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デンマーク消費者プロフィール


Denmark: Consumer Profile

デンマークの人口は移民の流入により拡大しており、一方、企業はより多様で包括的な存在になりつつある。GDP成長率に牽引された力強い経済実績は、消費者が環境への配慮や平等を重視し、消費者支出が増加している... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年7月11日 US$1,450
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45 英語

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サマリー

デンマークの人口は移民の流入により拡大しており、一方、企業はより多様で包括的な存在になりつつある。GDP成長率に牽引された力強い経済実績は、消費者が環境への配慮や平等を重視し、消費者支出が増加していることを意味する。しかし、緩やかなインフレと可処分所得の増加は限定的であるため、消費者の購買行動は価格志向を維持している。

ユーロモニターのデンマーク消費者プロファイル」レポートは、国の消費者支出に影響を与える要因を分析している。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* エコノミー市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
Key findings
Key drivers affecting consumers in Denmark in 2023
How developments today shape consumers of tomorrow
Net migration key population growth driver
Danish consumers are keener on vitamins when it comes to health management
Brand values and personal values will play a cru c ial role as Gen Z takes centr e stage
Urbanisation drives service concentration in cities
Opportunities for growth
Danish families continue to get smaller
Living in cities places outside space as high priority for homes in Denmark
Unlike elsewhere, women are almost as likely as men to be household heads in Denmark
Digitalisation in Denmark among highest in the world; most families with children connected
Noah’s Kitchen offers fully automated take-away experience targeted at busy urban singles
With such a high urbanisation rate housing costs are important part of the budget
Baby Boomers comfortable with their finances; Gen X most concerned
Baby Boomers plan to spend their wealth on daily living and holidays
Copenhagen to lead consumer expenditure by a wide margin
Key findings consumer survey
Baby Boomers much more willing to pay for local products, Gen Z focused on price
Danes favour second-hand purchases and repairing items well above global average
Gen Z is far less likely to engage in green activities, apart from buying purpose-driven brands
Danes have greater financial comfort and emergency savings compared to global levels
Work-life balance over salary - most important for Gen X

 

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Summary

The Danish population is expanding due to an influx of immigrants, while businesses are becoming more diverse and inclusive. Strong economic performance driven by GDP growth means consumer expenditure is increasing, with consumers focusing on environmental concerns and equality. However, moderate inflation and limited increases in disposable incomes means consumers are remaining price conscious in their buying behaviour.

Euromonitor's Denmark: Consumer Profile report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Economy market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
Key findings
Key drivers affecting consumers in Denmark in 2023
How developments today shape consumers of tomorrow
Net migration key population growth driver
Danish consumers are keener on vitamins when it comes to health management
Brand values and personal values will play a cru c ial role as Gen Z takes centr e stage
Urbanisation drives service concentration in cities
Opportunities for growth
Danish families continue to get smaller
Living in cities places outside space as high priority for homes in Denmark
Unlike elsewhere, women are almost as likely as men to be household heads in Denmark
Digitalisation in Denmark among highest in the world; most families with children connected
Noah’s Kitchen offers fully automated take-away experience targeted at busy urban singles
With such a high urbanisation rate housing costs are important part of the budget
Baby Boomers comfortable with their finances; Gen X most concerned
Baby Boomers plan to spend their wealth on daily living and holidays
Copenhagen to lead consumer expenditure by a wide margin
Key findings consumer survey
Baby Boomers much more willing to pay for local products, Gen Z focused on price
Danes favour second-hand purchases and repairing items well above global average
Gen Z is far less likely to engage in green activities, apart from buying purpose-driven brands
Danes have greater financial comfort and emergency savings compared to global levels
Work-life balance over salary - most important for Gen X

 

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2024/09/24 10:26

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