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香料とフレグランスの世界市場規模、シェア、動向分析レポート:エンドユーザー別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年


Global Flavors and Fragrance Market Size, Share & Trends Analysis Report By End-user, By Region, and Segment Forecasts, 2023 - 2030

世界の香料市場規模、シェア、動向分析レポート:エンドユーザー別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年 世界の香料市場は、2022年の264億米ドルから成長し、2030年には年平均成長率3.8%でXX億米ドル以上... もっと見る

 

 

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2024年8月1日 US$4,650
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サマリー

世界の香料市場規模、シェア、動向分析レポート:エンドユーザー別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年
世界の香料市場は、2022年の264億米ドルから成長し、2030年には年平均成長率3.8%でXX億米ドル以上に達すると推定される。
フレーバーとフレグランスの市場は、完全食品のみで構成され栄養価が強化された製品に対する顧客の関心の高まりにより、自然食品の嗜好に対する需要が増加している。消費者が健康的と考えることの多いボタニカル・フレーバーの成長も、こうした傾向によるものである。さらに、独特の風味やエスニックな風味を持つ料理への需要の高まりが、さまざまな風味の組み合わせの必要性を高めている。フレーバー・メーカーは、食品・飲料業界において多くのチャンスを手にしている。フレーバーの提供、製品のポジショニング、特定の顧客グループをターゲットにした広告に役立つ、食品や飲料に不可欠な成分である。
世界の香料セクターは、斬新で魅力的な商品を提供するための研究開発への継続的な開発と投資によって際立っている。しかし、化学物質、人工香料、保存料に対するアレルギーは、香料・香水市場の拡大に深刻な課題を突きつけている。ニンジン、ビーツ、その他の野菜などの食品から作ることができる天然色素がたくさんあるにもかかわらず、ほとんどのメーカーは、天然のものよりも入手が容易ではるかに安価であるため、むしろ偽の香料を使いたがる。しかし、人工着色料や人工香料は、特に若い人であれば、健康を害する可能性がある。より魅力的なフレーバーやアロマを持つ医薬品が、製薬・医療セクターから提供されるようになっている。こうした要因が香料産業の拡大を支えている。他の多くのアイテムの中でも、特に幼児や乳児の消費者認知を高めるために、錠剤、乳剤、シロップ、ODT、エリキシルに利用されている。可処分所得の拡大と人口の増加が、市場拡大のさらなる要因である。さらに、顧客の衛生・清潔意識の高まりが市場成長を後押しする。石鹸、ハンドソープ、パーソナルケア製品、洗剤、化粧品などのトイレタリー製品におけるフレグランス需要の高まりは、予想される市場拡大をさらに後押しするだろう。
COVID-19以降の香料世界市場は、消費者のコンビニエンス・フード志向の高まりによって牽引されている。これらの食品は、調理済み冷凍食品、保存可能な調理済みミックス食品、缶詰・瓶詰商品、冷凍加工食品で構成されている。天然製品の市場は、健康への懸念から北米、欧州、アジア太平洋地域で拡大している。
"アジア太平洋地域が香料市場の最大地域に"
世界の香料市場シェアの大部分を占めるアジア太平洋地域が業界をリードしている。これは、中国やインドを含む最も人口の多い国の消費者が、健全な食品や飲料への嗜好を調整しているためである。アジアの風味や香りは、北米や欧州の主要地域でも人気を博している。中国、ベトナム、インド、インドネシアは、アジア太平洋地域の主要な食品香料市場の一部である。アジア太平洋地域の多くの工業企業は、事業の拡大と研究開発センターへの投資に注力している。
逆に、北米の市場は平均的に成長すると予想されている。現地の産業は成熟しているが、ソーダや缶入りカクテルなどの製品に対するニーズがあるため、近い将来に成長の機会がありそうだ。米国は、フレーバー・デザートへの欲求が高まっているため、これらの製品の北米最大消費国のひとつである。
欧州は香料業界第2位の市場であり、この分野の成長に大きく貢献しているのは英国、フランス、ドイツなどである。その主な理由は、食品・飲料業界からの旺盛な需要に加え、同地域における高級化粧品やフレグランスの生産が顕著に伸びていることである。さらに、多国籍メーカーの大半が欧州に本社を置き、貿易を促進している。アルコール飲料用フレーバーに対する最近の大幅な需要増加は、欧州の市場成長を促進すると予想される。
中東・アフリカでは都市化の傾向が続いており、ライフスタイルや嗜好が大きく変化している。都市部の住民は、より多様な食品、パーソナルケア用品、ホームケア用品に容易にアクセスできるため、より多様な香りやフレグランスに接する可能性が高い。そのため、個性的で想像力豊かな香りの市場が活性化する。
南米は世界の香料需要を牽引している主要地域のひとつであり、ブラジルやアルゼンチンといった国々がこの需要に大きく貢献している。南米では、伝統的な飲料を作るための香料への需要がここ数年で劇的に伸びている。加えて、最近では地域の健康問題が深刻化しているため、床やホームケア用品の需要もある。
北米ではコンビニエンス・フードの人気が高まっており、それが香料や香りの需要を押し上げている。この地域では都市化が進んでいるため、可処分所得が増え、人々は快適なライフスタイルを受け入れるようになっている。COVID-19に続き、食品・飲料業界では包装食品に対する需要の非典型的な高まりが観察された。
電子商取引や消費者直販チャネルの拡大により、味や香りに特化した小規模でニッチな企業も、より多くの消費者にリーチできるようになった。その結果、製品の多様性と競争が拡大し、イノベーションが促進されている。北米の消費者は、ユニークな香りと味を持つ贅沢で高価な製品を購入する能力があるため、アップマーケット商品が生産者の焦点となっている。
香料業界の競争環境
香料市場の競争環境は、業界の強み、弱み、機会、脅威を理解するために競争環境を評価することを含む。業界の主要企業は、香料技術の採用がさらなる成長の可能性を秘めていることを認識しています。生産コストを最適化したいという生産者の願望の高まりは、生産能力を拡大するための企業間の協力的な取り組みに拍車をかけている。このような戦略的提携は、収益を増やすだけでなく、市場での優位性を確立することも目的としている。
香料市場は競争が激しく、数多くの企業が市場シェアを争っている。香料市場の主要企業は以下の通り:
主要プレイヤー
ジボダン
IFF(インターナショナル・フレーバーズ&フレグランス社)
シムライズ
フィルメニッヒ
高砂香料工業株式会社
マネ
ロベルテ・グループ
T.長谷川
ケリーグループ
最近の動向
- 2020年12月、Bell Flavours & Fragrances EMEAから、現在の市場トレンドに対応した最先端の天然香油製剤の新製品が発売される。この香りの製品は、スキンケア製品、シャンプー、シャワージェルなど、ナチュラル・オーガニック認証の化粧品と相性が良い。Bellの調香師は、開発過程でCOSMOS ORGANIC、NATRUE、COSMOS NATURALの基準を遵守した。
- 2022年10月、2022年冬に発売されるザ・ボディショップの新作「ワイルドパインEDT」は、ミントとサンダルウッドの香り。活力と透明感を与えることで知られるパインエッセンシャルオイルを含む95%が天然成分で構成されている。香りは、フレグランス事業で捨てられるはずだったヒノキの葉を再利用したヒノキ・エキスで強化されている。


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目次

1 はじめに
1.1 調査範囲
1.2 市場セグメンテーション
1.3 調査方法
2 エグゼクティブサマリー
3 市場の動き
3.1 市場促進要因
3.2 市場の抑制要因
3.3 市場機会
4 主要な洞察
4.1 主要国で実施された香料に関する主要開発件数(2021年/2022年
4.2 主要企業別の新製品発表数
4.3 主要産業開発
4.4 COVID-19の香料市場への影響
4.5 規制・償還シナリオ:主要国別
5 世界の香料市場の分析、洞察、予測、2019-2030年
5.1 市場分析、洞察、予測:成分別
5.1.1 天然香料
5.1.2 合成
5.2 市場分析、洞察、予測:エンドユーザー別
5.2.1 飲料
5.2.2 セイボリー&スナック
5.2.3 ベーカリー
5.2.4 乳製品
5.2.5 製菓
5.2.6 消費者製品
5.2.7 ファインフレグランス
5.5 市場の分析、洞察、予測-地域別
5.5.1 北米
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.3 アジア太平洋
5.5.4 ラテンアメリカ
5.3.5 中東・アフリカ
6 北米の香料市場の分析、洞察、予測、2019-2030年
6.1 市場の分析、洞察、予測:成分別
6.1.1 天然香料
6.1.2 合成香料
6.2 市場の分析、洞察、予測-エンドユーザー別
6.2.1 飲料
6.2.2 セイボリー&スナック
6.2.3 ベーカリー
6.2.4 乳製品
6.2.5 製菓
6.2.6 消費者製品
6.2.7 ファインフレグランス
6.3 市場の分析、洞察、予測-国別
6.3.1 米国
6.3.1.1 成分別
6.3.2 カナダ
6.3.2.1 成分別
7 欧州の香料市場の分析、洞察、予測、2019-2030年
7.1 市場の分析、洞察、予測:成分別
7.1.1 天然香料
7.1.2 合成
7.2 市場の分析、洞察、予測-エンドユーザー別
7.2.1 飲料
7.2.2 セイボリー&スナック
7.2.3 ベーカリー
7.2.4 乳製品
7.2.5 製菓
7.2.6 消費者製品
7.2.7 ファインフレグランス
7.3 市場の分析、洞察、予測-国別
7.3.1 ドイツ
7.3.1.1 成分別
7.3.2 イギリス
7.3.2.1 成分別
7.3.3 フランス
7.3.1.1 原料別
7.3.4 イタリア
7.3.4.1 原料別
7.3.5 スペイン
7.3.5.1 原材料別
7.3.6 北欧
7.3.6.1 原料別
7.3.7 その他のヨーロッパ
7.3.7.1 成分別
8 アジア太平洋地域の香料市場の分析、洞察、予測、2019-2030年
8.1 市場の分析、洞察、予測:成分別
8.1.1 天然香料
8.1.2 合成
8.2 市場の分析、洞察、予測-エンドユーザー別
8.2.1 飲料
8.2.2 セイボリー&スナック
8.2.3 ベーカリー
8.2.4 乳製品
8.2.5 製菓
8.2.6 消費者製品
8.2.7 ファインフレグランス
8.3 市場の分析、洞察、予測-国別
8.3.1 中国
8.3.1.1 成分別
8.3.2 インド
8.3.2.1 成分別
8.3.3 日本
8.3.1.1 成分別
8.3.4 オーストラリア
8.3.2.1 原材料別
8.3.5 東南アジア
8.3.1.1 原材料別
8.3.6 その他のアジア太平洋地域
8.3.2.1 成分別
9 ラテンアメリカの香料市場の分析、洞察、予測、2019-2030年
9.1 市場の分析、洞察、予測:成分別
9.1.1 天然香料
9.1.2 合成香料
9.2 市場の分析、洞察、予測-エンドユーザー別
9.2.1 飲料
9.2.2 セイボリー&スナック
9.2.3 ベーカリー
9.2.4 乳製品
9.2.5 製菓
9.2.6 消費者製品
9.2.7 ファインフレグランス
9.3 市場分析、洞察、予測-国別
9.3.1 ブラジル
9.3.1.1 成分別
9.3.2 メキシコ
9.3.2.1 成分別
9.3.3 その他のラテンアメリカ
9.3.1.1 成分別
10 中東・アフリカの香料市場の分析、洞察、予測、2019-2030年
10.1 市場の分析、洞察、予測:成分別
10.1.1 天然香料
10.1.2 合成香料
10.2 市場の分析、洞察、予測-エンドユーザー別
10.2.1 飲料
10.2.2 セイボリー&スナック
10.2.3 ベーカリー
10.2.4 乳製品
10.2.5 製菓
10.2.6 消費者製品
10.2.7 ファインフレグランス
10.3 市場の分析、洞察、予測-国別
10.3.1 GCC諸国
10.3.1.1 成分別
10.3.2 南アフリカ
10.3.2.1 成分別
10.3.3 その他の中東・アフリカ
10.3.1.1 成分別
11 競合分析
11.1 世界市場シェア分析(2022年)
11.2 企業プロフィール(概要、製品、SWOT分析、最近の動向、戦略、財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.1 ジボダン
11.2.1.1 概要
11.2.1.2 製品
11.2.1.3 SWOT分析
11.2.1.4 最近の動向
11.2.1.5 戦略
11.2.1.6 財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.2 インターナショナル・フレーバー&フレグランス
11.2.2.1 概要
11.2.2.2 製品
11.2.2.3 SWOT分析
11.2.2.4 最近の動向
11.2.2.5 戦略
11.2.2.6 財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.3 シムライズ
11.2.3.1 概要
11.2.3.2 製品
11.2.3.3 SWOT分析
11.2.3.4 最近の動向
11.2.3.5 戦略
11.2.3.6 財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.4 ロバートネット
11.2.4.1 概要
11.2.4.2 製品
11.2.4.3 SWOT分析
11.2.4.4 最近の動向
11.2.4.5 戦略
11.2.4.6 財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.5 ケリー・グループ
11.2.5.1 概要
11.2.5.2 製品
11.2.5.3 SWOT分析
11.2.5.4 最近の動向
11.2.5.5 戦略
11.2.5.6 財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.6 センシエント・テクノロジー
11.2.6.1 概要
11.2.6.2 製品
11.2.6.3 SWOT分析
11.2.6.4 最近の開発
11.2.6.5 戦略
11.2.6.6 財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.7 レイセオン(RTX)
11.2.7.1 概要
11.2.7.2 製品
11.2.7.3 SWOT分析
11.2.7.4 最近の動向
11.2.7.5 戦略
11.2.7.6 財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.8 高砂香料工業
11.2.8.1 概要
11.2.8.2 製品
11.2.8.3 SWOT分析
11.2.8.4 最近の動向
11.2.8.3 戦略
11.2.8.6 財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.9 マネ・フィル
11.2.9.1 概要
11.2.9.2 製品
11.2.9.3 SWOT分析
11.2.9.4 最近の動向
11.2.9.5 戦略
11.2.9.6 財務(入手可能な情報に基づく)
11.2.10 アルファ・アロマティックス社
11.2.10.1 概要
11.2.10.2 製品
11.2.10.3 SWOT分析
11.2.10.4 最近の開発
11.2.10.5 戦略
11.2.10.6 財務(入手可能な情報に基づく)

 

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Summary

Global Flavors and Fragrance Market Size, Share & Trends Analysis Report By End-user, By Region, and Segment Forecasts, 2023 – 2030
The global flavors and fragrances market is estimated to grow from USD 26.4 billion in 2022 and reach to more than USD XX billion by 2030 growing at a CAGR of 3.8%.
The market for flavours and fragrances is seeing an increase in demand for natural food tastes due to customers' rising interest in products that are composed entirely of whole foods and have enhanced nutritional value. The growth of botanical flavours, which consumers predominantly see as healthful, is also justified by this tendency. Furthermore, the growing demand for cuisine with distinctive or ethnic flavours drives the need for various flavour combinations. Flavour producers have a lot of opportunities in the food and beverage industry. It is an essential ingredient in foods and drinks that helps with flavour delivery, product positioning, and advertising targeting a certain customer group.
The global flavours and fragrances sector is distinguished by ongoing developments and investments in research and development to provide novel and enticing goods. Allergies to chemicals, artificial flavours, and preservatives, however, pose a serious challenge to the market's expansion for flavours and perfumes. Even though there are a lot of natural colours that can be made from foods like carrots, beets, and other vegetables, most manufacturers would rather use fake flavours since they are easier to find and far less expensive than natural ones. However, artificial colours and flavours may be harmful to your health, especially if you're a young person. Medicines with more appealing flavours and aromas are being provided by the pharmaceutical and healthcare sectors. These factors are supporting the expansion of the flavours and fragrances industry. Among many other items, they are utilised in tablets, emulsions, syrups, ODT, and elixirs to enhance consumer perception, particularly in young children and infants. The greater investment in implementing technological advancements and R&D activities is the opportunity factor for market expansion. expanding disposable incomes and an expanding population are two further factors driving market expansion. Additionally, rising customer awareness of hygiene and cleanliness will support market growth. The growing demand for fragrances in toiletries, such as soaps, hand washes, personal care products, detergents, and cosmetics, will further support the anticipated market rise.
The post-COVID-19 global market for flavours and fragrances is being driven by consumers' growing inclination towards convenience foods. These consist of prepared frozen meals, shelf-stable and ready mixes, canned and bottled goods, and processed frozen foods. The market for natural products is growing in North America, Europe, and Asia-Pacific as a result of health concerns.
“Asia Pacific to be largest region in Flavors and Fragrances Market.”
With a significant portion of the worldwide market share for flavours and fragrances, Asia Pacific leads the industry. This is because consumers in the most populous countries, including China and India, are adjusting their preferences towards wholesome foods and beverages. Asian flavours and smells have also gained popularity in the major regions of North America and Europe. China, Vietnam, India, and Indonesia are a few of the major food flavour markets in the Asia Pacific area. Many industrial companies in the Asia-Pacific region are focussing on expanding their businesses and investing in research and development centres.
Conversely, it is expected that North America's market will grow on average. While the local industry is mature, there will likely be opportunities for growth in the near future due to the need for products like sodas and canned cocktails. The United States is one of North America's largest consumers of these products because of the nation's growing appetite for flavoured desserts.
Europe is the second-biggest market for flavours and fragrances, and major contributors to the growth of the sector include the UK, France, and Germany. The primary reason for this is the strong demand from the food and beverage industry as well as the notable growth in the production of high-end cosmetics and fragrances in the region. Furthermore, the majority of multinational manufacturers have their headquarters in Europe, which promotes trade. The recent significant rise in demand for alcoholic beverage flavours is expected to fuel market growth in Europe.
The continued trend of urbanisation in the Middle East and Africa has resulted in substantial changes in lifestyles and preferences. Urban residents are more likely to be exposed to a wider variety of scents and fragrances because they have easier access to a wider variety of food options, personal care items, and home care supplies. This invigorates the market for distinctive and imaginative fragrances.
South America is one of the major regions driving the need for flavours and fragrances worldwide; nations like Brazil and Argentina are major contributors to this demand. In South America, the requirement for flavours and fragrances to create traditional drinks has grown dramatically in the last several years. Additionally, there is a demand for floor and home care goods due to the recent increase in local health difficulties.
Convenience food is growing in popularity in North America, which is driving up demand for flavours and smells. People are encouraged to embrace comfortable lifestyles with more disposable income due to the region's rising urbanisation. Following COVID-19, the food and beverage industry has observed an atypical rise in demand for packaged foods.
Thanks to the expansion of e-commerce and direct-to-consumer sales channels, smaller and more niche companies who specialise in tastes and fragrances can now reach a wider audience. Product variety and competition have increased as a result, which promotes innovation. Upmarket goods have become a focus for producers due to North American consumers' capacity to afford luxurious, pricey products with unique scents and tastes.
Flavors and Fragrances Competitive Landscape
The competitive landscape of the Flavors and Fragrances Market involves assessing the competitive landscape to understand the strengths, weaknesses, opportunities, and threats of the industry. Key industry players have recognized that the adoption of Flavors and Fragrances technology holds the potential for further growth. The growing desire among producers to optimize their production costs has spurred collaborative efforts among companies to scale up their production capacity. This strategic collaboration not only aims to increase revenue but also seeks to establish dominance in the market.
The Flavors and Fragrances Market is highly competitive, with numerous companies vying for market share. Prominent companies in the Flavors and Fragrances Market include:
Major Players:
Givaudan
IFF (International Flavors & Fragrances Inc.)
Symrise
Firmenich
Takasago International Corporation
Mane
Robertet Group
T. Hasegawa
Kerry Group
Recent Developments:
• In December 2020, a brand-new, cutting-edge line of natural perfume oil formulations from Bell Flavours & Fragrances EMEA is motivated by current market trends. The scent creations work well with certified natural and organic makeup, including skin care products, shampoos, and shower gels. Bell's perfumers adhered to the COSMOS ORGANIC, NATRUE, and COSMOS NATURAL criteria during the development process.
• In October 2022, the Body Shop's new Wild Pine EDT, which will be available in Winter 2022, has notes of mint and sandalwood. It is composed of 95% natural components, including pine essential oil, which is known for its energising and clarifying qualities. The scent is enhanced with cypress extract, which is repurposed from abandoned cypress leaves from the fragrance business that would have otherwise been thrown away.



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Table of Contents

1 Introduction
1.1 Research Scope
1.2 Market Segmentation
1.3 Research Methodology
2 Executive Summary
3 Market Dynamic
3.1 Market Drivers
3.2 Market Restraints
3.3 Market Opportunities
4 Key Insights
4.1 Number of Major Developments on Flavors and fragrances Performed in Key Countries, 2021/2022
4.2 New Product Launches, By Key Players
4.3 Key Industry Developments
4.4 Impact of COVID-19 on the Flavors and fragrances Market
4.5 Regulatory & Reimbursement Scenario, By Key Countries
5 Global Flavors and Fragrances Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2030
5.1 Market Analysis, Insights and Forecast – By Ingredient
5.1.1 Natural
5.1.2 Synthetic
5.2 Market Analysis, Insights and Forecast – By End User
5.2.1 Beverage
5.2.2 Savory & snacks
5.2.3 Bakery
5.2.4 Dairy products
5.2.5 confectionery
5.2.6 consumer products
5.2.7 Fine fragrances
5.5 Market Analysis, Insights and Forecast – By Region
5.5.1 North America
5.5.2 Europe
5.5.3 Asia Pacific
5.5.4 Latin America
5.3.5 Middle East & Africa
6 North America Flavors and fragrances Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2030
6.1 Market Analysis, Insights and Forecast – By Ingredient
6.1.1 Natural
6.1.2 Synthetic
6.2 Market Analysis, Insights and Forecast – By End User
6.2.1 Beverage
6.2.2 Savory & snacks
6.2.3 Bakery
6.2.4 Dairy products
6.2.5 confectionery
6.2.6 consumer products
6.2.7 Fine fragrances
6.3 Market Analysis, Insights and Forecast – By Country
6.3.1 U.S.
6.3.1.1 By Ingredient
6.3.2 Canada
6.3.2.1 By Ingredient
7 Europe Flavors and fragrances Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2030
7.1 Market Analysis, Insights and Forecast – By Ingredient
7.1.1 Natural
7.1.2 Synthetic
7.2 Market Analysis, Insights and Forecast – By End User
7.2.1 Beverage
7.2.2 Savory & snacks
7.2.3 Bakery
7.2.4 Dairy products
7.2.5 confectionery
7.2.6 consumer products
7.2.7 Fine fragrances
7.3 Market Analysis, Insights and Forecast – By Country
7.3.1 Germany
7.3.1.1 By Ingredient
7.3.2 U.K.
7.3.2.1 By Ingredient
7.3.3 France
7.3.1.1 By Ingredient
7.3.4 Italy
7.3.4.1 By Ingredient
7.3.5 Spain
7.3.5.1 By Ingredient
7.3.6 Scandinavia
7.3.6.1 By Ingredient
7.3.7 Rest of Europe
7.3.7.1 By Ingredient
8 Asia Pacific Flavors and fragrances Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2030
8.1 Market Analysis, Insights and Forecast – By Ingredient
8.1.1 Natural
8.1.2 Synthetic
8.2 Market Analysis, Insights and Forecast – By End User
8.2.1 Beverage
8.2.2 Savory & snacks
8.2.3 Bakery
8.2.4 Dairy products
8.2.5 confectionery
8.2.6 consumer products
8.2.7 Fine fragrances
8.3 Market Analysis, Insights and Forecast – By Country
8.3.1 China
8.3.1.1 By Ingredient
8.3.2 India
8.3.2.1 By Ingredient
8.3.3 Japan
8.3.1.1 By Ingredient
8.3.4 Australia
8.3.2.1 By Ingredient
8.3.5 Southeast Asia
8.3.1.1 By Ingredient
8.3.6 Rest of Asia Pacific
8.3.2.1 By Ingredient
9 Latin America Flavors and fragrances Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2030
9.1 Market Analysis, Insights and Forecast – By Ingredient
9.1.1 Natural
9.1.2 Synthetic
9.2 Market Analysis, Insights and Forecast – By End User
9.2.1 Beverage
9.2.2 Savory & snacks
9.2.3 Bakery
9.2.4 Dairy products
9.2.5 confectionery
9.2.6 consumer products
9.2.7 Fine fragrances
9.3 Market Analysis, Insights and Forecast – By Country
9.3.1 Brazil
9.3.1.1 By Ingredient
9.3.2 Mexico
9.3.2.1 By Ingredient
9.3.3 Rest of Latin America
9.3.1.1 By Ingredient
10 Middle East & Africa Flavors and fragrances Market Analysis, Insights and Forecast, 2019-2030
10.1 Market Analysis, Insights and Forecast – By Ingredient
10.1.1 Natural
10.1.2 Synthetic
10.2 Market Analysis, Insights and Forecast – By End User
10.2.1 Beverage
10.2.2 Savory & snacks
10.2.3 Bakery
10.2.4 Dairy products
10.2.5 confectionery
10.2.6 consumer products
10.2.7 Fine fragrances
10.3 Market Analysis, Insights and Forecast – By Country
10.3.1 GCC Countries
10.3.1.1 By Ingredient
10.3.2 South Africa
10.3.2.1 By Ingredient
10.3.3 Rest of Middle East & Africa
10.3.1.1 By Ingredient
11 Competitive Analysis
11.1 Global Market Share Analysis (2022)
11.2 Company Profiles (Overview, Products, SWOT analysis, Recent developments, strategies, financials (based on availability))
11.2.1 Givaudan
11.2.1.1 Overview
11.2.1.2 Products
11.2.1.3 SWOT analysis
11.2.1.4 Recent developments
11.2.1.5 strategies
11.2.1.6 financials (based on availability)
11.2.2 International Flavors and Fragrances
11.2.2.1 Overview
11.2.2.2 Products
11.2.2.3 SWOT analysis
11.2.2.4 Recent developments
11.2.2.5 strategies
11.2.2.6 financials (based on availability)
11.2.3 Symrise
11.2.3.1 Overview
11.2.3.2 Products
11.2.3.3 SWOT analysis
11.2.3.4 Recent developments
11.2.3.5 strategies
11.2.3.6 financials (based on availability)
11.2.4 Robertet
11.2.4.1 Overview
11.2.4.2 Products
11.2.4.3 SWOT analysis
11.2.4.4 Recent developments
11.2.4.5 strategies
11.2.4.6 financials (based on availability)
11.2.5 Kerry Group
11.2.5.1 Overview
11.2.5.2 Products
11.2.5.3 SWOT analysis
11.2.5.4 Recent developments
11.2.5.5 strategies
11.2.5.6 financials (based on availability)
11.2.6 Sensient Technologies
11.2.6.1 Overview
11.2.6.2 Products
11.2.6.3 SWOT analysis
11.2.6.4 Recent developments
11.2.6.5 strategies
11.2.6.6 financials (based on availability)
11.2.7 Raytheon corporation (RTX)
11.2.7.1 Overview
11.2.7.2 Products
11.2.7.3 SWOT analysis
11.2.7.4 Recent developments
11.2.7.5 strategies
11.2.7.6 financials (based on availability)
11.2.8 Takasago International
11.2.8.1 Overview
11.2.8.2 Products
11.2.8.3 SWOT analysis
11.2.8.4 Recent developments
11.2.8.3 strategies
11.2.8.6 financials (based on availability)
11.2.9 Mane Fils
11.2.9.1 Overview
11.2.9.2 Products
11.2.9.3 SWOT analysis
11.2.9.4 Recent developments
11.2.9.5 strategies
11.2.9.6 financials (based on availability)
11.2.10 Alpha Aromatics, Inc.
11.2.10.1 Overview
11.2.10.2 Products
11.2.10.3 SWOT analysis
11.2.10.4 Recent developments
11.2.10.5 strategies
11.2.10.6 financials (based on availability)

 

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