世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ノルウェーのHW料理食材と食事


HW Cooking Ingredients and Meals in Norway

パンデミックが終息し、国境を越えた買い物が再開されたため、2023年のノルウェーにおける調理用食材と食事の需要は制限された。このことは、健康・ウェルネス用調理材料・食品のいくつかのカテゴリーにわたる国... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年9月24日 US$1,075
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
18 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

パンデミックが終息し、国境を越えた買い物が再開されたため、2023年のノルウェーにおける調理用食材と食事の需要は制限された。このことは、健康・ウェルネス用調理材料・食品のいくつかのカテゴリーにわたる国内小売売上にも悪影響を及ぼし、この傾向は、地域住民のパンデミック前のライフスタイルへの回帰によって悪化した。具体的には、ノルウェーの人々が2023年中に自宅で過ごす時間はパンデミック期間中よりも大幅に減少した。

ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「ノルウェーのHW調理材料と食事」は、様々な食品セクターにおける健康関連製品タイプの動向と競合ブランドの健康志向のポジショニングを追跡している。2019-2023年の最新の小売販売データを提供しており、健康・ウェルネスカテゴリー同士、またはセクターの総市場との比較が可能です。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、法的背景、ライフスタイルの影響など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供します。2028年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品HWタイプ別調理素材と食事、HW食用油、HW食事とスープ、HWソース、ディップ、調味料、HWスイートスプレッド

データカバレッジ:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* HW調理材料とミール市場の詳細なイメージを得る;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤーと主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

HW Cooking Ingredients and Meals in Norway
Euromonitor International
September 2024

List Of Contents And Tables

HW COOKING INGREDIENTS AND MEALS IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Health and convenience on the menu as Norwegians adapt to the new post-pandemic world
Vegan and vegetarian products prove popular as consumers look for healthier and more ethical options
Demand for weight management and high protein products booms due to rising concerns over rising obesity rates and general health
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The rise of gluten free and low sugar options and an accelerated shift towards private label products
Vegan cooking ingredients and meals to remain a highly promising category
Consumers expected to pay more attention to the importance of following a healthy and balanced diet
MARKET DATA
Table 1 Sales of Cooking Ingredients and Meals by Health and Wellness Type: Value 2019-2023
Table 2 Sales of Cooking Ingredients and Meals by Health and Wellness Type: % Value Growth 2019-2023
Table 3 Company Shares of Organic Cooking Ingredients and Meals (Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 4 Company Shares of Gluten Free Cooking Ingredients and Meals (2nd Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 5 Company Shares of Vegetarian Cooking Ingredients and Meals (3rd Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 6 Company Shares of Vegan Cooking Ingredients and Meals (4th Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 7 Company Shares of Natural Cooking Ingredients and Meals (5th Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 8 Forecast Sales of Cooking Ingredients and Meals by Health and Wellness Type: Value 2023-2028
Table 9 Forecast Sales of Cooking Ingredients and Meals by Health and Wellness Type: % Value Growth 2023-2028
HEALTH AND WELLNESS IN NORWAY
EXECUTIVE SUMMARY
Health and wellness in focus
Consumer weight trends
Consumer diet trends
Health-related deaths
Blood pressure and cholesterol levels
Diabetes prevalence
DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Demand for cooking ingredients and meals in Norway was limited in 2023 due to the resumption of the cross-border shopping now that the pandemic is over. This also adversely affected domestic retail sales across several categories of health and wellness cooking ingredients and meals, a trend that was exacerbated by the return to pre-pandemic lifestyles among the local population. More specifically, Norwegian people spent far less time at home during 2023 than during the pandemic, which meant that...

Euromonitor International's HW Cooking Ingredients and Meals in Norway report tracks the developments of health-associated product types and the healthy-option positioning of competing brands across different food sectors. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to compare health and wellness categories with each other or in the context of the total market for a sector. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, legislative context or lifestyle influences. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: HW Cooking Ingredients and Meals by Type, HW Edible Oils, HW Meals and Soups, HW Sauces, Dips and Condiments, HW Sweet Spreads.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the HW Cooking Ingredients and Meals market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

HW Cooking Ingredients and Meals in Norway
Euromonitor International
September 2024

List Of Contents And Tables

HW COOKING INGREDIENTS AND MEALS IN NORWAY
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Health and convenience on the menu as Norwegians adapt to the new post-pandemic world
Vegan and vegetarian products prove popular as consumers look for healthier and more ethical options
Demand for weight management and high protein products booms due to rising concerns over rising obesity rates and general health
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
The rise of gluten free and low sugar options and an accelerated shift towards private label products
Vegan cooking ingredients and meals to remain a highly promising category
Consumers expected to pay more attention to the importance of following a healthy and balanced diet
MARKET DATA
Table 1 Sales of Cooking Ingredients and Meals by Health and Wellness Type: Value 2019-2023
Table 2 Sales of Cooking Ingredients and Meals by Health and Wellness Type: % Value Growth 2019-2023
Table 3 Company Shares of Organic Cooking Ingredients and Meals (Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 4 Company Shares of Gluten Free Cooking Ingredients and Meals (2nd Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 5 Company Shares of Vegetarian Cooking Ingredients and Meals (3rd Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 6 Company Shares of Vegan Cooking Ingredients and Meals (4th Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 7 Company Shares of Natural Cooking Ingredients and Meals (5th Biggest HW Type in Global Cooking Ingredients and Meals): % Value 2019-2023
Table 8 Forecast Sales of Cooking Ingredients and Meals by Health and Wellness Type: Value 2023-2028
Table 9 Forecast Sales of Cooking Ingredients and Meals by Health and Wellness Type: % Value Growth 2023-2028
HEALTH AND WELLNESS IN NORWAY
EXECUTIVE SUMMARY
Health and wellness in focus
Consumer weight trends
Consumer diet trends
Health-related deaths
Blood pressure and cholesterol levels
Diabetes prevalence
DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る