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ベトナムのメガトレンド


Megatrends in Vietnam

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがベトナムでどのように顕在... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年9月24日 US$1,450
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サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがベトナムでどのように顕在化したかについての洞察を提供しています。

EuromonitorのMegatrends in Vietnamレポートでは、ベトナムの消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Time-pressed consumers will prioritise convenience
Convenience
Nestlé’s ready-to-serve liquid coffee combines convenience and tradition
Vietnam’s busy consumers are ready to invest money to save time
Tech-savvy consumers value smart home functionality
Shoppers like the better guarantees offered by physical stores
Online shoppers value the ability to research items more thoroughly
Vietnamese seek time-saving alternatives to home cooking
Digital living
MoMo integrates its payment solutions into Grab’s super-app
Vietnamese exceed global average in many forms of tech use
Consumers pay greater attention to data privacy
Millennials most actively manage their data online
Vietnamese have greater trust in personal recommendations than in brand messages
Consumers expect more face-to-face interactions in future
Diversity and inclusion
New initiative from CARE/Mastercard offers support for Vietnam’s female entrepreneurs
Vietnamese are more willing to donate to non-profits as part of their social good activities
Vietnamese people have a strong community spirit
Most consumers feel that their identity is accepted
Brand trust is crucial for shoppers
Experience more
Škoda unveils new auto experience centre in Hanoi
Vietnamese are especially fond of day trips
Consumers aim to feel safe and relaxed when on holiday
Millennials are the most enthusiastic about tailored experiences
Personalisation
Masan expands loyalty programme to provide more targeted offerings
Social media-loving Vietnamese are conscious of their online image
Eagerness for self-expression drives personalisation trend
Premiumisation
Vissan’s “Clean Meat Festival” aims to gain consumers’ trust in branded fresh meat
Consumers seek uniqueness and convenience
Shoppers become more discerning as incomes rise
Vietnamese favour foods with health-focused attributes
Pursuit of value
Budget ride hailing platform Cudidi benefits both passengers and drivers
Vietnamese shoppers are thrifty, though not bargain-orientated
Consumer confidence is hit by rising living costs
Repurposing movement grows among conscious consumers
Young people are the most conscious of the need to save money
Shopper reinvented
Livestreaming platform GoStream receives funding for further expansion
Celebrities are highly influential in Vietnam
Most types of product are still purchased in store, despite e-commerce shift
Vietnamese shoppers enjoy engaging with brands
Gen Z embrace social media as a shopping channel
Sustainable living
VM Style promotes sustainability through clothes recycling initiative
Vietnamese consumers have a strong sense of responsibility
Consumers pay more attention to the environmental impact of their purchases
Lowering plastics use is the top environmental priority
Companies’ ethical practices come under the spotlight
Consumers support packaging that is recyclable or compostable
Wellness
Morinaga’s MNFV launches functional products tailored to Vietnamese market
Mindfulness activities are considered important for mental wellbeing
Vietnamese take a keen interest in physical fitness
Consumers remain alert to issues of personal safety
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in Vietnam.

Euromonitor's Megatrends in Vietnam report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Time-pressed consumers will prioritise convenience
Convenience
Nestlé’s ready-to-serve liquid coffee combines convenience and tradition
Vietnam’s busy consumers are ready to invest money to save time
Tech-savvy consumers value smart home functionality
Shoppers like the better guarantees offered by physical stores
Online shoppers value the ability to research items more thoroughly
Vietnamese seek time-saving alternatives to home cooking
Digital living
MoMo integrates its payment solutions into Grab’s super-app
Vietnamese exceed global average in many forms of tech use
Consumers pay greater attention to data privacy
Millennials most actively manage their data online
Vietnamese have greater trust in personal recommendations than in brand messages
Consumers expect more face-to-face interactions in future
Diversity and inclusion
New initiative from CARE/Mastercard offers support for Vietnam’s female entrepreneurs
Vietnamese are more willing to donate to non-profits as part of their social good activities
Vietnamese people have a strong community spirit
Most consumers feel that their identity is accepted
Brand trust is crucial for shoppers
Experience more
Škoda unveils new auto experience centre in Hanoi
Vietnamese are especially fond of day trips
Consumers aim to feel safe and relaxed when on holiday
Millennials are the most enthusiastic about tailored experiences
Personalisation
Masan expands loyalty programme to provide more targeted offerings
Social media-loving Vietnamese are conscious of their online image
Eagerness for self-expression drives personalisation trend
Premiumisation
Vissan’s “Clean Meat Festival” aims to gain consumers’ trust in branded fresh meat
Consumers seek uniqueness and convenience
Shoppers become more discerning as incomes rise
Vietnamese favour foods with health-focused attributes
Pursuit of value
Budget ride hailing platform Cudidi benefits both passengers and drivers
Vietnamese shoppers are thrifty, though not bargain-orientated
Consumer confidence is hit by rising living costs
Repurposing movement grows among conscious consumers
Young people are the most conscious of the need to save money
Shopper reinvented
Livestreaming platform GoStream receives funding for further expansion
Celebrities are highly influential in Vietnam
Most types of product are still purchased in store, despite e-commerce shift
Vietnamese shoppers enjoy engaging with brands
Gen Z embrace social media as a shopping channel
Sustainable living
VM Style promotes sustainability through clothes recycling initiative
Vietnamese consumers have a strong sense of responsibility
Consumers pay more attention to the environmental impact of their purchases
Lowering plastics use is the top environmental priority
Companies’ ethical practices come under the spotlight
Consumers support packaging that is recyclable or compostable
Wellness
Morinaga’s MNFV launches functional products tailored to Vietnamese market
Mindfulness activities are considered important for mental wellbeing
Vietnamese take a keen interest in physical fitness
Consumers remain alert to issues of personal safety
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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