ナイジェリアのメガトレンドMegatrends in Nigeria 本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがナイジェリアでどのように... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリー本レポートでは、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルが注目する10のメガトレンドの各要約と、各トレンドがナイジェリアでどのように顕在化しているかについての洞察を提供しています。EuromonitorのMegatrends in Nigeria (ナイジェリアのメガトレンド)レポートは国の消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、余暇習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。 データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 本レポートを購入する理由 * メガトレンド市場を詳細に把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する; * 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次ScopeThe drivers shaping consumer behaviour Megatrends framework Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt Convenience FoodCourt’s virtual restaurants offer “limitless convenience on-demand” Tech is being used to simplify everyday tasks Consumers want a better work-life balance Nigerians like to make on-the-spot purchases Digital living Revolutionary new ride-sharing app Gab Taxi helps to ensure fairer wages for drivers Video gaming is a favourite pastime among young Nigerians Most consumers are protective of their personal data Generation Z want to preserve their online anonymity Friends and family remain the most trusted information source Consumers expect more real-life activity post-pandemic Diversity and inclusion Educatial aims to create a level playing field in the education sector Consumers want to change things for the better Most Nigerians feel comfortable expressing their identity Experience more Accelerate TV provides Nigerians with affordable option for home entertainment Nigerians enjoy socialising both on- and offline Consumers still more likely to enjoy real world than online experiences Personalisation Spotify rolls out its “personalised AI DJ” feature in Nigeria Millennials are the most enthusiastic about virtual activities Nigerians enjoy tailored experiences Premiumisation International Breweries launches Flying Fish, a premium flavoured lager Most Nigerians desire a simpler lifestyle Millennials are the most confident in their long-term investments Health, quality and comfort are prized attributes Pursuit of value Nigeria’s leading discounter, Jara, opens its sixth store Consumers are finding ways to cut costs Shoppers are worried about the rising cost of living Nigerians are embracing the circular economy Consumers seek ways to make their money go further Shopper reinvented Shoprite partners with Glovo to provide grocery deliveries within the hour Nigerians enjoy the shopping experience S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience Millennials interact most with brands online Sustainable living Scrapays’ “trash for cash” waste recycling ecosystem continues to grow Nigerians take a keen interest in the community Millennials are the most eager to support local stores Wellness NigComHealth allows Nigerians to access professional healthcare services remotely Nigerians take a keen interest in healthy eating Leverage the power of megatrends to shape your strategy today
SummaryThis Megatrends report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviour. It provides a summary of each of Euromonitor International’s 10 focus megatrends and insights as to how each trend has manifested in Nigeria. Table of ContentsScopeThe drivers shaping consumer behaviour Megatrends framework Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt Convenience FoodCourt’s virtual restaurants offer “limitless convenience on-demand” Tech is being used to simplify everyday tasks Consumers want a better work-life balance Nigerians like to make on-the-spot purchases Digital living Revolutionary new ride-sharing app Gab Taxi helps to ensure fairer wages for drivers Video gaming is a favourite pastime among young Nigerians Most consumers are protective of their personal data Generation Z want to preserve their online anonymity Friends and family remain the most trusted information source Consumers expect more real-life activity post-pandemic Diversity and inclusion Educatial aims to create a level playing field in the education sector Consumers want to change things for the better Most Nigerians feel comfortable expressing their identity Experience more Accelerate TV provides Nigerians with affordable option for home entertainment Nigerians enjoy socialising both on- and offline Consumers still more likely to enjoy real world than online experiences Personalisation Spotify rolls out its “personalised AI DJ” feature in Nigeria Millennials are the most enthusiastic about virtual activities Nigerians enjoy tailored experiences Premiumisation International Breweries launches Flying Fish, a premium flavoured lager Most Nigerians desire a simpler lifestyle Millennials are the most confident in their long-term investments Health, quality and comfort are prized attributes Pursuit of value Nigeria’s leading discounter, Jara, opens its sixth store Consumers are finding ways to cut costs Shoppers are worried about the rising cost of living Nigerians are embracing the circular economy Consumers seek ways to make their money go further Shopper reinvented Shoprite partners with Glovo to provide grocery deliveries within the hour Nigerians enjoy the shopping experience S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience Millennials interact most with brands online Sustainable living Scrapays’ “trash for cash” waste recycling ecosystem continues to grow Nigerians take a keen interest in the community Millennials are the most eager to support local stores Wellness NigComHealth allows Nigerians to access professional healthcare services remotely Nigerians take a keen interest in healthy eating Leverage the power of megatrends to shape your strategy today
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポートEuromonitor International社の消費者ライフスタイル分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |