インドネシアのメガトレンドMegatrends in Indonesia 本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。本レポートでは、ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがインドネ... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。本レポートでは、ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがインドネシアでどのように顕在化しているかについての洞察を提供している。EuromonitorのMegatrends in Indonesiaレポートは、インドネシアの消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * メガトレンド市場を詳細に把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次ScopeBusinesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt The drivers shaping consumer behaviour Megatrends framework Shopper Reinvented tops the trend list, supported by digital innovation Convenience GoRide Transit integrates ride hailing with public transport for seamless travel Shoppers seek time-saving products and services Indonesians desire more flexible working conditions Shoppers want easy access to stores Tech-savvy consumers enjoy the flexibility of e-commerce Consumers seek more convenient alternatives to home cooking Digital living GoTo develops first ever AI-enabled Indonesian language fintech voice assistant Indonesians rely heavily on home-delivered food Consumers are eager to protect their personal data Millennials are the most willing to share data in return for special offers Indonesians are heavily reliant on consumer reviews Consumers expect more face-to-face interactions in future Diversity and inclusion Amartha supports financial inclusion for women-led micro-businesses Millennials are keen to bring about positive change Most consumers feel confident about their identity Consumers value trustworthy companies and brands Experience more Miniso opens its biggest IP-based experience store in Jakarta Indonesians enjoy shared experiences Safety is paramount for travellers Shoppertainment is on the rise Personalisation Uniqlo expands its customisable t-shirt and tote bag service Young consumers enjoy tech-driven experiences Indonesians are keen to tailor their experiences Premiumisation Local brand Artkea opens flagship store at premium shopping destination Millennials seek uniqueness and personalisation Indonesians feel confident in their long-term investments Consumers are most drawn to foods with health and environmental claims Pursuit of value Kenangan Brands’ “affordable” coffee chain is aimed at budget-conscious consumers Gen X are the most frugal cohort Confidence is hit by rising living costs Shoppers start to embrace the sharing economy Gen Z are the most determined to save Shopper reinvented Lazada woos former TikTok Shop customers following social commerce ban Millennials demand transparency from brands Consumers welcome an omnichannel shopping experience Indonesians are eager to engage with brands via social media Gen Z continue to enjoy social commerce, despite government ban Sustainable living Pala Nusantara launches bioresin -based watch made from tree sap Indonesians are benevolent and community-orientated Baby Boomers are keen to maximise the life of their products Cutting down on plastics use is a key priority for consumers Wellness Lemonilo targets Gen Z and Millennials with healthy instant noodles Massage is the most common way to beat stress Consumers take a growing interest in nutrition Indonesians remain alert to personal safety post-pandemic Leverage the power of megatrends to shape your strategy today
SummaryThis Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in Indonesia. Table of ContentsScopeBusinesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt The drivers shaping consumer behaviour Megatrends framework Shopper Reinvented tops the trend list, supported by digital innovation Convenience GoRide Transit integrates ride hailing with public transport for seamless travel Shoppers seek time-saving products and services Indonesians desire more flexible working conditions Shoppers want easy access to stores Tech-savvy consumers enjoy the flexibility of e-commerce Consumers seek more convenient alternatives to home cooking Digital living GoTo develops first ever AI-enabled Indonesian language fintech voice assistant Indonesians rely heavily on home-delivered food Consumers are eager to protect their personal data Millennials are the most willing to share data in return for special offers Indonesians are heavily reliant on consumer reviews Consumers expect more face-to-face interactions in future Diversity and inclusion Amartha supports financial inclusion for women-led micro-businesses Millennials are keen to bring about positive change Most consumers feel confident about their identity Consumers value trustworthy companies and brands Experience more Miniso opens its biggest IP-based experience store in Jakarta Indonesians enjoy shared experiences Safety is paramount for travellers Shoppertainment is on the rise Personalisation Uniqlo expands its customisable t-shirt and tote bag service Young consumers enjoy tech-driven experiences Indonesians are keen to tailor their experiences Premiumisation Local brand Artkea opens flagship store at premium shopping destination Millennials seek uniqueness and personalisation Indonesians feel confident in their long-term investments Consumers are most drawn to foods with health and environmental claims Pursuit of value Kenangan Brands’ “affordable” coffee chain is aimed at budget-conscious consumers Gen X are the most frugal cohort Confidence is hit by rising living costs Shoppers start to embrace the sharing economy Gen Z are the most determined to save Shopper reinvented Lazada woos former TikTok Shop customers following social commerce ban Millennials demand transparency from brands Consumers welcome an omnichannel shopping experience Indonesians are eager to engage with brands via social media Gen Z continue to enjoy social commerce, despite government ban Sustainable living Pala Nusantara launches bioresin -based watch made from tree sap Indonesians are benevolent and community-orientated Baby Boomers are keen to maximise the life of their products Cutting down on plastics use is a key priority for consumers Wellness Lemonilo targets Gen Z and Millennials with healthy instant noodles Massage is the most common way to beat stress Consumers take a growing interest in nutrition Indonesians remain alert to personal safety post-pandemic Leverage the power of megatrends to shape your strategy today
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポートEuromonitor International社の消費者ライフスタイル分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |