世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

デンマーク消費者プロフィール


Denmark: Consumer Profile

デンマークの人口は移民の流入により拡大しており、一方、企業はより多様で包括的な存在になりつつある。GDP成長率に牽引された力強い経済実績は、消費者が環境への配慮や平等を重視し、消費者支出が増加している... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年7月11日 US$1,450
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
45 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

デンマークの人口は移民の流入により拡大しており、一方、企業はより多様で包括的な存在になりつつある。GDP成長率に牽引された力強い経済実績は、消費者が環境への配慮や平等を重視し、消費者支出が増加していることを意味する。しかし、緩やかなインフレと可処分所得の増加は限定的であるため、消費者の購買行動は価格志向を維持している。

ユーロモニターのデンマーク消費者プロファイル」レポートは、国の消費者支出に影響を与える要因を分析している。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* エコノミー市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


ページTOPに戻る


目次

Scope
Key findings
Key drivers affecting consumers in Denmark in 2023
How developments today shape consumers of tomorrow
Net migration key population growth driver
Danish consumers are keener on vitamins when it comes to health management
Brand values and personal values will play a cru c ial role as Gen Z takes centr e stage
Urbanisation drives service concentration in cities
Opportunities for growth
Danish families continue to get smaller
Living in cities places outside space as high priority for homes in Denmark
Unlike elsewhere, women are almost as likely as men to be household heads in Denmark
Digitalisation in Denmark among highest in the world; most families with children connected
Noah’s Kitchen offers fully automated take-away experience targeted at busy urban singles
With such a high urbanisation rate housing costs are important part of the budget
Baby Boomers comfortable with their finances; Gen X most concerned
Baby Boomers plan to spend their wealth on daily living and holidays
Copenhagen to lead consumer expenditure by a wide margin
Key findings consumer survey
Baby Boomers much more willing to pay for local products, Gen Z focused on price
Danes favour second-hand purchases and repairing items well above global average
Gen Z is far less likely to engage in green activities, apart from buying purpose-driven brands
Danes have greater financial comfort and emergency savings compared to global levels
Work-life balance over salary - most important for Gen X

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Danish population is expanding due to an influx of immigrants, while businesses are becoming more diverse and inclusive. Strong economic performance driven by GDP growth means consumer expenditure is increasing, with consumers focusing on environmental concerns and equality. However, moderate inflation and limited increases in disposable incomes means consumers are remaining price conscious in their buying behaviour.

Euromonitor's Denmark: Consumer Profile report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Economy market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



ページTOPに戻る


Table of Contents

Scope
Key findings
Key drivers affecting consumers in Denmark in 2023
How developments today shape consumers of tomorrow
Net migration key population growth driver
Danish consumers are keener on vitamins when it comes to health management
Brand values and personal values will play a cru c ial role as Gen Z takes centr e stage
Urbanisation drives service concentration in cities
Opportunities for growth
Danish families continue to get smaller
Living in cities places outside space as high priority for homes in Denmark
Unlike elsewhere, women are almost as likely as men to be household heads in Denmark
Digitalisation in Denmark among highest in the world; most families with children connected
Noah’s Kitchen offers fully automated take-away experience targeted at busy urban singles
With such a high urbanisation rate housing costs are important part of the budget
Baby Boomers comfortable with their finances; Gen X most concerned
Baby Boomers plan to spend their wealth on daily living and holidays
Copenhagen to lead consumer expenditure by a wide margin
Key findings consumer survey
Baby Boomers much more willing to pay for local products, Gen Z focused on price
Danes favour second-hand purchases and repairing items well above global average
Gen Z is far less likely to engage in green activities, apart from buying purpose-driven brands
Danes have greater financial comfort and emergency savings compared to global levels
Work-life balance over salary - most important for Gen X

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?


Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る