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スマートリテール市場 - 世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2031年予測 - 製品別、技術別、グレード別、用途別、エンドユーザー別、地域別:(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ)


Smart Retail Market - Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast 2031 - By Product, Technology, Grade, Application, End-user, Region: (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

販売レポート、販売分析、在庫管理、ワイヤレス・モバイル・デバイスやクラウド・コンピューティングを含むPOSシステムなど、さまざまな機能を備えたスマート小売ソリューションの進歩が、スマート小売市場の成長... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Fairfield Market Research
フェアフィールドマーケットリサーチ
2024年7月23日 US$4,995
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サマリー

販売レポート、販売分析、在庫管理、ワイヤレス・モバイル・デバイスやクラウド・コンピューティングを含むPOSシステムなど、さまざまな機能を備えたスマート小売ソリューションの進歩が、スマート小売市場の成長を促進する見通しである。これらの進歩により、小売業者は適切な価格とタイミングで商品を販売することが可能になり、顧客とのインタラクションが強化され、市場での競争力が高まる。

しかし、スマート小売ソリューションの採用は、IoTソリューション・プロバイダーやインテグレーターのコンプライアンス不足、限られたユーザーの知識や認識といった課題に直面している。これらの要因は、スマート小売市場の世界的な成長を阻害する可能性がある。

顧客体験と販売効率を高めるRFID技術の開発

携帯型RFID在庫管理プラットフォームの開発は、顧客体験を向上させ、商品の迅速かつ効率的な補充を促進し、売上を押し上げる。小売市場におけるRFID技術の導入は、オムニチャネル戦略をサポートし、進化する顧客の買い物習慣に対応する。RFID技術は、販売プラットフォームからの欠品商品の追跡を可能にし、在庫管理の効率を高め、より深い商品の可視性を提供する。さらに、RFID技術は、特に小売業者間の競争が激し い時期において、コストの削減と効率の維持に役立つ。在庫切れや過剰在庫のシナリオを最小化することで、小売業者は商品の供給力を最大化し、販売転換を促進することができる。

新たな成長機会を生み出す技術の進歩

小売業界におけるスマート・コミュニケーション技術、スマート・ストア技術、AI顔認識技術などの新技術の絶え間ない進化が、スマート小売市場を前進させている。デジタル技術やオンライン技術は、小売業者と顧客のコミュニケーションを改善し、製品のポジショニングを支援し、プロセスやバリューチェーンを合理化することで、スマート小売の潜在的な成長機会を生み出している。例えば、インジェニコ・グループは、英国の大手多国籍小売企業M&Sと提携し、M&Sのすべての顧客デジタルチャネルとタッチポイントを統合する新しい決済サービスを開始した。この取り組みは、顧客体験を維持し、売上目標を達成するために極めて重要である。

新たなモノのインターネット(IoT)技術が市場成長に拍車

労働力のスキル向上、スマート小売自動化、コネクテッド小売サービスなど、さまざまな用途でIoT技術の採用が増加していることが、世界のスマート小売市場の成長を急速に促進している。RFIDタグなどのIoTベースのスマート小売製品は、商品の監視・検知や在庫管理のための追跡システムに採用されている。これらのIoTベースの製品は、商品配送の追跡にも利用されている。スマート小売におけるIoTの採用は、時間と労力の削減、使いやすさ、商品情報への容易なアクセス、コスト効率など、いくつかの利点を提供する。これらの要素は、今後数年間のスマート小売市場の成長に大きく貢献すると予想される。

有利な成長機会を提供する東アジアと欧州

スマート小売市場は、モバイル機器やコネクテッドデバイスの普及が進む東アジアとヨーロッパで急成長を遂げている。スマート小売市場のプロバイダーは、日本、韓国、ドイツ、中国、英国、スペインなどの国々で事業を拡大しており、これらの地域における小売需要の高まりにより、新たな成長の道を模索している。

スマート小売市場 - 競争分析

新製品の投入や戦略的提携・パートナーシップは、スマート小売市場のトッププレーヤーが事業収益を増加させるためにとる主要戦略である。スマートリテール市場のメーカーやサービスプロバイダーは、市場での地位を向上させるため、製品やサービスのイノベーションに注力している。スマート小売市場の大手企業には、NCR Corporation、Samsung Electronics Co.Ltd.、Ingenico Group、Cisco Systems, Inc.、Huawei Technologies Co.

アナリストの視点

近年、メーカーやサービスプロバイダーは、IoTコンポーネントとクラウドベースのサービスを接続するプロセスを簡素化し、優れた顧客体験を提供するスマートリテールIoTソリューションに注力している。このアプローチは、スマートリテール市場のプレーヤーに大きな成長機会をもたらしている。他の地域の中でも北米は依然として突出した市場であり、世界のスマート小売市場で大きなシェアを占めている。現在進行中の世界的大流行により、多くの実店舗が一時的に閉鎖され、市場の成長に影響を与えている。しかし、この課題は、スマート小売市場のベンダーが、徹底した研究開発を通じてAIの技術革新を進める原動力になると予想される。

スマート小売市場セグメンテーション

Fairfield Market Researchのスマート小売業の世界市場に関する調査レポートは、詳細な市場セグメンテーションを提供し、コンポーネント、小売業者規模、エンドユーザー、地域などの複数のパラメータを通して、世界レベルと地域レベルの両方で市場を調査しています。各セグメントを詳細に分析し、各セグメントの成長に関するデータも掲載しています。

コンポーネント別

- ハードウェア

o RFIDタグ&ラベル

スキャナー/リーダー

o モバイルコンピュータ

o POS端末

o その他

- スマートリテールソフトウェア

o 小売管理ソフトウェア

o POSソフトウェア

o 在庫管理

o その他

- サービス内容

インテグレーション&デプロイメント

小売コンサルティング

サポート&メンテナンス

小売企業規模別

- 中小小売企業

- 大規模小売企業

エンドユーザー別

- 百貨店

- スーパーマーケット

- 専門店

- その他

地域別

- 北米

- 中南米

- ヨーロッパ

- 東アジア

- 南アジア・太平洋

- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.スマートリテールの世界市場スナップショット
1.2.将来予測
1.3.主要市場動向
1.4.地域別スナップショット(金額別、2024年
1.5.アナリストの推奨
2.市場概要
2.1.市場の定義とセグメント
2.2.市場ダイナミクス
2.2.1.促進要因
2.2.2.阻害要因
2.2.3.機会
2.3.バリューチェーン分析
2.4.ポーターのファイブフォース分析
2.5.規制情勢
2.6.COVID-19影響分析
2.6.1.供給
2.6.2.需要
2.7.経済概況
2.7.1.世界経済予測
2.8.PESTLE分析
3.価格動向分析、2019年~2031年
3.1.主なハイライト
3.2.世界の平均価格分析(ハードウェア別、単位当たり米ドル
3.3.サブスクリプションベースの世界平均価格分析
3.4.スマート小売価格に影響を与える主な要因
3.5.世界の平均価格分析(地域別、単位当たり米ドル
4.スマート小売の世界市場展望、2019年~2031年
4.1.スマートリテールの世界市場展望、コンポーネント別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
4.1.1.主なハイライト
4.1.1.1.ハードウェア
4.1.1.1.1.RFIDタグ&ラベル
4.1.1.1.2.スキャナー/リーダー
4.1.1.1.3.モバイルコンピュータ
4.1.1.1.4.POS端末
4.1.1.1.5.その他
4.1.1.2.スマートリテールソフトウェア
4.1.1.2.1.小売管理ソフトウェア
4.1.1.2.2.POSソフトウェア
4.1.1.2.3.在庫管理
4.1.1.2.4.その他
4.1.1.3.サービス
4.1.1.3.1.インテグレーション&デプロイメント
4.1.1.3.2.リテール・コンサルティング
4.1.1.3.3.サポート&メンテナンス
4.2.スマートリテールの世界市場展望、小売企業規模別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
4.2.1.主なハイライト
4.2.1.1.中小小売企業
4.2.1.2.大規模小売企業
4.3.スマート小売の世界市場展望、エンドユーザー別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
4.3.1.主要ハイライト
4.3.1.1.百貨店
4.3.1.2.スーパーマーケット
4.3.1.3.専門店
4.3.1.4.その他
4.4.スマートリテールの世界市場展望、地域別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
4.4.1.主なハイライト
4.4.1.1.北米
4.4.1.2.欧州
4.4.1.3.アジア太平洋
4.4.1.4.ラテンアメリカ
4.4.1.5.中東・アフリカ
4.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
5.北米スマート小売市場の展望、2019年〜2031年
5.1.北米スマート小売市場の展望、コンポーネント別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
5.1.1.主なハイライト
5.1.1.1.ハードウェア
5.1.1.1.1.RFIDタグ&ラベル
5.1.1.1.2.スキャナー/リーダー
5.1.1.1.3.モバイルコンピュータ
5.1.1.1.4.POS端末
5.1.1.1.5.その他
5.1.1.2.スマートリテールソフトウェア
5.1.1.2.1.小売管理ソフトウェア
5.1.1.2.2.POSソフトウェア
5.1.1.2.3.在庫管理
5.1.1.2.4.その他
5.1.1.3.サービス
5.1.1.3.1.インテグレーション&デプロイメント
5.1.1.3.2.リテール・コンサルティング
5.1.1.3.3.サポート&メンテナンス
5.2.北米スマート小売市場の展望、小売企業規模別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
5.2.1.主なハイライト
5.2.1.1.中小小売企業
5.2.1.2.大規模小売企業
5.3.北米スマート小売市場の展望、エンドユーザー別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
5.3.1.主なハイライト
5.3.1.1.百貨店
5.3.1.2.スーパーマーケット
5.3.1.3.専門店
5.3.1.4.その他
5.4.北米スマート小売市場の展望、国別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
5.4.1.主なハイライト
5.4.1.1.米国のスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
5.4.1.2.米国のスマート小売市場:小売企業規模別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
5.4.1.3.米国のスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(Bn米ドル)、2019年~2031年
5.4.1.4.カナダのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
5.4.1.5.カナダのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
5.4.1.6.カナダのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
5.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.欧州スマート小売市場の展望、2019年〜2031年
6.1.欧州スマート小売市場の展望、コンポーネント別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
6.1.1.主なハイライト
6.1.1.1.ハードウェア
6.1.1.1.1.RFIDタグ&ラベル
6.1.1.1.2.スキャナー/リーダー
6.1.1.1.3.モバイルコンピュータ
6.1.1.1.4.POS端末
6.1.1.1.5.その他
6.1.1.2.スマートリテールソフトウェア
6.1.1.2.1.小売管理ソフトウェア
6.1.1.2.2.POSソフトウェア
6.1.1.2.3.在庫管理
6.1.1.2.4.その他
6.1.1.3.サービス
6.1.1.3.1.インテグレーション&デプロイメント
6.1.1.3.2.リテール・コンサルティング
6.1.1.3.3.サポート&メンテナンス
6.2.欧州スマート小売市場の展望、小売企業規模別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
6.2.1.主なハイライト
6.2.1.1.中小小売企業
6.2.1.2.大規模小売企業
6.3.欧州スマート小売市場の展望、エンドユーザー別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
6.3.1.主要ハイライト
6.3.1.1.百貨店
6.3.1.2.スーパーマーケット
6.3.1.3.専門店
6.3.1.4.その他
6.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
6.4.欧州スマート小売市場の展望、国別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
6.4.1.主要ハイライト
6.4.1.1.ドイツのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(Bnドル)、2019年~2031年
6.4.1.2.ドイツのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn)、2019年〜2031年
6.4.1.3.ドイツのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn)、2019年〜2031年
6.4.1.4.イギリスのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
6.4.1.5.イギリスのスマートリテール市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
6.4.1.6.イギリスのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
6.4.1.7.フランスのスマートリテール市場:コンポーネント別金額(US$ Bn)、2019年~2031年
6.4.1.8.フランスのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
6.4.1.9.フランスのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
6.4.1.10.イタリアのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
6.4.1.11.イタリアのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
6.4.1.12.イタリアのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
6.4.1.13.トルコのスマート小売市場:コンポーネント別:金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
6.4.1.14.トルコのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
6.4.1.15.トルコのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
6.4.1.16.ロシアのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
6.4.1.17.ロシアのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
6.4.1.18.ロシアのスマート小売市場:エンドユーザー別:金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
6.4.1.19.その他のヨーロッパのスマートリテール市場:コンポーネント別:金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
6.4.1.20.欧州その他地域のスマートリテール市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
6.4.1.21.その他のヨーロッパのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn)、2019年〜2031年
6.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.アジア太平洋地域のスマートリテール市場展望、2019年〜2031年
7.1.アジア太平洋地域のスマートリテール市場の展望、コンポーネント別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
7.1.1.主なハイライト
7.1.1.1.ハードウェア
7.1.1.1.1.RFIDタグ&ラベル
7.1.1.1.2.スキャナー/リーダー
7.1.1.1.3.モバイルコンピュータ
7.1.1.1.4.POS端末
7.1.1.1.5.その他
7.1.1.2.スマートリテールソフトウェア
7.1.1.2.1.小売管理ソフトウェア
7.1.1.2.2.POSソフトウェア
7.1.1.2.3.在庫管理
7.1.1.2.4.その他
7.1.1.3.サービス
7.1.1.3.1.インテグレーション&デプロイメント
7.1.1.3.2.リテール・コンサルティング
7.1.1.3.3.サポート&メンテナンス
7.2.アジア太平洋地域のスマートリテール市場展望、小売企業規模別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
7.2.1.主なハイライト
7.2.1.1.中小小売企業
7.2.1.2.大規模小売企業
7.3.アジア太平洋地域のスマート小売市場の展望、エンドユーザー別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
7.3.1.主要ハイライト
7.3.1.1.百貨店
7.3.1.2.スーパーマーケット
7.3.1.3.専門店
7.3.1.4.その他
7.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
7.4.アジア太平洋地域のスマート小売市場の展望、国別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
7.4.1.主要ハイライト
7.4.1.1.中国スマート小売市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年〜2031年
7.4.1.2.中国のスマートリテール市場:小売企業規模別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
7.4.1.3.中国のスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn)、2019年〜2031年
7.4.1.4.日本のスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年〜2031年
7.4.1.5.日本のスマートリテール市場:小売企業規模別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
7.4.1.6.日本のスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn)、2019年〜2031年
7.4.1.7.韓国のスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年〜2031年
7.4.1.8.韓国のスマートリテール市場:小売企業規模別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
7.4.1.9.韓国のスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
7.4.1.10.インドのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
7.4.1.11.インドのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
7.4.1.12.インドのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(Bn米ドル)、2019年~2031年
7.4.1.13.東南アジアのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
7.4.1.14.東南アジアのスマートリテール市場:小売企業規模別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
7.4.1.15.東南アジアのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
7.4.1.16.その他のアジア太平洋地域のスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
7.4.1.17.アジア太平洋地域のその他の地域のスマートリテール市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
7.4.1.18.アジア太平洋地域の残りのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(Bn米ドル)、2019年~2031年
7.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.ラテンアメリカのスマート小売市場の展望、2019年〜2031年
8.1.ラテンアメリカのスマートリテール市場の展望、コンポーネント別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
8.1.1.主なハイライト
8.1.1.1.ハードウェア
8.1.1.1.1.RFIDタグ&ラベル
8.1.1.1.2.スキャナー/リーダー
8.1.1.1.3.モバイルコンピュータ
8.1.1.1.4.POS端末
8.1.1.1.5.その他
8.1.1.2.スマートリテールソフトウェア
8.1.1.2.1.小売管理ソフトウェア
8.1.1.2.2.POSソフトウェア
8.1.1.2.3.在庫管理
8.1.1.2.4.その他
8.1.1.3.サービス
8.1.1.3.1.インテグレーション&デプロイメント
8.1.1.3.2.リテール・コンサルティング
8.1.1.3.3.サポート&メンテナンス
8.2.ラテンアメリカのスマートリテール市場展望、小売企業規模別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
8.2.1.主要ハイライト
8.2.1.1.中小小売企業
8.2.1.2.大規模小売企業
8.3.ラテンアメリカのスマート小売市場の展望、エンドユーザー別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
8.3.1.主要ハイライト
8.3.1.1.百貨店
8.3.1.2.スーパーマーケット
8.3.1.3.専門店
8.3.1.4.その他
8.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
8.4.ラテンアメリカのスマート小売市場の展望、国別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
8.4.1.主要ハイライト
8.4.1.1.ブラジルのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(Bnドル)、2019年~2031年
8.4.1.2.ブラジルスマートリテール市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
8.4.1.3.ブラジルのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
8.4.1.4.メキシコのスマート小売市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
8.4.1.5.メキシコのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
8.4.1.6.メキシコのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
8.4.1.7.アルゼンチンのスマート小売市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
8.4.1.8.アルゼンチンのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
8.4.1.9.アルゼンチンのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
8.4.1.10.ラテンアメリカの他の地域のスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn)、2019年〜2031年
8.4.1.11.ラテンアメリカのその他の地域のスマートリテール市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
8.4.1.12.ラテンアメリカのその他の地域のスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(Bn米ドル)、2019年~2031年
8.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.中東・アフリカのスマート小売市場の展望(2019年〜2031年
9.1.中東・アフリカのスマート小売市場の展望:コンポーネント別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
9.1.1.主なハイライト
9.1.1.1.ハードウェア
9.1.1.1.1.RFIDタグ&ラベル
9.1.1.1.2.スキャナー/リーダー
9.1.1.1.3.モバイルコンピュータ
9.1.1.1.4.POS端末
9.1.1.1.5.その他
9.1.1.2.スマートリテールソフトウェア
9.1.1.2.1.小売管理ソフトウェア
9.1.1.2.2.POSソフトウェア
9.1.1.2.3.在庫管理
9.1.1.2.4.その他
9.1.1.3.サービス
9.1.1.3.1.インテグレーション&デプロイメント
9.1.1.3.2.リテール・コンサルティング
9.1.1.3.3.サポート&メンテナンス
9.2.中東・アフリカのスマート小売市場の展望、小売企業規模別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
9.2.1.主なハイライト
9.2.1.1.中小小売企業
9.2.1.2.大規模小売企業
9.3.中東・アフリカのスマート小売市場の展望、エンドユーザー別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
9.3.1.主要ハイライト
9.3.1.1.百貨店
9.3.1.2.スーパーマーケット
9.3.1.3.専門店
9.3.1.4.その他
9.3.2.BPS分析/市場魅力度分析
9.4.中東・アフリカのスマート小売市場の展望、国別、金額(億米ドル)、2019年〜2031年
9.4.1.主要ハイライト
9.4.1.1.GCCのスマート小売市場:コンポーネント別、金額(Bnドル)、2019年~2031年
9.4.1.2.GCCのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(億米ドル)、2019年~2031年
9.4.1.3.GCCのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
9.4.1.4.南アフリカのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
9.4.1.5.南アフリカのスマートリテール市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
9.4.1.6.南アフリカのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
9.4.1.7.エジプトのスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
9.4.1.8.エジプトのスマートリテール市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
9.4.1.9.エジプトのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn)、2019年~2031年
9.4.1.10.ナイジェリアのスマート小売市場:コンポーネント別市場規模(Bnドル)、2019年~2031年
9.4.1.11.ナイジェリアのスマート小売市場:小売業者規模別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
9.4.1.12.ナイジェリアのスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
9.4.1.13.その他の中東・アフリカ地域のスマートリテール市場:コンポーネント別、金額(US$ Bn), 2019 - 2031年
9.4.1.14.その他の中東・アフリカ地域のスマートリテール市場:小売業者規模別、金額(Bnドル)、2019年~2031年
9.4.1.15.その他の中東・アフリカ地域のスマート小売市場:エンドユーザー別、金額(Bn米ドル)、2019年~2031年
9.4.2.BPS分析/市場魅力度分析
10.競争環境
10.1.各社の市場シェア分析、2024年
10.2.競合ダッシュボード
10.3.企業プロフィール
10.3.1.インテル コーポレーション
10.3.1.1.会社概要
10.3.1.2.ソリューション・ポートフォリオ
10.3.1.3.財務概要
10.3.1.4.事業戦略と展開
10.3.2.IBM
10.3.2.1.会社概要
10.3.2.2.ソリューション・ポートフォリオ
10.3.2.3.財務概要
10.3.2.4.事業戦略と展開
10.3.3.アマゾン
10.3.3.1.会社概要
10.3.3.2.ソリューションポートフォリオ
10.3.3.3.財務概要
10.3.3.4.事業戦略と展開
10.3.4.インジェニコ・グループ
10.3.4.1.会社概要
10.3.4.2.ソリューション・ポートフォリオ
10.3.4.3.財務概要
10.3.4.4.事業戦略と展開
10.3.5.グーグル合同会社
10.3.5.1.会社概要
10.3.5.2.ソリューションポートフォリオ
10.3.5.3.財務概要
10.3.5.4.事業戦略と展開
10.3.6.マイクロソフト株式会社
10.3.6.1.会社概要
10.3.6.2.ソリューションポートフォリオ
10.3.6.3.財務概要
10.3.6.4.事業戦略と展開
10.3.7.華為技術股份有限公司
10.3.7.1.会社概要
10.3.7.2.ソリューションポートフォリオ
10.3.7.3.財務概要
10.3.7.4.事業戦略と展開
10.3.8.ゼブラテクノロジーズ
10.3.8.1.会社概要
10.3.8.2.ソリューションポートフォリオ
10.3.8.3.財務概要
10.3.8.4.事業戦略と展開
10.3.9.ユニテックエレクトロニクス
10.3.9.1.会社概要
10.3.9.2.ソリューションポートフォリオ
10.3.9.3.財務概要
10.3.9.4.事業戦略と展開
10.3.10.IEIインテグレーション
10.3.10.1.会社概要
10.3.10.2.ソリューションポートフォリオ
10.3.10.3.財務概要
10.3.10.4.事業戦略と展開
11.付録
11.1.調査方法
11.2.報告書の前提条件
11.3.頭字語および略語

 

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Summary

Advancements in smart retail solutions, featuring various capabilities such as sales reporting, sales analytics, inventory management, and POS systems including wireless mobile devices and cloud computing, are poised to drive the growth of the smart retail market. These advancements enable retailers to sell their products at the right price and time, enhancing customer interaction and gaining a competitive edge in the market.

However, the adoption of smart retail solutions faces challenges due to the lack of compliance by IoT solution providers and integrators, as well as limited user knowledge and awareness. These factors could impede the growth of the smart retail market globally.

Development of RFID Technology to Enhance Customer Experience and Sales Efficiency

The development of handheld RFID inventory management platforms is set to improve customer experience, facilitate quick and efficient restocking of merchandise, and boost sales. The implementation of RFID technology in retail markets supports the omnichannel strategy, catering to the evolving shopping habits of customers. RFID technology allows tracking of missing products from sales platforms, enhancing inventory management efficiencies and providing deeper merchandise visibility. Additionally, RFID technology helps in reducing costs and maintaining efficiencies, particularly during times of intense competition among retailers. By minimizing out-of-stock and overstock scenarios, retailers can maximize product availability and drive sales conversions.

Technological Advancements Creating New Growth Opportunities

The continuous evolution of new technologies, such as smart communication technology, smart store technology, and AI facial recognition technology in the retail industry, is driving the smart retail market forward. Digital and online technologies are creating potential growth opportunities for smart retail by improving communication between retailers and customers, aiding in product positioning, and streamlining processes and value chains. For instance, in a notable partnership, Ingenico Group collaborated with M&S, a major British multinational retailer, to launch new payment services that integrate all M&S customer digital channels and touchpoints. This initiative is crucial for maintaining customer experience and achieving sales goals.

Emerging Internet of Things (IoT) Technology Spurring Market Growth

The increasing adoption of IoT technology for various applications, including workforce skill enhancement, smart retail automation, and connected retail services, is rapidly propelling the growth of the global smart retail market. IoT-based smart retail products, such as RFID tags, are employed for tracking systems to monitor and detect goods and manage inventory. These IoT-based products are also utilized for tracking product deliveries. The adoption of IoT in smart retail offers several advantages, such as reduced time and effort, user-friendliness, easy access to product information, and cost-efficiency. These factors are expected to significantly contribute to the growth of the smart retail market in the coming years.

East Asia and Europe Offering Lucrative Growth Opportunities

The smart retail market is experiencing rapid growth in East Asia and Europe, driven by the increasing adoption of mobile and connected devices. Smart retail market providers are expanding their operations in countries such as Japan, South Korea, Germany, China, the UK, and Spain, seeking new growth avenues due to the rising demand for retail in these regions.

Smart Retail Market – Competition Analysis

The introduction of new products and strategic collaborations and partnerships are key strategies followed by top players in the smart retail market to increase their business revenue. Manufacturers and service providers in the smart retail market are focusing on product and service innovation to improve their market positions. Some of the leading players in the smart retail market include NCR Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Ingenico Group, Cisco Systems, Inc., and Huawei Technologies Co., Ltd.

Analysts’ Viewpoint

Over recent years, manufacturers and service providers have focused on smart retail IoT solutions to simplify the process of connecting IoT components with cloud-based services, providing a superior customer experience. This approach is creating significant growth opportunities for players in the smart retail market. Among other regions, North America remains a prominent market, holding a significant share in the global smart retail market. The ongoing global pandemic has temporarily shuttered many physical stores, impacting market growth. However, this challenge is expected to drive vendors in the smart retail market to innovate in AI through rigorous research and development.

Smart Retail Market: Segmentation

Fairfield Market research’s report on the global smart retail market offers a detailed market segmentation, examining the market at both global and regional levels through multiple parameters such as component, retailer size, end-user, and region. Each segment has been analyzed in detail, with data on the growth of each segment included in the report.

By Component

• Hardware

o RFID Tags & Labels

o Scanner/Readers

o Mobile Computers

o POS Terminals

o Others

• Smart Retail Software

o Retail Management Software

o POS Software

o Inventory Management

o Others

• Services

o Integration & Deployment

o Retail Consulting

o Support & Maintenance

By Retailer Size

• Small & Mid-sized Retailers

• Large Retailers

By End User

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• Supermarkets

• Specialty Stores

• Others

By Region

• North America

• Latin America

• Europe

• East Asia

• South Asia & Pacific

• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Smart Retail Market Snapshot
1.2. Future Projections
1.3. Key Market Trends
1.4. Regional Snapshot, by Value, 2024
1.5. Analyst Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Definitions and Segmentations
2.2. Market Dynamics
2.2.1. Drivers
2.2.2. Restraints
2.2.3. Opportunities
2.3. Value Chain Analysis
2.4. Porter’s Five Forces Analysis
2.5. Regulatory Landscape
2.6. COVID-19 Impact Analysis
2.6.1. Supply
2.6.2. Demand
2.7. Economic Overview
2.7.1. World Economic Projections
2.8. PESTLE Analysis
3. Price Trend Analysis, 2019 - 2031,
3.1. Key Highlights
3.2. Global Average Price Analysis, by Hardware, US$ per Unit
3.3. Global Average Subscription-based Price Analysis
3.4. Prominent Factors Affecting Smart Retail Prices
3.5. Global Average Price Analysis, by Region, US$ per Unit
4. Global Smart Retail Market Outlook, 2019 - 2031
4.1. Global Smart Retail Market Outlook, by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
4.1.1. Key Highlights
4.1.1.1. Hardware
4.1.1.1.1. RFID Tags & Labels
4.1.1.1.2. Scanner/Readers
4.1.1.1.3. Mobile Computers
4.1.1.1.4. POS Terminals
4.1.1.1.5. Others
4.1.1.2. Smart Retail Software
4.1.1.2.1. Retail Management Software
4.1.1.2.2. POS Software
4.1.1.2.3. Inventory Management
4.1.1.2.4. Others
4.1.1.3. Services
4.1.1.3.1. Integration & Deployment
4.1.1.3.2. Retail Consulting
4.1.1.3.3. Support & Maintenance
4.2. Global Smart Retail Market Outlook, by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
4.2.1. Key Highlights
4.2.1.1. Small & Mid-sized Retailers
4.2.1.2. Large Retailers
4.3. Global Smart Retail Market Outlook, by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
4.3.1. Key Highlights
4.3.1.1. Departmental Stores
4.3.1.2. Supermarkets
4.3.1.3. Specialty Stores
4.3.1.4. Others
4.4. Global Smart Retail Market Outlook, by Region, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
4.4.1. Key Highlights
4.4.1.1. North America
4.4.1.2. Europe
4.4.1.3. Asia Pacific
4.4.1.4. Latin America
4.4.1.5. Middle East & Africa
4.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
5. North America Smart Retail Market Outlook, 2019 - 2031
5.1. North America Smart Retail Market Outlook, by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.1.1. Key Highlights
5.1.1.1. Hardware
5.1.1.1.1. RFID Tags & Labels
5.1.1.1.2. Scanner/Readers
5.1.1.1.3. Mobile Computers
5.1.1.1.4. POS Terminals
5.1.1.1.5. Others
5.1.1.2. Smart Retail Software
5.1.1.2.1. Retail Management Software
5.1.1.2.2. POS Software
5.1.1.2.3. Inventory Management
5.1.1.2.4. Others
5.1.1.3. Services
5.1.1.3.1. Integration & Deployment
5.1.1.3.2. Retail Consulting
5.1.1.3.3. Support & Maintenance
5.2. North America Smart Retail Market Outlook, by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.2.1. Key Highlights
5.2.1.1. Small & Mid-sized Retailers
5.2.1.2. Large Retailers
5.3. North America Smart Retail Market Outlook, by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.3.1. Key Highlights
5.3.1.1. Departmental Stores
5.3.1.2. Supermarkets
5.3.1.3. Specialty Stores
5.3.1.4. Others
5.4. North America Smart Retail Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.4.1. Key Highlights
5.4.1.1. U.S. Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.4.1.2. U.S. Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.4.1.3. U.S. Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.4.1.4. Canada Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.4.1.5. Canada Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.4.1.6. Canada Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
5.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6. Europe Smart Retail Market Outlook, 2019 - 2031
6.1. Europe Smart Retail Market Outlook, by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.1.1. Key Highlights
6.1.1.1. Hardware
6.1.1.1.1. RFID Tags & Labels
6.1.1.1.2. Scanner/Readers
6.1.1.1.3. Mobile Computers
6.1.1.1.4. POS Terminals
6.1.1.1.5. Others
6.1.1.2. Smart Retail Software
6.1.1.2.1. Retail Management Software
6.1.1.2.2. POS Software
6.1.1.2.3. Inventory Management
6.1.1.2.4. Others
6.1.1.3. Services
6.1.1.3.1. Integration & Deployment
6.1.1.3.2. Retail Consulting
6.1.1.3.3. Support & Maintenance
6.2. Europe Smart Retail Market Outlook, by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.2.1. Key Highlights
6.2.1.1. Small & Mid-sized Retailers
6.2.1.2. Large Retailers
6.3. Europe Smart Retail Market Outlook, by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.3.1. Key Highlights
6.3.1.1. Departmental Stores
6.3.1.2. Supermarkets
6.3.1.3. Specialty Stores
6.3.1.4. Others
6.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
6.4. Europe Smart Retail Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1. Key Highlights
6.4.1.1. Germany Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.2. Germany Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.3. Germany Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.4. U.K. Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.5. U.K. Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.6. U.K. Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.7. France Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.8. France Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.9. France Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.10. Italy Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.11. Italy Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.12. Italy Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.13. Turkey Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.14. Turkey Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.15. Turkey Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.16. Russia Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.17. Russia Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.18. Russia Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.19. Rest of Europe Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.20. Rest of Europe Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.1.21. Rest of Europe Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
6.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7. Asia Pacific Smart Retail Market Outlook, 2019 - 2031
7.1. Asia Pacific Smart Retail Market Outlook, by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.1.1. Key Highlights
7.1.1.1. Hardware
7.1.1.1.1. RFID Tags & Labels
7.1.1.1.2. Scanner/Readers
7.1.1.1.3. Mobile Computers
7.1.1.1.4. POS Terminals
7.1.1.1.5. Others
7.1.1.2. Smart Retail Software
7.1.1.2.1. Retail Management Software
7.1.1.2.2. POS Software
7.1.1.2.3. Inventory Management
7.1.1.2.4. Others
7.1.1.3. Services
7.1.1.3.1. Integration & Deployment
7.1.1.3.2. Retail Consulting
7.1.1.3.3. Support & Maintenance
7.2. Asia Pacific Smart Retail Market Outlook, by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.2.1. Key Highlights
7.2.1.1. Small & Mid-sized Retailers
7.2.1.2. Large Retailers
7.3. Asia Pacific Smart Retail Market Outlook, by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.3.1. Key Highlights
7.3.1.1. Departmental Stores
7.3.1.2. Supermarkets
7.3.1.3. Specialty Stores
7.3.1.4. Others
7.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
7.4. Asia Pacific Smart Retail Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1. Key Highlights
7.4.1.1. China Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.2. China Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.3. China Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.4. Japan Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.5. Japan Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.6. Japan Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.7. South Korea Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.8. South Korea Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.9. South Korea Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.10. India Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.11. India Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.12. India Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.13. Southeast Asia Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.14. Southeast Asia Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.15. Southeast Asia Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.16. Rest of Asia Pacific Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.17. Rest of Asia Pacific Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.1.18. Rest of Asia Pacific Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
7.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8. Latin America Smart Retail Market Outlook, 2019 - 2031
8.1. Latin America Smart Retail Market Outlook, by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.1.1. Key Highlights
8.1.1.1. Hardware
8.1.1.1.1. RFID Tags & Labels
8.1.1.1.2. Scanner/Readers
8.1.1.1.3. Mobile Computers
8.1.1.1.4. POS Terminals
8.1.1.1.5. Others
8.1.1.2. Smart Retail Software
8.1.1.2.1. Retail Management Software
8.1.1.2.2. POS Software
8.1.1.2.3. Inventory Management
8.1.1.2.4. Others
8.1.1.3. Services
8.1.1.3.1. Integration & Deployment
8.1.1.3.2. Retail Consulting
8.1.1.3.3. Support & Maintenance
8.2. Latin America Smart Retail Market Outlook, by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.2.1. Key Highlights
8.2.1.1. Small & Mid-sized Retailers
8.2.1.2. Large Retailers
8.3. Latin America Smart Retail Market Outlook, by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.3.1. Key Highlights
8.3.1.1. Departmental Stores
8.3.1.2. Supermarkets
8.3.1.3. Specialty Stores
8.3.1.4. Others
8.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
8.4. Latin America Smart Retail Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1. Key Highlights
8.4.1.1. Brazil Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.2. Brazil Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.3. Brazil Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.4. Mexico Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.5. Mexico Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.6. Mexico Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.7. Argentina Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.8. Argentina Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.9. Argentina Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.10. Rest of Latin America Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.11. Rest of Latin America Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.1.12. Rest of Latin America Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
8.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9. Middle East & Africa Smart Retail Market Outlook, 2019 - 2031
9.1. Middle East & Africa Smart Retail Market Outlook, by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.1.1. Key Highlights
9.1.1.1. Hardware
9.1.1.1.1. RFID Tags & Labels
9.1.1.1.2. Scanner/Readers
9.1.1.1.3. Mobile Computers
9.1.1.1.4. POS Terminals
9.1.1.1.5. Others
9.1.1.2. Smart Retail Software
9.1.1.2.1. Retail Management Software
9.1.1.2.2. POS Software
9.1.1.2.3. Inventory Management
9.1.1.2.4. Others
9.1.1.3. Services
9.1.1.3.1. Integration & Deployment
9.1.1.3.2. Retail Consulting
9.1.1.3.3. Support & Maintenance
9.2. Middle East & Africa Smart Retail Market Outlook, by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.2.1. Key Highlights
9.2.1.1. Small & Mid-sized Retailers
9.2.1.2. Large Retailers
9.3. Middle East & Africa Smart Retail Market Outlook, by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.3.1. Key Highlights
9.3.1.1. Departmental Stores
9.3.1.2. Supermarkets
9.3.1.3. Specialty Stores
9.3.1.4. Others
9.3.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
9.4. Middle East & Africa Smart Retail Market Outlook, by Country, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1. Key Highlights
9.4.1.1. GCC Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.2. GCC Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.3. GCC Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.4. South Africa Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.5. South Africa Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.6. South Africa Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.7. Egypt Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.8. Egypt Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.9. Egypt Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.10. Nigeria Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.11. Nigeria Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.12. Nigeria Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.13. Rest of Middle East & Africa Smart Retail Market by Component, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.14. Rest of Middle East & Africa Smart Retail Market by Retailer Size, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.1.15. Rest of Middle East & Africa Smart Retail Market by End User, Value (US$ Bn), 2019 - 2031
9.4.2. BPS Analysis/Market Attractiveness Analysis
10. Competitive Landscape
10.1. Company Market Share Analysis, 2024
10.2. Competitive Dashboard
10.3. Company Profiles
10.3.1. Intel Corporation
10.3.1.1. Company Overview
10.3.1.2. Solution Portfolio
10.3.1.3. Financial Overview
10.3.1.4. Business Strategies and Development
10.3.2. IBM
10.3.2.1. Company Overview
10.3.2.2. Solution Portfolio
10.3.2.3. Financial Overview
10.3.2.4. Business Strategies and Development
10.3.3. Amazon Inc.
10.3.3.1. Company Overview
10.3.3.2. Solution Portfolio
10.3.3.3. Financial Overview
10.3.3.4. Business Strategies and Development
10.3.4. Ingenico Group
10.3.4.1. Company Overview
10.3.4.2. Solution Portfolio
10.3.4.3. Financial Overview
10.3.4.4. Business Strategies and Development
10.3.5. Google LLC
10.3.5.1. Company Overview
10.3.5.2. Solution Portfolio
10.3.5.3. Financial Overview
10.3.5.4. Business Strategies and Development
10.3.6. Microsoft Corporation
10.3.6.1. Company Overview
10.3.6.2. Solution Portfolio
10.3.6.3. Financial Overview
10.3.6.4. Business Strategies and Development
10.3.7. Huawei Technologies Co., Ltd.
10.3.7.1. Company Overview
10.3.7.2. Solution Portfolio
10.3.7.3. Financial Overview
10.3.7.4. Business Strategies and Development
10.3.8. Zebra Technologies Corp.
10.3.8.1. Company Overview
10.3.8.2. Solution Portfolio
10.3.8.3. Financial Overview
10.3.8.4. Business Strategies and Development
10.3.9. Unitech Electronics Co., LTD.
10.3.9.1. Company Overview
10.3.9.2. Solution Portfolio
10.3.9.3. Financial Overview
10.3.9.4. Business Strategies and Development
10.3.10. IEI Integration Corp.
10.3.10.1. Company Overview
10.3.10.2. Solution Portfolio
10.3.10.3. Financial Overview
10.3.10.4. Business Strategies and Development
11. Appendix
11.1. Research Methodology
11.2. Report Assumptions
11.3. Acronyms and Abbreviations

 

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