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フィリピンのメガトレンド


Megatrends in the Philippines

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニター・インターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがフィリピンでどのように... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年9月27日 US$1,450
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サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニター・インターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがフィリピンでどのように顕在化したかについての洞察を提供しています。

ユーロモニターの「フィリピンのメガトレンド」レポートは、フィリピンの消費支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
Businesses can harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends Framework
Faster paced lifestyles will make convenience among key priorities for tech-savvy Filipinos
Convenience
New ride hailing app PeekUp focuses on convenience, availability and fair pricing
Technological innovation helps to free up time for busy Filipinos
Long commute times make local transport a necessity
Being able to view and feel items remains crucial for older shoppers
Consumers enjoy the flexibility and choice of online shopping
Filipinos are looking for more convenient meal options
Digital living
Rakuten Viber partners with Share Treats to offer a unique online gifting experience
Filipinos’ use of digital technology exceeds global average in most areas
Consumers are paying more attention to data privacy
Gen Z is navigating the balance between maintaining anonymity and sharing data online
Filipinos rely more on personal recommendations than on brand messages
Consumers expect more face-to-face interactions in future
Diversity and inclusion
GCash highlights the financial challenges facing para-athletes
Filipinos have a strong community spirit
Most consumers feel their identity is embraced
Filipinos value trustworthy companies and brands
Experience more
Kalaro launches “e-sports super-app”, with opportunities for monetisation
Filipinos enjoy spending time with friends and family
Consumers prioritise safety and relaxation when on holiday
Younger consumers are keen on unique and virtual experiences
Personalisation
BPI and Personetics use AI-powered analytics to offer customers tailored financial advice
Young Filipinos are eager to promote their online persona
The desire for uniqueness and convenience is driving the personalisation trend
Premiumisation
Haier launches new range of high-tech appliances with smart features
Consumers are prepared to spend money to make their lives easier
Filipinos become more discerning as incomes rise
Consumers favour healthy ingredients and high-quality products
Pursuit of value
Hard discounter Dali Discount set for further expansion
Filipino shoppers are keen to get the best value for money
Consumer confidence is being hit by rising living costs
Repurposing movement grows in a bid to cut costs
Most consumers intend to save more money
Shopper reinvented
TikTok Shop Mall offers an authentic and high-quality shopping experience
Consumers place high importance on brand trust
In-store shopping is still preferred, despite e-commerce growth
Consumers are engaging more with brands via social media
Millennials are the most likely to interact with brands
Sustainable living
L’Oréal and Watsons launch joint green initiative in the Philippines
Filipinos have a growing sense of responsibility towards the environment
Recycling is a top priority
Filipinos are highly concerned about plastic and food waste management
Wellness
The Nutrifizz range of sugar-free, sparkling prebiotic drinks offers gut health benefits
Massage is the most common form of relaxation
Consumers take a greater interest in health supplements
Filipinos remain alert to personal safety post-pandemic
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends, and insights as to how each trend has manifested in the Philippines.

Euromonitor's Megatrends in the Philippines report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
Businesses can harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends Framework
Faster paced lifestyles will make convenience among key priorities for tech-savvy Filipinos
Convenience
New ride hailing app PeekUp focuses on convenience, availability and fair pricing
Technological innovation helps to free up time for busy Filipinos
Long commute times make local transport a necessity
Being able to view and feel items remains crucial for older shoppers
Consumers enjoy the flexibility and choice of online shopping
Filipinos are looking for more convenient meal options
Digital living
Rakuten Viber partners with Share Treats to offer a unique online gifting experience
Filipinos’ use of digital technology exceeds global average in most areas
Consumers are paying more attention to data privacy
Gen Z is navigating the balance between maintaining anonymity and sharing data online
Filipinos rely more on personal recommendations than on brand messages
Consumers expect more face-to-face interactions in future
Diversity and inclusion
GCash highlights the financial challenges facing para-athletes
Filipinos have a strong community spirit
Most consumers feel their identity is embraced
Filipinos value trustworthy companies and brands
Experience more
Kalaro launches “e-sports super-app”, with opportunities for monetisation
Filipinos enjoy spending time with friends and family
Consumers prioritise safety and relaxation when on holiday
Younger consumers are keen on unique and virtual experiences
Personalisation
BPI and Personetics use AI-powered analytics to offer customers tailored financial advice
Young Filipinos are eager to promote their online persona
The desire for uniqueness and convenience is driving the personalisation trend
Premiumisation
Haier launches new range of high-tech appliances with smart features
Consumers are prepared to spend money to make their lives easier
Filipinos become more discerning as incomes rise
Consumers favour healthy ingredients and high-quality products
Pursuit of value
Hard discounter Dali Discount set for further expansion
Filipino shoppers are keen to get the best value for money
Consumer confidence is being hit by rising living costs
Repurposing movement grows in a bid to cut costs
Most consumers intend to save more money
Shopper reinvented
TikTok Shop Mall offers an authentic and high-quality shopping experience
Consumers place high importance on brand trust
In-store shopping is still preferred, despite e-commerce growth
Consumers are engaging more with brands via social media
Millennials are the most likely to interact with brands
Sustainable living
L’Oréal and Watsons launch joint green initiative in the Philippines
Filipinos have a growing sense of responsibility towards the environment
Recycling is a top priority
Filipinos are highly concerned about plastic and food waste management
Wellness
The Nutrifizz range of sugar-free, sparkling prebiotic drinks offers gut health benefits
Massage is the most common form of relaxation
Consumers take a greater interest in health supplements
Filipinos remain alert to personal safety post-pandemic
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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