Blockchain in mediaメディアのブロックチェーン:メディア市場へのブロックチェーンと分散化の影響 フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート 「メディアのブロックチェーン:メディア市場へのブロックチェーンと分散化の影響」 は、メディア産業へのブロックチェーン技術の影響を調査している。ブ... もっと見る
Summaryフランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「メディアのブロックチェーン:メディア市場へのブロックチェーンと分散化の影響」は、メディア産業へのブロックチェーン技術の影響を調査している。ブロックチェーンの本質と主なバリュープロポジションを示し、主な製品について概説している。動画、音楽、テレビゲーム市場の様々なケーススタディを分析し、その優位点と限界や採用の現実的な見通しについて述べている。 In this study we present the potential impacts of blockchain technologies on the media industries. We present the nature and main value proposition of the blockchain technology, as well as a summary of its main offerings. Our analysis covers various concrete case studies over the video, music and video games markets, with a perspective on their benefits and limitations, as well as a realistic prospect of adoption. Our vision of the potential impact of the technology on the media industry value chain and business models serves to identify the main market segment that could be affected by this emerging technology. Based on these analyses we provide quantitative and qualitative market forecasts for the share of media market revenues that will transit through blockchain applications by 2025. Geographic area
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Table of Contents1. Executive Summary
2. Blockchain Overview – A new infrastructure to share information 3. Media use cases – Blockchain applications in the Media Industry
3.1. Blockchain in video 4. Market Vision and Prospects – A technology that can impact the whole media value chain
4.1. How can blockchain transform the media industries
List of tables and figures Blockchain Overview
• Blockchain early vision of a decentralised Internet Market Vision and Prospects
• Addressable markets by industry for blockchain
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よくあるご質問IDATE社はどのような調査会社ですか?フランスの調査会社イダテ社(IDATE)は、40年以上にわたり、ヨーロッパをリードするデジタル経済のシンクタンクとして、デジタル技術が社... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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