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メキシコの消費者ライフスタイル


Consumer Lifestyles in Mexico

消費者のライフスタイルは、主要な消費者の態度や現在の考え方、およびそれらが購買や消費習慣に与える影響に関する貴重な洞察を提供する。 Euromonitorのメキシコの消費者ライフスタイルレポートは国の消費者... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月25日 US$1,325
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サマリー

消費者のライフスタイルは、主要な消費者の態度や現在の考え方、およびそれらが購買や消費習慣に与える影響に関する貴重な洞察を提供する。

Euromonitorのメキシコの消費者ライフスタイルレポートは国の消費者支出に影響を与える要因を分析しています。消費者ライフスタイルレポートでは、人口、都市開発、住宅所有、世帯プロファイル、労働、所得、消費支出と家族支出、健康、教育、食習慣、飲酒習慣、買い物習慣、身だしなみ、衣服、レジャー習慣、貯蓄と投資、メディア、コミュニケーション、交通、旅行と観光をカバーしています。このレポートを利用して、国民のライフスタイルの選択に影響を与える要因を理解してください。

データ範囲:市場規模(過去および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

本レポートを購入する理由
* 消費者概要市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Scope
Consumer landscape in Mexico 202 3
Personal traits and values
Voice of the consumer ( 1)
"Time for myself" remains a high priority
Identity, status and values reflected in consumer attitudes and behaviour
Consumers appreciate innovation and look for new experiences
Mexican consumers have a positive outlook on their future
Personal traits and values survey highlights
Home life and leisure time
Active households are driving consumers to invest more in their home spaces
Having an outside space is a desirable home feature in Mexico
Access to green spaces is valued by all generations
Demand for domestic leisure trips remain strong as consumers stay closer to home
Home life and leisure time survey highlights
Eating and dietary habits
Consumers pay more attention to the health benefits of the foods they eat
Lack of time to buy groceries and prepare home-cooked meals impacts meal choices
Home cooking most regular choice but demand for ready meals/restaurant food booming
Consumers make their food choices based on perceived health benefits
Consumers  are willing to pay more for foods that taste good
Eating and dietary habits survey highlights
Working l ife
Expectations of high levels of employee health and safety apparent across generations
Conditions that allow for a strong work-life balance are important for many
Salaries and job security remain important job considerations
Many see their future working lives fitting more easily around their lifestyles
Working life survey highlights
Health and wellness
A high percentage of consumers use exercise to maintain their health and wellness
A growing number of consumers focusing on improving their mental wellbeing?
Consumers look for food attributes that they feel will benefit their health
Consumers continue to adopt technology solutions to manage their health and fitness
Health and wellness survey highlights
Shopping and spending
Cost-of-living crisis motivating consumers to find ways to manage their budgets
Voice of the consumer (2)
Despite pressure on household budgets consumers want good quality products
Consumers seek out personalised and tailored shopping experiences
Consumers are becoming more mindful of the impact of their purchasing habits
Consumers embrace the circular economy and support brands that share their values
Consumers engaging more with companies and brands through social media channels
Data privacy is a concern, but technology is key to enhancing the shopper journey
Consumers are focusing their attention on spending on essentials and trying to save more
Most generations have concerns aboutntheir current financial situation
Shopping and spending survey highlights

 

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Summary

Consumer Lifestyles offers valuable insights into key consumer attitudes and current thinking, and their impact on purchasing and consumption habits; quantifying behaviours, preferences and motivations and aligning them with broader trends

Euromonitor's Consumer Lifestyles in Mexico report analyses factors influencing national consumer expenditure. Consumer lifestyles reports include coverage of: population, urban development, home ownership, household profiles, labour, income, consumer and family expenditure, health, education, eating habits, drinking habits, shopping habits, personal grooming, clothing, leisure habits, savings and investments, media, communication, transport and travel and tourism. Use this report to understand the factors influencing a nation's lifestyle choices.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Consumer Overview market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Scope
Consumer landscape in Mexico 202 3
Personal traits and values
Voice of the consumer ( 1)
"Time for myself" remains a high priority
Identity, status and values reflected in consumer attitudes and behaviour
Consumers appreciate innovation and look for new experiences
Mexican consumers have a positive outlook on their future
Personal traits and values survey highlights
Home life and leisure time
Active households are driving consumers to invest more in their home spaces
Having an outside space is a desirable home feature in Mexico
Access to green spaces is valued by all generations
Demand for domestic leisure trips remain strong as consumers stay closer to home
Home life and leisure time survey highlights
Eating and dietary habits
Consumers pay more attention to the health benefits of the foods they eat
Lack of time to buy groceries and prepare home-cooked meals impacts meal choices
Home cooking most regular choice but demand for ready meals/restaurant food booming
Consumers make their food choices based on perceived health benefits
Consumers  are willing to pay more for foods that taste good
Eating and dietary habits survey highlights
Working l ife
Expectations of high levels of employee health and safety apparent across generations
Conditions that allow for a strong work-life balance are important for many
Salaries and job security remain important job considerations
Many see their future working lives fitting more easily around their lifestyles
Working life survey highlights
Health and wellness
A high percentage of consumers use exercise to maintain their health and wellness
A growing number of consumers focusing on improving their mental wellbeing?
Consumers look for food attributes that they feel will benefit their health
Consumers continue to adopt technology solutions to manage their health and fitness
Health and wellness survey highlights
Shopping and spending
Cost-of-living crisis motivating consumers to find ways to manage their budgets
Voice of the consumer (2)
Despite pressure on household budgets consumers want good quality products
Consumers seek out personalised and tailored shopping experiences
Consumers are becoming more mindful of the impact of their purchasing habits
Consumers embrace the circular economy and support brands that share their values
Consumers engaging more with companies and brands through social media channels
Data privacy is a concern, but technology is key to enhancing the shopper journey
Consumers are focusing their attention on spending on essentials and trying to save more
Most generations have concerns aboutntheir current financial situation
Shopping and spending survey highlights

 

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Euromonitor International(ユーロモニターインターナショナル)は年17,000以上の市場調査レポートを発行しています。あらゆる国や産業のトレンド、消費者動向を分析し、詳細カテゴ... もっと見る


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2024/11/22 10:26

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