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ニュージーランドのメガトレンド


Megatrends in New Zealand

このメガトレンド報告書は、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルの10のメガトレンドの要約と、各トレンドがニュージーランドでどのよ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年10月26日 US$1,325
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サマリー

このメガトレンド報告書は、消費者の価値観や行動の変化から生じる長期的なトレンドに焦点を当てています。ユーロモニターインターナショナルの10のメガトレンドの要約と、各トレンドがニュージーランドでどのように顕在化したかについての洞察を提供している。

EuromonitorのMegatrends in New Zealandレポートは、国内の消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者のライフスタイルに関するレポートには、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光が含まれています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* メガトレンド市場を詳細に把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Jess’s Underground Kitchen brings consumers healthier ready meals
Tech is used to simplify everyday tasks
Consumers seek more flexibility in all areas of life
Shoppers want to see before they buy
Young people see cooking as a chore
Digital living
AI-driven app helps to identify all types of New Zealand flora and fauna
Video gaming is a favourite pastime among young Kiwis
Consumers are protective of their personal data
Millennials are the most likely to want online anonymity
Friends and family remain the most trusted information source
Fewer than a quarter of Kiwis expect more face-to-face activity in future
Diversity and inclusion
Lenovo promotes digital inclusion with launch of bilingual Te Reo Maori keyboard
Millennials want to change the world for the better
Most New Zealanders feel comfortable expressing their identity
Gen Z are most likely to support purpose-driven companies
Experience more
New Zealand developer unveils world’s first ChatGPT-enabled “digital twin”
Kiwis enjoy socialising both online and offline
Relaxation and safety are key priorities in a holiday destination
Consumers still more likely to value real world than online experiences
Personalisation
Australian vitamin subscription service Vitable arrives in New Zealand
Millennials are the most enthusiastic about virtual activities
Younger cohorts are the most individualistic
Premiumisation
The New Zealand Natural Pet Food Co adds to WOOF range of premium dog treats
New Zealanders want a simpler life
Millennials are the most confident about their investments
Animal welfare is a key concern among Kiwis
Pursuit of value
Government’s “Find Money in Weird Places” campaign aims to slash household energy bills
Older generations are the most frugal
Most are worried about the rising cost of living
New Zealanders have embraced the circular economy
Shoppers seek ways to help make their money go further
Shopper reinvented
Countdown supermarkets modernised, rebranded as Woolworths
New Zealanders are less enthusiastic about tailored experiences than their global peers
S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience
Younger cohorts have the most interaction with brands
Sustainable living
ABB wins Global Water Award for its innovative water management solutions
Most consumers are worried about global warming
Mindful consumption is on the rise
Reducing food waste tops the list of green activities
Wellness
Nymbl Science collaborates with ACC to provide balance training for seniors
Meditation and massage are the principal antidotes to stress
New Zealanders exercise more than the global average
Consumers remain wary of health and safety when out and about
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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Summary

This megatrend report highlights long-term trends resulting from shifts in consumer values and behaviors. It provides a summary of Euromonitor International’s 10 megatrends and insights as to how each trend has manifested in New Zealand.

Euromonitor's Megatrends in New Zealand report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Megatrends market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
The drivers shaping consumer behaviour
Megatrends framework
Businesses harness megatrends to renovate, innovate and disrupt
Convenience
Jess’s Underground Kitchen brings consumers healthier ready meals
Tech is used to simplify everyday tasks
Consumers seek more flexibility in all areas of life
Shoppers want to see before they buy
Young people see cooking as a chore
Digital living
AI-driven app helps to identify all types of New Zealand flora and fauna
Video gaming is a favourite pastime among young Kiwis
Consumers are protective of their personal data
Millennials are the most likely to want online anonymity
Friends and family remain the most trusted information source
Fewer than a quarter of Kiwis expect more face-to-face activity in future
Diversity and inclusion
Lenovo promotes digital inclusion with launch of bilingual Te Reo Maori keyboard
Millennials want to change the world for the better
Most New Zealanders feel comfortable expressing their identity
Gen Z are most likely to support purpose-driven companies
Experience more
New Zealand developer unveils world’s first ChatGPT-enabled “digital twin”
Kiwis enjoy socialising both online and offline
Relaxation and safety are key priorities in a holiday destination
Consumers still more likely to value real world than online experiences
Personalisation
Australian vitamin subscription service Vitable arrives in New Zealand
Millennials are the most enthusiastic about virtual activities
Younger cohorts are the most individualistic
Premiumisation
The New Zealand Natural Pet Food Co adds to WOOF range of premium dog treats
New Zealanders want a simpler life
Millennials are the most confident about their investments
Animal welfare is a key concern among Kiwis
Pursuit of value
Government’s “Find Money in Weird Places” campaign aims to slash household energy bills
Older generations are the most frugal
Most are worried about the rising cost of living
New Zealanders have embraced the circular economy
Shoppers seek ways to help make their money go further
Shopper reinvented
Countdown supermarkets modernised, rebranded as Woolworths
New Zealanders are less enthusiastic about tailored experiences than their global peers
S-commerce gains traction as part of the omnichannel experience
Younger cohorts have the most interaction with brands
Sustainable living
ABB wins Global Water Award for its innovative water management solutions
Most consumers are worried about global warming
Mindful consumption is on the rise
Reducing food waste tops the list of green activities
Wellness
Nymbl Science collaborates with ACC to provide balance training for seniors
Meditation and massage are the principal antidotes to stress
New Zealanders exercise more than the global average
Consumers remain wary of health and safety when out and about
Leverage the power of megatrends to shape your strategy today

 

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