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フランスのアイウェア


Eyewear in France

フランスのアイウェアは、2022年のような力強い成長は見込めないだろう。これは、消費者が通常、新しいサングラスや度付き眼鏡を毎年購入するわけではないという事実によるところが大きい。とはいえ、メーカーや... もっと見る

 

 

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Euromonitor International
ユーロモニターインターナショナル
2023年5月19日 US$1,210
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サマリー

フランスのアイウェアは、2022年のような力強い成長は見込めないだろう。これは、消費者が通常、新しいサングラスや度付き眼鏡を毎年購入するわけではないという事実によるところが大きい。とはいえ、メーカーや、やや劣るものの、小売業者の間には楽観的な警戒感が根強い。

ユーロモニター・インターナショナル(Euromonitor International)のフランスのアイウェアレポートは、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供する。最新の小売販売データ(2018年~2022年)を提供しており、成長を牽引する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、新製品開発、流通、価格問題など、市場に影響を与える主要要因の戦略的分析を提供しています。2027年までの予測は、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品コンタクトレンズとソリューション、メガネ、サングラス

データ範囲:市場規模(過去と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ。

このレポートを購入する理由
* アイウェア市場の詳細な把握;
* 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する;
* 競争環境、市場の主要プレーヤー、主要ブランドを理解する;
* 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価する。

ユーロモニター・インターナショナルは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において40年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、バンガロールにオフィスを構え、世界中に800人以上のアナリストのネットワークを持つユーロモニター・インターナショナルは、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発する独自の能力を有しています。


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目次

Eyewear in France
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

EYEWEAR IN FRANCE
EXECUTIVE SUMMARY
Eyewear in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for eyewear?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Eyewear by Category: Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Eyewear by Category: Value 2018-2023
Table 3 Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 5 NBO Company Shares of Eyewear: % Value 2018-2022
Table 6 LBN Brand Shares of Eyewear: % Value 2019-2022
Table 7 Distribution of Eyewear by Format: % Value 2018-2023
Table 8 Forecast Sales of Eyewear by Category: Volume 2023-2028
Table 9 Forecast Sales of Eyewear by Category: Value 2023-2028
Table 10 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 11 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
CONTACT LENSES AND SOLUTIONS IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Sales continue to rise in 2023
Innovation thrives as progress is informed by specific problems and persistent sustainability concerns
New players intensify competition in highly-concentrated landscape
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Though struggles lie ahead, growth will be supported by anti-myopia and anti-blue-light products, as well as by DD lenses
The future of contact lenses lies in augmented reality and connected AI
E-commerce and e-training set to see further expansion
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Contact Lenses by Category: Volume 2018-2023
Table 13 Sales of Contact Lenses by Category: Value 2018-2023
Table 14 Sales of Contact Lenses by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 15 Sales of Contact Lenses by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 16 Sales of Contact Lens Solutions: Value 2018-2023
Table 17 Sales of Contact Lens Solutions: % Value Growth 2018-2023
Table 18 Sales of Contact Lenses by Type: % Value 2018-2023
Table 19 Sales of Daily Disposable Lenses (DD) by Material: % Value 2018-2023
Table 20 Sales of Daily Disposable Lenses (DD) by Condition: % Value 2018-2023
Table 21 Sales of Frequent Replacement Lenses (FRP) by Material: % Value 2018-2023
Table 22 Sales of Frequent Replacement Lenses (FRP) by Condition: % Value 2018-2023
Table 23 NBO Company Shares of Contact Lenses: % Value 2018-2022
Table 24 LBN Brand Shares of Contact Lenses: % Value 2019-2022
Table 25 Distribution of Contact Lenses by Format: % Value 2018-2023
Table 26 Distribution of Contact Lens Solutions by Format: % Value 2018-2023
Table 27 Forecast Sales of Contact Lenses by Category: Volume 2023-2028
Table 28 Forecast Sales of Contact Lenses by Category: Value 2023-2028
Table 29 Forecast Sales of Contact Lenses by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 30 Forecast Sales of Contact Lenses by Category: % Value Growth 2023-2028
Table 31 Forecast Sales of Contact Lens Solutions: Value 2023-2028
Table 32 Forecast Sales of Contact Lens Solutions: % Value Growth 2023-2028
SPECTACLES IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Growth remains stable amid regulatory challenges
Izipizi offers stylish alternatives to regular readymade reading glasses
EssilorLuxottica maintains leadership of global brand owners, but smaller players show promise in 2023
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Economic challenges and health reforms to impact spectacles in the short term
Market polarisation will continue as the struggle between low-cost chains and premium brands intensifies
Digitalisation trends and second-hand spectacle frames gather pace
CATEGORY DATA
Table 33 Sales of Spectacles by Category: Volume 2018-2023
Table 34 Sales of Spectacles by Category: Value 2018-2023
Table 35 Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 36 Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 37 Sales of Spectacle Lenses by Type: % Value 2018-2023
Table 38 NBO Company Shares of Spectacles: % Value 2018-2022
Table 39 LBN Brand Shares of Spectacles: % Value 2019-2022
Table 40 Distribution of Spectacles by Format: % Value 2018-2023
Table 41 Forecast Sales of Spectacles by Category: Volume 2023-2028
Table 42 Forecast Sales of Spectacles by Category: Value 2023-2028
Table 43 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 44 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2023-2028
SUNGLASSES IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
A softer 2023 follows an exceptional 2022
Evolving styles and sustainability drive growth in 2023
Luxottica continues to rule sunglasses despite rising competition from rivals
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sunglasses faces mixed fortunes and an accelerated shift towards locally-produced varieties
E-commerce, connected sunglasses and the Metaverse will enjoy greater investment
Sunglasses serve as a luxury brand recruitment tool
CATEGORY DATA
Table 45 Sales of Sunglasses: Volume 2018-2023
Table 46 Sales of Sunglasses: Value 2018-2023
Table 47 Sales of Sunglasses: % Volume Growth 2018-2023
Table 48 Sales of Sunglasses: % Value Growth 2018-2023
Table 49 NBO Company Shares of Sunglasses: % Value 2018-2022
Table 50 LBN Brand Shares of Sunglasses: % Value 2019-2022
Table 51 Distribution of Sunglasses by Format: % Value 2018-2023
Table 52 Forecast Sales of Sunglasses: Volume 2023-2028
Table 53 Forecast Sales of Sunglasses: Value 2023-2028
Table 54 Forecast Sales of Sunglasses: % Volume Growth 2023-2028
Table 55 Forecast Sales of Sunglasses: % Value Growth 2023-2028

 

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Summary

Eyewear in France will not see witness growth as robust as it enjoyed in 2022. This is in large part due to the fact that consumers do not typically indulge in annual purchases of new sunglasses or prescription glasses. Nonetheless, there persists a sense of caution optimism among manufacturers and, to a slightly lesser degree, retailers.

Euromonitor International's Eyewear in France report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (2018-2022), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market – be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2027 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Contact Lenses and Solutions, Spectacles, Sunglasses.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?
* Get a detailed picture of the Eyewear market;
* Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
* Understand the competitive environment, the market’s major players and leading brands;
* Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.



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Table of Contents

Eyewear in France
Euromonitor International
May 2023

List Of Contents And Tables

EYEWEAR IN FRANCE
EXECUTIVE SUMMARY
Eyewear in 2023: The big picture
2023 key trends
Competitive landscape
Retailing developments
What next for eyewear?
MARKET DATA
Table 1 Sales of Eyewear by Category: Volume 2018-2023
Table 2 Sales of Eyewear by Category: Value 2018-2023
Table 3 Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 4 Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 5 NBO Company Shares of Eyewear: % Value 2018-2022
Table 6 LBN Brand Shares of Eyewear: % Value 2019-2022
Table 7 Distribution of Eyewear by Format: % Value 2018-2023
Table 8 Forecast Sales of Eyewear by Category: Volume 2023-2028
Table 9 Forecast Sales of Eyewear by Category: Value 2023-2028
Table 10 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 11 Forecast Sales of Eyewear by Category: % Value Growth 2023-2028
DISCLAIMER
SOURCES
Summary 1 Research Sources
CONTACT LENSES AND SOLUTIONS IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Sales continue to rise in 2023
Innovation thrives as progress is informed by specific problems and persistent sustainability concerns
New players intensify competition in highly-concentrated landscape
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Though struggles lie ahead, growth will be supported by anti-myopia and anti-blue-light products, as well as by DD lenses
The future of contact lenses lies in augmented reality and connected AI
E-commerce and e-training set to see further expansion
CATEGORY DATA
Table 12 Sales of Contact Lenses by Category: Volume 2018-2023
Table 13 Sales of Contact Lenses by Category: Value 2018-2023
Table 14 Sales of Contact Lenses by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 15 Sales of Contact Lenses by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 16 Sales of Contact Lens Solutions: Value 2018-2023
Table 17 Sales of Contact Lens Solutions: % Value Growth 2018-2023
Table 18 Sales of Contact Lenses by Type: % Value 2018-2023
Table 19 Sales of Daily Disposable Lenses (DD) by Material: % Value 2018-2023
Table 20 Sales of Daily Disposable Lenses (DD) by Condition: % Value 2018-2023
Table 21 Sales of Frequent Replacement Lenses (FRP) by Material: % Value 2018-2023
Table 22 Sales of Frequent Replacement Lenses (FRP) by Condition: % Value 2018-2023
Table 23 NBO Company Shares of Contact Lenses: % Value 2018-2022
Table 24 LBN Brand Shares of Contact Lenses: % Value 2019-2022
Table 25 Distribution of Contact Lenses by Format: % Value 2018-2023
Table 26 Distribution of Contact Lens Solutions by Format: % Value 2018-2023
Table 27 Forecast Sales of Contact Lenses by Category: Volume 2023-2028
Table 28 Forecast Sales of Contact Lenses by Category: Value 2023-2028
Table 29 Forecast Sales of Contact Lenses by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 30 Forecast Sales of Contact Lenses by Category: % Value Growth 2023-2028
Table 31 Forecast Sales of Contact Lens Solutions: Value 2023-2028
Table 32 Forecast Sales of Contact Lens Solutions: % Value Growth 2023-2028
SPECTACLES IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
Growth remains stable amid regulatory challenges
Izipizi offers stylish alternatives to regular readymade reading glasses
EssilorLuxottica maintains leadership of global brand owners, but smaller players show promise in 2023
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Economic challenges and health reforms to impact spectacles in the short term
Market polarisation will continue as the struggle between low-cost chains and premium brands intensifies
Digitalisation trends and second-hand spectacle frames gather pace
CATEGORY DATA
Table 33 Sales of Spectacles by Category: Volume 2018-2023
Table 34 Sales of Spectacles by Category: Value 2018-2023
Table 35 Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2018-2023
Table 36 Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2018-2023
Table 37 Sales of Spectacle Lenses by Type: % Value 2018-2023
Table 38 NBO Company Shares of Spectacles: % Value 2018-2022
Table 39 LBN Brand Shares of Spectacles: % Value 2019-2022
Table 40 Distribution of Spectacles by Format: % Value 2018-2023
Table 41 Forecast Sales of Spectacles by Category: Volume 2023-2028
Table 42 Forecast Sales of Spectacles by Category: Value 2023-2028
Table 43 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Volume Growth 2023-2028
Table 44 Forecast Sales of Spectacles by Category: % Value Growth 2023-2028
SUNGLASSES IN FRANCE
KEY DATA FINDINGS
2023 DEVELOPMENTS
A softer 2023 follows an exceptional 2022
Evolving styles and sustainability drive growth in 2023
Luxottica continues to rule sunglasses despite rising competition from rivals
PROSPECTS AND OPPORTUNITIES
Sunglasses faces mixed fortunes and an accelerated shift towards locally-produced varieties
E-commerce, connected sunglasses and the Metaverse will enjoy greater investment
Sunglasses serve as a luxury brand recruitment tool
CATEGORY DATA
Table 45 Sales of Sunglasses: Volume 2018-2023
Table 46 Sales of Sunglasses: Value 2018-2023
Table 47 Sales of Sunglasses: % Volume Growth 2018-2023
Table 48 Sales of Sunglasses: % Value Growth 2018-2023
Table 49 NBO Company Shares of Sunglasses: % Value 2018-2022
Table 50 LBN Brand Shares of Sunglasses: % Value 2019-2022
Table 51 Distribution of Sunglasses by Format: % Value 2018-2023
Table 52 Forecast Sales of Sunglasses: Volume 2023-2028
Table 53 Forecast Sales of Sunglasses: Value 2023-2028
Table 54 Forecast Sales of Sunglasses: % Volume Growth 2023-2028
Table 55 Forecast Sales of Sunglasses: % Value Growth 2023-2028

 

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