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長繊維熱可塑性プラスチックの世界市場 - 2024-2031


Global Long Fiber Thermoplastic Market - 2024-2031

概要 長繊維熱可塑性プラスチックの世界市場は、2023年に42億米ドルに達し、2031年には87億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは9.5%で成長する。 新しいタイプの長繊維熱可塑性プラスチック... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2024年5月2日 US$4,350
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205 英語

 

サマリー

概要
長繊維熱可塑性プラスチックの世界市場は、2023年に42億米ドルに達し、2031年には87億米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは9.5%で成長する。
新しいタイプの長繊維熱可塑性プラスチックの開発は、引き続き世界市場の成長を増大させるだろう。例えば、2023年11月、米国のプラスチックメーカーPlastiComp社は、新しいタイプの炭素繊維強化熱可塑性プラスチック複合材料の開発を発表した。今後数年のうちに、新しいタイプの熱可塑性プラスチックが製品化されるだろう。
製造コストを下げることの難しさは、今後も市場成長にとって重要なハンディキャップとなるだろう。科学者たちが生産技術を試行錯誤していても、大量生産は依然として実現不可能である。長繊維熱可塑性プラスチックの新しいエンジニアリング用途への採用を増やすには、コストの引き下げが不可欠である。
ダイナミクス
電気自動車への継続的シフト
過去2年間で、自動車業界は電気自動車採用へのシフトを強めている。フォルクスワーゲン、日産、ゼネラルモーターズ、フォードといった大手自動車メーカーは電気自動車のラインアップを徐々に拡充しており、BYD、フィスカー・リビアン、テスラといった電気自動車専業メーカーも新車投入による製品レンジの拡大に注力している。長繊維熱可塑性プラスチックは、さまざまなEVサブシステム用の軽量部品の製造に使用されている。
インドのような市場での乗用車販売の伸びも、長繊維熱可塑性プラスチックの自動車需要を押し上げるだろう。例えば、ベトナムのEVブランドであるVinFastは2024年3月、インド南部に新たな生産施設を設立する計画を発表した。この新しい施設では、国内および輸出市場向けの自動車を生産する予定である。
戦争用浮遊弾薬の使用増加
ロシアとウクライナの戦争では、双方が対人・対装甲戦にロイタリング弾を使用している。これは、戦闘環境で実際に安全を脅かすことなく、また高価な空対地ミサイルを必要とすることなく、さまざまな複雑な地上作戦を遂行する部隊の能力を大幅に向上させる。
浮遊弾の構造に熱可塑性複合材を使用すると、さまざまな利点がある。第一に、弾薬全体の重量を減らし、射程距離を長くすることができる。第二に、金属部品の使用を最小限に抑え、従来のレーダーシステムによる探知を困難にすることができる。ロイタリング弾を武器庫の一部として採用する国が増えれば、防衛装備品製造企業による長繊維熱可塑性プラスチックの需要が高まるだろう。
高い加工・製造コスト
長繊維熱可塑性プラスチックは、成形、冷却、硬化、最終検査と包装前のトリミングを含む集中的な工程を経て製造される。製造プロセス全体は比較的新しく、非常に複雑な機械の使用を伴う。生産量が全体的に限られているため、最終製品の価格上昇につながる。
長繊維熱可塑性プラスチックのコストが比較的高いことが、市場成長の足かせとなっている。経済的な新しい生産技術も開発されているが、大量生産にはまだ採用されていない。長繊維熱可塑性プラスチックのコストが高止まりしている限り、エンドユーザーはより経済的な代替品を支持し続けるだろう。
セグメント分析
長繊維熱可塑性プラスチックの世界市場は、樹脂、繊維、製造プロセス、用途、エンドユーザー、地域によって区分される。
自動車産業は今後も主要エンドユーザーであり続ける
世界の自動車産業は現在、電気自動車やハイブリッド車の導入にシフトしている。そのため、自動車メーカーにとっては、電気自動車の軽量化と航続距離の延長が最優先課題となっている。そのため、ほとんどの自動車メーカーは、目標とする軽量化を達成するために長繊維熱可塑性プラスチックの使用を拡大している。
熱可塑性プラスチックは航空宇宙産業、特に偵察や戦闘用途の無人航空機(UAV)の製造でも採用が急増している。従来は有人航空機が担っていた仕事の多くを無人機が担っていることから、航空宇宙産業における無人機の利用は今後数年間で増加するものと思われる。
地理的普及
アジア太平洋地域が最大シェア
電気自動車の開発で中国がリードしていることから、アジア太平洋地域が世界市場で最大のシェアを占めるだろう。2023年、中国は日本を抜いて世界最大の自動車輸出国になった。中国の自動車メーカーは国家のバックアップを受けており、アフリカや南米の新たな輸出市場への参入を目指している。長繊維熱可塑性プラスチックの需要は今後も増え続けるだろう。
近年、多くの多国籍企業が中国との地政学的緊張の高まりに危機感を募らせ、生産設備をインドに委託することを選択している。同国は、エレクトロニクス・メーカーの生産拠点誘致に顕著な成功を収めている。エレクトロニクス生産のインドへのシフトは、アジア太平洋市場に新たな成長機会をもたらすだろう。
COVID-19 影響分析
パンデミック期間中、長繊維熱可塑性プラスチックメーカーにとって、既存契約の履行が大きな課題であった。ロックダウンや労働力不足が生産に大きな支障をきたし、多くのメーカーが顧客への供給不能に陥った。パンデミックが進行するにつれ、世界の輸送産業が事実上停止したため、自動車・航空宇宙分野からの需要が激減した。
パンデミック期には売上が減少したが、それは自然な需要減というよりは、サプライチェーンの制約によるものであった。パンデミック後の最初の数週間と数ヵ月は、需要が急増し、メーカー各社はペースを維持するのに苦労した。各社は現在、成長を助けるために新しい熱可塑性プラスチックの開発に注力している。全体として、パンデミックが世界市場の長期的成長に悪影響を及ぼす可能性は低い。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ウクライナ戦争は、防衛用途、特にFPVドローンや浮遊弾薬の製造に長繊維熱可塑性プラスチックの大きな需要を生み出した。ウクライナとロシアの両国は、枯渇した在庫を補充し、将来の攻撃作戦に備えた装備品の備蓄を作るため、防衛装備品の生産を増やした。
米国とEUがロシア市場に科した制裁措置により、西側諸国製の熱可塑性プラスチックへのアクセスが遮断された。そのため、戦時中の契約義務を果たすために、ロシアの防衛関連企業の多くは、西側の制裁によって空いた穴を埋めるために、グレーマーケットからの輸入や中国のサプライヤーに頼っている。ロシア政府はまた、長繊維熱可塑性プラスチックの国内生産を増やすために資金援助を行っている。
樹脂別
- ポリプロピレン
- ポリアミド
- ポリブチレンテレフタレート
- その他
繊維別
- ガラス
- カーボン
- その他
製造工程別
- 射出成形
- 引抜成形
- ダイレクトLFT
- その他
エンドユーザー別
- 自動車
- 航空宇宙
- 電気・電子
- 建築・建設
- スポーツ用品
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2024年2月、ナイジェリアにあるアフリカ科学技術大学の科学者が、軽量自動車部品の製造にリグノセルロース強化熱可塑性プラスチックを使用する可能性を探る研究論文を発表した。
- 2023年10月、サウジアラビアの国営石油化学メーカーSABICが、独自の長繊維熱可塑性プラスチックを使用した低圧圧縮成形技術による自動車ボディパネルを発表。
- 2024年1月、米国を拠点とするプラスチック複合材料開発会社PlastiComp社は、米国ミネソタ州ウィノナの本社に新しい研究開発ラボを開設した。
競争状況
同市場における主なグローバルプレーヤーは、BASF SE、SABIC、ランクセス、アビエント・コーポレーション、ソルベイSA、旭化成株式会社、ダイセル株式会社、RTPカンパニー、セラニーズ株式会社、東レ株式会社などである。
レポートを購入する理由
- 長繊維熱可塑性プラスチックの世界市場を樹脂、繊維、製造プロセス、用途、エンドユーザー、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 長繊維熱可塑性プラスチックの市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
長繊維熱可塑性プラスチックの世界市場レポートは、約70の表、68の図、205ページを提供します。
対象顧客
- 自動車関連企業
- 航空宇宙メーカー
- 電子機器メーカー
- 業界投資家/投資銀行家
- リサーチ関係者

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.樹脂別スニペット
3.2.繊維別スニペット
3.3.製法別スニペット
3.4.エンドユーザー別
3.5.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.電気自動車へのシフトの進行
4.1.1.2.戦争用弾薬の使用増加
4.1.2.制約
4.1.2.1.加工・製造コストの高さ
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.ロシア・ウクライナ戦争影響分析
5.6.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID-19以前のシナリオ
6.1.2.COVID-19開催中のシナリオ
6.1.3.COVID-19後のシナリオ
6.2.COVID-19中の価格ダイナミクス
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.樹脂別
7.1.はじめに
7.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 樹脂別
7.1.2.市場魅力度指数(樹脂別
7.2.ポリプロピレン
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.ポリアミド
7.4.ポリブチレンテレフタレート
7.5.その他
8.繊維別
8.1.はじめに
8.1.1.繊維別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 1.2.
8.1.2.市場魅力度指数(繊維別
8.2.ガラス
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.カーボン
8.4.その他
9.製造プロセス別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製造プロセス別
9.1.2.市場魅力度指数(製造プロセス別
9.2.射出成形
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.引抜
9.4.ダイレクトLFT
9.5.その他
10.エンドユーザー別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
10.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
10.2.自動車*市場
10.2.1.序論
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.航空宇宙
10.4.電気・電子
10.5.建築・建設
10.6.スポーツ用品
10.7.その他
11.地域別
11.1.はじめに
11.1.1.地域別市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.1.2.市場魅力度指数、地域別
11.2.北米
11.2.1.はじめに
11.2.2.主な地域別ダイナミクス
11.2.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 樹脂別
11.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 繊維別
11.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製造工程別
11.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.2.7.1.米国
11.2.7.2.カナダ
11.2.7.3.メキシコ
11.3.ヨーロッパ
11.3.1.はじめに
11.3.2.地域別の主な動き
11.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 樹脂別
11.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 繊維別
11.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製造工程別
11.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
11.3.7.1.ドイツ
11.3.7.2.イギリス
11.3.7.3.フランス
11.3.7.4.イタリア
11.3.7.5.スペイン
11.3.7.6.その他のヨーロッパ
11.4.南米
11.4.1.はじめに
11.4.2.地域別主要市場
11.4.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 樹脂別
11.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 繊維別
11.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製造工程別
11.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.4.7.1.ブラジル
11.4.7.2.アルゼンチン
11.4.7.3.その他の南米地域
11.5.アジア太平洋
11.5.1.はじめに
11.5.2.主な地域別ダイナミクス
11.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 樹脂別
11.5.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 繊維別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、製造プロセス別
11.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
11.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、国別
11.5.7.1.中国
11.5.7.2.インド
11.5.7.3.日本
11.5.7.4.オーストラリア
11.5.7.5.その他のアジア太平洋地域
11.6.中東・アフリカ
11.6.1.はじめに
11.6.2.地域別の主な動き
11.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 樹脂別
11.6.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 繊維別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、製造工程別
11.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), エンドユーザー別
12.競争環境
12.1.競争シナリオ
12.2.市場ポジショニング/シェア分析
12.3.M&A分析
13.企業プロフィール
13.1.BASF SE*.
13.1.1.会社概要
13.1.2.製品ポートフォリオと内容
13.1.3.財務概要
13.1.4.主な展開
13.2.SABIC
13.3.ランクセス
13.4.アビエントコーポレーション
13.5.ソルベイSA
13.6.旭化成株式会社
13.7.株式会社ダイセル
13.8.RTP社
13.9.セラニーズ株式会社
13.10.東レ株式会社
リストは網羅的ではない
14.付録
14.1.会社概要とサービス
14.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Long Fiber Thermoplastics Market reached US$ 4.2 billion in 2023 and is expected to reach US$ 8.7 billion by 2031, growing with a CAGR of 9.5% during the forecast period 2024-2031.
The development of new types of long fiber thermoplastics will continue to augment global market growth. For example, in November 2023, PlastiComp, a U.S.-based manufacturer of plastics, announced the development of a new type of carbon-fiber reinforced thermoplastic composite. New types of thermoplastics will be commercialized in the coming years.
The difficulty in lowering production costs will continue to remain a key handicap for market growth. Even as scientists are experimenting with techniques of production, mass production stil remains unfeasible. Lowering costs is essential to increase the adoption of long fiber thermoplastics in new engineering applications.
Dynamics
Ongoing Shift Towards Electric Vehicles
Over the past two years, the automotive industry is increasingly shifting towards the adoption of electric vehicles. Major carmakers like Volkswagen, Nissan, General Motors and Ford are gradually expanding their lineup of electric vehicles, while EV-exclusive companies like BYD, Fisker Rivian and Tesla are focused on expanding their product range with new launches. Long fiber thermoplastics are being used to manufacture lightweight components for various EV subsystems.
The growth in passenger vehicle sales in markets like India, will also boost automotive demand for long fiber thermoplastics. For instance, in March 2024, VinFast, a Vietnamese EV brand, announced plans to establish a new production facility in southern India. The new facility will construct vehicles for the domestic and export market.
Increasing Usage of Loitering Munitions for Warfare
Both sides in the Russia-Ukraine war are using loitering munitions for anti-personnel and anti-armour warfare. It greatly improves the ability of troops to carry out various complex ground operations without actually endangering their safety in a combat environment and without needing expensive air-to-ground missiles.
The usage of thermoplastic composites in the construction of loitering munitions offers various advantages. Firstly, it reduces the overall weight of the munition, giving it longer range and secondly, it minimizes the usage of metal parts, rendering it difficult to detect by traditional radar systems. As more countries adopt loitering munitions as part of their arsenal, it will boost the demand for long fiber thermoplastics from defence equipment manufacturing companies.
High Cost of Processing and Manufacturing
Long fiber thermoplastics are manufactured through an intensive process that involves molding, cooling, curing and trimming before final inspection and packaging. The entire production process is relative novel and involves the usage of highly complex machinery. Given its overall limited production, it leads to increased prices for the final product.
The relatively high cost of long fiber thermoplastics remains a stumbling block for market growth. Alhtough some new economical production techniques have been developed, they are yet to be adopted for mass production. As long as the cost of long fiber thermoplastics remains high, end-users will continue to favor more economical alternatives, thus reducing the scope of future growth.
Segment Analysis
The global long fiber thermoplastics market is segmented based on resin, fiber, manufacturing process, application, end-user and region.
The Automotive Industry Will Continue to be a Leading End-user
The global automotive industry is currently shifting towards the adoption of electric and hybrid vehicles. As such, the main priority for automakers is to ensure that electric vehicles are more lightweight and have longer range capacity. Therefore, most automakers are expanding the usage of long fiber thermoplastics for achieving targeted weight reduction.
The thermoplastics are also witnessing a surge in adoption in the aerospace industry, particularly in the manufacturing of unmanned aerial vehicles (UAV) for reconnaissance and combat applications. With drones taking over many of the tasks traditionally reserved for manned aircrafts, their usage in the aerospace industry will increase over the upcoming years.
Geographical Penetration
Asia-Pacific Will Have the Largest Market Share
Asia-Pacific will have the largest share in the global market, given China’s lead in the development of electric vehicles. In 2023, China overtook Japan to become the largest automotive exporter in the world. Chinese automakers are having state backing and are looking to enter new export markets in Africa and South America. The demand for long fiber thermoplastics will only continue to increase in the future.
In recent years, many multinational companies have become vary of increasing geopolitical tensions with China and are opting to outsource their production facilities to India. The country has had notable success in attracting electronics manufacturers to up production centers. The shifting of electronics production to India will give rise to new growth opportunities for the market in Asia-Pacific.
COVID-19 Impact Analysis
Fulfilling existing contracts was a major challenge for long fiber thermoplastic manufacturers during the pandemic period. Lockdowns and labor shortages had led to major production hiccups, leaving many producers incapable of supplying their clients. As the pandemic progressed, demand from automotive and aerospace sectors reduced sharply due to a virtual halt of the global transportation industry.
Although the pandemic era witnessed a decline in sales, it was more down to supply chain constraints rather than a natural decline in demand. Demand rose sharply in the initial weeks and months of the post-pandemic period as manufacturers struggled to keep pace. Companies are now focused on developing new thermoplastic materials to aid their growth. Overall, the pandemic is unlikely to have any negative implications on the long term growth of the global market.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The war in Ukraine created significant demand for long fiber thermoplastics for defence applications, particularly for the production of FPV drones and loitering munitions. Both Ukraine and Russia have upped defence equipment production, to replenish depleted stocks and create reserves of equipment for future offensive operations.
The sanctions imposed by U.S. and EU on the Russian market have cut off access to western-made thermoplastics. Therefore, to fulfill wartime contract obligations, many Russian defence enterprises have resorted to grey market imports and Chinese suppliers to fill gaps left by western sanctions. The Russian government has also provided financial backing to increase domestic production of long fiber thermoplastics.
By Resin
• Polypropylene
• Polyamide
• Polybutylene Terephthalate
• Others
By Fiber
• Glass
• Carbon
• Others
By Manufacturing Process
• Injection Molding
• Pultrusion
• Direct-LFT
• Others
By End-User
• Automotive
• Aerospace
• Electrical & Electronics
• Buildings & Construction
• Sporting Equipment
• Other
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In February 2024, scientists from the African University of Science and Technology in Nigeria published a research paper exploring the possibility of using lignocellulosic reinforced thermoplastics for the production of lightweight automotive components.
• In October 2023, SABIC, Saudi Arabia’s state-owned petrochemicals producer, unveiled an automotive body panel made from low pressure compression molding technology, using a proprietary long fiber thermoplastic material.
• In January 2024, PlastiComp, U.S.-based developer of plastic composites, commissioned a new R&D lab at its main office in Winona, Minnesota, U.S. The new lab will conduct research into the next generation of long fiber thermoplastics.
Competitive Landscape
The major global players in the market include BASF SE, SABIC, Lanxess, Avient Corporation, Solvay SA, Asahi Kasei Corporation, Daicel Corporation, RTP Company, Celanese Corporation and Toray Industries, Inc.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global long fiber thermoplastics market segmentation based on resin, fiber, manufacturing process, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of long fiber thermoplastics market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global long fiber thermoplastics market report would provide approximately 70 tables, 68 figures and 205 Pages.
Target Audience 2024
• Automotive Companies
• Aerospace Companies
• Electronic Manufacturers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Resin
3.2. Snippet by Fiber
3.3. Snippet by Manufacturing Process
3.4. Snippet by End-User
3.5. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Ongoing Shift Towards Electric Vehicles
4.1.1.2. Increasing Usage of Loitering Munitions for Warfare
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Cost of Processing and Manufacturing
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. Russia-Ukraine War Impact Analysis
5.6. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID-19
6.1.2. Scenario During COVID-19
6.1.3. Scenario Post COVID-19
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Resin
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Resin
7.2. Polypropylene*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Polyamide
7.4. Polybutylene Terephthalate
7.5. Others
8. By Fiber
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Fiber
8.2. Glass*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Carbon
8.4. Others
9. By Manufacturing Process
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Manufacturing Process
9.2. Injection Molding*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Pultrusion
9.4. Direct-LFT
9.5. Others
10. By End-User
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
10.2. Automotive*
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Aerospace
10.4. Electrical & Electronics
10.5. Buildings & Construction
10.6. Sporting Equipment
10.7. Other
11. By Region
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.7.1. U.S.
11.2.7.2. Canada
11.2.7.3. Mexico
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.7.1. Germany
11.3.7.2. UK
11.3.7.3. France
11.3.7.4. Italy
11.3.7.5. Spain
11.3.7.6. Rest of Europe
11.4. South America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.7.1. Brazil
11.4.7.2. Argentina
11.4.7.3. Rest of South America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.7.1. China
11.5.7.2. India
11.5.7.3. Japan
11.5.7.4. Australia
11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Resin
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Fiber
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Manufacturing Process
11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Scenario
12.2. Market Positioning/Share Analysis
12.3. Mergers and Acquisitions Analysis
13. Company Profiles
13.1. BASF SE*
13.1.1. Company Overview
13.1.2. Product Portfolio and Description
13.1.3. Financial Overview
13.1.4. Key Developments
13.2. SABIC
13.3. Lanxess
13.4. Avient Corporation
13.5. Solvay SA
13.6. Asahi Kasei Corporation
13.7. Daicel Corporation
13.8. RTP Company
13.9. Celanese Corporation
13.10. Toray Industries, Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
14. Appendix
14.1. About Us and Services
14.2. Contact Us

 

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