仮想現実、拡張現実、複合現実用ディスプレイ 2024-2034:予測、技術、市場Displays for Virtual, Augmented and Mixed Reality 2024-2034: Forecasts, Technologies, Markets この調査レポートは、仮想現実、拡張現実、複合現実(VR/AR/MR)デバイスのディスプレイ産業を特徴付け、市場、技術、プレイヤーを分析しています。VR、AR、MRヘッドセット市場全体の2010年以降の10年予測と過... もっと見る
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サマリー
この調査レポートは、仮想現実、拡張現実、複合現実(VR/AR/MR)デバイスのディスプレイ産業を特徴付け、市場、技術、プレイヤーを分析しています。VR、AR、MRヘッドセット市場全体の2010年以降の10年予測と過去データとともに、7つの個別ディスプレイ技術を詳細にカバーし、2024年から2034年までの空間コンピューティングにおけるそれらの普及を予測している。VR、AR、MRディスプレイ市場は2034年までに46億米ドルに成長すると予測され、機会の拡大を概説している。
仮想現実(VR)装置は現実環境を仮想に置き換えるが、拡張現実(AR)ヘッドセットは現実世界の上に光学的にコンテンツを重ね合わせる。これらのデバイスの中には、オーバーレイされた仮想コンテンツが現実のオブジェクトと相互作用する複合現実(MR)体験を提供できるものもある。これらのコンセプトを総称して、拡張現実(XR)または空間コンピューティングと呼ぶ。AppleのVision Proはこの分野に新たな興奮をもたらし、MetaやPico、ソニーなどのゲームに特化したVRデバイスは数百万台販売され、Vuzix、MicrosoftなどのARデバイスは産業界で価値ある地位を確立している。
ディスプレイシステムはこれらのデバイスの心臓部を形成しており、XRディスプレイ市場は2034年まで年平均成長率11%で成長すると予想されている。ディスプレイは、非常に明るく、電力効率が高く、高解像度で、コンパクトで、許容できる価格のすべてを1つのパッケージにする必要がある。VRでは、アップグレードされたディスプレイシステムが強力な競争力を発揮し、ヘッドセットを小型化してより快適な装着感を実現し、ビデオパススルーMRを強化し、より没入感のある体験を提供することができる。
そのため、本レポートでは、MRパススルー機能を持つものを含むVR機器とAR機器の応用分野を、狭視野(FoV)機器と広視野(FoV)機器に分けて考察する。後者はMR対応であることが多い。これらのヘッドセットの市場全体について、ディスプレイと密接に関連する光学技術について概説する。大きく異なるこれらのデバイスタイプごとのディスプレイ要件が示されている。
重要なVRディスプレイ技術
出典:IDTechEx
液晶ディスプレイ(LCD)、TFTバックプレーン付きOLED(有機EL)、OLED-on-silicon/micro-OLED、マイクロ発光ダイオード(micro-LED)マイクロディスプレイ、Liquid Crystal on Silicon(LCoS)、デジタルマイクロミラーデバイス(DMD)/デジタル光処理(DLP)、レーザービームスキャニング(LBS)の7種類のディスプレイ技術が詳細に分析されている。これには以下が含まれます:
さらに、これらのディスプレイ技術の市場を形成するVRおよびARヘッドセット産業の2024年から2034年までの全体予測を、過去のデータとともに提供。ホログラフィックディスプレイやライトフィールドディスプレイなど、さらなる将来に大きな影響を与えると予想される技術についての考察も含まれている。XRディスプレイ市場の進化する将来についての結論が示されている。
重要なARディスプレイ技術
出典:IDTechEx
本レポートは、IDTechExの既存タイトル「Optics for Virtual, Augmented and Mixed Reality」、「Virtual Reality & Augmented Reality Headsets」、「Micro-LED Displays」に続くもので、急速に進化するXR産業の包括的なカバレッジをさらに深めている。調査方法としては、CES、SID Display Week、Laval Virtualなどの主要会議への出席に加え、ディスプレイとXRのエコシステムにおけるエグゼクティブやエンジニアへのインタビューに重点を置いた広範な一次調査および二次調査を行った。本レポートでは、27社の企業プロフィールと、XRディスプレイの世界における重要な発展についてのケーススタディを掲載している。
本レポートの背景にある独自の立場と経験
IDTechExは2015年以来、VR、AR、MR業界をカバーしており、技術的および市場動向に密着し、世界中の主要なプレーヤーにインタビューし、多数の会議に出席し、複数のコンサルティングプロジェクトを実施している。IDTechExのこの分野での長い歴史は、この分野でのネットワークを構築するユニークな能力を提供し、本レポートでの分析を強化している。
IDTechExのレポートは、VR、AR、MR市場をかなり詳細に評価し、異なる構成技術、進化するユースケース、潜在的な採用障壁、この混雑した空間での競争の難しさを評価している。本レポートには、各技術の主要プレイヤーへのインタビューに基づく複数の企業プロファイルが含まれている。IDTechExはまた、10年間のきめ細かな市場予測と対象技術の成功の可能性の評価も行っている。
本レポートは、多様で変化の激しい拡張現実(XR)ディスプレイ産業に関する重要な市場情報を提供します。その内容は以下の通りです:
技術動向とプレーヤー分析
市場予測と分析
目次
Summary
この調査レポートは、仮想現実、拡張現実、複合現実(VR/AR/MR)デバイスのディスプレイ産業を特徴付け、市場、技術、プレイヤーについて詳細に調査・分析しています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
This report characterizes the display industry for virtual, augmented and mixed reality (VR/AR/MR) devices, analyzing markets, technologies and players. It provides in-depth coverage of seven individual display technologies and forecasts their uptake in spatial computing from 2024 to 2034, alongside ten-year forecasts and historic data from 2010 onwards for the entire VR, AR and MR headset market. It outlines growing opportunity, with the VR, AR and MR display market forecast to grow to US$4.6B by 2034.
Virtual reality (VR) devices replace the real environment with the virtual, whereas augmented reality (AR) headsets optically overlay content on top of the real world. Some of these devices can deliver mixed reality (MR) experiences, with overlaid virtual content interacting with real objects. Collectively, these concepts are referred to as extended reality (XR) or spatial computing. Apple's Vision Pro has brought new excitement to this space, gaming-focused VR devices from Meta and others including Pico and Sony have sold in the millions, and AR devices from Vuzix, Microsoft and more have found a valuable place in industry.
Display systems form the heart of these devices, and the XR display market is expected to grow at a CAGR of 11% to 2034. Alongside optics, displays are a key limiting technology for AR: displays need to be very bright, power efficient, high resolution, compact and acceptably priced all in one package. In VR, upgraded display systems can give a strong competitive edge, shrinking headsets for more comfortable wear, enhancing video passthrough MR and providing more immersive experiences.
As such, this report considers the application areas of VR devices, including those with MR passthrough capability, and AR devices, splitting these into narrow and wide field of view (FoV) devices. The latter of these are frequently MR-capable. The overall markets for these headsets are discussed, with the optics technologies that closely link to displays outlined. The display requirements for each of these device types, which differ substantially, are set out.
Important VR display technologies. Source: IDTechEx
Seven different display technologies are analyzed in detail: liquid crystal displays (LCDs), OLED (organic light emitting diode) with TFT backplanes, OLED-on-silicon/micro-OLED, micro-light emitting diode (micro-LED) microdisplays, liquid crystal on silicon (LCoS), digital micromirror device (DMD)/digital light processing (DLP) and laser beam scanning (LBS). This includes:
Additionally, overall forecasts from 2024-2034 VR and AR headset industries that form the market for these display technologies are provided, alongside historical data. Discussion of technologies that are expected to have a substantial impact in the further future, including holographic and light field displays, is included. Conclusions on the evolving future of the XR display market are identified.
Important AR display technologies. Source: IDTechEx
This report follows from IDTechEx's existing titles "Optics for Virtual, Augmented and Mixed Reality", "Virtual Reality & Augmented Reality Headsets" and "Micro-LED Displays", further deepening its comprehensive coverage of the fast-evolving XR industry. Its methodology involved extensive primary and secondary research with a key focus on interviewing executives and engineers within the display and wider XR ecosystems, in addition to attendance of major conferences including CES, SID Display Week and Laval Virtual. It provides 27 company profiles as well as further case studies of important developments in the XR display world.
Unique position and experience behind this report
IDTechEx has been covering the VR, AR and MR industry since 2015, staying close to the technical and market developments, interviewing key players worldwide, attending numerous conferences and delivering multiple consulting projects. IDTechEx's long history within this area has provided it a unique ability to curate a network within this space, bolstering its analysis in this report.
IDTechEx's report assesses the VR, AR and MR market in considerable detail, evaluating the different constituent technologies, evolving use-cases, potential adoption barriers and the difficulties of competing in this crowded space. The report includes multiple company profiles based on interviews with major players across the different technologies. IDTechEx also develops granular ten-year market forecasts and assessments of the potential for success of the technologies covered.
This report provides critical market intelligence about the diverse and fast-changing extended reality (XR) display industry. This includes:
Technology trends & player analysis
Market forecasts & analysis
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2024/06/28 10:26 162.07 円 173.83 円 207.48 円 |