電気自動車とフリート向け充電インフラ 2024-2034Charging Infrastructure for Electric Vehicles and Fleets 2024-2034 EV充電インフラの重要性 電気自動車は、世界の交通部門を再構築し、二酸化炭素排出量を大幅に削減し、気候変動を大きく前進させる可能性を秘めている。EV所有者の多くは、壁に取り付けた充電器を使って... もっと見る
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サマリー
EV充電インフラの重要性
電気自動車は、世界の交通部門を再構築し、二酸化炭素排出量を大幅に削減し、気候変動を大きく前進させる可能性を秘めている。EV所有者の多くは、壁に取り付けた充電器を使って自宅で充電している。平均的なEVの使用量は現在の電気自動車の航続距離内に収まっているため、この方法はほとんどの人にとって有効である。しかし、2つの大きな問題がある。第一に、マンション住まいのドライバーにとって、駐車場に充電インフラが完備されていることは稀であり、そのようなインフラを設置することは、ビルの管理者にとってコスト高になる可能性がある。第二に、充電のために何度も停車する必要がある長距離移動をEVで行うには、充電インフラの拡大が必要である。したがって、充電ステーションの強固な公共「給油」ネットワークを構築することが、EV市場を成功に導く鍵となる。EVの充電に最も適した場所は、家庭であり、次いで職場である。つまり、公共の充電ステーションの市場は、オン・ザ・ゴー、クロスカントリー(長距離)ドライブをターゲットとしたDC急速充電である。
IDTechExは、電気自動車産業は脱線することなく、その驚異的な勢いを維持していくと考えている。今後10年間で、乗用車、バス、トラック、バンを含む世界で使用されている3億4,500万台以上のBEV+PHEV車両が充電インフラ需要を牽引することになる。電気自動車への移行がもたらす恩恵は、充電インフラのコストよりも少なくとも1桁大きいため、充電インフラは運輸部門の脱炭素化のためのささやかな頭金となる。
現在、さまざまな市場ニーズに対応するため、複数のタイプのEV充電ソリューションが存在する。
出典:IDTechEx
本レポートでは、プライベートAC充電、パブリックDC充電、メガワット充電、バッテリースワップ、ワイヤレス充電など、複数のタイプのEV充電ソリューションを詳細にカバーしている。電動化が複数の自動車市場に浸透するにつれ、必要とされる充電インフラのタイプも進化している。車両プラットフォームの電圧は400Vから800Vのアーキテクチャに移行しており、さらに高い充電出力が可能になる一方で、熱に関する新たな課題も生じている。IDTechExの調査は、現在利用可能なさまざまな技術と、将来破壊の可能性を秘めた新興技術について明らかにすることを目的としている。デスティネーション型やウォールボックス型DC充電器、メガワット充電、ロボット充電、バッテリーバッファ型充電、オフグリッドソーラー充電、モバイル充電といった技術は、新たなEV充電ソリューションの一例である。本レポートでは、これらの分野の主要プレーヤーを網羅し、各社の製品をベンチマークし、その採用に関する市場展望を提供する。
メガワット(MW)充電
メガワット充電(1000kWを超える充電電力)は、商用車の電動化を可能にする技術である。また、フェリーや飛行機、鉱山機械や農業機械など、他の大型輸送分野の電動化にも道を開くだろう。商業用電気自動車の充電を対象とする少なくとも12のプロジェクトが現在進行中であるか、2023年末までに着工する予定である。これらのプロジェクトは2021/22年に発表され、開示された投資額は12億米ドルを超える。多くのプロジェクトでは、関連するMCS規格が最終決定されれば、メガワット規模の充電器を稼働させることが最終目標となっている。開発者の中には、当初はCCSのハイパワーコネクターを使用することを計画しているところもある。メガワット級充電器は2024年に商業展開が開始される予定である。本レポートでは、MCS規格(コネクター設計を含む)、メガワット充電器導入の課題、主要関係者、MWプロジェクトと投資、市場予測について取り上げている。
車両の電動化
2022年、多くの企業が車両の電動化を開始した。ウォルマートは4,500台のカヌー電気自動車(EDV)を購入し、ラストマイル配送用に5,000台のGMブライトドロップ電気バンを予約した。アマゾンも最近、全米100都市にリビアンの電気トラックを配備し、最終的には配送用に10万台の電気トラックを配備する計画だ。米国の郵便局も電気化を進めており、2028年までに6万台以上のEV車両に100億米ドル近くを投じると約束している。
ヨーロッパでは、アマゾンも10億ユーロを投じて配送車両の電動化を計画している。2023年初頭、ドイツは大型貨物車専用に設計された初の電気トラック専用通路を開設した。上記のすべての例をサポートするために必要な共通の要件は、信頼性が高く、コストが最適化され、豊富な充電インフラである。
フリートがAC充電とDC充電のどちらを選択するかは、車両のタイプ、バッテリー・サイズ、デューティ・サイクルに関する充電可能時間によって決まる。レベル2充電器は、小型・中型車両を一晩中充電するのに十分な電力を供給するが、バッテリー容量の大きい長距離トラックには直流急速充電が必要になる。ワイヤレス充電やバッテリー交換のような技術もフリート向けに導入され成功を収めており、レポートには様々なケーススタディが掲載されている。
EV充電のバリューチェーンはハードウェアを超える
IDTechExは、高出力充電器のネットワーク構築に関わるステークホルダーとして以下を挙げている:
バリュー・チェーンに沿った統合や、隣接するビジネス・モデルへの多角化により、規模、リーチ、サービス内容を拡大し、市場での地位を維持する企業には、チャンスの窓が存在する。
EV充電エコシステムは複数の事業体から構成されている。
出典:IDTechEx
この調査レポートは、EV充電インフラ市場の概要を以下の側面から分析しています:
1. 2023年第1四半期時点の主要地域における公共充電インフラの展開。
2. 低電力先DCまたはDCウォールボックス充電器 - 主要企業、製品ベンチマーク、市場展望
3. 高出力DC充電器 - 800Vシステム電圧のEV充電への影響、製品ベンチマーク、熱管理戦略、信頼性と稼働時間の問題の軽減
4. メガワット充電(MW) - MCS規格、コネクター設計、課題、プレーヤーの状況、MWプロジェクトと投資、展開予測
5. 導電性充電におけるイノベーション - オフグリッドソーラー充電、モバイル/ポータブルDC充電、バッテリー一体型DC充電、ロボット充電
6. 導電性充電に代わる新たな選択肢 - ワイヤレス充電、バッテリースワッピング
7. フリート用インフラ
8. 主要市場プレーヤー - 企業情報、製品ポートフォリオ、展開状況
9. EV充電サプライチェーン
10. 主要地域における公共充電インフラのネットワーク事業者別市場シェア
11. EV充電のビジネスモデルと収益プール
12. スマート充電とV2X
13. 10年間の市場予測と分析:
Summary
この調査レポートでは、プライベートAC充電、パブリックDC充電、メガワット充電、バッテリースワップ、ワイヤレス充電など、複数のタイプのEV充電ソリューションについて詳細に調査・分析しています。
主な掲載内容(目次より抜粋)
Report Summary
The importance of EV charging infrastructure
Electric vehicles have the potential to reshape the transportation sector globally, drastically cutting carbon emissions and clearing the way for significant climate progress. Many EV owners charge their cars at home using a wall-mounted charger. This arrangement works for most people, because the average EV use is well within the range of today's electric vehicles. However, two major difficulties arise. First, for drivers who live in apartments, parking garages are rarely equipped with charging infrastructure, and installing such infrastructure may be cost prohibitive for building managers. Second, expanded charging infrastructure is needed for EVs to make long-distance trips that require multiple stops for charging. Hence, building a robust public "fuelling" network of charging stations is the key to a successful EV market. At home - followed by the workplace - remains the most favourable location for EV charging. This means that the market for public charging stations is in DC fast charging targeted at on-the-go, cross-country (long-range) driving.
IDTechEx believe the electric vehicle industry will not be derailed and will continue with its staggering momentum. Over the coming decade, demand for charging infrastructure will be driven by over 345 million BEV + PHEV vehicles in-use globally including passenger cars, buses, trucks, and vans. The benefits of the electric vehicle transition are at least an order of magnitude greater than charging infrastructure costs, making charging infrastructure a modest down payment to decarbonize the transport sector.
Multiple types of EV charging solutions exist today to serve different market needs. Source: IDTechEx
This report provides an in-depth coverage of multiple types of EV charging solutions including private AC charging, public DC charging, megawatt charging, battery swapping, and wireless charging. As electrification penetrates multiple vehicle markets, the type of charging infrastructure needed is also evolving. Vehicle platform voltages are shifting from 400 to 800 V architectures, unlocking even higher charging powers, while bringing new thermal challenges. IDTechEx research aims to provide clarity on the different technologies available today and those emerging with potential for disruption in the future. Technologies like destination or wallbox DC chargers, megawatt charging, robotic charging, battery-buffered charging, off-grid solar charging, and mobile charging are some examples of the emerging EV charging solutions. This report covers the key players within these fields, benchmarks their products, and provides a market outlook for their adoption.
Megawatt (MW) charging
Megawatt charging (charging power over 1000 kW) is an enabling technology to commercial vehicle electrification. It will also pave the way to electrifying other heavy duty transport areas such as ferries and aeroplanes along with mining and agricultural equipment. At least 12 projects targeting commercial electric vehicle charging are now underway or set to begin construction by the end of 2023. These projects were announced in 2021/22 and disclosed investments exceed US$1.2 billion. For many projects the ultimate goal is to operate megawatt-scale chargers, once the relevant MCS standard is finalized. Some developers plan to use CCS high power connectors initially. Megawatt chargers are expected to begin commercial rollout in 2024. This report covers the MCS standard (including connector design), challenges in implementing megawatt chargers, key stakeholders, MW projects and investment, and market forecast.
Fleet electrification
In 2022 many companies began electrifying their fleets. Walmart purchased 4,500 Canoo Electric Delivery Vehicles (EDVs) and reserved 5,000 GM BrightDrop electric vans for last-mile deliveries. Amazon also recently rolled out a fleet of Rivian electric trucks to 100 cities across the US and plans to eventually deploy 100,000 electric trucks for deliveries. The United States Post Office is also going electric, promising to spend nearly US$10 billion on a fleet of more than 60k EVs by 2028.
In Europe, Amazon is also planning to spend €1 billion to electrify its delivery fleet. In early 2023, Germany opened its first electric truck corridor designed specifically for heavy freight vehicles. One common requirement is needed to support all the above examples: reliable, cost-optimised, plentiful charging infrastructure.
When choosing between AC and DC charging for fleets, the choice comes down to the type of vehicle, battery size, and time available for charging with regards to duty cycles. Level 2 chargers provide sufficient power to recharge light and medium duty vehicles overnight, but larger battery capacity long-haul trucks will require DC fast charging. Technologies like wireless charging and battery swapping have also been implemented successfully for fleets, with various case studies included in the report.
EV charging value chain extends beyond hardware
IDTechEx identifies the following as stakeholders involved in building a network of high power chargers:
A window of opportunity exists for enterprises to integrate along the value chain or diversify into adjacent business models to expand their scale, reach and service offerings to maintain their market position.
The EV charging ecosystem consists of multiple entities. Source: IDTechEx
This report provides an overview of the EV charging infrastructure market covering the following aspects:
1. Public charging infrastructure deployment in key regions as of Q1 2023.
2. Low power destination DC or DC wallbox chargers - key players, product benchmarking, market outlook
3. High power DC chargers - 800 V system voltage effects on EV charging, product benchmarking, thermal management strategies, mitigating reliability and uptime issues
4. Megawatt charging (MW) - MCS standard, connector design, challenges, player landscape, MW projects and investments, forecast for deployment
5. Innovations in conductive charging - off-grid solar charging, mobile/portable DC charging, battery-integrated DC charging, robotic charging
6. Emerging alternatives to conductive charging - wireless charging and battery swapping
7. Infrastructure for fleets
8. Key market players - company information, product portfolio, deployments
9. EV charging supply chain
10. Market share of public charging infrastructure by network operator in key regions
11. Business models and revenue pools in EV charging
12. Smart charging and V2X
13. 10 Year Market Forecasts & Analysis:
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