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北米のケミカルタンカー海運市場規模・シェア・動向分析レポート:船隊別(IMO 1、IMO 2)、製品別(内航、沿岸、深海)、用途別、国別、セグメント別予測、2024年~2030年


North America Chemical Tanker Shipping Market Size, Share & Trends Analysis Report, By Fleet (IMO 1, IMO 2), By Product (Inland, Coastal, Deep-Sea), By Application, By Country, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

北米ケミカルタンカー海運市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のケミカルタンカー海運市場規模は2030年までに1,310万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までのC... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月8日 US$4,950
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80 英語

 

サマリー

北米ケミカルタンカー海運市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のケミカルタンカー海運市場規模は2030年までに1,310万米ドルに達すると予測され、2024年から2030年までのCAGRは3.8%で成長すると予測されている。化学製品輸出の増加と低い傭船料が予測期間中の市場を牽引すると見られている。

2015年から2016年にかけて深刻な落ち込みを見せた米国のシェールオイル/ガスは、2018年までにフル生産規模に達する可能性が高い。また、関連する低エネルギー価格に依存して、エチレンと苛性ソーダの輸出が増加すると予想される。これらの要因が北米のケミカルタンカー市場を牽引すると予想される。

メキシコやその他の南米諸国の経済成長は、同地域の市場成長に拍車をかけると予想される。さらに、メキシコは南米諸国の大部分と自由貿易を享受しているため、業界にとってさらなる利点となることが期待される。

五大湖地域は、カナダと米国間の貿易において最も重要な航路のひとつである。この地域のチャーターは、スポット価格の低迷とケミカルタンカーの供給過剰を理由に、競争力のある運賃を維持すると予想される。しかし、NAFTAの再交渉に関する製造業の否定的な感情とケミカルタンカーの供給不足は、この地域の海運業界の足かせになる可能性が高い。

貿易に使用されるケミカルタンカー船には、内陸船、沿岸船、深海船がある。輸送のための船舶の選択は、IMO I、IMO II、IMO IIIのような需要規模と貨物の種類によって決まる。タンクターミナルはカナダに約73カ所、米国に1,566カ所ある。

北米ケミカルタンカー海運市場レポートハイライト

- 2023年はIMO 2セグメントが50.4%の収益シェアで市場を支配。IMO 2は危険性の低い化学品、植物油、油脂を輸送する。

- 深海ケミカルタンカー部門が2023年に54.7%のシェアを占め、市場を支配した。

- 植物油脂セグメントは2023年に40.2%のシェアで市場を支配した。この成長は、食品産業における植物油の使用増加によるものである。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.調査方法
1.3.1.情報収集
1.3.2.情報またはデータの分析
1.3.3.市場形成とデータの可視化
1.3.4.データの検証・公開
1.4.調査範囲と前提条件
1.4.1.データソース一覧
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場の展望
2.2.セグメントの展望
2.3.競合他社の洞察
第3章 北米ケミカルタンカー海運市場北米のケミカルタンカー海運市場の変数、動向、範囲
3.1.市場紹介/航路展望
3.2.市場規模および成長見通し(百万米ドル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.4.北米ケミカルタンカー海運市場分析ツール
3.4.1.ポーター分析
3.4.1.1 サプライヤーの交渉力
3.4.1.2 買い手の交渉力
3.4.1.3 代替の脅威
3.4.1.4 新規参入による脅威
3.4.1.5 競争上のライバル関係
3.4.2.PESTEL分析
3.4.2.1 政治的ランドスケープ
3.4.2.2 経済・社会情勢
3.4.2.3 技術的ランドスケープ
3.4.2.4 環境的ランドスケープ
3.4.2.5 法的環境
第4章.北米のケミカルタンカー海運市場船隊タイプの推定と動向分析
4.1.セグメントダッシュボード
4.2.北米のケミカルタンカー海運市場フリートタイプの動向分析、2023年および2030年 (百万米ドル)
4.3.IMO 1
4.3.1.IMO 1の市場収益予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
4.4.IMO 2
4.4.1.IMO 2市場の収益予測および予測、2018~2030年(百万米ドル)
4.5.IMO 3
4.5.1.IMO 3市場の収益予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
第5章 北米ケミカルタンカー海運市場北米のケミカルタンカー海運市場製品タイプ別推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.北米のケミカルタンカー海運市場製品タイプ別動向分析、2023年および2030年 (百万米ドル)
5.3.内陸ケミカルタンカー(1,000~4,999重量トン)
5.3.1.内航ケミカルタンカー(1,000〜4,999重量トン)市場の収益予測および予測、2018年〜2030年 (百万米ドル)
5.4.沿岸ケミカルタンカー(5,000~9,999重量トン)
5.4.1.沿岸ケミカルタンカー(5,000~9,999重量トン)市場の収益予測と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
5.5.深海ケミカルタンカー(10,000~50,000重量トン)
5.5.1.内航ケミカルタンカー(10,000~50,000重量トン)市場の収益予測と予測、2018年~2030年(USD Million)
第6章 北米ケミカルタンカー海運市場北米のケミカルタンカー海運市場アプリケーションタイプの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.北米のケミカルタンカー海運市場アプリケーションタイプの動向分析、2023年および2030年 (百万米ドル)
6.3.有機化学品
6.3.1.有機化学品市場の収益予測および予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
6.4.無機化学品
6.4.1.無機化学品市場の売上高推計と予測、2018年~2030年(USD Million)
6.5.植物油脂
6.5.1.植物油脂市場の売上高推定と予測、2018年~2030年(百万米ドル)
6.6.液化ガス
6.6.1.液化ガス市場の収益予測と予測、2018~2030年(百万米ドル)
6.7.その他
6.7.1.その他市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
第7章.北米のケミカルタンカー海運市場各国の推定と動向分析
7.1.北米のケミカルタンカー海運市場シェア:国別、2023年・2030年 (百万米ドル)
7.2.米国
7.2.1.米国のケミカルタンカー海運市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.3.カナダ
7.3.1.カナダのケミカルタンカー海運市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
7.4.メキシコ
7.4.1.メキシコのケミカルタンカー海運市場の推定と予測、2018年~2030年 (百万米ドル)
第8章 競争環境競争環境
8.1.主要市場参加者の最新動向と影響分析
8.2.企業の分類
8.3.企業ヒートマップ分析
8.4.企業プロフィール
8.4.1.ストルト・ニールセン
8.4.1.1 参加企業の概要
8.4.1.2 業績
8.4.1.3 製品ベンチマーク
8.4.1.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.2.オッドフェルSE
8.4.2.1 参加企業の概要
8.4.2.2 業績
8.4.2.3 製品ベンチマーク
8.4.2.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.3.ハフニア
8.4.3.1 参加企業の概要
8.4.3.2 業績
8.4.3.3 製品ベンチマーク
8.4.3.4 最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.4.チームタンカーズインターナショナル
8.4.4.1 参加企業の概要
8.4.4.2 業績
8.4.4.3 製品ベンチマーク
8.4.4.4 最近の動向/戦略的取り組み
8.4.5.アードモア・シッピング・コーポレーション
8.4.5.1 参加企業の概要
8.4.5.2 業績
8.4.5.3 製品ベンチマーク
8.4.5.4 最近の動向/戦略的取り組み
8.4.6.ナビ8
8.4.6.1 参画企業の概要
8.4.6.2 業績
8.4.6.3 製品ベンチマーク
8.4.6.4 最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.7.バハリ
8.4.7.1 参加企業の概要
8.4.7.2 業績
8.4.7.3 製品ベンチマーク
8.4.7.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.8.MISCベルハド
8.4.8.1 参加企業の概要
8.4.8.2 業績
8.4.8.3 製品ベンチマーク
8.4.8.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.9.飯野海運株式会社
8.4.9.1 参加企業の概要
8.4.9.2 業績
8.4.9.3 製品ベンチマーク
8.4.9.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.10.東京マリンアジア
8.4.10.1 参加企業の概要
8.4.10.2 業績
8.4.10.3 製品ベンチマーク
8.4.10.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.11.ウルトラバルクA/S
8.4.11.1 参加企業の概要
8.4.11.2 業績
8.4.11.3 製品ベンチマーク
8.4.11.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.12.エクスマール
8.4.12.1 参入企業の概要
8.4.12.2 業績
8.4.12.3 製品ベンチマーク
8.4.12.4 最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.13.商船三井ケミカルタンカーLtd.
8.4.13.1 参加企業の概要
8.4.13.2 財務パフォーマンス
8.4.13.3 製品ベンチマーク
8.4.13.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.14.飯野マリンサービスLtd.
8.4.14.1 参画企業の概要
8.4.14.2 業績
8.4.14.3 製品ベンチマーク
8.4.14.4 最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

North America Chemical Tanker Shipping Market Growth & Trends

The North America chemical tanker shipping market size is expected to reach USD 13.1 million by 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 3.8% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing chemical products exports and low chartered rates are expected to drive the market during the forecast period.

After a severe downfall in 2015 to 2016, the U.S. shale oil/gas is likely to reach its full production scale by 2018. It is also expected to increase its ethylene and caustic soda exports in reliance with associated low energy prices. These factors are expected to drive the chemical tanker market in North America.

The growing economy of Mexico and other South American countries is expected to spur the growth of the market in the region. Moreover, as Mexico enjoys free trade with most of the South American nations, it is expected to act as an added advantage for the industry.

The Great Lakes region is one of the most significant shipping routes for trade between Canada and the U.S. Charters in this area are expected to maintain competitive freight rates on account of weak spot prices and an oversupply of chemical tankers. However, negative sentiments among manufactures regarding the renegotiation of NAFTA coupled with the lack in supply of chemical tankers is likely to hamper the shipping industry in this region.

The chemical tanker ships used for trading includes inland, coastal and deep-sea ships. The selection of the ships for transportation depends upon the demand size and type of cargos such as IMO I, IMO II, and IMO III. There are approximately 73 tank terminals located in Canada and 1,566 located in the U.S.

North America Chemical Tanker Shipping Market Report Highlights

• The IMO 2 segment dominated the market in 2023 with a revenue share of 50.4%. The IMO 2 transport less hazardous chemicals, vegetable oils, and fats.

• The deep-sea chemical tankers segment dominated the market in 2023 with a share of 54.7% 2023 due to the rise in the trading of chemicals across countries.

• The vegetable oil and fats segment dominated the market in 2023, with a share of 40.2%. This growth is attributed to the rise in the use of vegetable oil in the food industry.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation and Scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. North America Chemical Tanker Shipping Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.4. North America Chemical Tanker Shipping Market Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Analysis
3.4.1.1 Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2 Bargaining power of the buyers
3.4.1.3 Threats of substitution
3.4.1.4 Threats from new entrants
3.4.1.5 Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1 Political landscape
3.4.2.2 Economic and Social landscape
3.4.2.3 Technological landscape
3.4.2.4 Environmental landscape
3.4.2.5 Legal landscape
Chapter 4. North America Chemical Tanker Shipping Market: Fleet Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. North America Chemical Tanker Shipping Market: Fleet Type Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
4.3. IMO 1
4.3.1. IMO 1 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.4. IMO 2
4.4.1. IMO 2 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
4.5. IMO 3
4.5.1. IMO 3 Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 5. North America Chemical Tanker Shipping Market: Product Type Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. North America Chemical Tanker Shipping Market: Product Type Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
5.3. Inland Chemical Tankers (1,000-4,999 DWT)
5.3.1. Inland Chemical Tankers (1,000-4,999 DWT) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Coastal Chemical Tankers (5,000-9,999 DWT)
5.4.1. Coastal Chemical Tankers (5,000-9,999 DWT) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.5. Deep-Sea Chemical Tankers (10,000-50,000 DWT)
5.5.1. Inland Chemical Tankers (10,000-50,000 DWT) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. North America Chemical Tanker Shipping Market: Application Type Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. North America Chemical Tanker Shipping Market: Application Type Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
6.3. Organic Chemicals
6.3.1. Organic Chemicals Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Inorganic Chemicals
6.4.1. Inorganic Chemicals Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.5. Vegetable Oils & Fats
6.5.1. Vegetable Oils & Fats Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.6. Liquified Gas
6.6.1. Liquified Gas Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.7. Others
6.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. North America Chemical Tanker Shipping Market: Country Estimates & Trend Analysis
7.1. North America Chemical Tanker Shipping Market Share, By Country, 2023 & 2030 (USD Million)
7.2. U.S.
7.2.1. U.S. Chemical Tanker Shipping Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.3. Canada
7.3.1. Canada Chemical Tanker Shipping Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Mexico
7.4.1. Mexico Chemical Tanker Shipping Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Heat Map Analysis
8.4. Company Profiles
8.4.1. Stolt-Nielsen
8.4.1.1 Participant’s Overview
8.4.1.2 Financial Performance
8.4.1.3 Product Benchmarking
8.4.1.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.2. Odfjell SE
8.4.2.1 Participant’s Overview
8.4.2.2 Financial Performance
8.4.2.3 Product Benchmarking
8.4.2.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.3. Hafnia
8.4.3.1 Participant’s Overview
8.4.3.2 Financial Performance
8.4.3.3 Product Benchmarking
8.4.3.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.4. Team Tankers International Ltd.
8.4.4.1 Participant’s Overview
8.4.4.2 Financial Performance
8.4.4.3 Product Benchmarking
8.4.4.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.5. Ardmore Shipping Corporation
8.4.5.1 Participant’s Overview
8.4.5.2 Financial Performance
8.4.5.3 Product Benchmarking
8.4.5.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.6. Navig8
8.4.6.1 Participant’s Overview
8.4.6.2 Financial Performance
8.4.6.3 Product Benchmarking
8.4.6.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.7. Bahri
8.4.7.1 Participant’s Overview
8.4.7.2 Financial Performance
8.4.7.3 Product Benchmarking
8.4.7.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.8. MISC Berhad
8.4.8.1 Participant’s Overview
8.4.8.2 Financial Performance
8.4.8.3 Product Benchmarking
8.4.8.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.9. IINO Kaiun Kaisha Ltd.
8.4.9.1 Participant’s Overview
8.4.9.2 Financial Performance
8.4.9.3 Product Benchmarking
8.4.9.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.10. Tokyo Marine Asia Pte Ltd.
8.4.10.1 Participant’s Overview
8.4.10.2 Financial Performance
8.4.10.3 Product Benchmarking
8.4.10.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.11. Ultrabulk A/S
8.4.11.1 Participant’s Overview
8.4.11.2 Financial Performance
8.4.11.3 Product Benchmarking
8.4.11.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.12. EXMAR
8.4.12.1 Participant’s Overview
8.4.12.2 Financial Performance
8.4.12.3 Product Benchmarking
8.4.12.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.13. MOL Chemical Tankers Pte. Ltd
8.4.13.1 Participant’s Overview
8.4.13.2 Financial Performance
8.4.13.3 Product Benchmarking
8.4.13.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.14. IINO Marine Service Co. Ltd.
8.4.14.1 Participant’s Overview
8.4.14.2 Financial Performance
8.4.14.3 Product Benchmarking
8.4.14.4 Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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