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アゾトバクターの世界市場 - 2023-2030


Global Azotobacter Market - 2023-2030

概要 アゾトバクターの世界市場は、2022年に4億9,121万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に7.34%のCAGRで成長し、2030年には8億6,568万米ドルに達すると予測されている。 アゾトバクターは土壌の窒素固定... もっと見る

 

 

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2024年1月23日 US$4,350
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サマリー

概要
アゾトバクターの世界市場は、2022年に4億9,121万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中に7.34%のCAGRで成長し、2030年には8億6,568万米ドルに達すると予測されている。
アゾトバクターは土壌の窒素固定を助け、土壌肥沃度を高め、作物の収量を増やし、植物の成長を刺激するため、消費者、農家、農業関連企業はアゾトバクターの活用に積極的である。アゾトバクターはまた、土壌の劣化や環境汚染につながる合成窒素肥料の必要性を減らすのにも役立つ。
さらに、各国の政府は農業分野における有機肥料の需要を把握し、取り組みを始めている。例えば、メガラヤ州政府は2023年8月、キエム村で初のバイオ肥料製造装置を稼働させた。その目的は有機農業を推進することである。したがって、こうした取り組みや有機農業の増加は、アゾトバクター肥料の需要増に役立つ可能性がある。
ダイナミクス
有機農業に対する需要の増加
残留農薬とそれによる健康への悪影響に対する消費者の意識が高まるにつれて、有機農業の需要が増加している。このため、アゾトバクター・バイオ肥料の需要が高まっている。アゾトバクター・バイオ肥料は土壌肥沃度を高め、作物への栄養供給能力を向上させるため、合成化学物質への依存を減らすのに役立つ。
さらに、大規模な有機農法はアゾトバクターの使用量を増やすのに役立つ。例えば、国立有機自然農法センター(National Centers for Organic and Natural Farming, FiBL survey 2021)によると、インドは230万ヘクタールで、世界の有機農業生産者の30%を占めている。総有機栽培面積は15,99,010ヘクタールで、インドの有機農家がいる。したがって、有機農法の増加はアゾトバクター市場を牽引することになった。
土壌の健康に対する需要の増加
アゾトバクター・バイオ肥料は、持続可能な農業の重要な側面である土壌の健全性を高め、養分循環と有機物分解を改善するため、農家は他の従来の化学肥料と比較してアゾトバクター・バイオ肥料を採用している。また、アゾトバクターは土壌の健康状態を改善し、長期的な持続可能性をもたらすため、市場規模の拡大に貢献している。
さらに、土壌の健全性を高め、作物に十分な量の栄養分を供給するために、多くのメーカーが高品質のバイオ肥料の生産に注力している。例えば、UAPL社はSunazotoバイオ肥料(アゾトバクター)(キャリア&リキッド)を製造しており、IAA、GA、サイトカイニン、ビタミンなどの成長促進物質を供給することができる。この製品は収量を最大20~30%増加させることができる。したがって、これらの製品の使用は市場の牽引役となる。
バイオ肥料に関する認識不足
一部の農家はバイオ肥料になじみがなく、その利点や従来の肥料との違いを十分に理解していない可能性がある。アゾトバクターに基づくバイオ肥料の利点について十分な知識がなければ、農家は他の従来の肥料を選ぶかもしれず、市場の成長を低下させる可能性がある。
さらに、バイオ肥料に関する知識が乏しいため、多くの農家は政府の政策や補助金について知らない。例えば、インド政府は「土壌の健全性と肥沃度の管理に関する国家プロジェクト」(National Project on Management of Soil Health and Fertility NPMSHF)において、有機肥料の普及を促進するため、農家やその他の申請者に1ヘクタール当たり最高500ルピーの補助金を支給している。政府の政策やバイオ肥料に関する認識が低いため、市場の成長を妨げる可能性がある。
セグメント分析
世界のアゾトバクター市場は、作物、製品、形態、タイプ、流通チャネル、用途、地域に基づいてセグメント化される。
効果的なバイオ肥料に対する需要の増加
世界のアゾトバクター市場で最大のシェアを占めているのは窒素固定セグメントである。これらのバイオ肥料は土壌の肥沃度を高め、栄養分の利用可能性を改善する上で重要な役割を果たしている。また、持続可能な農業と有機農業を促進する。合成窒素への依存を減らすことができるため、これらの要因がアゾトバクターの採用を増やすのに役立っている。
さらに、多くの主要企業が効率的で高品質な製品を生産し、農家の農作物生産性向上に貢献している。例えば、バイオ肥料会社のGujarat State Fertilizers & Chemical Limitedは、液体コンソーシアム(NPK)バイオ肥料を製造している。これは、アゾトバクター、バチルス・コアギュランス、バチルス・ムシラギヌスといった3種類の微生物から構成されており、土壌中の窒素固定、リン酸可溶化、カリ動員を促進し、作物の生産性向上に役立つ。したがって、農業分野でのアゾトバクターの採用が増加している。
地理的浸透
政府のイニシアチブの増加と広大な農地の存在
アジア太平洋地域のアゾトバクター市場は、著しい成長と人気を目の当たりにしており、2022年には最大シェアを占める。アゾトバクター肥料は土壌肥沃度を高め、作物の収量を向上させるなど、作物に多くの利益をもたらすため、地元の農家はアゾトバクター肥料の採用に積極的である。
さらに、政府は持続可能な農業を推進し、化学肥料の使用を削減するため、いくつかの取り組みや政策をとっており、バイオ肥料の需要を押し上げる可能性がある。例えば、2023年4月に内務省と協力省がリン酸ベースの肥料「イフコ・ナノDAP」を発売し、2023年3月には農業・農民福祉省がイフコ・ナノDAPを承認した。したがって、こうした取り組みはアゾトバクター肥料の採用率を高めるのに役立つ。
さらに、広大な農地が存在するため、農業分野では効率的な害虫管理のために霧吹きの使用が増えている。例えば、2023年の農業漁業林業省の報告書によると、オーストラリアの総農地利用率は55%で、4億2700万ヘクタールである。従って、より大規模な農業慣行が市場の牽引役となる可能性がある。
競争状況
市場の主な世界企業には、Green Vision Life Sciences、Gujarat State Fertilizers & Chemicals Ltd、T.Stanes and Company Limited、Ezzy Bioscience Pvt.Ltd、Phms Technocare Pvt Ltd、SOM Phytopharma India Ltd、Unisun Agro Pvt.Ltd、Lallemand Inc、Kiwa Bio-Tech Products Group Corp、Novozymesなどがある。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行はほとんどすべての産業に影響を及ぼし、長期的な影響は予測期間中の様々なエンドユーザー産業の成長に予測される。COVID-19は製造単位、製品需要、購買パターン、サプライチェーンに影響を与える。COVID-19は世界のアゾトバクター市場に衰退をもたらす。
ロシア・ウクライナ戦争の影響分析
ロシアとウクライナの紛争は、ウクライナ経済に混乱をもたらした。例えば、業界団体Fertilizers Europeのデータによると、ロシアとベラルーシはEUの肥料供給の60%もの量を供給している。このため、バイオ肥料のサプライチェーンが混乱し、世界のアゾトバクター市場に悪影響を及ぼしている。
作物別
- 換金作物
- 園芸作物
- 耕作作物
製品別
- 自生アゾトバクターベース肥料
- 根圏複合アゾトバクターベースバイオ肥料
- アゾトバクター複合バイオ肥料
- その他
形態別
- 乾燥肥料
- 液体肥料
タイプ別
- 窒素固定
- リン酸固定
流通チャネル別
- 電子商取引
- 専門店
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- その他
用途別
- 果物・野菜
- 穀物・穀類
- 油糧種子・豆類
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な進展
- 2022年9月、コルテバ社は微生物学的技術のエキスパートであるシンボーグ社を買収する最終合意に調印した。この買収により、CortevaとSymbrogはUtrisha NとBlueN製品を農家に提供することになる。この革新的な天然由来のバイオスティミュレートは植物の窒素固定を助け、代替の補助的窒素源を提供する。
レポートを購入する理由
- 作物、製品、形態、タイプ、流通チャネル、用途、地域に基づく世界のアゾトバクター市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- アゾトバクター市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータを収録したExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品からなるExcelで利用可能なタイプマッピング。
世界のアゾトバクター市場レポートは、約85の表、98の図、211ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.作物タイプ別スニペット
3.2.製品別
3.3.形態別スニペット
3.4.タイプ別スニペット
3.5.流通チャネル別スニペット
3.6.アプリケーション別スニペット
3.7.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.有機農業への需要の増加
4.1.1.2.土壌衛生の向上
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.バイオ肥料に関する認識不足
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.作物別
7.1.はじめに
7.1.1.作物別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 1.2.
7.1.2.市場魅力度指数(作物別
7.2.換金作物
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.園芸作物
7.4.耕作作物
8.製品別
8.1.はじめに
8.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
8.1.2.市場魅力度指数(製品別
8.2.自生アゾトバクターベースの肥料
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.根圏複合アゾトバクターベースバイオ肥料
8.4.アゾトバクター複合バイオ肥料
8.5.その他
9.形態別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
9.1.2.市場魅力度指数(形態別
9.2.乾式肥料
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.液体肥料
10.タイプ別
10.1.はじめに
10.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数(タイプ別
10.2.窒素固定
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.リン酸固定
11.流通チャネル別
11.1.はじめに
11.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
11.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
11.2.電子商取引
11.2.1.はじめに
11.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
11.3.専門店
11.4.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
11.5.その他
12.用途別
12.1.はじめに
12.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
12.1.2.市場魅力度指数(用途別
12.2.果物・野菜
12.2.1.はじめに
12.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
12.3.穀物・穀類
12.4.油糧種子と豆類
12.5.その他
13.地域別
13.1.はじめに
13.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
13.1.2.市場魅力度指数、地域別
13.2.北米
13.2.1.はじめに
13.2.2.主な地域別ダイナミクス
13.2.3.作物別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 2.4.
13.2.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
13.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
13.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
13.2.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.2.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
13.2.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.2.9.1.米国
13.2.9.2.カナダ
13.2.9.3.メキシコ
13.3.ヨーロッパ
13.3.1.はじめに
13.3.2.地域別の主な動き
13.3.3.作物別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 3.4.
13.3.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
13.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
13.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
13.3.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.3.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
13.3.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.3.9.1.ドイツ
13.3.9.2.イギリス
13.3.9.3.フランス
13.3.9.4.イタリア
13.3.9.5.ロシア
13.3.9.6.その他のヨーロッパ
13.4.南米
13.4.1.はじめに
13.4.2.地域別主要市場
13.4.3.作物別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 4.4.
13.4.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
13.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
13.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
13.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.4.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
13.4.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.4.9.1.ブラジル
13.4.9.2.アルゼンチン
13.4.9.3.その他の南米地域
13.5.アジア太平洋
13.5.1.はじめに
13.5.2.主な地域別ダイナミクス
13.5.3.作物別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 5.4.
13.5.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
13.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
13.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
13.5.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.5.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
13.5.9.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
13.5.9.1.中国
13.5.9.2.インド
13.5.9.3.日本
13.5.9.4.オーストラリア
13.5.9.5.その他のアジア太平洋地域
13.6.中東・アフリカ
13.6.1.はじめに
13.6.2.地域別の主な動き
13.6.3.作物別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 6.4.
13.6.4.市場規模分析および前年比成長率分析(%), タイプ別
13.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
13.6.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形状別
13.6.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
13.6.8.市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
14.競争環境
14.1.競争シナリオ
14.2.市場ポジショニング/シェア分析
14.3.M&A分析
15.企業プロフィール
15.1.グリーンビジョン・ライフサイエンス*社
15.1.1.会社概要
15.1.2.製品ポートフォリオと内容
15.1.3.財務概要
15.1.4.最近の動向
15.2.グジャラート州肥料化学会社
15.3.T.スタネス・アンド・カンパニー・リミテッド
15.4.エジー・バイオサイエンス社
15.5.Phmsテクノケア社
15.6.SOM Phytopharma India Ltd.
15.7.ユニサン・アグロ社
15.8.ラレマンド社
15.9.(株)紀和バイオテックプロダクツグループ
15.10.ノボザイムズ
リストは網羅的ではない
16.付録
16.1.ノボザイムについて
16.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global Azotobacter Market reached US$ 491.21 million in 2022 and is expected to reach US$ 865.68 million by 2030, growing with a CAGR of 7.34% during the forecast period 2023-2030.
The global azotobacter market has witnessed significant growth and transformations over the years, As consumers, farmers, and agri-businesses are more willing to utilize azotobacter as they help fix nitrogen in the soil which enhances soil fertility, increase crop yields and stimulate plant growth. Azotobacter can also help in reducing the need for synthetic nitrogen fertilizers, which can lead to soil degradation and environmental pollution.
Furthermore, the governments of different countries had started taking initiatives by knowing the demand for organic fertilizers in agriculture sectors. For instance, in August 2023, the government of Meghalaya started the first biofertilizer unit in Kyiem village. The aim is to promote organic farming practices. Hence, these initiatives and increased organic farming can help in the increase in demand for azotobacter fertilizers.
Dynamics
Increase in Demand for Organic Farming
The demand for organic farming is increasing as consumers are becoming more conscious about the pesticidal residues and the adverse health effects caused by them, this has raised the demand for azotobacter biofertilizers as they enhance soil fertility, and improves the nutrient availability to the crops which in terms helps in reducing the relying on synthetic chemicals Hence, an increase in demand for organic farming leads to an increase in the adoption of azotobacter.
Furthermore, the large organic farming practices help increase the usage of azotobacter. For instance, according to the National Centers for Organic and Natural Farming, the FiBL survey 2021 India holds 30% of total organic producers in the world having 2.30 million ha. Total organic cultivation area with 15, 99,010 Indian organic farmers. Hence the increase in organic practices led to driving the azotobacter market.
Increase in Demand for Soil Health
Farmers are adopting the azotobacter biofertilizer compared to other traditional chemical fertilizers as they enhance soil health is a critical aspect of sustainable agriculture, improve nutrient cycling and organic matter decomposition. Azotobacter also results in improved soil health and long-term sustainability which helps in increasing the market size.
Furthermore, many manufacturers are focusing to produce high-quality biofertilizers to enhance soil health and to provide a sufficient amount of nutrients to the crop. For instance, UAPL company has produced Sunazoto Bio Fertilizer (Azotobacter)(Carrier & Liquid), which can provide growth-promoting substances like IAA, GA, Cytokinins and Vitamins which have beneficial effects on crop Azosun growth. This product can help in increasing the yield by up to 20-30%. Hence, the usage of these products can help in driving the market.
Lack of Awareness about Biofertilizers
Some farmers are not familiar with biofertilizers and might not fully understand their benefits and how they differ from conventional fertilizers. Without sufficient knowledge about the benefits of Azotobacter-based biofertilizers, farmers may opt for other traditional fertilizers which can reduce the market growth.
Furthermore, due to less knowledge about biofertilizers, many farmers are not being aware of government policies and subsidies regarding. For instance, the government of India Under the National Project on Management of Soil Health and Fertility NPMSHF the subsidy for farmers and other applicants to encourage the promotion of organic fertilizer which is up to Rs. 500/- per hectare. Due to less awareness about government policies and biofertilizers it can hamper the market growth.
Segment Analysis
The global Azotobacter market is segmented based on crop, product, form, type, distribution channel, application and region.
Increase in Demand for Effective Biofertilizers
The nitrogen-fixing segment holds the largest share of the global Aztobacter market. These biofertilizers play a crucial role in enhancing soil fertility and improving nutrient availability. Also promoting sustainable agriculture and organic farming. It helps reduced dependency on synthetic nitrogen, hence these factors help in increasing the adoption of azotobacter.
Furthermore, many key players are producing efficient, high-quality products in order to help farmers to increase their crop productivity. For instance, Gujarat State Fertilizers & Chemical Limited a bio-fertilizer company produced a Liquid consortia (NPK) biofertilizer, it consists of three microorganisms such as azotobacter, bacillus coagulans and bacillus mucilaginous which enhances nitrogen fixing, phosphate solubilizing and potash mobilizing in the soil which helps in increase the crop productivity. Hence, it leads to an increase in the adoption of azotobacter in the agriculture sector.
Geographical Penetration
Increase in Government Initiatives and Presence of Vast Agriculture Land
The Asia-Pacific azotobacter market has witnessed significant growth and popularity covering maximum share in 2022. Local farmers are more willing to adopt azotobacter fertilizers as they provide numerous benefits to the crop such as it enhances soil fertility, improving the crop yield, and some others.
Furthermore, the government is taking some initiatives and policies to promote sustainable agriculture and reduce the use of chemical fertilizers may boost the demand for biofertilizers. For instance, in April 2023, the Ministry of Home Affairs and Ministry of Cooperation launched “IIFCO Nano DAP” a phosphate-based fertilizer, and on March 2023, the Ministry of Agriculture & Farmers Welfare approved the IIFCO Nano DAP. Hence, these initiatives can help increase the adoption rate of azotobacter fertilizer.
Additionally, Furthermore, the presence of large agricultural land increases the usage of fogging machinery in the agriculture sector for efficient pest management. For instance, according to the Department of Agriculture Fisheries and Forestry report of 2023, the total agriculture land use in Australia is 55% which is 427 million hectares. Hence larger agricultural practices can help in driving the market.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Green Vision Life Sciences, Gujarat State Fertilizers & Chemicals Ltd, T.Stanes and Company Limited, Ezzy Bioscience Pvt. Ltd, Phms Technocare Pvt Ltd., SOM Phytopharma India Ltd, Unisun Agro Pvt. Ltd., Lallemand Inc, Kiwa Bio-Tech Products Group Corp., and Novozymes.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic affected almost every industry, and the long-term impacts are projected in the growth of various end-user industries during the forecast period. COVID-19 affects manufacturing units, demand for products, purchasing patterns, and supply chains. COVID-19 causes a decline in the global Azotobacter market.
Russia-Ukraine War Impact Analysis
The ongoing conflict between the countries had bought a disruption in the country's economy. For instance, according to data from the industry association Fertilizers Europe, Russia, and Belarus provide as much as 60% of the EU’s fertilizer supply. This has led to disruption in the supply chain of biofertilizers this had shown a negative impact on the global azotobacter market.
By Crop
• Cash Crops
• Horticultural Crops
• Row Crops
By Product
• Autogenous Azotobacter Based Fertilizer
• Rhizosphere Combined Azotobacter Based Biofertilizer
• Compound Azotobacter Based Biofertilizer
• Others
By Form
• Dry Fertilizer
• Liquid Fertilizer
By Type
• Nitrogen-fixing
• Phosphate-fixing
By Distribution Channel
• E-Commerce
• Specialty Stores
• Hypermarket/Supermarket
• Others
By Application
• Fruits and Vegetables
• Cereals and Grains
• Oilseeds and Pulses
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In September 2022, Corteva, Inc. signed a definitive agreement to has acquired Symborg, an expert in microbiological technologies. This acquisition leads Corteva and Symbrog to bring Utrisha N and BlueN products to the farmers this innovative, natural origin biostimulate helps in nitrogen-fixing in the plants which provides an alternative, supplemental nitrogen source.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global azotobacter market segmentation based on crop, product, form, type, distribution channel, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of azotobacter market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Type mapping available in Excel consisting of key products of all the major players.
The global azotobacter market report would provide approximately 85 tables, 98 figures, and 211 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Crop Type
3.2. Snippet by Product
3.3. Snippet by Form
3.4. Snippet by Type
3.5. Snippet by Distribution Channel
3.6. Snippet by Application
3.7. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increase in Demand for Organic Farming
4.1.1.2. Increase in Soil Health
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Lack of Awareness about Biofertilizers
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Crop
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Crop
7.2. Cash Crops
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Horticultural Crops
7.4. Row Crops
8. By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Autogenous Azotobacter Based Fertilizer
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Rhizosphere Combined Azotobacter Based Biofertilizer
8.4. Compound Azotobacter Based Biofertilizer
8.5. Others
9. By Form
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Form
9.2. Dry Fertilizer
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Liquid Fertilizer
10. By Type
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
10.2. Nitrogen-fixing
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Phosphate-fixing
11. By Distribution Channel
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
11.2. E-Commerce
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Specialty Stores
11.4. Hypermarket/Supermarket
11.5. Others
12. By Application
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
12.2. Fruits and Vegetables
12.2.1. Introduction
12.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
12.3. Cereals and Grains
12.4. Oilseed and Pulses
12.5. Others
13. By Region
13.1. Introduction
13.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
13.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
13.2. North America
13.2.1. Introduction
13.2.2. Key Region-Specific Dynamics
13.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.2.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.2.9.1. U.S.
13.2.9.2. Canada
13.2.9.3. Mexico
13.3. Europe
13.3.1. Introduction
13.3.2. Key Region-Specific Dynamics
13.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.3.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.3.9.1. Germany
13.3.9.2. UK
13.3.9.3. France
13.3.9.4. Italy
13.3.9.5. Russia
13.3.9.6. Rest of Europe
13.4. South America
13.4.1. Introduction
13.4.2. Key Region-Specific Dynamics
13.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.4.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.4.9.1. Brazil
13.4.9.2. Argentina
13.4.9.3. Rest of South America
13.5. Asia-Pacific
13.5.1. Introduction
13.5.2. Key Region-Specific Dynamics
13.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
13.5.9. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
13.5.9.1. China
13.5.9.2. India
13.5.9.3. Japan
13.5.9.4. Australia
13.5.9.5. Rest of Asia-Pacific
13.6. Middle East and Africa
13.6.1. Introduction
13.6.2. Key Region-Specific Dynamics
13.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Crop
13.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
13.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
13.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form
13.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
13.6.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
14. Competitive Landscape
14.1. Competitive Scenario
14.2. Market Positioning/Share Analysis
14.3. Mergers and Acquisitions Analysis
15. Company Profiles
15.1. Green Vision Life Sciences*
15.1.1. Company Overview
15.1.2. Type Portfolio and Description
15.1.3. Financial Overview
15.1.4. Recent Developments
15.2. Gujarat State Fertilizers & Chemicals Ltd
15.3. T.Stanes and Company Limited
15.4. Ezzy Bioscience Pvt. Ltd.
15.5. Phms Technocare Pvt Ltd.
15.6. SOM Phytopharma India Ltd.
15.7. Unisun Agro Pvt. Ltd.
15.8. Lallemand Inc.
15.9. Kiwa Bio-Tech Products Group Corp.
15.10. Novozymes
LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Appendix
16.1. About Us and Services
16.2. Contact Us

 

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