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ボスニア・ヘルツェゴビナの伝統的な食料品小売業者


Traditional Grocery Retailers in Bosnia and Herzegovina

近代的な食料品小売業者による投資と拡大による競争圧力と、このチャネルを構成する様々な小売チャネル、特に大規模なチェーン店への消費者のシフトは、2021年の伝統的な食料品小売業者経由の売上に引き続きマイ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2022年4月25日 US$990
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35 英語

 

サマリー

近代的な食料品小売業者による投資と拡大による競争圧力と、このチャネルを構成する様々な小売チャネル、特に大規模なチェーン店への消費者のシフトは、2021年の伝統的な食料品小売業者経由の売上に引き続きマイナスの影響を及ぼした。コロナウイルス(COVID-19)の大流行は、ボスニア・ヘルツェゴビナにおける伝統的な食料品小売業者への圧力と衰退を悪化させた。これは、伝統的な食料品小売業に影響を与えた倒産件数の報告にも反映されている。

Euromonitor Internationalのボスニア・ヘルツェゴビナの伝統的な食料雑貨小売業に関するレポートは、業界を牽引する主要トレンドと開発に関する洞察を提供しています。本レポートでは、すべての小売チャネルを調査し、セクターの洞察を提供しています。ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容小売店、衣料・履物小売店、家具・調度品店、DIY・ハードウェア店、耐久財小売店、レジャー・個人用品小売店などのチャネルを対象としています。また、主要な小売業者のプロフィールと、その業績および直面している課題についての分析も掲載しています。また、自動販売機、ホームショッピング、インターネット通販、ダイレクト販売など、無店舗型小売業に関する分析も行っています(提供可能な場合)。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* 伝統的な食料品小売業の市場に関する詳細な情報を得ることができます。
* 成長分野をピンポイントで特定し、変化を促す要因を特定します。
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドの理解。
* 5年後の予測から、市場の発展予測を評価することができます。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ビリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼できる情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Traditional Grocery Retailers in Bosnia and Herzegovina
Euromonitor International
April 2022

List Of Contents And Tables

TRADITIONAL GROCERY RETAILERS IN BOSNIA AND HERZEGOVINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Shift to modern grocery retailers continues to hurt traditional grocery retailers in 2021
Number of traditional grocery outlets continues to decline as operators struggle to recover from the economic effects of the pandemic
The competitive landscape remains highly fragmented despite plans to consolidate iNovine’s portfolio
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The decline trend is set to continue as modern retail development accelerates
Traditional grocery retailers must innovate and adjust to changing consumer trends
Operators need to figure out best ways to serve the emerging digital shopper
CHANNEL DATA
Table 1 Traditional Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 2 Traditional Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 3 Traditional Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 4 Traditional Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 5 Traditional Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 6 Traditional Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 7 Traditional Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 8 Traditional Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
RETAILING IN BOSNIA AND HERZEGOVINA
EXECUTIVE SUMMARY
Retailing in 2021: The big picture
Fortenova Grupa reorganises management structure to strengthen retail synergies
Entry of Lidl is set to intensify the competition in retailing
What next for retailing?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retailing
Opening hours
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021
Physical retail landscape
Cash and carry
Seasonality
Christmas and New Year
International Women’s Day
Payments
Delivery and collections
Emerging business models
MARKET DATA
Table 9 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021
Table 10 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021
Table 11 Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 12 Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 13 Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 14 Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 15 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 16 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 17 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 18 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 19 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021
Table 20 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 21 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 22 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 23 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 24 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 25 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 26 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 27 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 28 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 29 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 30 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 31 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 32 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 33 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 34 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026
Table 35 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026
Table 36 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 37 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 38 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 39 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 40 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 41 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 42 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 43 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 44 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026
Table 45 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 46 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 47 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 2 Research Sources

 

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Summary

Competitive pressure from investments and expansion by modern grocery retailers and a consumer shift towards the various retail channels that constitute this channel, especially large chained operators, continued to negatively impact sales via traditional grocery retailers in 2021. The Coronavirus (COVID-19) pandemic exacerbated the pressure on and decline of traditional grocery retailers in Bosnia and Herzegovina. This was reflected in the reported number of bankruptcies affecting traditional g...

Euromonitor International's Traditional Grocery Retailers in Bosnia and Herzegovina report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Traditional Grocery Retailers market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Traditional Grocery Retailers in Bosnia and Herzegovina
Euromonitor International
April 2022

List Of Contents And Tables

TRADITIONAL GROCERY RETAILERS IN BOSNIA AND HERZEGOVINA
KEY DATA FINDINGS
2021 DEVELOPMENTS
Shift to modern grocery retailers continues to hurt traditional grocery retailers in 2021
Number of traditional grocery outlets continues to decline as operators struggle to recover from the economic effects of the pandemic
The competitive landscape remains highly fragmented despite plans to consolidate iNovine’s portfolio
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The decline trend is set to continue as modern retail development accelerates
Traditional grocery retailers must innovate and adjust to changing consumer trends
Operators need to figure out best ways to serve the emerging digital shopper
CHANNEL DATA
Table 1 Traditional Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 2 Traditional Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 3 Traditional Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 4 Traditional Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 5 Traditional Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 6 Traditional Grocery Retailers LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 7 Traditional Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 8 Traditional Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
RETAILING IN BOSNIA AND HERZEGOVINA
EXECUTIVE SUMMARY
Retailing in 2021: The big picture
Fortenova Grupa reorganises management structure to strengthen retail synergies
Entry of Lidl is set to intensify the competition in retailing
What next for retailing?
OPERATING ENVIRONMENT
Informal retailing
Opening hours
Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2021
Physical retail landscape
Cash and carry
Seasonality
Christmas and New Year
International Women’s Day
Payments
Delivery and collections
Emerging business models
MARKET DATA
Table 9 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2016-2021
Table 10 Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2016-2021
Table 11 Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 12 Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 13 Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 14 Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 15 Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2016-2021
Table 16 Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 17 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2016-2021
Table 18 Non-Grocery Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2016-2021
Table 19 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2016-2021
Table 20 Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2016-2021
Table 21 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2016-2021
Table 22 Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2016-2021
Table 23 Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 24 Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 25 Store-based Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 26 Store-based Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 27 Store-based Retailing LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 28 Non-Store Retailing GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 29 Non-Store Retailing GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 30 Non-Grocery Specialists GBO Company Shares: % Value 2017-2021
Table 31 Non-Grocery Specialists GBN Brand Shares: % Value 2018-2021
Table 32 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2018-2021
Table 33 Non-Grocery Specialists LBN Brand Shares: Selling Space 2018-2021
Table 34 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: Value 2021-2026
Table 35 Forecast Sales in Retailing by Store-based vs Non-Store: % Value Growth 2021-2026
Table 36 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 37 Forecast Sales in Store-Based Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 38 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 39 Forecast Store-Based Retailing Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
Table 40 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: Value 2021-2026
Table 41 Forecast Sales in Non-Store Retailing by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 42 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2021-2026
Table 43 Non-Grocery Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2021-2026
Table 44 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: Value 2021-2026
Table 45 Forecast Sales in Non-Grocery Specialists by Channel: % Value Growth 2021-2026
Table 46 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: Units 2021-2026
Table 47 Forecast Non-Grocery Specialists Outlets by Channel: % Unit Growth 2021-2026
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SOURCES
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