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ナイジェリアのメガトレンド


Megatrends in Nigeria

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがナイジェリアでどのように... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年10月30日 US$1,325
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65 英語

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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがナイジェリアでどのように顕在化しているかについての洞察を提供しています。

EuromonitorのMegatrends in Nigeria (ナイジェリアのメガトレンド)レポートは国の消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、余暇習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
FoodCourt’s virtual restaurants offer “limitless convenience on-demand”
Tech is being used to simplify everyday tasks
Consumers want a better work-life balance
Nigerians like to make on-the-spot purchases
Digital living
Revolutionary new ride-sharing app Gab Taxi helps to ensure fairer wages for drivers
Video gaming is a favourite pastime among young Nigerians
Most consumers are protective of their personal data
Generation Z want to preserve their online anonymity
Friends and family remain the most trusted information source
Consumers expect more real-life activity post-pandemic
Diversity and inclusion
Educatial aims to create a level playing field in the education sector
Consumers want to change things for the better
Most Nigerians feel comfortable expressing their identity
Experience more
Accelerate TV provides Nigerians with affordable option for home entertainment
Nigerians enjoy socialising both on- and offline
Consumers still more likely to enjoy real world than online experiences
Personalisation
Spotify rolls out its “personalised AI DJ” feature in Nigeria
Millennials are the most enthusiastic about virtual activities
Nigerians enjoy tailored experiences
Premiumisation
International Breweries launches Flying Fish, a premium flavoured lager
Most Nigerians desire a simpler lifestyle
Millennials are the most confident in their long-term investments
Health, quality and comfort are prized attributes
Pursuit of value
Nigeria’s leading discounter, Jara, opens its sixth store
Consumers are finding ways to cut costs
Shoppers are worried about the rising cost of living
Nigerians are embracing the circular economy
Consumers seek ways to make their money go further
Shopper reinvented
Shoprite partners with Glovo to provide grocery deliveries within the hour
Nigerians enjoy the shopping experience
S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience
Millennials interact most with brands online
Sustainable living
Scrapays’ “trash for cash” waste recycling ecosystem continues to grow
Nigerians take a keen interest in the community
Millennials are the most eager to support local stores
Wellness
NigComHealth allows Nigerians to access professional healthcare services remotely
Nigerians take a keen interest in healthy eating
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in Nigeria.

Euromonitor's Megatrends in Nigeria report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
FoodCourt’s virtual restaurants offer “limitless convenience on-demand”
Tech is being used to simplify everyday tasks
Consumers want a better work-life balance
Nigerians like to make on-the-spot purchases
Digital living
Revolutionary new ride-sharing app Gab Taxi helps to ensure fairer wages for drivers
Video gaming is a favourite pastime among young Nigerians
Most consumers are protective of their personal data
Generation Z want to preserve their online anonymity
Friends and family remain the most trusted information source
Consumers expect more real-life activity post-pandemic
Diversity and inclusion
Educatial aims to create a level playing field in the education sector
Consumers want to change things for the better
Most Nigerians feel comfortable expressing their identity
Experience more
Accelerate TV provides Nigerians with affordable option for home entertainment
Nigerians enjoy socialising both on- and offline
Consumers still more likely to enjoy real world than online experiences
Personalisation
Spotify rolls out its “personalised AI DJ” feature in Nigeria
Millennials are the most enthusiastic about virtual activities
Nigerians enjoy tailored experiences
Premiumisation
International Breweries launches Flying Fish, a premium flavoured lager
Most Nigerians desire a simpler lifestyle
Millennials are the most confident in their long-term investments
Health, quality and comfort are prized attributes
Pursuit of value
Nigeria’s leading discounter, Jara, opens its sixth store
Consumers are finding ways to cut costs
Shoppers are worried about the rising cost of living
Nigerians are embracing the circular economy
Consumers seek ways to make their money go further
Shopper reinvented
Shoprite partners with Glovo to provide grocery deliveries within the hour
Nigerians enjoy the shopping experience
S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience
Millennials interact most with brands online
Sustainable living
Scrapays’ “trash for cash” waste recycling ecosystem continues to grow
Nigerians take a keen interest in the community
Millennials are the most eager to support local stores
Wellness
NigComHealth allows Nigerians to access professional healthcare services remotely
Nigerians take a keen interest in healthy eating
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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2024/07/05 10:26

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