オーストラリアのプレミアムカーと高級車Premium and Luxury Cars in Australia 景気後退、生活費圧迫、金利上昇、その結果としての個人消費の鈍化は、ついにオーストラリアのプレミアムカーや高級車の需要に影響を及ぼした。連邦自動車産業会議所(FCAI)によると、新車販売台数は過去20年間... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー景気後退、生活費圧迫、金利上昇、その結果としての個人消費の鈍化は、ついにオーストラリアのプレミアムカーや高級車の需要に影響を及ぼした。連邦自動車産業会議所(FCAI)によると、新車販売台数は過去20年間で最長となる14ヵ月連続の増加の後、2024年6月には初めて一般市場の販売台数が減少した。プレミアムカーや高級車もこの低迷を免れることはできず、2024年6月の新車販売台数は、過去20年間で最長となる14カ月連続のプラスとなった。ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「オーストラリアの高級車とプレミアムカー」は、国レベルの高級車とプレミアムカー市場の規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要要因と、消費者の買い物パターンの発展とともにプレミアムカーと高級車の小売業に与える影響について戦略的な分析を提供しています。2028年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。 収録データ:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ 本レポートを購入する理由 * プレミアムおよび高級車市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Premium and Luxury Cars in AustraliaEuromonitor International November 2024 List Of Contents And Tables PREMIUM AND LUXURY CARS IN AUSTRALIA KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Accelerated growth stalls as demand softens in 2024 Most robust performances geared around sustainability, performance, spaciousness, comfort and aspirational lifestyle-driven marketing Luxury plug-in hybrids record strong growth in 2024 as business buyers rush to take advantage of fringe benefits tax rules PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Tesla sales set to be impacted by price cuts and consumer perceptions Federal Government investigates feasibility of autonomous cars on Australian roads Manufacturers adapt to Australians’ propensity for plug-in hybrid electric vehicles CATEGORY DATA Table 1 Sales of Premium and Luxury Cars: Value 2019-2024 Table 2 Sales of Premium and Luxury Cars: % Value Growth 2019-2024 Table 3 NBO Company Shares of Premium and Luxury Cars: % Value 2019-2023 Table 4 LBN Brand Shares of Premium and Luxury Cars: % Value 2020-2023 Table 5 Forecast Sales of Premium and Luxury Cars: Value 2024-2029 Table 6 Forecast Sales of Premium and Luxury Cars: % Value Growth 2024-2029 LUXURY GOODS IN AUSTRALIA EXECUTIVE SUMMARY Luxury shoppers become increasingly discerning as economic pressures impact demand Surging inflation, high interest rates and increased living expenses are among the economic headwinds impacting luxury goods Multinational automotive groups and French luxury conglomerates dominate competitive landscape of luxury goods in Australia Successful omnichannel approach to luxury facilitates consumer dialogue in the digital realm, while simultaneously rejuvenating city streets and retail precincts Improved outlook for premium and luxury cars, experiential luxury and fine wines/champagne and spirits MARKET DATA Table 7 Sales of Luxury Goods by Category: Value 2019-2024 Table 8 Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 9 Inbound Receipts for Luxury Goods by Country of Origin: Value 2019-2024 Table 10 NBO Company Shares of Luxury Goods: % Value 2019-2023 Table 11 LBN Brand Shares of Luxury Goods: % Value 2020-2023 Table 12 Distribution of Luxury Goods by Format and Category: % Value 2024 Table 13 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: Value 2024-2029 Table 14 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryThe economic downturn, cost-of-living pressures, higher interest rates and resultant slowdown in consumer spending has finally impacted demand for premium and luxury cars in Australia. General market deliveries declined for the first time in June 2024, according to the Federal Chamber of Automotive Industries (FCAI), following 14 months of consecutive growth, which represented the longest period of new car sales in 20 years. Premium and luxury cars have not been impervious to this slump, with th... Table of ContentsPremium and Luxury Cars in AustraliaEuromonitor International November 2024 List Of Contents And Tables PREMIUM AND LUXURY CARS IN AUSTRALIA KEY DATA FINDINGS 2024 DEVELOPMENTS Accelerated growth stalls as demand softens in 2024 Most robust performances geared around sustainability, performance, spaciousness, comfort and aspirational lifestyle-driven marketing Luxury plug-in hybrids record strong growth in 2024 as business buyers rush to take advantage of fringe benefits tax rules PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Tesla sales set to be impacted by price cuts and consumer perceptions Federal Government investigates feasibility of autonomous cars on Australian roads Manufacturers adapt to Australians’ propensity for plug-in hybrid electric vehicles CATEGORY DATA Table 1 Sales of Premium and Luxury Cars: Value 2019-2024 Table 2 Sales of Premium and Luxury Cars: % Value Growth 2019-2024 Table 3 NBO Company Shares of Premium and Luxury Cars: % Value 2019-2023 Table 4 LBN Brand Shares of Premium and Luxury Cars: % Value 2020-2023 Table 5 Forecast Sales of Premium and Luxury Cars: Value 2024-2029 Table 6 Forecast Sales of Premium and Luxury Cars: % Value Growth 2024-2029 LUXURY GOODS IN AUSTRALIA EXECUTIVE SUMMARY Luxury shoppers become increasingly discerning as economic pressures impact demand Surging inflation, high interest rates and increased living expenses are among the economic headwinds impacting luxury goods Multinational automotive groups and French luxury conglomerates dominate competitive landscape of luxury goods in Australia Successful omnichannel approach to luxury facilitates consumer dialogue in the digital realm, while simultaneously rejuvenating city streets and retail precincts Improved outlook for premium and luxury cars, experiential luxury and fine wines/champagne and spirits MARKET DATA Table 7 Sales of Luxury Goods by Category: Value 2019-2024 Table 8 Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2019-2024 Table 9 Inbound Receipts for Luxury Goods by Country of Origin: Value 2019-2024 Table 10 NBO Company Shares of Luxury Goods: % Value 2019-2023 Table 11 LBN Brand Shares of Luxury Goods: % Value 2020-2023 Table 12 Distribution of Luxury Goods by Format and Category: % Value 2024 Table 13 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: Value 2024-2029 Table 14 Forecast Sales of Luxury Goods by Category: % Value Growth 2024-2029 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
Euromonitor International社の高級品分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/18 10:27 154.74 円 162.88 円 199.42 円 |