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根粒菌の世界市場 - 2023-2030


Global Rhizobium Market - 2023-2030

概要 世界の根粒菌市場は、2022年に12.4億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率5.71%で成長し、2030年には19.3億米ドルに達すると予測されている。 根粒菌は大気中の窒素を植物が利用できる形... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2024年1月23日 US$4,350
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サマリー

概要
世界の根粒菌市場は、2022年に12.4億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に年平均成長率5.71%で成長し、2030年には19.3億米ドルに達すると予測されている。
根粒菌は大気中の窒素を植物が利用できる形に変換するのを助けるため、根粒菌市場は継続的に進化している。根粒菌はマメ科植物と共生関係を形成する。これらの要因が市場を牽引している。
根粒菌はアセトバクター(酢酸菌)で構成され、大気中の窒素を固定して植物の根に定着するため、根粒菌の採用が増加している。根粒菌はマメ科植物の土壌の健全性を高め、作物の生産性を向上させる。根粒菌はサトウキビのプランテーションで多く使用されている。これらの要因は、世界の根粒菌市場の需要を増加させるのに役立っている。
さらに、多くのメーカーが大規模農家を引き付けるために革新的な製品を生産している。例えば、2022年5月、シンジェンタ社は、穀物や穀類、豆類や油糧種子、果物や野菜など様々な種類の植物に使用できる窒素固定バイオ肥料Envitaを発売した。こうした製品の発売は、市場の活性化に貢献している。
ダイナミクス
化学肥料の代替品への関心の高まり。
農家や農業関連企業は、消費者が化学肥料による健康への悪影響について知識を深め、健康への関心を高めていることから、化学肥料の代替品を探している。根粒菌肥料は、他の肥料よりも自然に植物中のリンと窒素のレベルを増加させる。この要素は市場の牽引役となっている。
さらに、多くの主要プレーヤーは、消費者ベースを増加させ、また、農家が高い生産性を達成するために役立つために、より多くのバイオ肥料製品を生産することに焦点を当てています。例えば、2022年7月にChambal Fertilizers and Chemicals Limited (CFCL)はThe Energy and Resources Institute (TERI)のSMART Agri solutionsと提携し、高度な菌根菌バイオ肥料製品であるUTTAM SUPERRHIZAを発売した。この発売は市場の活性化に貢献している。
有機農業への需要の増加
消費者は、化学肥料や合成肥料を使用しない有機農産物の消費に積極的であり、バイオ肥料を使用した有機農業の需要を増加させる多くの健康上の利点を提供している。化学肥料の使用を政府が制限していることも、根粒肥料の普及を後押ししている。
さらに、有機農地の増加も根粒肥料の需要増加に役立っている。例えば、National Centre For Organic and Natural Farmingのレポートによると、世界には7,230万ヘクタールの農地があり、オーストラリア、アルゼンチン、スペインが最大の農地を持っている。これは根粒菌市場の拡大に役立つ。
高い製品コスト
根粒菌肥料のコストは、ブランド、成分、使用原料の品質、入手可能な地域などによって異なる。バイオ肥料のコストが高いため、特に小規模農家にとっては、より多くの消費者層がバイオ肥料を利用しにくくなっている。こうした要因が市場の成長を妨げている。
さらに、ハイブランドの根粒菌肥料は高価格であるため、農村部や未開発地域では流通チャネルが少ない。例えば、Astha Vermicomposts 100%有機肥料10kgは950インドルピー、Sheer Rhizo凍結乾燥根粒菌バイオ肥料は1リットル当たり580インドルピーである。
セグメント分析
世界の根粒菌市場は、タイプ、作物タイプ、技術、用途、流通チャネル、地域によって区分される。
粒状および粉末状肥料の需要増加。
乾燥根粒肥料は、農家の要求に応じて、顆粒、ペレット、粉末など、さまざまな製品を含んでいる。乾燥肥料は長期保存が可能で、根粒の窒素固定を強化し、土壌の健全性を向上させるため、需要が増加している。これらの要因は市場規模の拡大に貢献している。
さらに、電子商取引プラットフォームの台頭は、根粒肥料の世界的な流通と入手を容易にしている。例えば、2022年7月、Performance Nutrition社は粒状肥料と水溶性粉末のNutriWiseブランドを立ち上げた。これは養分の利用効率を高め、土壌の肥沃度を向上させる。
出典DataM Intelligence分析(2023年)
地理的普及率
成長するアジア太平洋地域の根粒菌産業
アジア太平洋地域の根粒菌市場は大幅な成長と人気を目の当たりにし、2022年には最大シェアを占める。根粒菌は土壌中の窒素固定バクテリアを強化し、植物との共生関係を提供し、土壌の健全性を高めるため、この地域の農家は根粒菌肥料の採用に積極的である。こうした要因がこの地域の市場を牽引している。
さらに、この地域ではヒマワリ、ジャガイモ、大豆、テンサイなどの連作作物の生産が盛んである。例えば、インド政府によると、大豆の収穫量は2023年には128.92トン、2021-22年には129.95トンになると推定されている。連作作物の生産は、この地域の根粒肥料の需要を増加させる。
出典DataM Intelligence分析(2023年)
競争状況
世界の主要企業には、Madras Fertilizers Limited、Rizobacter、Lallemand Inc、Koch Ag & Energy Solutions, LLC、CRIYAGEN、AUMGENE Biosciences、Coromandel International Limited、Peptech Biosciences Ltd、IFFCO Bazar、Vegalabなどがある。
COVID-19影響分析

COVIDの影響
パンデミックの間、多くの人々が高タンパク質を供給する肉製品にシフトしたため、有機製品の生産と消費が減少し、バイオ肥料の生産と使用に影響が出た。また、政府の封鎖規制により流通サプライチェーンも影響を受け、世界の根粒菌市場に悪影響を与えた。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
戦争は経済に不安定さをもたらした。雇用不足により多くの企業が操業停止となり、肥料の供給に支障をきたしている。業界団体Fertilizers Europeのデータによると、ロシアとベラルーシはEUの肥料供給の60%を供給している。このため、世界の根粒菌市場にも悪影響が出ている。

タイプ別
- 窒素固定
- リン酸可溶化
- カリ固定化
- その他
作物タイプ別
- 穀物
- 豆類と油糧種子
- 果物・野菜
- その他
技術別
- 担体強化バイオ肥料
- 液体バイオ肥料
用途別
- 種子処理
- 土壌処理
- その他
形態別
- 乾式
- 液状
流通経路別
- 直営店
- 電子商取引
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- 専門店
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2021年1月、ヘリアエ・アグリカルチャー社は、バイオセレス・クロップ・ソリューションズ・クロップ社の子会社であるリゾバクター社と提携した。この提携により、様々な植物にユニークな土壌を提供する。
- 2022年6月、Novoenzymes社とAgroFresh社は、ポストハーベストアプリケーションを開発し、生産者、小売業者、消費者に利益をもたらす真菌病原体と戦うことによって、ポストハーベスト食品の品質を改善し、廃棄物を最小限に抑えることができる生物学的ソリューションの開発に向けて提携を結ぶ。
レポートを購入する理由
- 世界の根粒菌市場をタイプ、作物タイプ、形態、技術、用途、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- 根粒菌市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- 徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的分析からなるPDFレポート。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界の根粒菌市場レポートは約83表、94図、201ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.タイプ別スニペット
3.2.作物タイプ別抜粋
3.3.形態別スニペット
3.4.技術別スニペット
3.5.アプリケーション別スニペット
3.6.販売チャネル別スニペット
3.7.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.化学肥料の代替品への関心の高まり
4.1.1.2.有機農業への需要の増加
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.製品コストの高さ
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
7.2.窒素固定
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.リン酸可溶化
7.4.リン酸塩可溶化
7.5.その他
8.作物タイプ別
8.1.はじめに
8.1.1.作物タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%)1.2.
8.1.2.市場魅力度指数(作物タイプ別
8.2.穀物・穀類
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.豆類と油糧種子
8.4.果物・野菜
8.5.その他
9.形態別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
9.1.2.市場魅力度指数(形態別
9.2.ドライフォーム
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.2.3.顆粒
9.2.4.ペレット
9.2.5.粉末
9.3.液体
9.3.1.純粋発酵
9.3.2.混合発酵
10.技術別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 技術別
10.1.2.市場魅力度指数、技術別
10.2.担体強化バイオ肥料* 2.
10.3.液体バイオ肥料
11.用途別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
11.1.2.市場魅力度指数(用途別
11.2.種子処理
11.2.1.序論
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.土壌処理
11.4.その他
12.流通チャネル別
12.1.はじめに
12.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
12.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
12.2.直営店
12.2.1.概要
12.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
12.3.電子商取引
12.4.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
12.5.専門店
12.6.その他
13.地域別
13.1.はじめに
13.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
13.1.2.市場魅力度指数、地域別
13.2.北米
13.2.1.はじめに
13.2.2.主な地域別ダイナミクス
13.2.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 2.4.
13.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)作物タイプ別
13.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
13.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
13.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
13.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.2.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.2.9.1.米国
13.2.9.2.カナダ
13.2.9.3.メキシコ
13.3.ヨーロッパ
13.3.1.はじめに
13.3.2.地域別の主な動き
13.3.3.タイプ別市場規模分析と前年比成長率分析(%) 3.4.
13.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物タイプ別
13.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
13.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
13.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
13.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.3.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.3.9.1.ドイツ
13.3.9.2.イギリス
13.3.9.3.フランス
13.3.9.4.イタリア
13.3.9.5.ロシア
13.3.9.6.その他のヨーロッパ
13.4.南米
13.4.1.はじめに
13.4.2.地域別主要市場
13.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
13.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%)作物タイプ別
13.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
13.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
13.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
13.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.4.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.4.9.1.ブラジル
13.4.9.2.アルゼンチン
13.4.9.3.その他の南米地域
13.5.アジア太平洋
13.5.1.はじめに
13.5.2.主な地域別ダイナミクス
13.5.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
13.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物タイプ別
13.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
13.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
13.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
13.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.5.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.5.9.1.中国
13.5.9.2.インド
13.5.9.3.日本
13.5.9.4.オーストラリア
13.5.9.5.その他のアジア太平洋地域
13.6.中東・アフリカ
13.6.1.はじめに
13.6.2.地域別の主な動き
13.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
13.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 作物タイプ別
13.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
13.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 技術別
13.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
13.6.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
14.競争環境
14.1.競争シナリオ
14.2.市場ポジショニング/シェア分析
14.3.M&A分析
15.企業プロフィール
15.1.マドラス・ファーティライザーズ社
15.1.1.会社概要
15.1.2.製品ポートフォリオと内容
15.1.3.財務概要
15.1.4.最近の動向
15.2.リゾバクター
15.3.ラレマンド社
15.4.コッホ・アグ&エナジー・ソリューションズ社
15.5.コロマンデル・インターナショナル・リミテッド
15.6.クリヤゲン
15.7.オームジェン・バイオサイエンス
15.8.ペップテック・バイオサイエンシズ
15.9.IFFCOバザール
15.10.ベジラボ
リストは網羅的ではない
16.付録
16.1.会社概要とサービス
16.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Rhizobium Market reached US$ 1.24 billion in 2022 and is expected to reach US$ 1.93 billion by 2030, growing with a CAGR of 5.71% during the forecast period 2023-2030.
The rhizobium market is continuously evolving, as they help convert atmospheric nitrogen into a form that the plants can use, thus enhancing plant growth and reducing the need for synthetic nitrogen fertilizers. The rhizobium forms a symbiotic relationship with leguminous plants. These factors help in driving the market.
The adoption of rhizobium is increasing as they comprise acetobacter bacteria which can help in fixing the atmospheric nitrogen and colonizing the plant roots. The rhizobium enhances the soil health of leguminous plants and improves crop productivity. It is highly used in sugar cane plantations. These factors help increase the demand for the global rhizobium market.
Furthermore, many manufacturers are producing innovative products to attract larger farmers. For instance, in May 2022, Syngenta company launched a nitrogen-fixing biofertilizer which is Envita that can be used on a variety of plant kinds, such as cereals and grains, pulses and oilseeds, and fruits and vegetables. These launches help in boosting the market.
Dynamics
Rising Interest towards Alternatives of Chemical Fertilizers.
Farmers and agribusinesses are searching for alternatives to chemical fertilizers as consumers are becoming more concerned about their health and knowledge about the adverse health effects caused by chemical fertilizers. Rhizobium bacteria fertilizers increase the level of phosphorus and nitrogen in plants more naturally than other fertilizers. This factor helps in driving the market.
Furthermore, many key players are focusing to produces more biofertilizer products in order to increase the consumer base and also help the farmers to achieve high productivity. For instance, in July 2022, Chambal Fertilizers and Chemicals Limited (CFCL) in partnership with The Energy and Resources Institute's (TERI) SMART Agri solutions launched UTTAM SUPERRHIZA which is an advanced mycorrhizal biofertilizer product. This launch helps in boost the market.
Increase Demand for Organic Farming
Consumers are more willing to consume organic products which are free of chemical or synthetic fertilizers as they provide numerous health benefits which increases the demand for organic farming with biofertilizers. The government restrictions on the usage of chemical fertilizers also help in raising the adoption of rhizobium fertilizers.
Furthermore, the rise in organic farming lands also helps increase the demand for rhizobium fertilizers. For instance, according to the National Centre For Organic and Natural Farming report, there are 72.3 million hectares of agricultural land globally and Australia, Argentina, and Spain have the largest agricultural lands. This can help increase in rhizobium market.
High Product Cost
The cost of rhizobium fertilizers can vary depending on the brand, composition, quality of materials used, area of availability, and some others. The higher cost of biofertilizers makes them less accessible to a larger consumer base, especially for small-scale farmers. These factors are hampering the market growth.
Furthermore, the high-brand rhizobium fertilizers are less distribution channels in rural or undeveloped areas as they are highly-priced. For instance, Astha Vermicomposts 100% organic fertilizer 10kg is 950 INR, and Sheer Rhizo lyophilized rhizobium bio-fertilizer is 580 INR per 1 liter.
Segment Analysis
The global rhizobium market is segmented based on type, crop type, technology, application, distribution channel, and region.
Rising Demand For Granular and Powdered Forms of Fertilizers.
Dry rhizobium fertilizers contain different variety of products such as granules, pellets, powders, and some others depending on the requirement of farmers. The demand for dry-form fertilizers is increasing as they can store for a long period of time and enhances nitrogen-fixing in root nodules and improves soil health. These factors help in driving the market size.
Furthermore, the rise of e-commerce platforms has facilitated the global distribution and availability of rhizobium fertilizers. For instance, in July 2022, Performance Nutrition launched the NutriWise brand, a granular fertilizer and water-soluble powder. This will improve the nutrients use efficiency and improves soil fertility.
Source: DataM Intelligence Analysis (2023)
Geographical Penetration
Asia-Pacific Growing Rhizobium Industry
The Asia-Pacific rhizobium market has witnessed significant growth and popularity covering maximum share in 2022. Farmers in this region are more willing to adopt rhizobium fertilizers as the rhizobium enhances nitrogen-fixing bacteria in the soil which provides a symbiotic relationship with plants and enhances soil health. These factors help in driving the market in this region.
Furthermore, the production of row crops such as sunflower, potato, soybeans, sugar beets, and some others is more in this region. For instance, according to the government of India, the soybean crop is estimated to be 128.92 lakh tonnes in 2023 as compared to 129.95 lakh tonnes in 2021-22. The production of row crops increases the demand for rhizobium fertilizers in this region.
Source: DataM Intelligence Analysis (2023)
Competitive Landscape
The major global players include Madras Fertilizers Limited, Rizobacter, Lallemand Inc, Koch Ag & Energy Solutions, LLC, CRIYAGEN, AUMGENE Biosciences, Coromandel International Limited, Peptech Biosciences Ltd, IFFCO Bazar, and Vegalab.
COVID-19 Impact Analysis

COVID Impact
During the pandemic, many people shifted to meat products as they provide high levels of protein which reduces the production-consumption of organic products and affected the production and usage of biofertilizers. The distribution supply chain is also affected due to government lockdown restrictions which caused a negative impact on the global rhizobium market.
Russia- Ukraine War Impact
The war had created instability in the economy. Many companies had shut down due to a lack of employment which causes disruption in the supply of fertilizers. According to data from the industry association Fertilizers Europe, Russia, and Belarus provide as much as 60% of the EU’s fertilizer supply. This caused a negative impact on global rhizobium market.

By Type
• Nitrogen-Fixing
• Phosphate-Solubilizing
• Potash-mobilizing
• Others
By Crop Type
• Cereals and Grains
• Pulses and Oilseeds
• Fruits and Vegetables
• Others
By Technology
• Carrier Enriched Biofertilizers
• Liquid Biofertilizers
By Application
• Seed Treatment
• Soil Treatment
• Others
By Form
• Dry Form
• Liquid Form
By Distribution Channel
• Company Stores
• E-Commerce
• Hypermarkets/Supermarkets
• Specialty Stores
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In January 2021, Heliae Agriculture collaborated with Rizobacter, a subsidiary of Bioceres Crop Solutions Crop. This collaboration will provide a unique soil for a variety of plants.
• In June 2022, Novoenzymes company and AgroFresh company form a partnership towards developing biological solutions that can improve post-harvest food quality and minimize waste by fighting fungal pathogens which resulted in developing the post-harvest applications and benefit the growers, retailers, and consumers.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global Rhizobium market segmentation based on type, crop type, form, technology, application, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of rhizobium market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global Rhizobium market report would provide approximately 83 tables, 94 figures and 201 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Type
3.2. Snippet by Crop Type
3.3. Snippet by Form
3.4. Snippet by Technology
3.5. Snippet by Application
3.6. Snippet by Distribution Channel
3.7. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Interest Towards Alternatives for Chemical Fertilizer
4.1.1.2. Increase Demand for Organic Farming
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High Product Cost
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. Nitrogen-Fixing*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Phosphate-Solubilizing
7.4. Potsh-Mobilizing
7.5. Others
8. By Crop Type
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop Type
8.2. Cereals and Grains*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Pulses and Oilseeds
8.4. Fruits and Vegetables
8.5. Others
9. By Form
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
9.2. Dry Form*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.2.3. Granules
9.2.4. Pellets
9.2.5. Powders
9.3. Liquid Form
9.3.1. Pure Fermentations
9.3.2. Mixed Fermentations
10. By Technology
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
10.2. Carrier Enriched Biofertilizers*
10.3. Liquid Biofertilizers
11. By Application
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
11.2. Seed Treatment*
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Soil Treatment
11.4. Others
12. By Distribution Channel
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
12.2. Company Stores*
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. E-Commerce
12.4. Hypermarkets/Supermarkets
12.5. Specialty Stores
12.6. Others
13. By Region
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
13.2. North America
13.2.1. Introduction
13.2.2. Key Region-Specific Dynamics
13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.2.9.1. U.S.
13.2.9.2. Canada
13.2.9.3. Mexico
13.3. Europe
13.3.1. Introduction
13.3.2. Key Region-Specific Dynamics
13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.3.9.1. Germany
13.3.9.2. UK
13.3.9.3. France
13.3.9.4. Italy
13.3.9.5. Russia
13.3.9.6. Rest of Europe
13.4. South America
13.4.1. Introduction
13.4.2. Key Region-Specific Dynamics
13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.4.9.1. Brazil
13.4.9.2. Argentina
13.4.9.3. Rest of South America
13.5. Asia-Pacific
13.5.1. Introduction
13.5.2. Key Region-Specific Dynamics
13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.5.9.1. China
13.5.9.2. India
13.5.9.3. Japan
13.5.9.4. Australia
13.5.9.5. Rest of Asia-Pacific
13.6. Middle East and Africa
13.6.1. Introduction
13.6.2. Key Region-Specific Dynamics
13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop Type
13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
13.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
14. Competitive Landscape
14.1. Competitive Scenario
14.2. Market Positioning/Share Analysis
14.3. Mergers and Acquisitions Analysis
15. Company Profiles
15.1. Madras Fertilizers Limited*
15.1.1. Company Overview
15.1.2. Product Portfolio and Description
15.1.3. Financial Overview
15.1.4. Recent Developments
15.2. Rizobacter
15.3. Lallemand Inc
15.4. Koch Ag & Energy Solutions, LLC
15.5. Coromandel International Limited
15.6. CRIYAGEN
15.7. AUMGENE Biosciences
15.8. Peptech Biosciences Ltd
15.9. IFFCO Bazar
15.10. Vegalab
LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Appendix
16.1. About Us and Services
16.2. Contact Us

 

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