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プロバイオティクス市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別(食品・飲料、栄養補助食品)、成分別(バクテリア、酵母)、最終用途別(ヒト、動物)、流通チャネル別、セグメント予測、2021年~2028年


Probiotics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Food & Beverages, Dietary Supplements), By Ingredient (Bacteria, Yeast), By End Use (Human, Animal), By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2021 - 2028

プロバイオティクス市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新調査によると、世界のプロバイオティクス市場規模は2028年までに952億5000万米ドルに達する見込みです。2021年から2028年までのCAGRは7.2... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2021年8月9日 US$5,950
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サマリー

プロバイオティクス市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新調査によると、世界のプロバイオティクス市場規模は2028年までに952億5000万米ドルに達する見込みです。2021年から2028年までのCAGRは7.2%で拡大すると予想されています。世界的にプロバイオティクスの需要が高まっているのは、予防医療の重要性が増していることが要因となっています。プロバイオティクスの生産と消費は、特に中国、日本、インドなどの主要企業によるプロバイオティクスの革新によって補完されています。

プロバイオティクスに対する需要の高まりを受けて、主要な市場参加者は効率的なプロバイオティクス株を開発するために研究開発活動に投資しています。また、プロバイオティクス業界では、ヒトや動物へのプロバイオティクスの投与を強化するためのデリバリーシステムの開発も進んでいます。このような開発は、予測期間中、業界のトレンドとして浮上することが予想されます。米国などの先進国では、プロバイオティクスは主に栄養補助食品の形で販売されています。プロバイオティクス栄養補助食品の需要は、高齢化社会の到来と、予防医療に対する消費者の関心の高まりによって拍車がかかっています。

市場関係者は、他の栄養補助食品に加えて、プロバイオティクスを補充した新製品を発表しています。異なるプロバイオティクス株を含むプロバイオティクスサプリメントは、プロバイオティクスドロップ、タブレット、カプセルなど様々な形態で提供されています。プライベートブランドやブランド製品のメーカーは、今後もプロバイオティクス製品のカテゴリーで製品ラインを増やしていくと思われます。製品ラインの拡大と多様化により、メーカーは世界各地の多様な需要動向に対応できるようになります。同様の要因により、小売店は消費者の嗜好の変化に合わせて生産量を増加させています。このような傾向は、プロバイオティクス市場の成長に寄与すると考えられます。

2018年のプロバイオティクス業界では、アジア太平洋地域が41.7%のシェアを占めています。この地域は、予測期間を通じてその顕著な地位を維持すると予想されます。過去10年間、この地域はプロバイオティクスの採用に関して大きな反響を集めてきました。これは、この地域における健康意識の高まりと、プロバイオティクス製品の入手のしやすさに起因しています。プロバイオティクスの消費に関するアジア太平洋地域のもう一つの重要な見解は、消費者の菜食主義の健全な増加に伴い、ベジタリアン向けプロバイオティクス製品の人気が高まっていることです。

アジア太平洋地域のプロバイオティクス市場では、著名な市場参加者による新製品の発売や製品のイノベーションも長年にわたって目撃されています。例えば、2018年2月、ヤクルトダノンはインドでシグネチャープロバイオティクスドリンクを新バージョンで発売しました。この製品には、Lactobacillus casei strain Shirota(LcS)に加えて、ビタミンDとEを含む新しい処方が含まれていました。このような開発は、大規模な消費者基盤の存在により、予測期間中にこの地域で急増することが予想されます。

プロバイオティクス市場レポートのハイライト

- 製品タイプ別に見ると、2018年にはプロバイオティクス飲料が最大のセグメントとして浮上し、395.6億米ドルの売上高を記録しました。プロバイオティクスを含むシリアルベースの発酵飲料は、世界中で広く消費されており、それがこのセグメントの成長を後押ししています。

- 成分的には、予測期間を通じてバクテリアセグメントが市場を支配すると予想されています。この分野の成長は、泌尿器系の健康や膣の健康を維持するためにバクテリアを利用することが増えていることが要因となっています。

- 用途別では、動物用プロバイオティクス分野が予測期間中に7%以上の比較的早い成長が見込まれています。動物の健康増進への関心の高まりが、動物栄養用プロバイオティクスの需要を促進しています。

- 予測期間中、アジア太平洋地域は、最大かつ最速で成長する地域セグメントとなる見込みです。プレバイオティクスの新製品、プロバイオティクスデリバリーシステムの革新、主要プレイヤーの存在が、予測期間中のアジア太平洋地域の健全で力強い成長の基盤となっています。

- プロバイオティクス業界は、著名な市場プレーヤーの間で激しい競争が行われています。製品の革新、M&A、ポートフォリオの拡大は、主要プレーヤーが展開する重要な戦略の一部です。

- 主要な市場プレーヤーには、アーラ フーズ社、バイオガイアAB社、ダノン社、Chr.Hansen Holding A/S社、ゼネラルミルズ社、ダ ニスコA/S社、ラレマンド社などがあります。

 

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Summary

Probiotics Market Growth & Trends

The global probiotics market size is expected to reach USD 95.25 billion by 2028, according to a new study by Grand View Research, Inc. It is expected to expand at a CAGR of 7.2% from 2021 to 2028. Increasing prominence of preventive healthcare is among the major driving factors propelling the demand for probiotics across the globe. The considerable production and consumption of probiotics are complemented by innovations in probiotics by key players, most notably in countries such as China, Japan, and India.

Following the growing demand for probiotics, key market participants have been investing in R&D activities to develop efficient probiotic strains. The probiotics industry has also witnessed advancements in delivery systems to enhance the delivery of probiotics in humans and animals Such developments are expected to emerge as a trend in the industry over the forecast period. In developed countries such as the U.S., probiotics are sold mainly in the form of dietary supplements. The demand for probiotic nutritional supplements has been spurred by the growing aging population and increased consumer interest in preventive healthcare.

Market players have introduced new products supplemented with probiotics in addition to other dietary supplements. Probiotic supplements containing different probiotic strains are available in various forms such as probiotics drops, tablets, and capsules. Manufacturers of private label and branded products are likely to continue to extend their product lines in probiotic product categories. The growing product lines and diversification in the same are intended to make manufacturers capable of catering to diverse demand trends across the globe. The same factor is prompting retail channels to increase their production volume in accordance with changing consumer tastes and preferences. Such trends are expected to benefit the growth of probiotics market.

Asia Pacific dominated the probiotics industry in 2018 with a share of 41.7%. The region is expected to retain its prominent position throughout the forecast period. In the last decade, the region has garnered a significant response when it comes to adoption of probiotics. This is attributable to the rings levels of health consciousness coupled with wider accessibility of probiotic products in this region. Another key observation in Asia Pacific with regard to consumption of probiotics is the growing popularity of vegetarian probiotic products owing to a healthy increase in consumer vegetarianism.

The Asia Pacific probiotics market has also witnessed new launches/product innovations by prominent market participants over the years. For instance, in February 2018, Yakult Danone introduced signature probiotic drinks in a new version in India. The product contained new formulations including Vitamin D & E along with Lactobacillus casei strain Shirota (LcS). Such developments are expected surge in the region over the forecast period owing to the presence of a large consumer base.

Probiotics Market Report Highlights

• In terms of product type, probiotic beverages emerged as the largest segment in 2018 with a revenue of USD 39.56 billion. Cereal-based fermented beverages with probiotic content are being consumed extensively across the globe, thereby favoring the growth of the segment.

• In terms of ingredient, bacteria segment is expected to dominate the market throughout the forecast period. The growth of the segment is driven by the increasing employment of bacteria to maintain urogenital health/ vaginal health.

• In terms of end use, animal probiotic segment is expected to register relatively faster growth of over 7% over the forecast period. Increasing focus on enhancement of animal health has been fueling the demand for probiotics for animal nutrition.

• Asia Pacific is expected to be both the largest and the fastest-growing regional segment over the forecast period. New prebiotic launches, innovations in probiotic delivery systems and the presence of key players have laid the platform for a healthy and strong growth of the region over the forecast period.

• The probiotic industry is subject to intense rivalry among prominent market players. Product innovation, mergers & acquisitions, and portfolio expansion are some of the key strategies deployed by the key players.

• Some of the key market players are Arla Foods, Inc.., BioGaia AB, Danone, Chr. Hansen Holding A/S, General Mills, Inc., Danisco A/S and Lallemand Inc.



 

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