Fixed vs True Mobile Shipments through 2026

3.3 mPOS North America Installed Base Forecast through 2026
3.4 Fixed vs True Mobile Installed Base Forecast through 2026

4.0 Retailer Purchase Plans

5.1 mPOS Purchase Timing and Intent by Segment
5.2 mPOS Purchase Timing and Intent by Size of Retailer

5.0 What We See Ahead

References and Methodology

 

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よくあるご質問


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IHLグループ (IHL Group) は、米国テネシー州に本社をおき、世界の小売業とサービス業向けのIT技術を専門に調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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