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燃料電池自動車の市場規模、シェア、動向分析レポート:車種別(乗用車、LCV、HCV)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東、アフリカ)、セグメント別予測、2023年~2030年


Fuel Cell Vehicle Market Size, Share & Trends Analysis Report By Vehicle type (Passenger Cars, LCVs, HCVs), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East and Africa), And Segment Forecasts, 2023 - 2030

燃料電池自動車市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、燃料電池自動車の世界市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率52.5%を記録し、2030年には368億9000万米ドルに達... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2023年12月8日 US$5,950
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サマリー

燃料電池自動車市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、燃料電池自動車の世界市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率52.5%を記録し、2030年には368億9000万米ドルに達すると予測されている。厳しい環境法、クリーン燃料に対する奨励金や補助金の利用可能性、燃焼エンジンからの有害ガス排出などの要因が、燃料電池車市場の世界的な成長を促進する主な要因である。自動車の排ガスは環境や人命に悪影響を及ぼすため、複数の政府機関が厳しい排ガス規制を制定している。規制規則が守られる限り、燃料電池自動車の需要は高い。自動車の排ガスが環境に与えるダメージに対するメーカーの意識の高まりと、代替パワートレインの開発が市場の成長を後押ししている。

先進国における政府の主要目標は、水素補給ステーションの開発と設置である。発展途上国における政府の主要目標は、燃料電池技術の商業展開に向けた戦略的計画を策定することである。したがって、インフラ投資が急務であることも、市場成長を促進する要因のひとつである。燃料電池車市場の成長を後押しするため、オーストラリア、カナダ、韓国など数カ国は、世界中で水素充填ステーションの充実を目指している。

燃料電池自動車は高価であり、水素(キロ当たり)も場所によっては高価であるが、これらの理由が燃料電池自動車市場の成長を妨げている。燃料電池自動車は、物流トラック、バス、鉄道、防衛車両、小型商用車(LCV)といった大型輸送用途向けの、拡張性と適応性に優れた電源である。商業用途では、定置燃料源としても採用されている。さらに、輸送用燃料電池を推進しようとする政府の動きが活発化していることも、燃料電池車市場の発展の可能性をもたらしている。

北米とアジア太平洋地域は、乗用車と商用電気自動車の採用が増加しているため、市場の成長が期待される。同市場では、環境への好影響を理由に燃料電池車を主流にしようとする強い主張が見られる。アジア太平洋地域の政府も、購入者に補助金を支給することで燃料電池車の普及を促進している。そのため、市場の成長が促進されている。

燃料電池車市場レポートハイライト

- 原油価格の上昇と炭素排出の集中により、市場の成長が見込まれる。

- 先進国および発展途上国の政府は、燃料電池技術とインフラに積極的に投資している

- 乗用車分野は、通勤やサプライチェーンでの利用が多いことから成長が見込まれる。

- 業界の進歩は、流通網の未整備、感電の恐れ、水素燃料電池の化学的特性による可燃性によって制限されており、これが市場成長の制約となっている。

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目次

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Vehicle type
1.1.2. Regional scope
1.1.3. Estimates and forecast timeline
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database
1.3.2. GVR’s internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.7. List of Secondary Sources
1.8. List of Primary Sources
1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Vehicle type outlook
2.2.2. Regional outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Fuel Cell Vehicle Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.3.3. Market opportunity analysis
3.4. Fuel Cell Vehicle Market Analysis Tools
3.4.1. Industry analysis - Porter’s Five Forces
3.4.1.1. Supplier power
3.4.1.2. Buyer power
3.4.1.3. Substitution threat
3.4.1.4. Threat of new entrant
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic landscape
3.4.2.3. Social landscape
3.4.2.4. Technological landscape
Chapter 4. Fuel Cell Vehicle Market: Vehicle Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Fuel Cell Vehicle Market: Key Takeaways
4.2. Fuel Cell Vehicle Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
4.3. Passenger Cars
4.3.1. Passenger cars market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.4. LCVs
4.4.1. LCVs market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.5. HCVs
4.5.1. HCVs market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 5. Fuel Cell Vehicle Market: Regional Estimates & Trend Analysis
5.1. Regional Outlook
5.2. Fuel Cell Vehicle Market by Region: Key Takeaway
5.3. North America
5.3.1. North America market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.3.2. U.S.
5.3.2.1. U.S. market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.3.3. Canada
5.3.3.1. Canada market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.4. Europe
5.4.1. Europe market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.4.2. UK
5.4.2.1. UK market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.4.3. Germany
5.4.3.1. Germany market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.4.4. France
5.4.4.1. France market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5. Asia Pacific
5.5.1. Asia Pacific Market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.2. Japan
5.5.2.1. Japan market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.3. China
5.5.3.1. China market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.4. India
5.5.4.1. India market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.5. Australia
5.5.5.1. Australia market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.6. South Korea
5.5.6.1. South Korea market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.6. Latin America
5.6.1. Latin America market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.6.2. Brazil
5.6.2.1. Brazil market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.6.3. Mexico
5.6.3.1. Mexico market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.7. MEA
5.7.1. MEA market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.7.2. Saudi Arabia
5.7.2.1. Saudi Arabia market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.7.3. South Africa
5.7.3.1. Saudi Africa market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.7.4. UAE
5.7.4.1. UAE market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
6.2. Market Participant Categorization
6.2.1. Daimler AG
6.2.1.1. Company overview
6.2.1.2. Financial performance
6.2.1.3. Product benchmarking
6.2.1.4. Strategic initiatives
6.2.2. Honda Motors Co. Ltd.
6.2.2.1. Company overview
6.2.2.2. Financial performance
6.2.2.3. Product benchmarking
6.2.2.4. Strategic initiatives
6.2.3. Nikola Corporation
6.2.3.1. Company overview
6.2.3.2. Financial performance
6.2.3.3. Product benchmarking
6.2.3.4. Strategic initiatives
6.2.4. Toyota Motor Corporation
6.2.4.1. Company overview
6.2.4.2. Financial performance
6.2.4.3. Product benchmarking
6.2.4.4. Strategic initiatives
6.2.5. Hyundai Motor Group
6.2.5.1. Company overview
6.2.5.2. Financial performance
6.2.5.3. Product benchmarking
6.2.5.4. Strategic initiatives
6.2.6. Ballard Power Systems Inc.
6.2.6.1. Company overview
6.2.6.2. Financial performance
6.2.6.3. Product benchmarking
6.2.6.4. Strategic initiatives
6.2.7. Volvo AB
6.2.7.1. Company overview
6.2.7.2. Financial performance
6.2.7.3. Product benchmarking
6.2.7.4. Strategic initiatives
6.2.8. General Motors
6.2.8.1. Company overview
6.2.8.2. Financial performance
6.2.8.3. Product benchmarking
6.2.8.4. Strategic initiatives
6.2.9. BMW AG
6.2.9.1. Company overview
6.2.9.2. Financial performance
6.2.9.3. Product benchmarking
6.2.9.4. Strategic initiatives
6.2.10. Audi AG
6.2.10.1. Company overview
6.2.10.2. Financial performance
6.2.10.3. Product benchmarking
6.2.10.4. Strategic initiatives

 

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Summary

Fuel Cell Vehicle Market Growth & Trends

The global fuel cell vehicle market size is expected to reach USD 36.89 billion by 2030, registering a CAGR of 52.5% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Factors such as strict environmental laws, the availability of incentives and subsidies for clean fuels, and hazardous gas emissions from combustion engine are the key drivers driving the global growth of the fuel cell vehicle market. Vehicle emissions have a negative influence on the environment and human life, and several government agencies have enacted rigorous emission regulations. As long as regulatory rules are met, fuel cell vehicles will be in high demand. The growing awareness among manufacturers of the damage caused by car emissions on the environment and the development of alternative powertrains is fueling the market growth.

The government's major goal in developed countries is to develop and install hydrogen refueling stations. The government's primary goal in developing countries is to design a strategic plan for the commercial roll-out of fuel cell technology. Therefore, the urgent need for infrastructure investment is another aspect driving market growth. To boost the market growth for the fuel cell vehicle market, several countries such as Australia, Canada and South Korea are aiming for a full range of hydrogen filling stations across the world.

Although, fuel cell vehicles are expensive and hydrogen (per kilo) is expensive in some locations, these reasons are impeding the growth of the fuel cell vehicle market. It is a scalable and adaptable electrical source for big transportation applications such as material handling trucks, buses, railroads, defense vehicles, and light commercial vehicles (LCVs). In commercial applications, it is also employed as a stationary fuel source. Furthermore, rising government attempts to promote fuel cells for transportation provide the potential for the fuel cell vehicle market to develop.

The North America and Asia Pacific is expected to witness positive market growth owing to the increased adoption of passenger and commercial electric vehicles. The markets are experiencing strong advocacy to make fuel cell vehicles mainstream due to its positive impact on the environment. The government in the Asia Pacific are also promoting the uptake of fuel cell vehicle by providing subsidies to the buyers. Thus, propelling the market growth.

Fuel Cell Vehicle Market Report Highlights

• The market is expected to register growth due to increased crude oil prices and increasing concentration of carbon emission

• The governments of developed and developing countries are actively investing in fuel cell technology and infrastructure

• The passenger car segment is expected to witness growth owing to extensive usage for commuting and supply chain purpose

• The industry's progress is limited by a failing distribution network, fear of electric shock, and flammability owing to the chemical attribute of hydrogen fuel cells, which act as a limitation on the market's growth.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.1.1. Vehicle type
1.1.2. Regional scope
1.1.3. Estimates and forecast timeline
1.2. Research Methodology
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased database
1.3.2. GVR’s internal database
1.3.3. Secondary sources
1.3.4. Primary research
1.3.5. Details of primary research
1.4. Information or Data Analysis
1.5. Market Formulation & Validation
1.6. Model Details
1.7. List of Secondary Sources
1.8. List of Primary Sources
1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.2.1. Vehicle type outlook
2.2.2. Regional outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Fuel Cell Vehicle Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market driver analysis
3.3.2. Market restraint analysis
3.3.3. Market opportunity analysis
3.4. Fuel Cell Vehicle Market Analysis Tools
3.4.1. Industry analysis - Porter’s Five Forces
3.4.1.1. Supplier power
3.4.1.2. Buyer power
3.4.1.3. Substitution threat
3.4.1.4. Threat of new entrant
3.4.1.5. Competitive rivalry
3.4.2. PESTEL analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic landscape
3.4.2.3. Social landscape
3.4.2.4. Technological landscape
Chapter 4. Fuel Cell Vehicle Market: Vehicle Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Fuel Cell Vehicle Market: Key Takeaways
4.2. Fuel Cell Vehicle Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
4.3. Passenger Cars
4.3.1. Passenger cars market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.4. LCVs
4.4.1. LCVs market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
4.5. HCVs
4.5.1. HCVs market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
Chapter 5. Fuel Cell Vehicle Market: Regional Estimates & Trend Analysis
5.1. Regional Outlook
5.2. Fuel Cell Vehicle Market by Region: Key Takeaway
5.3. North America
5.3.1. North America market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.3.2. U.S.
5.3.2.1. U.S. market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.3.3. Canada
5.3.3.1. Canada market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.4. Europe
5.4.1. Europe market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.4.2. UK
5.4.2.1. UK market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.4.3. Germany
5.4.3.1. Germany market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.4.4. France
5.4.4.1. France market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5. Asia Pacific
5.5.1. Asia Pacific Market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.2. Japan
5.5.2.1. Japan market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.3. China
5.5.3.1. China market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.4. India
5.5.4.1. India market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.5. Australia
5.5.5.1. Australia market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.5.6. South Korea
5.5.6.1. South Korea market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.6. Latin America
5.6.1. Latin America market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.6.2. Brazil
5.6.2.1. Brazil market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.6.3. Mexico
5.6.3.1. Mexico market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.7. MEA
5.7.1. MEA market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.7.2. Saudi Arabia
5.7.2.1. Saudi Arabia market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.7.3. South Africa
5.7.3.1. Saudi Africa market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
5.7.4. UAE
5.7.4.1. UAE market estimates and forecasts, 2018 to 2030 (Revenue, USD Million)
Chapter 6. Competitive Landscape
6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
6.2. Market Participant Categorization
6.2.1. Daimler AG
6.2.1.1. Company overview
6.2.1.2. Financial performance
6.2.1.3. Product benchmarking
6.2.1.4. Strategic initiatives
6.2.2. Honda Motors Co. Ltd.
6.2.2.1. Company overview
6.2.2.2. Financial performance
6.2.2.3. Product benchmarking
6.2.2.4. Strategic initiatives
6.2.3. Nikola Corporation
6.2.3.1. Company overview
6.2.3.2. Financial performance
6.2.3.3. Product benchmarking
6.2.3.4. Strategic initiatives
6.2.4. Toyota Motor Corporation
6.2.4.1. Company overview
6.2.4.2. Financial performance
6.2.4.3. Product benchmarking
6.2.4.4. Strategic initiatives
6.2.5. Hyundai Motor Group
6.2.5.1. Company overview
6.2.5.2. Financial performance
6.2.5.3. Product benchmarking
6.2.5.4. Strategic initiatives
6.2.6. Ballard Power Systems Inc.
6.2.6.1. Company overview
6.2.6.2. Financial performance
6.2.6.3. Product benchmarking
6.2.6.4. Strategic initiatives
6.2.7. Volvo AB
6.2.7.1. Company overview
6.2.7.2. Financial performance
6.2.7.3. Product benchmarking
6.2.7.4. Strategic initiatives
6.2.8. General Motors
6.2.8.1. Company overview
6.2.8.2. Financial performance
6.2.8.3. Product benchmarking
6.2.8.4. Strategic initiatives
6.2.9. BMW AG
6.2.9.1. Company overview
6.2.9.2. Financial performance
6.2.9.3. Product benchmarking
6.2.9.4. Strategic initiatives
6.2.10. Audi AG
6.2.10.1. Company overview
6.2.10.2. Financial performance
6.2.10.3. Product benchmarking
6.2.10.4. Strategic initiatives

 

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