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バーチャル教室の市場セグメント:モード別(非営利、高等教育部門(HED)、政府、消費者、K-12、企業)、コンポーネントタイプ別(ソフトウェア、サービス、教育コンテンツ、ハードウェア)、地域 - 2019~2020年の市場規模、シェア&トレンド、2030年までの予測に関する世界的分析


Virtual Classroom Market Segments: by Mode (Non-profit, Higher education department (HED), Government, Consumer, K-12, and Corporate); by Component Type (Software, Services, Educational Content, and Hardware) and Region – Global Analysis of Market Size, Share & Trends for 2019 – 2020 and Forecasts to 2030

製品概要 バーチャルクラスルームは、参加者がオンライン環境で対話し、接続し、会議を閲覧し、議論し、共同作業を行うことができる教育環境と定義することができます。これは、多くのユーザーが同時にインター... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Fatpos Global
Fatpos グローバル
2022年4月26日 US$4,350
シングルユーザーライセンス
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171 英語

 

サマリー

製品概要
バーチャルクラスルームは、参加者がオンライン環境で対話し、接続し、会議を閲覧し、議論し、共同作業を行うことができる教育環境と定義することができます。これは、多くのユーザーが同時にインターネットに接続することができるビデオ会議のためのアプリケーションを含むことが多い。仮想教室は、学習者と講師が同時に作業を行う共有のオンライン環境である。出席者は、教育内容を表示したり、様々なフォーマットで共同作業や個人活動を行うための機器を持っています。教室での従来の教育方法に代わる、柔軟な学習方法を提供します。いくつかの教育センターでは、例えばスマートノートやホワイトボードなどを使って、インテリジェントな教育コンセプトへと傾斜を変えています。バーチャルクラスルームは、現代の学習プロセスに適用される用語です。

市場ハイライト
バーチャルクラスルームの世界市場は、2030年に16.90%のCAGRを予測。
バーチャル教室の世界市場は、2020年の128.3億ドルから2030年には61.4億ドルを超え、今後数年間(2021-30年)のCAGRは16.90%に達すると予想されています。情報へのシンプルなアクセス、バーチャルリアリティとの融合、強力なアプローチ、最新技術の統合などが、バーチャル教室のオンライン市場規模を押し上げる主な要因となっています。また、教育の増加、インターネットやモバイルユーザーの増加、多国籍企業による多言語選択などが、Virtual Classroom市場全体に携わる人々に大きな成長機会を与えています。Virtual Classroom市場の主な促進要因は、グローバリゼーションと国境を越えたコミュニケーションの必要性の高まりです。



バーチャルクラスルームの世界市場セグメント別
2020年から30年にかけてソフトウェア分野が最も高いCAGRで成長する
バーチャルクラスルームの世界市場は、コンポーネントタイプ別にソフトウェア、サービス、教育コンテンツ、ハードウェアに分類されます。予測されるタイムラインでは、サービスとしてのソフトウェア部門がVirtual Classroom市場全体の最も大きな部分を占めると予想されます。ソフトウェアサービスでは、教育機関に整ったERPシステムを提供し、教員がより良いトレーニングを構築し、仮想教室や学校を巧みに管理するのを支援します。オンライントレーニングプラットフォームは、予算の制約がない教師が多くの聴衆を管理できるように、仮想教室を作成します。幼稚園から高校までの教育機関は、常にキャンパス全体にまたがる複雑なITソリューションを管理するために苦労しています。

2020年から30年にかけて、クラウド分野が最も高いCAGRで成長する
世界のバーチャルクラスルーム市場は、導入モード別にオンクラウドとオンプレミスに分けられる。モード別では、2030年までにクラウドカテゴリが世界のオンライン学習産業で最も大きな割合を占めることになる。仮想オンライン教室の展開は、安全性、価格の低減、幅広い可用性、パーソナライズ、コンテンツの自動アップグレード、高い拡張性、低いストレージ容量などの機能で成長しています。クラウドベースのトレーニングおよび開発ソリューションは、ローカルソリューションよりも低コストであるため、企業や教育現場での普及が進んでいます。

マーケットダイナミクス
ドライバー
教育への投資の増加
教育は、大多数の国で、人権としてだけでなく、住民や政府にとって基本的なトレーニングへのアクセスを保証する責任と見なされています。各国政府も、世界の教育危機を支援するために、教育への投資を直ちに増やすことを宣言している。

情報へのアクセスの簡素化
情報へのシンプルなアクセス、バーチャルリアリティとの融合、強力なアプローチ、最新技術の統合は、バーチャル教室のオンライン市場規模の主要な推進力となっています。さらに、教育水準の向上、インターネットやモバイルユーザーの増加、eラーニング用のソフトウェアやツールの使用は、従来の教育モジュールのコスト削減、訓練を受けた従業員一人当たりの収入の増加、生産性の向上など、さまざまなメリットをもたらし、その結果、ユーザーの受け入れも拡大しています。

制約事項
バーチャルクラスルームの存在に対する認知度の低さ
多くの企業がバーチャル・クラスルームの基本を理解していないため、バーチャル・クラスルーム市場の成長を妨げると予想されます。また、インターネットへのアクセスは、世界のすべての地域に浸透していないため、市場の成長を阻害しています。さらに、産業資源やインフラの不在、業界標準の不備が、バーチャル教育市場の成長を阻害しています。

世界のバーチャルクラスルーム市場主要企業
ブラックボード(米国)

会社概要, 事業戦略, 主要製品, 財務実績, 主要業績評価指標, リスク分析, 最近の開発状況, 地域的存在感, SWOT分析

サムスン(韓国)
ニューロー(米国)
D2L(カナダ)
Huawei (中国)
コーナーストーンオンデマンド(米国)
IBM (米国)
マグロウヒル (米国)
クロスナレッジ (アメリカ)
シスコ (米国)
ピアソン (英国)
アルファベット (米国)
アドビ (米)
Saba Software (米国)
ベンキュー(台湾)
その他の主要プレイヤー
バーチャルクラスルームの世界市場地域別
バーチャル教室の世界市場は、地域分析に基づいて5つの主要地域に区分されています。これらは、北米、ラテンアメリカ、ヨーロッパ、アジア太平洋地域、中東とアフリカを含む。

アジア太平洋地域のグローバルバーチャルクラスルーム市場は、2020年に最大の市場シェアを保持しました。アジア太平洋地域、次いでヨーロッパ、中東・アフリカ、ラテンアメリカは、2030年までにバーチャル教室産業全体の中で最も高い割合を占めると予想されています。また、アジア太平洋地域は、オンライン高校への入学者数の増加、多国籍企業の急増、より良い仕事を求める若者の増加、モバイルの普及率の増加、コンテンツのデジタル化の増加、政府の全国オンライン教育ネットワークへの介入、教師の不足などの要因から最も急成長している地域となっています。



世界のバーチャルクラスルーム市場は、さらに地域別に以下のように区分されています。
北米市場規模、シェア、トレンド、機会、YoY成長率、CAGR - 米国、カナダ
中南米市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR - メキシコ、アルゼンチン、ブラジル、中南米のその他地域
欧州市場規模、シェア、トレンド、機会、前年比成長率、CAGR-イギリス、フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、ベルギー、ハンガリー、ルクセンブルク、オランダ、ポーランド、ノルディック、ロシア、トルコ、その他の欧州市場
アジア太平洋地域の市場規模、シェア、動向、機会、前年比成長率、CAGR - インド、中国、韓国、日本、マレーシア、インドネシア、ニュージーランド、オーストラリア、APACのその他地域
中東・アフリカ市場規模、シェア、動向、機会、YoY成長率、CAGR - 北アフリカ、イスラエル、GCC、南アフリカ、MENAのその他地域
仮想教室の世界市場レポートでは、以下の分析も行っています。
バーチャルクラスルームのセグメント
デプロイメントモード別
クラウド型
オンプレミス
コンポーネントタイプ別
ソフトウェア
サービス
教育コンテンツ
ハードウェア
バーチャルクラスルームダイナミクス
バーチャルクラスルームサイズ
需要と供給
現在の動向/課題/問題点
競合・参入企業
市場のバリューチェーン
市場の促進要因と阻害要因
バーチャルクラスルームの世界市場レポート範囲とセグメンテーション


よくある質問
Virtual Classroomの世界市場規模は?
Virtual Classroomの市場規模は?
Virtual Classroomの世界市場で最も大きなシェアを占めているのはどのセグメントか?
Virtual Classroom市場のキープレイヤーはどこか?
Virtual Classroomの世界市場を牽引している要因は何か?

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目次

Contents
1. Executive Summary
2. Global Virtual Classroom Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global Virtual Classroom Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global Virtual Classroom Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global Virtual Classroom Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By Deployment Mode: Market Share (2020-2030);
12.2.1. Cloud, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. On premises, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By Component Type: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Software, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. Services, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Educational Content, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.4. Hardware, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. Blackboard (US)
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Samsung (South Korea)
3. Newrow (US)
4. D2L (Canada)
5. Huawei (China)
6. Cornerstone OnDemand (US)
7. IBM (US)
8. McGraw-Hill (US)
9. CrossKnowledge (US)
10. Cisco (US)
11. Pearson (UK)
12. Alphabet (US)
13. Adobe (US)
14. Saba Software (US)
15. BenQ (Taiwan)
16. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

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Summary

Product Overview
Virtual classroom can be defined as an educational environment in which participants may interact, connect, view, and discuss conferences and work collaboratively, all in an online environment. This often involves the application for video conferencing which allows many users to connect to the internet simultaneously. A virtual classroom is a shared online environment in which learners and tutors simultaneously work together. The attendees have the instruments to display the content of their education and to carry out collaborative and individual activities in various formats. It offers flexible learning, replacing traditional education methods in the classroom. Several education centers, for example with smart notebooks, whiteboards, etc, change their inclination towards an intelligent educational concept. Virtual Classroom is the term applied to the modern learning process.

Market Highlights
Global Virtual Classroom Market is expected to project a notable CAGR of 16.90% in 2030.
Global Virtual Classroom Market to surpass USD 61.14 billion by 2030 from USD 12.83 billion in 2020 at a CAGR of 16.90% in the coming years, i.e., 2021-30. Simple access to information, convergence with virtual reality, a strong approach, and the integration of latest technology are key drivers of the size of the online market for Virtual Classroom. In addition, increased education, rising internet, and mobile users, and multi-lingual choice by multinational companies give people working on the overall Virtual Classroom market enormous growth opportunities. The main drivers of the Virtual Classroom market are globalization and the increasing need for cross-border communication.



Global Virtual Classroom Market: Segments
Software segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global Virtual Classroom Market is segmented by Component Type into Software, Services, Educational Content, and Hardware. It is anticipated that software as a service sector will account for the largest part of the overall Virtual Classroom market during the predicted timeline. Software services deliver institutions with well-organized ERP systems that help faculty members build improved training and skillfully manage virtual classrooms and schools. Online training platforms create virtual classrooms that enable teachers with no budget constraints to manage a big audience. K-12 and institutions of higher education are constantly struggling to manage complex IT solutions spanning campus-wide.

Cloud segment to grow with the highest CAGR during 2020-30
Global Virtual Classroom Market is divided by deployment Mode into On Cloud and on-premises. Based on mode, by 2030, the cloud category will account for the largest proportion of the global online learning industry. The deployment of a virtual online classroom is growing in features like safety, reduced price, wide availability, personalization, automatic content upgrades, high scalability, and lower storage space. Cloud-based training and development solutions are becoming increasingly popular in companies and education because they cost less than local solutions.

Market Dynamics
Drivers
Increased investment on education
Education is seen in the majority of countries not only as a human right but also as the responsibility to guarantee access to basic training for residents and governments. The national governments also declare an immediate increase in investment on education to support the crisis in global education.

Simpler access to information
Simple access to information, convergence with virtual reality, a strong approach, and the integration of latest technology are key drivers of the size of the online market for Virtual Classroom. Additionally, increased education, rising internet, and mobile users, and the use of software and tools for e-learning offers various advantages, such as a reduction of cost in the traditionally educational modules, higher income for each trained employee, higher productivity, and other benefits which have, in turn, increased user acceptance.

Restraint
Lack of awareness regarding Virtual Classroom existence
Many businesses are there are not aware of the basics of the Virtual Classroom which is estimated to hinder the growth of the Virtual Classroom market. In addition, access to internet has not penetrated to all parts of the world thus hindering the market growth. Moreover, the absence of industrial resources and infrastructure and the inadequacy of industry standards hinder virtual education market growth.

Global Virtual Classroom Market: Key Players
Blackboard (US)

Company Overview, Business Strategy, Key Product Offerings, Financial Performance, Key Performance Indicators, Risk Analysis, Recent Development, Regional Presence, SWOT Analysis

Samsung (South Korea)
Newrow (US)
D2L (Canada)
Huawei (China)
Cornerstone OnDemand (US)
IBM (US)
McGraw-Hill (US)
CrossKnowledge (US)
Cisco (US)
Pearson (UK)
Alphabet (US)
Adobe (US)
Saba Software (US)
BenQ (Taiwan)
Other Prominent Players
Global Virtual Classroom Market: Regions
Global Virtual Classroom market is segmented based on regional analysis into five major regions. These include North America, Latin America, Europe, Asia Pacific, and the Middle East and Africa.

Global Virtual Classroom Market in Asia Pacific held the largest market share in the year 2020. The Area of Asia Pacific, followed by Europe, the Middle East & Africa, and Latin America is expected to have the highest portion of the overall Virtual Classroom industry by 2030. Asia-Pacific is also the fastest-growing area due to factors such as increased enrollment in online high schools, the proliferation of multinationals, largely young people searching for better jobs, increased mobile penetration, increased content digitization, government interventions in national online education networks, and a lack of teachers.



Global Virtual Classroom Market is further segmented by region into:
North America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United States and Canada
Latin America Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – Mexico, Argentina, Brazil, and Rest of Latin America
Europe Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – United Kingdom, France, Germany, Italy, Spain, Belgium, Hungary, Luxembourg, Netherlands, Poland, NORDIC, Russia, Turkey, and Rest of Europe
Asia Pacific Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – India, China, South Korea, Japan, Malaysia, Indonesia, New Zealand, Australia, and Rest of APAC
Middle East and Africa Market Size, Share, Trends, Opportunities, Y-o-Y Growth, CAGR – North Africa, Israel, GCC, South Africa, and Rest of MENA
Global Virtual Classroom Market report also contains analysis on:
Virtual Classroom Segments:
By Deployment Mode
On Cloud
On-premises
By Component Type
Software
Services
Educational Content
Hardware
Virtual Classroom Dynamics
Virtual Classroom Size
Supply & Demand
Current Trends/Issues/Challenges
Competition & Companies Involved in the Market
Value Chain of the Market
Market Drivers and Restraints
Global Virtual Classroom Market Report Scope and Segmentation


Frequently Asked Questions
How big is the Global Virtual Classroom market?
What is the Global Virtual Classroom market growth?
Which segment accounted for the largest Global Virtual Classroom market share?
Who are the key players in the Global Virtual Classroom market?
What are the factors driving the Global Virtual Classroom market?



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Table of Contents

Contents
1. Executive Summary
2. Global Virtual Classroom Market
2.1. Product Overview
2.2. Market Definition
2.3. Segmentation
2.4. Assumptions and Acronyms
3. Research Methodology
3.1. Research Objectives
3.2. Primary Research
3.3. Secondary Research
3.4. Forecast Model
3.5. Market Size Estimation
4. Average Pricing Analysis
5. Macro-Economic Indicators
6. Market Dynamics
6.1. Growth Drivers
6.2. Restraints
6.3. Opportunity
6.4. Trends
7. Correlation & Regression Analysis
7.1. Correlation Matrix
7.2. Regression Matrix
8. Recent Development, Policies & Regulatory Landscape
9. Risk Analysis
9.1. Demand Risk Analysis
9.2. Supply Risk Analysis
10. Global Virtual Classroom Market Analysis
10.1. Porters Five Forces
10.1.1. Threat of New Entrants
10.1.2. Bargaining Power of Suppliers
10.1.3. Threat of Substitutes
10.1.4. Rivalry
10.2. PEST Analysis
10.2.1. Political
10.2.2. Economic
10.2.3. Social
10.2.4. Technological
11. Global Virtual Classroom Market
11.1. Market Size & forecast, 2020A-2030F
11.1.1. By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
11.1.2. By Volume (Million Units) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12. Global Virtual Classroom Market: Market Segmentation
12.1. By Regions
12.1.1. North America:(U.S. and Canada), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.2. Latin America: (Brazil, Mexico, Argentina, Rest of Latin America), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.3. Europe: (Germany, UK, France, Italy, Spain, BENELUX, NORDIC, Hungary, Poland, Turkey, Russia, Rest of Europe), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.4. Asia-Pacific: (China, India, Japan, South Korea, Indonesia, Malaysia, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.1.5. Middle East and Africa: (Israel, GCC, North Africa, South Africa, Rest of Middle East and Africa), By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2. By Deployment Mode: Market Share (2020-2030);
12.2.1. Cloud, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.2.2. On premises, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3. By Component Type: Market Share (2020-2030F)
12.3.1. Software, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.2. Services, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.3. Educational Content, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
12.3.4. Hardware, By Value (USD Million) 2020-2030F; Y-o-Y Growth (%) 2021-2030F
Company Profile
1. Blackboard (US)
1. Company Overview
2. Company Total Revenue (Financials)
3. Market Potential
4. Global Presence
5. Key Performance Indicators
6. SWOT Analysis
7. Product Launch
2. Samsung (South Korea)
3. Newrow (US)
4. D2L (Canada)
5. Huawei (China)
6. Cornerstone OnDemand (US)
7. IBM (US)
8. McGraw-Hill (US)
9. CrossKnowledge (US)
10. Cisco (US)
11. Pearson (UK)
12. Alphabet (US)
13. Adobe (US)
14. Saba Software (US)
15. BenQ (Taiwan)
16. Other Prominent Players
Consultant Recommendation
**The above-given segmentations and companies could be subjected to further modification based on in-depth feasibility studies conducted for the final deliverable.

 

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