マレーシアのメガネSpectacles in Malaysia マレーシアの消費者は、COVID-19危機の間、コンタクトレンズの代わりに眼鏡を装用することに慣れていた。このとき、対面での社会的接触が著しく減少したため、外見や虚栄心のためにコンタクトレンズを装用するこ... もっと見る
※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
サマリーマレーシアの消費者は、COVID-19危機の間、コンタクトレンズの代わりに眼鏡を装用することに慣れていた。このとき、対面での社会的接触が著しく減少したため、外見や虚栄心のためにコンタクトレンズを装用することへの関心が薄れ、快適さや利便性を重視するようになった。このことは、COVID-19による当面の脅威が薄れ、消費者がより普通のライフスタイルに戻ったとしても持続する消費パターンの転換につながった。多くの消費者は、COVID-19の脅威が薄れ、消費者がより普通のライフスタイルに戻っても、消費パターンの転換は続いている。Euromonitor Internationalの調査レポート「マレーシアのメガネ」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。最新の小売販売データ(2018年~2022年)を提供しており、成長を促進する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供しています。2027年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。 対象製品老眼鏡、メガネフレーム、メガネレンズ データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。 このレポートを購入する理由 * メガネ市場の詳細な把握; * 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定します; * 競争環境、市場の主要企業、主要ブランドを理解する; * 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。 ユーロモニター・インターナショナルは市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版で40年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。 目次Spectacles in MalaysiaEuromonitor International June 2023 List Of Contents And Tables SPECTACLES IN MALAYSIA KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Switch in consumption behaviour after pandemic spurs growth in spectacles Eyewear retailers aim to attract sales with affordable spectacle packages offered in stores Luxottica retains lead, but smaller players continue to expand PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Optical retailers expected to continue with intense price wars to fight for market share Changing socio-demographic patterns in Malaysia to lead to the introduction of more innovative spectacle lenses Malaysians show strong preference for durable and lightweight spectacles ranges CATEGORY DATA Table 1 Sales of Spectacles by Category: Volume 2018-2023 Table 2 Sales of Spectacles by Category: Value 2018-2023 Table 3 Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2018-2023 Table 4 Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 5 Sales of Spectacle Lenses by Type: % Value 2018-2023 Table 6 NBO Company Shares of Spectacles: % Value 2018-2022 Table 7 LBN Brand Shares of Spectacles: % Value 2019-2022 Table 8 Distribution of Spectacles by Format: % Value 2018-2023 Table 9 Forecast Sales of Spectacles by Category: Volume 2023-2028 Table 10 Forecast Sales of Spectacles by Category: Value 2023-2028 Table 11 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2023-2028 Table 12 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2023-2028 EYEWEAR IN MALAYSIA EXECUTIVE SUMMARY Eyewear in 2023: The big picture 2023 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for eyewear? MARKET DATA Table 13 Sales of Eyewear by Category: Volume 2018-2023 Table 14 Sales of Eyewear by Category: Value 2018-2023 Table 15 Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2018-2023 Table 16 Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 17 NBO Company Shares of Eyewear: % Value 2018-2022 Table 18 LBN Brand Shares of Eyewear: % Value 2019-2022 Table 19 Distribution of Eyewear by Format: % Value 2018-2023 Table 20 Forecast Sales of Eyewear by Category: Volume 2023-2028 Table 21 Forecast Sales of Eyewear by Category: Value 2023-2028 Table 22 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2023-2028 Table 23 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2023-2028 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
SummaryConsumers in Malaysia got used to wearing spectacles instead of contact lenses during the COVID-19 crisis, when the marked reduction in face-to-face social contact weakened their interest in wearing contact lenses for reasons of appearance and vanity and made them focus more on comfort and convenience. This led to a switch in consumption patterns that has persisted even as the immediate threat from COVID-19 has waned and consumers have returned to more normal lifestyles. Many consumers have cont... Table of ContentsSpectacles in MalaysiaEuromonitor International June 2023 List Of Contents And Tables SPECTACLES IN MALAYSIA KEY DATA FINDINGS 2023 DEVELOPMENTS Switch in consumption behaviour after pandemic spurs growth in spectacles Eyewear retailers aim to attract sales with affordable spectacle packages offered in stores Luxottica retains lead, but smaller players continue to expand PROSPECTS AND OPPORTUNITIES Optical retailers expected to continue with intense price wars to fight for market share Changing socio-demographic patterns in Malaysia to lead to the introduction of more innovative spectacle lenses Malaysians show strong preference for durable and lightweight spectacles ranges CATEGORY DATA Table 1 Sales of Spectacles by Category: Volume 2018-2023 Table 2 Sales of Spectacles by Category: Value 2018-2023 Table 3 Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2018-2023 Table 4 Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 5 Sales of Spectacle Lenses by Type: % Value 2018-2023 Table 6 NBO Company Shares of Spectacles: % Value 2018-2022 Table 7 LBN Brand Shares of Spectacles: % Value 2019-2022 Table 8 Distribution of Spectacles by Format: % Value 2018-2023 Table 9 Forecast Sales of Spectacles by Category: Volume 2023-2028 Table 10 Forecast Sales of Spectacles by Category: Value 2023-2028 Table 11 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2023-2028 Table 12 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2023-2028 EYEWEAR IN MALAYSIA EXECUTIVE SUMMARY Eyewear in 2023: The big picture 2023 key trends Competitive landscape Retailing developments What next for eyewear? MARKET DATA Table 13 Sales of Eyewear by Category: Volume 2018-2023 Table 14 Sales of Eyewear by Category: Value 2018-2023 Table 15 Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2018-2023 Table 16 Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2018-2023 Table 17 NBO Company Shares of Eyewear: % Value 2018-2022 Table 18 LBN Brand Shares of Eyewear: % Value 2019-2022 Table 19 Distribution of Eyewear by Format: % Value 2018-2023 Table 20 Forecast Sales of Eyewear by Category: Volume 2023-2028 Table 21 Forecast Sales of Eyewear by Category: Value 2023-2028 Table 22 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2023-2028 Table 23 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2023-2028 DISCLAIMER SOURCES Summary 1 Research Sources
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(その他)の最新刊レポートEuromonitor International 社の最新刊レポートよくあるご質問Euromonitor International社はどのような調査会社ですか?Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/08 10:26 154.13 円 166.76 円 202.76 円 |