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電気自動車とフリート向け充電インフラ 2024-2034


Charging Infrastructure for Electric Vehicles and Fleets 2024-2034

EV充電インフラの重要性 電気自動車は、世界の交通部門を再構築し、二酸化炭素排出量を大幅に削減し、気候変動を大きく前進させる可能性を秘めている。EV所有者の多くは、壁に取り付けた充電器を使って... もっと見る

 

 

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IDTechEx
アイディーテックエックス
2023年6月20日 US$7,000
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423 英語

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サマリー

EV充電インフラの重要性
電気自動車は、世界の交通部門を再構築し、二酸化炭素排出量を大幅に削減し、気候変動を大きく前進させる可能性を秘めている。EV所有者の多くは、壁に取り付けた充電器を使って自宅で充電している。平均的なEVの使用量は現在の電気自動車の航続距離内に収まっているため、この方法はほとんどの人にとって有効である。しかし、2つの大きな問題がある。第一に、マンション住まいのドライバーにとって、駐車場に充電インフラが完備されていることは稀であり、そのようなインフラを設置することは、ビルの管理者にとってコスト高になる可能性がある。第二に、充電のために何度も停車する必要がある長距離移動をEVで行うには、充電インフラの拡大が必要である。したがって、充電ステーションの強固な公共「給油」ネットワークを構築することが、EV市場を成功に導く鍵となる。EVの充電に最も適した場所は、家庭であり、次いで職場である。つまり、公共の充電ステーションの市場は、オン・ザ・ゴー、クロスカントリー(長距離)ドライブをターゲットとしたDC急速充電である。
 
IDTechExは、電気自動車産業は脱線することなく、その驚異的な勢いを維持していくと考えている。今後10年間で、乗用車、バス、トラック、バンを含む世界で使用されている3億4,500万台以上のBEV+PHEV車両が充電インフラ需要を牽引することになる。電気自動車への移行がもたらす恩恵は、充電インフラのコストよりも少なくとも1桁大きいため、充電インフラは運輸部門の脱炭素化のためのささやかな頭金となる。
 
現在、さまざまな市場ニーズに対応するため、複数のタイプのEV充電ソリューションが存在する。
出典:IDTechEx
 
本レポートでは、プライベートAC充電、パブリックDC充電、メガワット充電、バッテリースワップ、ワイヤレス充電など、複数のタイプのEV充電ソリューションを詳細にカバーしている。電動化が複数の自動車市場に浸透するにつれ、必要とされる充電インフラのタイプも進化している。車両プラットフォームの電圧は400Vから800Vのアーキテクチャに移行しており、さらに高い充電出力が可能になる一方で、熱に関する新たな課題も生じている。IDTechExの調査は、現在利用可能なさまざまな技術と、将来破壊の可能性を秘めた新興技術について明らかにすることを目的としている。デスティネーション型やウォールボックス型DC充電器、メガワット充電、ロボット充電、バッテリーバッファ型充電、オフグリッドソーラー充電、モバイル充電といった技術は、新たなEV充電ソリューションの一例である。本レポートでは、これらの分野の主要プレーヤーを網羅し、各社の製品をベンチマークし、その採用に関する市場展望を提供する。
 
メガワット(MW)充電
メガワット充電(1000kWを超える充電電力)は、商用車の電動化を可能にする技術である。また、フェリーや飛行機、鉱山機械や農業機械など、他の大型輸送分野の電動化にも道を開くだろう。商業用電気自動車の充電を対象とする少なくとも12のプロジェクトが現在進行中であるか、2023年末までに着工する予定である。これらのプロジェクトは2021/22年に発表され、開示された投資額は12億米ドルを超える。多くのプロジェクトでは、関連するMCS規格が最終決定されれば、メガワット規模の充電器を稼働させることが最終目標となっている。開発者の中には、当初はCCSのハイパワーコネクターを使用することを計画しているところもある。メガワット級充電器は2024年に商業展開が開始される予定である。本レポートでは、MCS規格(コネクター設計を含む)、メガワット充電器導入の課題、主要関係者、MWプロジェクトと投資、市場予測について取り上げている。
 
車両の電動化
2022年、多くの企業が車両の電動化を開始した。ウォルマートは4,500台のカヌー電気自動車(EDV)を購入し、ラストマイル配送用に5,000台のGMブライトドロップ電気バンを予約した。アマゾンも最近、全米100都市にリビアンの電気トラックを配備し、最終的には配送用に10万台の電気トラックを配備する計画だ。米国の郵便局も電気化を進めており、2028年までに6万台以上のEV車両に100億米ドル近くを投じると約束している。
 
ヨーロッパでは、アマゾンも10億ユーロを投じて配送車両の電動化を計画している。2023年初頭、ドイツは大型貨物車専用に設計された初の電気トラック専用通路を開設した。上記のすべての例をサポートするために必要な共通の要件は、信頼性が高く、コストが最適化され、豊富な充電インフラである。
 
フリートがAC充電とDC充電のどちらを選択するかは、車両のタイプ、バッテリー・サイズ、デューティ・サイクルに関する充電可能時間によって決まる。レベル2充電器は、小型・中型車両を一晩中充電するのに十分な電力を供給するが、バッテリー容量の大きい長距離トラックには直流急速充電が必要になる。ワイヤレス充電やバッテリー交換のような技術もフリート向けに導入され成功を収めており、レポートには様々なケーススタディが掲載されている。
 
EV充電のバリューチェーンはハードウェアを超える
IDTechExは、高出力充電器のネットワーク構築に関わるステークホルダーとして以下を挙げている:
  • 自動車OEM - EV販売向上のために充電インフラをサポートする。
  • ハードウェア・メーカー - HPC製品を供給 - コンポーネント/材料サプライヤー - ハードウェア・メーカーに。
  • 充電ポイント・オペレーター(CPO) - 製品の展開、運営、マーケティング。
  • 電気モビリティ・サービス・プロバイダー(eMSP) - 充電セッションの検索、管理、支払いを支援するサービス契約やユーザー・インターフェースを介して、製品へのアクセスを提供する。
  • ユーティリティ・プロバイダー - HPCのネットワークにエネルギーを供給する。
  • ソフトウェア・ソリューション・プロバイダー - 充電ステーションとバックエンドとの通信、遠隔監視、データ分析を可能にする。
  • 商業用不動産 - 設置用地の提供。
 
バリュー・チェーンに沿った統合や、隣接するビジネス・モデルへの多角化により、規模、リーチ、サービス内容を拡大し、市場での地位を維持する企業には、チャンスの窓が存在する。
EV充電エコシステムは複数の事業体から構成されている。
出典:IDTechEx
 
この調査レポートは、EV充電インフラ市場の概要を以下の側面から分析しています:
1. 2023年第1四半期時点の主要地域における公共充電インフラの展開。
2. 低電力先DCまたはDCウォールボックス充電器 - 主要企業、製品ベンチマーク、市場展望
3. 高出力DC充電器 - 800Vシステム電圧のEV充電への影響、製品ベンチマーク、熱管理戦略、信頼性と稼働時間の問題の軽減
4. メガワット充電(MW) - MCS規格、コネクター設計、課題、プレーヤーの状況、MWプロジェクトと投資、展開予測
5. 導電性充電におけるイノベーション - オフグリッドソーラー充電、モバイル/ポータブルDC充電、バッテリー一体型DC充電、ロボット充電
6. 導電性充電に代わる新たな選択肢 - ワイヤレス充電、バッテリースワッピング
7. フリート用インフラ
8. 主要市場プレーヤー - 企業情報、製品ポートフォリオ、展開状況
9. EV充電サプライチェーン
10. 主要地域における公共充電インフラのネットワーク事業者別市場シェア
11. EV充電のビジネスモデルと収益プール
12. スマート充電とV2X
13. 10年間の市場予測と分析:
  • セクター別充電設備 - 公共、民間、フリート。
  • タイプ別充電設備 - ACとDC。
  • 電力分割による充電設備 - 10 kW未満および10~22 kW(AC)+20~100 kW、101~250 kW、251~750 kW、751~3 MW(DC)。
  • 地域別の公共充電設備 - 中国、欧州、米国(ACとDCを含む)。
  • 充電市場価値 - 単位:米ドル。


 

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Summary

この調査レポートでは、プライベートAC充電、パブリックDC充電、メガワット充電、バッテリースワップ、ワイヤレス充電など、複数のタイプのEV充電ソリューションについて詳細に調査・分析しています。
 
主な掲載内容(目次より抜粋)
  • 地域別充電インフラ
  • 充電コネクタ規格
  • 電気自動車充電インフラと主要技術
  • 主要市場プレイヤー
  • 電気自動車充電のバリューチェーンとビジネスモデル
  • 予測
 
Report Summary
The importance of EV charging infrastructure
Electric vehicles have the potential to reshape the transportation sector globally, drastically cutting carbon emissions and clearing the way for significant climate progress. Many EV owners charge their cars at home using a wall-mounted charger. This arrangement works for most people, because the average EV use is well within the range of today's electric vehicles. However, two major difficulties arise. First, for drivers who live in apartments, parking garages are rarely equipped with charging infrastructure, and installing such infrastructure may be cost prohibitive for building managers. Second, expanded charging infrastructure is needed for EVs to make long-distance trips that require multiple stops for charging. Hence, building a robust public "fuelling" network of charging stations is the key to a successful EV market. At home - followed by the workplace - remains the most favourable location for EV charging. This means that the market for public charging stations is in DC fast charging targeted at on-the-go, cross-country (long-range) driving.
 
IDTechEx believe the electric vehicle industry will not be derailed and will continue with its staggering momentum. Over the coming decade, demand for charging infrastructure will be driven by over 345 million BEV + PHEV vehicles in-use globally including passenger cars, buses, trucks, and vans. The benefits of the electric vehicle transition are at least an order of magnitude greater than charging infrastructure costs, making charging infrastructure a modest down payment to decarbonize the transport sector.
 
Multiple types of EV charging solutions exist today to serve different market needs. Source: IDTechEx
 
This report provides an in-depth coverage of multiple types of EV charging solutions including private AC charging, public DC charging, megawatt charging, battery swapping, and wireless charging. As electrification penetrates multiple vehicle markets, the type of charging infrastructure needed is also evolving. Vehicle platform voltages are shifting from 400 to 800 V architectures, unlocking even higher charging powers, while bringing new thermal challenges. IDTechEx research aims to provide clarity on the different technologies available today and those emerging with potential for disruption in the future. Technologies like destination or wallbox DC chargers, megawatt charging, robotic charging, battery-buffered charging, off-grid solar charging, and mobile charging are some examples of the emerging EV charging solutions. This report covers the key players within these fields, benchmarks their products, and provides a market outlook for their adoption.
 
Megawatt (MW) charging
Megawatt charging (charging power over 1000 kW) is an enabling technology to commercial vehicle electrification. It will also pave the way to electrifying other heavy duty transport areas such as ferries and aeroplanes along with mining and agricultural equipment. At least 12 projects targeting commercial electric vehicle charging are now underway or set to begin construction by the end of 2023. These projects were announced in 2021/22 and disclosed investments exceed US$1.2 billion. For many projects the ultimate goal is to operate megawatt-scale chargers, once the relevant MCS standard is finalized. Some developers plan to use CCS high power connectors initially. Megawatt chargers are expected to begin commercial rollout in 2024. This report covers the MCS standard (including connector design), challenges in implementing megawatt chargers, key stakeholders, MW projects and investment, and market forecast.
 
Fleet electrification
In 2022 many companies began electrifying their fleets. Walmart purchased 4,500 Canoo Electric Delivery Vehicles (EDVs) and reserved 5,000 GM BrightDrop electric vans for last-mile deliveries. Amazon also recently rolled out a fleet of Rivian electric trucks to 100 cities across the US and plans to eventually deploy 100,000 electric trucks for deliveries. The United States Post Office is also going electric, promising to spend nearly US$10 billion on a fleet of more than 60k EVs by 2028.
 
In Europe, Amazon is also planning to spend €1 billion to electrify its delivery fleet. In early 2023, Germany opened its first electric truck corridor designed specifically for heavy freight vehicles. One common requirement is needed to support all the above examples: reliable, cost-optimised, plentiful charging infrastructure.
 
When choosing between AC and DC charging for fleets, the choice comes down to the type of vehicle, battery size, and time available for charging with regards to duty cycles. Level 2 chargers provide sufficient power to recharge light and medium duty vehicles overnight, but larger battery capacity long-haul trucks will require DC fast charging. Technologies like wireless charging and battery swapping have also been implemented successfully for fleets, with various case studies included in the report.
 
EV charging value chain extends beyond hardware
IDTechEx identifies the following as stakeholders involved in building a network of high power chargers:
  • Automotive OEMs - supports charging infrastructure to improve EV sales.
  • Hardware Manufacturers - supply the HPC product-Component / Material Suppliers - to hardware manufacturers.
  • Charge Point Operators (CPOs) - deployment, operation and marketing of the product.
  • Electric Mobility Service Providers (eMSPs) - provide access to product via service contracts and user interfaces that help locate, manage and pay for charging sessions.
  • Utility Providers - energy supplier to the network of HPCs.
  • Software Solutions Providers - enable communication of charging stations with backend, remote monitoring and data analytics.
  • Commercial Real Estate - provide land for installation.
 
A window of opportunity exists for enterprises to integrate along the value chain or diversify into adjacent business models to expand their scale, reach and service offerings to maintain their market position.
 
The EV charging ecosystem consists of multiple entities. Source: IDTechEx
 
This report provides an overview of the EV charging infrastructure market covering the following aspects:
1. Public charging infrastructure deployment in key regions as of Q1 2023.
2. Low power destination DC or DC wallbox chargers - key players, product benchmarking, market outlook
3. High power DC chargers - 800 V system voltage effects on EV charging, product benchmarking, thermal management strategies, mitigating reliability and uptime issues
4. Megawatt charging (MW) - MCS standard, connector design, challenges, player landscape, MW projects and investments, forecast for deployment
5. Innovations in conductive charging - off-grid solar charging, mobile/portable DC charging, battery-integrated DC charging, robotic charging
6. Emerging alternatives to conductive charging - wireless charging and battery swapping
7. Infrastructure for fleets
8. Key market players - company information, product portfolio, deployments
9. EV charging supply chain
10. Market share of public charging infrastructure by network operator in key regions
11. Business models and revenue pools in EV charging
12. Smart charging and V2X
13. 10 Year Market Forecasts & Analysis:
  • Charging installations by sector - public, private and fleet.
  • Charging installations by type - AC and DC.
  • Charging installations by power split - <10 kW and 10-22 kW (AC) + 20-100 kW, 101-250 kW, 251-750 kW, 751-3 MW (DC).
  • Public charging installations by region - China, Europe and US (with AC and DC split).
  • Charging market value - in US$.
 
Report Metrics Details
Historic Data 2015 - 2022
CAGR The electric vehicle charging infrastructure industry will be worth more than $123 billion by 2034 exhibiting a CAGR of 14% from 2024-2034.
Forecast Period 2023 - 2034
Forecast Units kW, Units (number of outlets), US$
Regions Covered Worldwide
Segments Covered AC Charging, DC charging, Battery Swapping, Wireless Charging

 



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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. Overview of charging levels
1.2. EV charging experiencing continued growth
1.3. Six key market trends in EV charging
1.4. DC fast charging levels
1.5. Cost per kW of installing chargers varies
1.6. Public charging pain points still exist
1.7. Megawatt charging: a new segment of high-power DC fast charging
1.8. Megawatt class chargers forecast
1.9. Destination DC charging: a new product class for EVSE manufacturers
1.10. Alternate charging strategies emerging
1.11. Evaluation of different charging infrastructure
1.12. Global plug-in electric vehicles in-use 2015-2034
1.13. Total car and fleet charging outlets in-use 2015-2034
1.14. Global charging infrastructure installations
1.15. New charging installations by power class 2015-2034
1.16. Level 2 AC charging speeds are on the rise
1.17. Level 3 DC fast charging power envelope pushing further
1.18. Total charging installations by region 2015-2034
1.19. EV charging market value 2015-2034 ($ billion)
1.20. EV charging value chain
1.21. EV charging ecosystem
1.22. The landscape for charging infrastructure is getting competitive
1.23. Smart charging and V2X will be vital
1.24. Access to IDTechEx Portal Profiles
2. INTRODUCTION
2.1. Charging levels
2.2. Charging modes
2.3. Basics of electric vehicle charging mechanisms
2.4. How long does it take to charge an electric vehicle?
2.5. Factors that affect charging speed
2.6. The trend towards DC fast charging
2.7. Charging methods
2.8. Charging infrastructure coverage and demand
2.9. Number of public chargers required for plug-in EVs?
2.10. Private versus public charging
2.11. Charger infrastructure terminology
2.12. Market trends in EV charging (1)
2.13. Market trends in EV charging (2)
2.14. Market trends in EV charging (3)
2.15. Market trends in EV charging (4)
3. CHARGING INFRASTRUCTURE BY REGION
3.1. Introduction
3.1.1. Global charging infrastructure installations
3.2. Charging Infrastructure by Region - U.S.
3.2.1. Growth of EV charging infrastructure in US
3.2.2. The state of public charging stations in US (I)
3.2.3. The state of public charging stations in US (II)
3.2.4. Growth of public DC fast chargers in US
3.2.5. Private and public charging penetration in US
3.3. Charging Infrastructure by Region - Europe
3.3.1. The state of EV charging infrastructure in Europe
3.3.2. Growth of EV charging infrastructure in EU
3.3.3. Segmentation of public chargers in EU
3.3.4. AC/DC split by EU country
3.3.5. EU charging infrastructure rollout lagging
3.3.6. Policy for EV charging Infrastructure in EU
3.3.7. Total public charging installations in Europe by country 2015-2034
3.3.8. Private and public charging penetration in Europe
3.4. Charging Infrastructure by Region - China
3.4.1. The status of public charging in China
3.4.2. Public charging rollout in China keeping up the pace with EV sales
3.4.3. Public charging installations in China by province and municipalities
3.4.4. Total public charging installations in China 2015-2034
3.4.5. Private and public charging penetration in China
4. CHARGING CONNECTOR STANDARDS
4.1. Introduction
4.1.1. Overview of EV charging connector standards
4.1.2. EV charging infrastructure standard organizations
4.1.3. Development of charging connector standards
4.1.4. EV charging infrastructure standards: ISO/IEC
4.1.5. EV charging infrastructure standards: SAE
4.1.6. DC charging standard: CCS
4.1.7. DC charging standard: CHAdeMO
4.1.8. EV charging infrastructure standard in China: GB
4.1.9. Why EV connectors will not use household outlets
4.1.10. Types of EV charging plugs (I)
4.1.11. Types of EV charging plugs (II)
4.1.12. EV charging systems comparison
4.1.13. Summary of charging levels and regional standards
4.1.14. Tesla proprietary plug
4.1.15. Tesla charging connectors
4.1.16. Overview of EV charging standards by region
4.2. Harmonisation of Charging Connector Standards
4.2.1. The dilemma of charging connectors
4.2.2. Choosing the right connector
4.2.3. Will OEMs adapt one standard?
4.2.4. ChaoJi and the current charging standards
4.2.5. Achieving harmonisation of standards
4.2.6. Harmonisation of standards will be key
4.3. Communication Protocols
4.3.1. What are communication protocols?
4.3.2. Communication protocols and standards
4.3.3. Communication systems for EV charging
4.3.4. Communication interfaces (I)
4.3.5. Communication interfaces (II)
4.3.6. Types of communication protocols
4.3.7. Overview: OCPP versions and benefits
4.4. Plug and Charge
4.4.1. The next big step in EV fast charging is Plug and Charge
4.4.2. What is Plug and Charge? What are the benefits?
4.4.3. How does Plug and Charge work? (I)
4.4.4. How does Plug and Charge work? (II)
4.4.5. Public key infrastructure is the basis of Plug and Charge
4.4.6. Functionalities enabled by ISO 15118
4.4.7. Plug and charge aims to be more customer centric than the Tesla ecosystem
4.4.8. Deployment
4.4.9. For Ionity, Plug and Charge is a reality - others to follow?
4.4.10. EVs supporting Plug and Charge capability
4.4.11. Concerns around the standard
4.4.12. Plug and Charge SWOT
5. ELECTRIC VEHICLE CHARGING INFRASTRUCTURE AND KEY TECHNOLOGIES
5.1. Overview of Electric Vehicle Charging Infrastructure
5.1.1. EV charging infrastructure: technology overview
5.1.2. Different types of EV charging infrastructure
5.1.3. Architecture of EV charging infrastructure
5.1.4. EV charging technologies by application
5.2. Conductive Charging
5.2.1. Conductive charging technologies by application
5.2.2. AC charging versus DC charging (I)
5.2.3. AC charging versus DC charging (II)
5.2.4. Electric vehicle on-board charger (OBC)
5.2.5. Types of OBC
5.2.6. Working of an OBC
5.2.7. Role of the OBC
5.2.8. EV OEM onboard charger examples
5.2.9. Conductive charging at Level 1
5.2.10. Conductive charging at Level 2
5.2.11. Conductive charging at Level 3
5.2.12. Summary of charging levels
5.2.13. Behind the plug: what's in a charging station?
5.2.14. Residential charging
5.2.15. Workplace charging - an essential complement to residential charging
5.2.16. How workplace charging can help alleviate grid pressure
5.2.17. Destination DC charging
5.2.18. List of destination/residential DC chargers
5.2.19. Applications for destination DC chargers
5.2.20. Benchmarking destination DC chargers (1)
5.2.21. Benchmarking destination DC chargers (2)
5.2.22. Auto OEMs to remove OBCs if destination DC chargers installed?
5.2.23. Outlook for destination DC chargers
5.2.24. High Power Conductive Charging
5.2.25. Megawatt charging
5.2.26. Innovations in Conductive Charging
5.3. Wireless Charging
5.3.1. Introduction to wireless charging for EVs
5.3.2. Resonant inductive coupling - the principle behind wireless EV charging
5.3.3. Wireless charging will use magnetic as opposed to electric fields
5.3.4. Enabling componentry
5.3.5. Wireless charging addressable markets
5.3.6. Wireless charging overview
5.3.7. Benchmarking wireless coil designs
5.3.8. Key points about different coil topologies
5.3.9. Commercially deployed wireless chargers
5.3.10. OEMs with wireless charging pilot projects
5.3.11. Wireless charging trials are underway
5.3.12. Wireless charging players overview
5.3.13. Wireless charging player benchmarking
5.3.14. Cabled-chargers are not on their way out
5.3.15. Componentry cost and volumes
5.3.16. Wireless vs plug-in TCO analysis
5.3.17. Dynamic wireless charging remains experimental
5.3.18. Dynamic charging trials underway
5.3.19. Wireless charging aids V2G and battery downsizing
5.3.20. Wireless charging SWOT analysis
5.3.21. Wireless charging units by vehicle segment 2021-2033
5.3.22. Wireless charging for EVs: conclusions
5.4. Battery Swapping
5.4.1. Battery swapping: charge it or change it?
5.4.2. There are many ways to charge your EV - charging modes comparison
5.4.3. Swap-capable EVs entering the market
5.4.4. Battery swapping pathways for different types of EVs
5.4.5. Car swapping process overview
5.4.6. Battery swapping market for cars in China is getting competitive
5.4.7. Swapping is more expensive than AC or DC charging
5.4.8. Swapping station deployment will rise over the next 5 years
5.4.9. Battery as a Service (BaaS) business model - a disintegrated approach
5.4.10. Two and three-wheelers use small capacity, self-service swap models
5.4.11. Two wheeler battery swapping is successfully being carried out in population-dense regions of APAC
5.4.12. Commercial heavy duty battery swapping is in its early stages
5.4.13. China's heavy duty swapping industry
5.4.14. Battery swapping stations can act as grid support units and enable battery recycling
5.4.15. China dominates swapping globally
5.4.16. Chinese swapping players overview
5.4.17. BSS deployment on the rise
5.4.18. Nio leading the battery swapping race
5.4.19. Nio swapping technology in its third iteration
5.4.20. CATL EVOGO showing slow uptake
5.4.21. Aulton expansion as taxis electrify
5.4.22. Battery swapping benefits and scepticism
5.4.23. Battery swapping SWOT analysis
5.4.24. Global cumulative swap station deployment by segment 2021-2032
5.4.25. Battery swapping for EVs: conclusions
5.5. Charging Infrastructure for Electric Vehicle Fleets
5.5.1. The rising demand for fleet charging
5.5.2. What is driving fleet electrification?
5.5.3. The rising population of electric vehicle fleets
5.5.4. Charging infrastructure for electric buses
5.5.5. Charging electric buses: depot versus opportunity charging
5.5.6. Type of fleet charging depends on use case and vehicle class
5.5.7. Heliox: public transport and heavy-duty vehicle charging
5.5.8. Heliox's 13 MW charging network for electric buses
5.5.9. SprintCharge: battery-buffered opportunity charging for electric buses
5.5.10. ABB's smart depot charging solution for large fleets
5.5.11. ABB: opportunity charging for electric buses
5.5.12. Siemens: electric bus and truck charging infrastructure
5.5.13. Siemens autonomous charging system
5.5.14. Greenlane: Daimler lead public charging network
5.5.15. Case study: wireless charging for electric bus fleets
5.5.16. WAVE - wireless charging for electric buses
5.5.17. WAVE wireless charging impact on vehicle cost
5.5.18. Summary of commercial electric fleet wired DC charging options
5.5.19. Charging solutions for heavy duty fleet: high level findings
5.6. Electric Road Systems for Electric Vehicle Charging
5.6.1. Types of electric road systems
5.6.2. Electric road systems: conductive versus inductive
5.6.3. Configuration of ERS infrastructure
5.6.4. Benefits of ERS
5.6.5. Electric road systems: Korea
5.6.6. Electric road systems: Sweden
5.6.7. Germany tests its first electric highway for trucks
5.6.8. Real world testing
5.6.9. Electric road systems: market and challenges
6. KEY MARKET PLAYERS
6.1. Market players summary
6.2. ABB
6.3. ABB's heavy commercial vehicle charging product portfolio
6.4. ABB is deploying infrastructure globally
6.5. Alpitronic
6.6. Bosch Mobility Solutions
6.7. Bosch does away with the "charging brick"
6.8. BP Pulse
6.9. ChargePoint
6.10. ChargePoint product series
6.11. ChargePoint as a Service
6.12. DBT-CEV
6.13. Eaton
6.14. Efacec
6.15. Electrify America
6.16. Electrify America growth down, charger utilisation up
6.17. EVBox
6.18. EVgo
6.19. Flo
6.20. Huawei Digital Power Technology
6.21. IONITY
6.22. Pod Point
6.23. StarCharge
6.24. TELD
6.25. Tesla supercharging network
6.26. Supercharger manufacturing
6.27. Non-Tesla Supercharger pilot in the US
6.28. Improvements in per kWh cost of charging
6.29. Tesla hints at wireless charging
6.30. Tritium
6.31. Wallbox
6.32. Wallbox's bi-directional residential electric vehicle charger
6.33. Webasto
6.34. Manufacturers by region
6.35. OEMs building own charging hardware
7. VALUE CHAIN AND BUSINESS MODELS FOR ELECTRIC VEHICLE CHARGING
7.1. Introduction
7.1.1. The emergence of electric vehicle charging value chain
7.1.2. The electric vehicle charging value chain
7.1.3. Entering the high power charging value chain
7.1.4. Utility led EV incentive programs in the US
7.1.5. Key market players along the EV charging value chain
7.1.6. Barriers to entry for commercial charging
7.1.7. Chargepoint operators (CPO) / charging network operators
7.1.8. Market share of public charging infrastructure by network operator: China
7.1.9. Market share of public charging infrastructure by network operator: Europe
7.1.10. USA market shares; Tesla leads DCFC
7.1.11. EV charging billing models
7.1.12. Supply chain
7.1.13. US building up domestic manufacturing base for EV charging
7.1.14. The electric vehicle charging value chain
7.1.15. Business models of charging network operators
7.1.16. Current business models
7.1.17. Future business models and revenue streams
7.2. Smart Charging and V2X
7.2.1. Smart charging: A (load) balancing act
7.2.2. Emerging business models for new services: V2X
7.2.3. Technology behind V2X
7.2.4. V2G: Nuvve
7.2.5. The V2G architecture
7.2.6. Nuvve targets electric school buses for V2G
7.2.7. V2G: OVO Energy
7.2.8. Nissan "Energy Share" V2X solutions
7.2.9. V2G: Keysight Technologies
7.2.10. Different forms of V2G
7.2.11. V2G accelerates battery degradation?
7.2.12. V2G can extend the longevity of the electric vehicle battery
7.2.13. V2G projects by type of service
7.2.14. V2G projects by vehicle and EVSE manufacturers
7.2.15. Summary of smart charging and V2X implementations
8. FORECASTS
8.1. Forecast methodology
8.2. Forecast assumptions (I)
8.3. Global plug-in electric vehicles in-use 2015-2034
8.4. Total car and fleet charging outlets in-use 2015-2034
8.5. New car and fleet charging outlets installed 2015-2034
8.6. New charging installations by power class 2015-2034
8.7. Total public charging installations in China (AC & DC)
8.8. Total public charging installations in Europe (AC & DC)
8.9. Total public charging installations in US (AC & DC)
8.10. AC charging installations by power split
8.11. DC charging installations by power split
8.12. EV charging market value 2015-2034 ($ billion)
8.13. Total charging installations by region 2015-2034
8.14. New charging installations by region 2015-2034
8.15. Total public charging installations in Europe by country 2015-2034
8.16. Total private charging installations in Europe by country 2015-2034

 

 

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