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インドネシアのメガトレンド


Megatrends in Indonesia

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。本レポートでは、ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがインドネ... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年9月27日 US$1,450
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サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。本レポートでは、ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがインドネシアでどのように顕在化しているかについての洞察を提供している。

EuromonitorのMegatrends in Indonesiaレポートは、インドネシアの消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Shopper Reinvented tops the trend list, supported by digital innovation
Convenience
GoRide Transit integrates ride hailing with public transport for seamless travel
Shoppers seek time-saving products and services
Indonesians desire more flexible working conditions
Shoppers want easy access to stores
Tech-savvy consumers enjoy the flexibility of e-commerce
Consumers seek more convenient alternatives to home cooking
Digital living
GoTo develops first ever AI-enabled Indonesian language fintech voice assistant
Indonesians rely heavily on home-delivered food
Consumers are eager to protect their personal data
Millennials are the most willing to share data in return for special offers
Indonesians are heavily reliant on consumer reviews
Consumers expect more face-to-face interactions in future
Diversity and inclusion
Amartha supports financial inclusion for women-led micro-businesses
Millennials are keen to bring about positive change
Most consumers feel confident about their identity
Consumers value trustworthy companies and brands
Experience more
Miniso opens its biggest IP-based experience store in Jakarta
Indonesians enjoy shared experiences
Safety is paramount for travellers
Shoppertainment is on the rise
Personalisation
Uniqlo expands its customisable t-shirt and tote bag service
Young consumers enjoy tech-driven experiences
Indonesians are keen to tailor their experiences
Premiumisation
Local brand Artkea opens flagship store at premium shopping destination
Millennials seek uniqueness and personalisation
Indonesians feel confident in their long-term investments
Consumers are most drawn to foods with health and environmental claims
Pursuit of value
Kenangan Brands’ “affordable” coffee chain is aimed at budget-conscious consumers
Gen X are the most frugal cohort
Confidence is hit by rising living costs
Shoppers start to embrace the sharing economy
Gen Z are the most determined to save
Shopper reinvented
Lazada woos former TikTok Shop customers following social commerce ban
Millennials demand transparency from brands
Consumers welcome an omnichannel shopping experience
Indonesians are eager to engage with brands via social media
Gen Z continue to enjoy social commerce, despite government ban
Sustainable living
Pala Nusantara launches bioresin -based watch made from tree sap
Indonesians are benevolent and community-orientated
Baby Boomers are keen to maximise the life of their products
Cutting down on plastics use is a key priority for consumers
Wellness
Lemonilo targets Gen Z and Millennials with healthy instant noodles
Massage is the most common way to beat stress
Consumers take a growing interest in nutrition
Indonesians remain alert to personal safety post-pandemic
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in Indonesia.

Euromonitor's Megatrends in Indonesia report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Shopper Reinvented tops the trend list, supported by digital innovation
Convenience
GoRide Transit integrates ride hailing with public transport for seamless travel
Shoppers seek time-saving products and services
Indonesians desire more flexible working conditions
Shoppers want easy access to stores
Tech-savvy consumers enjoy the flexibility of e-commerce
Consumers seek more convenient alternatives to home cooking
Digital living
GoTo develops first ever AI-enabled Indonesian language fintech voice assistant
Indonesians rely heavily on home-delivered food
Consumers are eager to protect their personal data
Millennials are the most willing to share data in return for special offers
Indonesians are heavily reliant on consumer reviews
Consumers expect more face-to-face interactions in future
Diversity and inclusion
Amartha supports financial inclusion for women-led micro-businesses
Millennials are keen to bring about positive change
Most consumers feel confident about their identity
Consumers value trustworthy companies and brands
Experience more
Miniso opens its biggest IP-based experience store in Jakarta
Indonesians enjoy shared experiences
Safety is paramount for travellers
Shoppertainment is on the rise
Personalisation
Uniqlo expands its customisable t-shirt and tote bag service
Young consumers enjoy tech-driven experiences
Indonesians are keen to tailor their experiences
Premiumisation
Local brand Artkea opens flagship store at premium shopping destination
Millennials seek uniqueness and personalisation
Indonesians feel confident in their long-term investments
Consumers are most drawn to foods with health and environmental claims
Pursuit of value
Kenangan Brands’ “affordable” coffee chain is aimed at budget-conscious consumers
Gen X are the most frugal cohort
Confidence is hit by rising living costs
Shoppers start to embrace the sharing economy
Gen Z are the most determined to save
Shopper reinvented
Lazada woos former TikTok Shop customers following social commerce ban
Millennials demand transparency from brands
Consumers welcome an omnichannel shopping experience
Indonesians are eager to engage with brands via social media
Gen Z continue to enjoy social commerce, despite government ban
Sustainable living
Pala Nusantara launches bioresin -based watch made from tree sap
Indonesians are benevolent and community-orientated
Baby Boomers are keen to maximise the life of their products
Cutting down on plastics use is a key priority for consumers
Wellness
Lemonilo targets Gen Z and Millennials with healthy instant noodles
Massage is the most common way to beat stress
Consumers take a growing interest in nutrition
Indonesians remain alert to personal safety post-pandemic
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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