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有機・無機肥料の世界市場 - 2024-2031


Global Organo-Mineral Fertilizers Market - 2024-2031

概要 有機・無機肥料の世界市場は2023年に5億3910万米ドルに達し、2031年には8億1480万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは5.3%で成長する見込みである。 従来の肥料製品の使用に関する健康... もっと見る

 

 

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2024年4月3日 US$4,350
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サマリー

概要
有機・無機肥料の世界市場は2023年に5億3910万米ドルに達し、2031年には8億1480万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは5.3%で成長する見込みである。
従来の肥料製品の使用に関する健康と環境への懸念が高まる中、有機的に供給される肥料製品に対するニーズと需要が世界市場で急増している。有機ミネラル肥料市場の持続可能なアプローチは、作物の収量と品質の向上という利点とともに、市場規模を押し上げている。有機食品への需要の高まりと精密農業への注目も有機ミネラル肥料市場に拍車をかけている。
有機ミネラル肥料は、有機物と利用しやすいミネラル栄養素を結合させ、その結果、植物による栄養素の取り込みが改善され、より高い収量とより良い品質の作物につながる可能性がある。政府や団体は、市場規模を拡大するための試験や支援当局や活動によって、有機無機肥料市場のより良い確立を支援している。例えば、FCOの下で認可された26の試験所は、有機肥料の試験も担当している。
アジア太平洋地域は、有機農業をサポートする有機ミネラル肥料のニーズが高く、世界市場を支配している。APEDAのNPOP 2022-23有機認証データによると、1764677.15ヘクタールが有機栽培され、2664679.54トン生産され、そのうち312800.51トンが輸出された。この地域の高い有機農業の実践は、有機ミネラル肥料市場の成長にプラスに働く。
ダイナミクス
収量を向上させる優れた肥料への需要の高まり
国連食糧農業機関は、2021年の世界の農地面積は約478億1,204万平方キロメートルと推定している。世界レベルでの農業セクターの増加は、より良い栄養サポートと成長に役立つ肥料の必要性を促進している。農家は農業生産高を向上させるために様々な肥料を広く使用している。
FAOによると、世界の肥料消費量は2021年に耕地1ヘクタール当たり139.8キログラムに達する。 91.世界で生産される肥料の1%が消費されている。化学合成肥料の過剰使用は、土壌の劣化や環境汚染の原因となる。有機ミネラル肥料は、有機物と利用しやすいミネラル栄養素を組み合わせたものである。この組み合わせにより、植物による養分の取り込みが改善され、収量が増加し、作物の品質が向上する可能性がある。
持続可能な農業への需要の高まり
水質汚染や土壌劣化など、従来の肥料が環境に与える影響に対する意識の高まりが、より持続可能な農業への転換を促している。安全で持続可能な方法で生産された食品を求める消費者の声が高まり、農業分野でも有機農法への需要が高まっている。土壌の健全性と養分利用効率の向上に重点を置いた有機ミネラル肥料は、すべての農家にとって実行可能な選択肢となる。
科学環境センターによれば、有機肥料は作物への栄養供給とともに、土壌の健全性と生態系のバランスを回復するのに役立つという。有機ミネラル肥料は、有機食品生産における持続可能な使用方法を促進することで、農家がこの需要を満たすのを助けることができ、その需要の高まりが市場の拡大を促進する。
2011年と2021年の米農務省全米農業統計局の調査によると、有機生産品に対する消費者の需要は大幅に増加している。2021年には、有機食品の小売売上高は、米国の全小売食品売上高の約5.5%になると推定されている。米国の農場と牧場は、2021年に約110億ドルの有機製品を販売した。有機食品の需要は、それらの最終有機食品の食品原料を生産するために、有機ミネラル肥料のような基材を必要とする。
有機ミネラル肥料の高コスト
有機ミネラル肥料は、糞尿、堆肥、バイオ炭のような有機材料を調達する必要があり、調達と加工にコストがかかる。これらの資材は、肥料に配合する前に、収集、輸送、加工が必要になる場合がある。これらの工程は、生産工程に複雑さとコストを加える。
生産コストが増える分、農家にとっては従来のミネラル肥料に比べて価格が高くなる。有機ミネラル肥料は、土壌の健全性の向上や収量の増加といった長期的なメリットをもたらす可能性がある一方で、一部の農家、特に費用対効果の高い農家にとっては、目先の価格差が障壁となる可能性がある。
セグメント分析
世界の有機ミネラル肥料市場は、成分、タイプ、作物、栄養分、包装、流通チャネル、地域によって区分される。
固形肥料の便利な用途
有機ミネラル肥料の世界市場は、種類によって固形肥料と液体肥料に区分される。最大のシェアを占めるのは固形有機ミネラル肥料である。固形有機ミネラル肥料の緩慢で持続的な養分放出が、このセグメント成長の主な原動力である。肥料中の有機物は徐々に分解され、長期間にわたって養分を放出する。
そのため、養分が流されるリスクが減り、生育期を通じて植物が効率的に養分を利用できるようになる。固形肥料は重量が軽く、こぼれるリスクがないため、保管や取り扱いが容易である。固形肥料は、液体に比べて専門的な保管設備が少なくて済むため、流通業者や農家にとって保管や取り扱いが容易である。
加えて、一般に液体肥料に比べて製造・輸送コストが安い。このため、農家にとっては価格が安くなり、費用対効果の高い農家に有利となる。有機ミネラル肥料の施用方法が確立されていることや、有機ミネラル肥料の使用に関する農家の意識が高いことも、この分野の拡大に拍車をかけている。
地理的浸透
アジア太平洋地域における農業セクターの高い優位性
アジア太平洋地域は世界の有機無機肥料市場を支配している。この地域の大規模で急成長している農業部門では、大規模な肥料製品が求められている。インド政府によると、インドの農業部門は2022-23年度に3.5%成長した。インドの農業が成長しただけでなく、同国は農産物の純輸出国になり、同年の輸出額は502億ドルに達した。
農産物の生産量が増えれば、その成長を支えるミネラルサポートや肥料の必要性も高まる。インド肥料協会によると、2022-23年の全肥料製品の生産量は4,868万MTで、2021-22年比で11.3%の増加を示した。2022-23年の全肥料製品の総消費量は6,376万MTである。有機食品の実践を支援する有機肥料の使用に関連する利点についての意識の高まり。
農業・農民福祉省によると、インドの有機肥料の生産量は2020-21年までに38.8百万トンに落ち着く。インドの有機肥料生産州では、チャティスガル州、カルナータカ州、アッサム州が上位を占めている。アジア太平洋地域のいくつかの政府は、土壌の健全性と農業の持続可能性を向上させるために有機ミネラル肥料の使用を積極的に推進しており、市場の成長を後押ししている。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Yara International ASA、ICL Group、COMPO EXPERT GmbH、Hello Nature International Srl、Químicas Meristem, S.L.、ILSA S.p.A.、Unisalver Organomineral Liquid Fertilizer Products、SEIPASA, S.A.、Anorel NV.、Harmony Ecotech Pvt.Ltd.などがいる。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行による封鎖と渡航制限によって引き起こされたサプライチェーンの混乱は、完成肥料の生産に使用される原材料の入手とその輸送に遅れをもたらし、一時的な供給不足と価格変動につながった。一部の地域ではCOVID-19の大流行により加工工場の労働力不足が生じ、農産物の生産量が減少し、その結果肥料の需要が減少した。
パンデミックは、持続可能な農業慣行への長期的なシフトにつながる強力な食糧システムの重要性を浮き彫りにし、環境面での利点から有機ミネラル肥料市場に恩恵をもたらす可能性がある。健康と環境への関心の高まりと有機食品への高い需要は、パンデミック期間中の市場需要を改善した。
原料別
- 有機原料
糞尿ベース
o 堆肥ベース
o その他
- ミネラル源
o ロックリン酸塩
o 塩化カリウム
o その他
タイプ別
- 固形肥料
- 液体肥料
作物別
- 穀物・穀類
- 果物・野菜
- 換金作物
- 造園・ガーデニング
栄養分別
- NPK肥料
- 単肥
パッケージ別
- カートン
- 袋
- 缶/ボトル
- その他
流通チャネル別
- 肥料販売店
- オンライン小売
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主要開発
- 2022年6月、ウラル地域間研究教育センターのメンバーであるニカ・ペトロテックは、新しい有機無機肥料を開発した。この肥料は有機肥料よりも効果が高く、鉱物肥料よりも安全である。
- 2022年2月、ヤラは有機ミネラル肥料の新製品「ヤラ・ネイチャー」を市場に導入した。この製品には、食品と生ゴミの堆肥から作られた有機物が38%含まれている。
- 2020年4月、多国籍肥料製造会社であるICLグループ社は、有機ミネラル肥料の新シリーズであるGronamicの発売を発表した。Gronamicシリーズは、ミネラルと有機栄養源の利点を組み合わせたものである。
レポートを購入する理由
- 成分、タイプ、作物、栄養素含有量、包装、流通チャネル、地域に基づく世界の有機ミネラル肥料市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発を分析することで、商機を特定します。
- 有機ミネラル肥料の市場レベルについて、全セグメントを網羅した多数のデータをエクセルデータシートで提供。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の有機無機肥料市場レポートは、約86の表、81の図、225ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

目次
1.方法論とスコープ
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.成分別スニペット
3.2.タイプ別スニペット
3.3.作物別スニペット
3.4.養分含有量別スニペット
3.5.パッケージ別スニペット
3.6.流通チャネル別
3.7.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.収量向上のための優れた肥料に対する需要の高まり
4.1.1.2.持続可能な農業への需要の高まり
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.有機ミネラル肥料の高コスト
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.DMI意見書
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.成分別
7.1.はじめに
7.1.1.成分別市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
7.1.2.市場魅力度指数(成分別
7.2.有機原料
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.2.3.糞尿ベース
7.2.4.堆肥ベース
7.2.5.その他
7.3.鉱物資源
7.3.1.岩石リン酸塩
7.3.2.塩化カリウム
7.3.3.その他
8.タイプ別
8.1.はじめに
8.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
8.2.固形肥料
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.液体肥料
9.作物別
9.1.はじめに
9.1.1.作物別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 1.2.
9.1.2.市場魅力度指数(作物別
9.2.穀物・穀類
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.果物・野菜
9.4.換金作物
9.5.景観とガーデニング
10.栄養成分別
10.1.はじめに
10.1.1.栄養素含有量別の市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
10.1.2.市場魅力度指数(栄養素含有量別
10.2.NPK肥料
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.単一栄養素肥料
11.パッケージ別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), パッケージング別
11.1.2.市場魅力度指数(包装材別
11.2.カートン
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.バッグ
11.4.缶/ボトル
11.5.その他
12.流通チャネル別
12.1.はじめに
12.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
12.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
12.2.肥料販売店
12.2.1.はじめに
12.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
12.3.オンライン小売
12.4.その他
13.地域別
13.1.はじめに
13.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
13.1.2.市場魅力度指数、地域別
13.2.北米
13.2.1.はじめに
13.2.2.主な地域別ダイナミクス
13.2.3.成分別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 2.4.
13.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
13.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物別
13.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 栄養分含有量別
13.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), パッケージ別
13.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.2.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.2.9.1.米国
13.2.9.2.カナダ
13.2.9.3.メキシコ
13.3.ヨーロッパ
13.3.1.はじめに
13.3.2.地域別の主な動き
13.3.3.成分別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
13.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
13.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物別
13.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 栄養分含有量別
13.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), パッケージ別
13.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.3.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.3.9.1.ドイツ
13.3.9.2.イギリス
13.3.9.3.フランス
13.3.9.4.イタリア
13.3.9.5.スペイン
13.3.9.6.その他のヨーロッパ
13.4.南米
13.4.1.はじめに
13.4.2.地域別主要市場
13.4.3.成分別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 4.4.
13.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
13.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物別
13.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 栄養分含有量別
13.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 包装別
13.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.4.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.4.9.1.ブラジル
13.4.9.2.アルゼンチン
13.4.9.3.その他の南米地域
13.5.アジア太平洋
13.5.1.はじめに
13.5.2.主な地域別ダイナミクス
13.5.3.成分別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 5.4.
13.5.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
13.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物別
13.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 栄養分含有量別
13.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), パッケージ別
13.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.5.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.5.9.1.中国
13.5.9.2.インド
13.5.9.3.日本
13.5.9.4.オーストラリア
13.5.9.5.その他のアジア太平洋地域
13.6.中東・アフリカ
13.6.1.はじめに
13.6.2.地域別の主な動き
13.6.3.成分別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 6.4.
13.6.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), タイプ別
13.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物別
13.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 栄養分含有量別
13.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 包装別
13.6.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
14.競争環境
14.1.競争シナリオ
14.2.市場ポジショニング/シェア分析
14.3.M&A分析
15.企業プロフィール
15.1.ヤラ・インターナショナルASA
15.1.1.会社概要
15.1.2.製品ポートフォリオと説明
15.1.3.財務概要
15.1.4.主な展開
15.2.ICLグループ
15.3.COMPO EXPERT GmbH
15.4.ハローネイチャーインターナショナル
15.5.メリステム社
15.6.ILSA S.p.A.
15.7.ユニサルバ有機ミネラル液肥製品
15.8.SEIPASA, S.A.
15.9.アノレル NV.
15.10.ハーモニー・エコテック社
リストは完全ではありません
16.付録
16.1.会社概要とサービス
16.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Organo-Mineral Fertilizers Market reached US$ 539.1 million in 2023 and is expected to reach US$ 814.8 million by 2031, growing with a CAGR of 5.3% during the forecast period 2024-2031.
With the increasing health and environmental concerns related to the use of conventional fertilizer products, the need and demand for organically sourced fertilizer products is booming in the global market. The sustainable approach of the organo-mineral fertilizers market along with its benefits on improved crop yields and quality boosts market size. Rising demand for organic food and focus on precision agriculture also add fuel to the organo-mineral fertilizers market.
Organo-mineral fertilizers combine organic matter with readily available mineral nutrients, resulting in improved nutrient uptake by plants, potentially leading to higher yields and better-quality crops. The government and organizations support the better establishment of an organo-mineral fertilizers market with testing and supporting authorities and activities to expand market size. For instance, 26 laboratories notified under FCO are also responsible for testing organic fertilizers.
Asia-Pacific dominated the global market with the high need for organo-mineral fertilizers to support organic agricultural practices. According to APEDA, Organic Certification Data under NPOP 2022-23, 1764677.15 Ha of are was cultivated organically with the production of about 2664679.54 MT farm production from which 312800.51 MT is the total export quantity. The high organic agricultural practices in the region positively help the organo-mineral fertilizers market growth.
Dynamics
Rising Demand for Better Fertilizers to Improve Yield
Food and Agriculture Organization estimated that the world's agricultural land accounted for about 47,812,049 million sq. km in 2021. The increasing agricultural sector at the global level is driving the need for fertilizers that help in better nutritional support and growth. Farmers are widely using various fertilizers to improve the output of farming.
According to FAO, the world fertilizer consumption reached 139.8 kilograms per hectare of arable land in 2021. 91.1 % of fertilizer is consumed to the total fertilizer produced worldwide. Overuse of synthetic fertilizers can contribute to soil degradation and environmental pollution. Organo-mineral fertilizers combine organic matter with readily available mineral nutrients. This combination can improve nutrient uptake by plants, leading to potentially higher yields and better-quality crops.
Increased Demand for Sustainable Agriculture
Growing awareness of the environmental impact of conventional fertilizers, such as water pollution and soil degradation, is driving a shift towards more sustainable practices. A growing consumer demand for safe and sustainably produced food demands more for organic practices in the agricultural sector. Organo-mineral fertilizers, with their focus on improved soil health and nutrient use efficiency, create viable alternatives for all farmers.
According to the Centre for Science and Environment, organic fertilizers help restore soil health and ecological balance along with providing nutrients to crops. Organo-mineral fertilizers can help farmers meet this demand by promoting sustainable practices for their use in organic food product production with their rising demand driving market expansion.
According to USDA, National Agricultural Statistics Service surveys in 2011 and 2021, consumer demand for organically produced goods has increased greatly. In 2021, organic retail sales were estimated to be about 5.5 percent of all retail food sales in United States. U.S. farms and ranches sold nearly $11 billion in organic products in 2021. The demand for organic food needs the base materials such as organo-mineral fertilizers to produce food raw materials for those end organic food products.
High Cost of the Organo-Mineral Fertilizers
Organo-mineral fertilizers require sourcing organic materials like manure, compost, or biochar, which adds more costs for sourcing and processing. These materials might require collection, transportation, and processing before being incorporated into the fertilizer blend. These steps add complexity and cost to the production process.
The additional production costs translate to higher prices for farmers compared to conventional mineral fertilizers. While organo-mineral fertilizers offer potential long-term benefits like improved soil health and potentially higher yields, the immediate price difference can be a barrier for some farmers, especially cost-effective ones.
Segment Analysis
The global organo-mineral fertilizers market is segmented based on ingredients, type, crop, nutrient content, packaging, distribution channel, and region.
Convenient Application of Solid Fertilizers
The global organo-mineral fertilizers market is segmented based on type into solid and liquid fertilizers. The solid organo-mineral fertilizer segment accounted for the largest share. The slow and sustained nutrient release of the solid organo-mineral fertilizers is the major driving factor for the segment growth. Organic materials in the fertilizer gradually decompose, releasing nutrients over a longer period.
It reduces the risk of nutrients being washed away and ensures efficient nutrient use by plants throughout the growing season. Solid fertilizers are easier to store and handle due to their lower weight and lack of spillage risk. They require less specialized storage facilities compared to liquids helping in ease of storage and handling activities for the distributors and farmers.
In addition, these are generally cheaper to produce and transport compared to liquid fertilizers. This translates to lower prices for farmers favoring cost-effective farmers. The well-established application methods of organo-mineral fertilizers and better farmer awareness about their use add to the segment expansion.
Geographical Penetration
High Dominance of Agriculture Sector in Asia-Pacific
Asia-Pacific dominated the global organo-mineral fertilizers market. The large and fast-growing agricultural sector in the region demands large-scale fertilizer products. According to the Indian government, India's agriculture sector grew by 3.5% in FY 2022-23. Not only has India's agriculture grown, but the country has also become a net exporter of agricultural products, with exports reaching $50.2 billion in the same year.
The greater agricultural produce leads to the greater need for mineral support and fertilisers to support their growth. According to the Fertiliser Association of India, the production of total fertilizer products at 48.68 million MT during 2022-23 showed an increase of 11.3% over 2021-22. Total consumption of all fertilizer products is at 63.76 million MT during 2022-23. The rise in awareness about the benefits associated with the use of organic fertilizers to support organic food practices.
According to the Ministry of Agriculture and Farmers’ Welfare, India’s organic fertilizer production settled at 38.8 lakh tonnes by 2020–21. Chattisgarh, Karnataka and Assam took over higher positions in the organic fertilizer production states in India. Some governments in the Asia-Pacific are actively promoting the use of organo-mineral fertilizers to improve soil health and agricultural sustainability, boosting market growth.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Yara International ASA, ICL Group, COMPO EXPERT GmbH, Hello Nature International Srl, Químicas Meristem, S.L., ILSA S.p.A., Unisalver Organomineral Liquid Fertilizer Products, SEIPASA, S.A., Anorel NV. and Harmony Ecotech Pvt. Ltd.
COVID-19 Impact Analysis
The supply chain disruptions caused by COVID-19 pandemic lockdowns and travel restrictions caused delays in obtaining raw materials used for the production of finished fertilizers and their transportation, leading to temporary shortages and price fluctuations. COVID-19 outbreaks in some regions caused labor shortages in processing plants, leading to decreased production of agricultural products and consequently lower demand for fertilizers.
The pandemic highlighted the importance of strong food systems leading to a long-term shift towards sustainable agriculture practices, potentially benefiting the organo-mineral fertilizer market due to its environmental advantages. The rise in health and environmental concerns and high demand for organic food products improved the market demand during the pandemic period.
By Ingredients
• Organic Material Source
o Manure-Based
o Compost-Based
o Others
• Mineral Source
o Rock Phosphate
o Potassium Chloride
o Others
By Type
• Solid Fertilizers
• Liquid Fertilizers
By Crop
• Grains and Cereals
• Fruits and Vegetables
• Cash Crops
• Landscape and Gardening
By Nutrient Content
• NPK Fertilizers
• Single-Nutrient Fertilizers
By Packaging
• Cartons
• Bags
• Can/bottle
• Others
By Distribution Channel
• Fertilizer Stores
• Online Retail
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In June 2022, Nika PetroTech, a member of the Ural Interregional Research and Education Center, developed new organomineral fertilizers. These fertilizers are more effective than organic fertilizers and safer than mineral fertilizers.
• In February 2022, Yara introduced Yara Nature, a new organo-mineral fertiliser product into the market. The product contains 38% organic matter produced from food and green waste compost.
• In April 2020, ICL Group Ltd., a multi-national fertilizer manufacturing company announced the launch of Gronamic, a new range of organo-mineral fertilizers. The Gronamic range combines the benefits of mineral and organic sources of nutrients.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global organo-mineral fertilizers market segmentation based on ingredients, type, crop, nutrient content, packaging, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of organo-mineral fertilizers market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global organo-mineral fertilizers market report would provide approximately 86 tables, 81 figures, and 225 pages.
Target Audience 2024
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

Table of Contents
1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Ingredients
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by Crop
3.4. Snippet by Nutrient Content
3.5. Snippet by Packaging
3.6. Snippet by Distribution Channel
3.7. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Demand for Better Fertilizers to Improve Yield
4.1.1.2. Increased Demand for Sustainable Agriculture
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Cost of the Organo-Mineral Fertilizers
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Ingredients
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Ingredients
7.2. Organic Material Source
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.2.3. Manure-Based
7.2.4. Compost-Based
7.2.5. Others
7.3. Mineral Source
7.3.1. Rock Phosphate
7.3.2. Potassium Chloride
7.3.3. Others
8. By Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
8.2. Solid Fertilizers
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Liquid Fertilizers
9. By Crop
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop
9.2. Grains and Cereals
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Fruits and Vegetables
9.4. Cash Crops
9.5. Landscape and Gardening
10. By Nutrient Content
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient Content
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Nutrient Content
10.2. NPK Fertilizers
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Single-Nutrient Fertilizers
11. By Packaging
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Packaging
11.2. Cartons
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Bags
11.4. Can/bottle
11.5. Others
12. By Distribution Channel
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
12.2. Fertilizer Stores
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Online Retail
12.4. Others
13. By Region
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
13.2. North America
13.2.1. Introduction
13.2.2. Key Region-Specific Dynamics
13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient Content
13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
13.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.2.9.1. U.S.
13.2.9.2. Canada
13.2.9.3. Mexico
13.3. Europe
13.3.1. Introduction
13.3.2. Key Region-Specific Dynamics
13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient Content
13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
13.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.3.9.1. Germany
13.3.9.2. U.K.
13.3.9.3. France
13.3.9.4. Italy
13.3.9.5. Spain
13.3.9.6. Rest of Europe
13.4. South America
13.4.1. Introduction
13.4.2. Key Region-Specific Dynamics
13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient Content
13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
13.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.4.9.1. Brazil
13.4.9.2. Argentina
13.4.9.3. Rest of South America
13.5. Asia-Pacific
13.5.1. Introduction
13.5.2. Key Region-Specific Dynamics
13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient Content
13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
13.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.5.9.1. China
13.5.9.2. India
13.5.9.3. Japan
13.5.9.4. Australia
13.5.9.5. Rest of Asia-Pacific
13.6. Middle East and Africa
13.6.1. Introduction
13.6.2. Key Region-Specific Dynamics
13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nutrient Content
13.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Packaging
13.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
14. Competitive Landscape
14.1. Competitive Scenario
14.2. Market Positioning/Share Analysis
14.3. Mergers and Acquisitions Analysis
15. Company Profiles
15.1. Yara International ASA
15.1.1. Company Overview
15.1.2. Product Portfolio and Description
15.1.3. Financial Overview
15.1.4. Key Developments
15.2. ICL Group
15.3. COMPO EXPERT GmbH
15.4. Hello Nature International Srl
15.5. Químicas Meristem, S.L.
15.6. ILSA S.p.A.
15.7. Unisalver Organomineral Liquid Fertilizer Products
15.8. SEIPASA, S.A.
15.9. Anorel NV.
15.10. Harmony Ecotech Pvt. Ltd
LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Appendix
16.1. About Us and Services
16.2. Contact Us

 

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