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英国のメガトレンド


Megatrends in the UK

本レポートは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニター・インターナショナルが注目する10のメガトレンドのそれぞれの概要と、各トレンドが英国でどのように... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年9月26日 US$1,450
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サマリー

本レポートは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニター・インターナショナルが注目する10のメガトレンドのそれぞれの概要と、各トレンドが英国でどのように顕在化したかについての洞察を提供している。

EuromonitorのMegatrends in the UKレポートは、英国の消費者支出に影響を与える要因を分析している。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Convenience and technology will continue to shape UK lifestyles
Convenience
Uber Eats innovates with pick and pack service for grocery deliveries
Consumers yearn for a less complicated life
Employees are looking for better work-life balance
Millennials prefer online shopping
E-commerce offers shoppers more flexibility
Younger consumers seek more convenient meal solutions
Digital living
AI-powered “roomscrolling” app Jitty expands to central London
Consumers use advanced tech to enhance their experiences
More than half of consumers are averse to targeted advertisements
Millennials will share their data, provided it is carefully managed
Consumers lack trust in company ads
Face-to-face activity is expected to increase post-pandemic
Diversity and inclusion
Specsavers makes children’s glasses range more inclusive
Higher share of consumers tend to express their opinions on social media
Millennials invest time and money in good causes
Most British feel comfortable in their skin
Consumers start to hold companies to account
Experience more
Boots’ new beauty concept store offers a range of experiences
Consumers return to cultural venues in the aftermath of the pandemic
Relaxation and personal safety are key considerations for holidaymakers
Millennials are eager to make memories
Personalisation
Tailored dog meal provider Marleybones set for expansion
Millennials are the most open to targeted offers
British are less keen than global counterparts on tailored experiences
Premiumisation
Nescafé invests in an indulgent coffee collection
Millennials are eager to stand out from the crowd
Shoppers are become more discerning about their purchases
Nutrition and taste are the top attributes in food
Pursuit of value
Morrisons launches price-matching scheme in bid to rival discounters
Consumers shop around more as budgets are squeezed
Millennials feel the least vulnerable
Consumers embrace the circular economy
Gen Z are the thriftiest cohort
Shopper reinvented
Tesco expands its online offering with new third-party marketplace
Millennials place their trust in celebrity endorsements
Shoppers buy more online, but still prefer physical stores for clothing
Social media platforms emerge as the latest shopping channel
Younger generations are the most active on social media
Sustainable living
Marks & Spencer expands its “Refilled” scheme for own label home care products
Mindful consumerism is on the rise
Baby boomers are the keenest recyclers
Reducing food waste and plastic are top priorities
Citizens are turning to social media to voice their opinions
Consumers want packaging that can be recycled
Wellness
Social media influencer launches innovative symbiotic supplement for gut health
Consumers focus on holistic ways to alleviate stress
Millennials turn to supplements that promote good health
Consumers continue to take precautions post-pandemic
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in the UK.

Euromonitor's Megatrends in the UK report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Convenience and technology will continue to shape UK lifestyles
Convenience
Uber Eats innovates with pick and pack service for grocery deliveries
Consumers yearn for a less complicated life
Employees are looking for better work-life balance
Millennials prefer online shopping
E-commerce offers shoppers more flexibility
Younger consumers seek more convenient meal solutions
Digital living
AI-powered “roomscrolling” app Jitty expands to central London
Consumers use advanced tech to enhance their experiences
More than half of consumers are averse to targeted advertisements
Millennials will share their data, provided it is carefully managed
Consumers lack trust in company ads
Face-to-face activity is expected to increase post-pandemic
Diversity and inclusion
Specsavers makes children’s glasses range more inclusive
Higher share of consumers tend to express their opinions on social media
Millennials invest time and money in good causes
Most British feel comfortable in their skin
Consumers start to hold companies to account
Experience more
Boots’ new beauty concept store offers a range of experiences
Consumers return to cultural venues in the aftermath of the pandemic
Relaxation and personal safety are key considerations for holidaymakers
Millennials are eager to make memories
Personalisation
Tailored dog meal provider Marleybones set for expansion
Millennials are the most open to targeted offers
British are less keen than global counterparts on tailored experiences
Premiumisation
Nescafé invests in an indulgent coffee collection
Millennials are eager to stand out from the crowd
Shoppers are become more discerning about their purchases
Nutrition and taste are the top attributes in food
Pursuit of value
Morrisons launches price-matching scheme in bid to rival discounters
Consumers shop around more as budgets are squeezed
Millennials feel the least vulnerable
Consumers embrace the circular economy
Gen Z are the thriftiest cohort
Shopper reinvented
Tesco expands its online offering with new third-party marketplace
Millennials place their trust in celebrity endorsements
Shoppers buy more online, but still prefer physical stores for clothing
Social media platforms emerge as the latest shopping channel
Younger generations are the most active on social media
Sustainable living
Marks & Spencer expands its “Refilled” scheme for own label home care products
Mindful consumerism is on the rise
Baby boomers are the keenest recyclers
Reducing food waste and plastic are top priorities
Citizens are turning to social media to voice their opinions
Consumers want packaging that can be recycled
Wellness
Social media influencer launches innovative symbiotic supplement for gut health
Consumers focus on holistic ways to alleviate stress
Millennials turn to supplements that promote good health
Consumers continue to take precautions post-pandemic
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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