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北米医療保険市場:2024-2031年


North America Health Insurance Market: 2024-2031

市場概要 北米の医療保険市場は2023年に1,621億5,000万米ドルに達し、2031年には2,4084億9,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までの年平均成長率は5.2%である。 医療保険は医療費から身を守るた... もっと見る

 

 

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2024年9月23日 US$3,750
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サマリー

市場概要
北米の医療保険市場は2023年に1,621億5,000万米ドルに達し、2031年には2,4084億9,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までの年平均成長率は5.2%である。
医療保険は医療費から身を守るための金融手段である。健康保険は、保険会社と個人の間の契約である。保険料を支払う代わりに、個人は保険会社から医療費に対する経済的保護を受ける。
健康保険は、薬代、手術代、診察代、宿泊代、救急車代など、幅広い医療費をカバーする。
市場ダイナミクス
世界的な慢性疾患患者の増加が健康保険需要を牽引
がん、デング熱、その他の病気などの罹患率の増加が市場拡大の原動力となる。乳がん、前立腺がん、肺がんなど、がん患者の世界的な増加が市場成長を促進すると予想される。WHOによると、がんは世界的な主要死因であり、1年間に約1,000万人、つまり死亡者の約6人に1人ががんで死亡している。最も罹患率の高いがんは、乳がん、肺がん、結腸がん、直腸がん、前立腺がんなどである。
タバコの使用、高BMI、飲酒、食事における野菜や果物の不足、運動不足が、がんによる死亡者のほぼ3分の1を占めている。低・中所得国では、ヒトパピローマウイルス(HPV)や肝炎を含むがんを引き起こす感染症が、がん患者の30%以上を占めている。がん患者数の増加が市場成長の原動力になると予想される。
高齢になるにつれて慢性的な健康状態の有病率が上昇し、継続的かつ包括的な医療アクセスの重要性が強調される。慢性的な健康状態の有病率は中年期から著しく上昇する。米国では、55~64歳の成人の半数が高コレステロールおよび/または高血圧を患っている。高齢者(65歳以上)の死因の上位5位は、予防可能な慢性疾患である。慢性疾患の適切な治療と管理を確保するためには、正確でタイムリーな診断が不可欠である。
デジタルヘルスと遠隔医療の台頭
COVID-19の流行は、遠隔医療や遠隔診察、遠隔モニタリング、接続機器、デジタルヘルスプラットフォーム、健康アプリケーションなどのデジタルヘルス技術の採用を加速させた。この幅広い概念には、疫学研究やAIを活用した診断支援など、ビッグデータ駆動型プラットフォームを用いた健康データの分析と利用も含まれる。
デジタル技術はパンデミックと闘う上で極めて重要であり、在宅でのオンライン診療を可能にし、遠隔医療による診断・治療効率の向上は、テレワークやオンラインスクーリングと同様、多くの人々にとって新しい体験となった。
パンデミック以前から、人工知能(AI)ソリューションは、限られたリソースで増大する需要を管理する医療システムを支援するために採用されていた。これらのテクノロジーは高度なデータ分析に不可欠であり、科学研究、オーダーメイド医療、病気の早期発見、より効果的な治療を可能にしてきた。特に、AIと機械学習は、放射線学やがん検診などの分野を積極的に前進させている。
市場セグメント分析
北米の医療保険市場は、プロバイダー、保険範囲、プラン、流通チャネルに基づいて区分される。
公的保険
公的医療保険は、民間の医療保険に加入できない人々や政府の資格要件を満たせない人々に保険を提供することを目的としている。公的医療保険は、資格のある人々に、人生のほぼすべての段階に適した幅広い保障を提供する。
例えば、「オバマケア」として一般に知られる医療保険改革法(ACA)は2010年に成立し、一定の条件を満たす人への保険適用方法を規定する規則が盛り込まれている。アフォーダブル・ケア法は職場を一変させた。この法律は、従業員50人以上の企業に対し、フルタイム従業員の95%をカバーすることを義務付け、フルタイム従業員の健康保険をより安価なものにした。
インドでは、インド政府保健家族福祉省がアユシュマン・バラートと呼ばれる国民健康保険制度を提供している。PMJAYは、国民の40%以上に無料の医療サービスを提供することを目的としている。この保険では、5,000ルピーの医療保険が提供される。この制度は、薬代、診断料、医療費、入院前の費用をカバーする。このヘルスケアへの取り組みは、インドの最貧困家庭に恩恵をもたらしている。これは、一般大衆の利益のために規制されているいくつかの公的医療保険制度のひとつである。
市場区分
プロバイダー別
公的
民間
保険範囲別
疾病保険
健康保険
プランタイプ別
個人保険
家族向け医療保険
高齢者医療保険
重大疾病保険
団体医療保険
販売チャネル別
個人代理店
法人代理店
ダイレクト・マーケティング
その他
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
主要キープレイヤー
エトナ・インク(CVSヘルス・コーポレーション)*1
AIAグループ・リミテッド
アリアンツSE
アビバ・ピーエルシー
バークシャー・ハサウェイ・インク
シグナ・コーポレーション
インターナショナル・メディカル・グループ
プルデンシャル
ユナイテッド・ヘルス・グループ
チューリッヒ・インシュアランス・グループ
レポートを購入する理由
北米の医療保険市場を保障範囲、プロバイダー、プランタイプ、流通チャネル、国別に細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
北米医療保険市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。
徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的分析からなるPDFレポート。
全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
この医療保険市場レポートは約53の表、54の図、195ページを提供します。
対象読者
メーカー/バイヤー
業界投資家/投資銀行家
調査専門家
新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.プロバイダー別スニペット
3.2.カバレッジ別スニペット
3.3.プランタイプ別スニペット
3.4.販売チャネル別スニペット
3.5.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.医療サービスのコスト増
4.1.1.2.世界的な慢性疾患患者の増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.保険料の高さ
4.1.3.機会
4.1.3.1.デジタルヘルスと遠隔医療の台頭
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターの5フォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID-19以前のシナリオ
6.1.2.COVID-19開催中のシナリオ
6.1.3.COVID-19後のシナリオ
6.2.COVID-19中の価格ダイナミクス
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.プロバイダー別
7.1.はじめに
7.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), プロバイダ別
7.1.2.市場魅力度指数(プロバイダー別
7.2.公的機関
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.プライベート
8.対象地域別
8.1.はじめに
8.1.1.カバレッジ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(カバレッジ別
8.2.疾病保険
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.健康保険
9.プランタイプ別
9.1.はじめに
9.1.1.プランタイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 1.2.
9.1.2.市場魅力度指数(プランタイプ別
9.2.個人医療保険
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.家族貸付型医療保険
9.4.高齢者医療保険
9.5.重大疾病保険
9.6.団体医療保険
10.販売チャネル別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
10.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
10.2.個別剤
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.企業代理店
10.4.ダイレクト・マーケティング
10.5.その他
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.市場規模分析と前年比成長率分析(プロバイダー別
11.2.4.市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、カバレッジ別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), プランタイプ別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1.米国
11.2.7.2.カナダ
11.2.7.3.メキシコ
12.競合他社の状況
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.エトナ社(CVS Health Corporation).*.
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと内容
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.AIAグループ・リミテッド
13.3.アリアンツSE
13.4.アビバ・ピーエルシー
13.5.バークシャー・ハサウェイ
13.6.シグナ・コーポレーション
13.7.インターナショナル・メディカル・グループ
13.8.プルデンシャル・ピーエルシー
13.9.ユナイテッド・ヘルス・グループ
13.10.チューリッヒ・インシュアランス・グループ(Zurich Insurance Group AG)。
14.付録
14.1.チューリッヒについて
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Market Overview:
North America health insurance market reached US$ 1621.35 billion in 2023 and is projected to reach US$ 2408.49 billion by 2031, growing with a CAGR of 5.2% from 2024 to 2031.
Health insurance is a financial tool that protects against medical bills. A health insurance policy is a contract between an insurance company and a person. In exchange for paying a premium, the individual receives financial protection against healthcare bills from the insurer.
Health insurance covers a wide range of medical expenses, including the cost of medications, surgery, doctor consultations, lodging rental, ambulance fees, and more.
Market Dynamics
Increasing Cases of Chronic Diseases Across the World are Driving the Demand for Health Insurance
The rising incidence of diseases such as cancer, dengue fever, and other ailments will drive market expansion. The global increase in cancer cases, including breast cancer, prostate cancer, and lung cancer, is expected to fuel market growth. Cancer is a leading cause of death worldwide, responsible for approximately 10 million fatalities in an year, or nearly one in every six deaths, according to WHO. The most prevalent cancers include breast, lung, colon, rectum, and prostate cancers.
Tobacco use, high BMI, alcohol consumption, a lack of fruits and vegetables in the diet, and insufficient physical activity account for almost one-third of cancer fatalities. Cancer-causing infections including human papillomavirus (HPV) and hepatitis account for over 30% of cancer cases in low- and lower-middle-income countries. The increasing number of cancer cases is expected to drive market growth.
As people get older, the prevalence of chronic health conditions rises, emphasizing the importance of continuing and comprehensive healthcare access. The prevalence of chronic health conditions rises significantly starting in mid-life. In the United States, half of adults aged 55–64 have high cholesterol and/or hypertension. Notably, the top five leading causes of death among older adults (≥65) are preventable chronic diseases that develop earlier in life. Accurate and timely diagnosis is critical to ensure adequate treatment and management of chronic diseases.
Rise Of Digital Health and Telemedicine
The COVID-19 pandemic has accelerated the adoption of digital health technologies such as telemedicine and teleconsultation, remote monitoring, connected devices, digital health platforms, and health applications. This broad concept also includes the analysis and use of health data using big data-driven platforms, such as epidemiological research and AI-powered diagnostic support.
Digital technologies have been critical in battling the pandemic, allowing for online medical consultations from home and improving diagnostic and treatment efficiency via telemedicine, a new experience for many, similar to teleworking and online schooling.
Prior to the pandemic, artificial intelligence (AI) solutions were already being employed to assist healthcare systems in managing rising demand with constrained resources. These technologies have been critical in advanced data analytics, enabling scientific research, tailored medicine, early disease detection, and more effective therapies. Notably, AI and machine learning are actively advancing fields such as radiology and cancer screening.
Market Segment Analysis
The North America health insurance Market is segmented based on Provider, Coverage, Plan, and Distribution Channel.
Public
Public health insurance is intended to give coverage to people who cannot afford private health insurance or meet the government's eligibility requirements. Public health insurance offers qualifying persons a wide range of coverage that is appropriate for almost every stage of life.
For example, the Affordable Care Act (ACA), popularly known as "ObamaCare", was passed in 2010 and includes rules that specify how coverage is extended to those who satisfy certain conditions. The Affordable Care Act transformed the workplace. This law made health insurance more affordable for full-time employees by mandating firms with 50 or more employees to cover 95% of their full-time employees.
In India, the Ministry of Health and Family Welfare, Government of India, provides a national health insurance system called as Ayushman Bharat. PMJAY was intended to provide free healthcare services to more than 40% of the country's population. The policy provides Rs 5 lakh in health insurance coverage. This plan covers medicine, diagnostic fees, medical care, and pre-hospitalization expenses. This healthcare effort benefits India's poorest families. This is one of several public health insurance schemes regulated for the benefit of the general public.
Market Segmentation
By Provider
Public
Private
By Coverage
Diseases Insurance
Health Insurance
By Plan Type
Individual Health Insurance
Family Floater Health Insurance
Senior Citizens’ Health Insurance
Critical Illness Insurance
Group Health Insurance
By Distribution Channel
Individual agents
Corporate agents
Direct Marketing
Others
By Region
North America
U.S.
Canada
Mexico
Major Key players
Aetna Inc. (CVS Health Corporation).*
AIA Group Limited
Allianz SE
Aviva Plc
Berkshire Hathaway Inc.
Cigna Corporation
International Medical Group Inc
Prudential Plc
United Health Group Inc.
Zurich Insurance Group AG.
Why Purchase the Report?
To visualize the North America Health insurance Market segmentation based on coverage, provider, plan type, distribution channel and Country, as well as understand key commercial assets and players.
Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
Excel data sheet with numerous data points of North america health insurance market level with all segments.
PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The health insurance market report would provide approximately 53 tables, 54 figures and 195 Pages.
Target Audience 2024
Manufacturers/ Buyers
Industry Investors/Investment Bankers
Research Professionals
Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Provider
3.2. Snippet by Coverage
3.3. Snippet by Plan Type
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing the cost of medical services
4.1.1.2. Increasing chronic disease cases across the world
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. The high cost of premium policies
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. With the rise of digital health and telemedicine
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter’s 5 Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers’ Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Provider
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Provider
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Provider
7.2. Public *
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Private
8. By Coverage
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coverage
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Coverage
8.2. Disease Insurance *
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Health Insurance
9. By Plan Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Plan Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Plan Type
9.2. Individual Health Insurance *
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Family Floater Health Insurance
9.4. Senior Citizens Health Insurance
9.5. Critical Illness Insurance
9.6. Group Health Insurance
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Individual agents *
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Corporate agents
10.4. Direct Marketing
10.5. Others
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Provider
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Coverage
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Plan Type
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. The U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. Aetna Inc. (CVS Health Corporation).*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. ProductPortfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. AIA Group Limited
13.3. Allianz SE
13.4. Aviva Plc
13.5. Berkshire Hathaway Inc.
13.6. Cigna Corporation
13.7. International Medical Group Inc
13.8. Prudential Plc
13.9. United Health Group Inc.
13.10. Zurich Insurance Group AG.(*LIST NOT EXHAUSTIVE)
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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