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タイのハーブ/伝統製品


Herbal/Traditional Products in Thailand

ハーブ/伝統的製品はタイの消費者に人気があり、その多くは合成成分入りの製品を避け、天然成分入りの製品を好む。これは特に、咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬やビタミン剤、栄養補助食品で顕著で、ハー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2024年1月25日 US$990
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サマリー

ハーブ/伝統的製品はタイの消費者に人気があり、その多くは合成成分入りの製品を避け、天然成分入りの製品を好む。これは特に、咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬やビタミン剤、栄養補助食品で顕著で、ハーブ/伝統的な製品が両カテゴリーで売上を独占している。

ユーロモニター・インターナショナルの調査レポート「タイのハーブ/伝統的製品」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2019年から2023年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。2028年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品ハーブ/伝統的な咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬、ハーブ/伝統的な皮膚科薬、ハーブ/伝統的な栄養補助食品、ハーブ/伝統的な消化薬、ハーブ/伝統的な小児用栄養補助食品、ハーブ/伝統的な睡眠補助薬、ハーブ/伝統的なトニック、ハーブ/伝統的な局所鎮痛薬

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* ハーブ/伝統的製品市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Herbal/Traditional Products in Thailand
Euromonitor International
January 2024

List Of Contents And Tables

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Herbal remedies retain their popularity
Relaxation of regulations leads to wider availability of CBD-based offerings
Suntory remains the clear leader
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Robust growth expected, thanks to sustained investment in new product launches
Trend towards healthier eating habits, and competition from functional packaged foods could affect demand
Thai government looks set to play key role in promoting the use of local herbal/traditional products
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2018-2023
Table 2 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 3 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2019-2023
Table 4 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2023
Table 5 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2023-2028
Table 6 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2023-2028
CONSUMER HEALTH IN THAILAND
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer health?
MARKET INDICATORS
Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2018-2023
Table 8 Life Expectancy at Birth 2018-2023
MARKET DATA
Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2018-2023
Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2019-2023
Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2020-2023
Table 13 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2018-2023
Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2018-2023
Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2023
Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2023-2028
Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028
APPENDIX
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventive medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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Summary

Herbal/traditional products are popular among Thai consumers, many of whom like to avoid products with synthetic ingredients and instead prefer those with natural elements, with the latter perceived to be safer, healthier, and, more importantly, to have fewer side-effects. This is particularly noticeable in cough, cold and allergy (hay fever) remedies and vitamins and dietary supplements, with herbal/traditional products dominating sales in both categories.

Euromonitor International's Herbal/Traditional Products in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Herbal/Traditional Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies, Herbal/Traditional Dermatologicals, Herbal/Traditional Dietary Supplements, Herbal/Traditional Digestive Remedies, Herbal/Traditional Paediatric Dietary Supplements, Herbal/Traditional Sleep Aids, Herbal/Traditional Tonics, Herbal/Traditional Topical Analgesics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Herbal/Traditional Products market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Herbal/Traditional Products in Thailand
Euromonitor International
January 2024

List Of Contents And Tables

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN THAILAND
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Herbal remedies retain their popularity
Relaxation of regulations leads to wider availability of CBD-based offerings
Suntory remains the clear leader
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Robust growth expected, thanks to sustained investment in new product launches
Trend towards healthier eating habits, and competition from functional packaged foods could affect demand
Thai government looks set to play key role in promoting the use of local herbal/traditional products
CATEGORY DATA
Table 1 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2018-2023
Table 2 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 3 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2019-2023
Table 4 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2023
Table 5 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2023-2028
Table 6 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2023-2028
CONSUMER HEALTH IN THAILAND
EXECUTIVE SUMMARY
Consumer health in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for consumer health?
MARKET INDICATORS
Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2018-2023
Table 8 Life Expectancy at Birth 2018-2023
MARKET DATA
Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2018-2023
Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2019-2023
Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2020-2023
Table 13 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2018-2023
Table 14 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2018-2023
Table 15 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2023
Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2023-2028
Table 17 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2023-2028
APPENDIX
OTC registration and classification
Vitamins and dietary supplements registration and classification
Self-medication/self-care and preventive medicine
Switches
DISCLAIMER
DEFINITIONS
SOURCES
Summary 1 Research Sources

 

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