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エアロゾルデリバリーデバイスの世界市場 - 2023-2030


Global Aerosol Delivery Device Market - 2023-2030

概要 世界のエアロゾル送達装置市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長する。 エアロゾルは、気体(通常は空気)中の... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2024年1月23日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のエアロゾル送達装置市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長する。
エアロゾルは、気体(通常は空気)中の固体または液体粒子の懸濁システムである。これにより、痛みや注射部位の感染といった点滴の合併症を起こすことなく、肺を通して血流に直接薬剤を送り込むことができる。この技術は、主に喘息などの肺疾患に対する投薬に用いられるが、他の治療法にも有益である可能性がある。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
呼吸器疾患の有病率の増加
呼吸器疾患の有病率の増加は、予測期間中の世界市場の成長を後押しすると予想される。例えば、世界保健機関(WHO)の2021年版ファクトシートによると、COPDは世界第3位の死亡原因であり、2020年には323万人の死傷者を出した。これらの死傷者の80%以上は中低所得国(LMIC)で発生している。
また、2021年3月の米国喘息・アレルギー財団によると、米国人の約13人に1人が喘息であり、その数は約2500万人であった。喘息は、小児、成人、老年者を含む、喘息形成の最大の要因のひとつである。同じ文献によれば、アメリカの子供たちの約500万人が喘息であった。
さらに、技術の進歩、研究活動の活発化、投資の増加、認知度の向上も、予測期間中の世界市場の成長を後押しするその他の要因のひとつである。
製品リコール
例えば、シプラ・リミテッドの100%子会社であるシプラUSA社は、2021年11月に製造されたアルブテロール硫酸塩吸入エアゾール90mcg(200メートル吸入)の6バッチを、米国食品医薬品局の知見を得て、消費者レベルまで進んで回収した。さらに、厳しい規制機関、高い開発コストは、予測期間中の世界市場の成長を妨げるその他の追加要因である。
セグメント分析
世界のエアロゾルデリバリーデバイス市場は、製品、用途、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
定量吸入器が市場を支配する見込み
定量吸入器に対する規制機関からの認可が増加していることから、このセグメントは予測期間中に世界市場を支配すると予想される。例えば、2021年10月、BreatheSuite社は、既存の吸入器を喘息やCOPD患者のためのスマート吸入器に変える定量吸入器V1デバイスのFDAからの510(k)認可を取得した。さらに2023年7月には、ルパンの子会社であるホルモサンファーマGmbHが、喘息と慢性閉塞性肺疾患(COPD)治療用の加圧式定量吸入器をドイツで発売した。
地理的分析
北米が世界市場を支配する見込み
北米での承認が増加していることから、予測期間中、同地域が世界市場を支配すると予想される。例えば、2023年7月、多国籍ヘルスケア企業であるViatris Inc.とKindeva Drug Delivery社は、米国食品医薬品局(FDA)により承認された簡略新薬承認申請(ANDA)により、アストラゼネカ社のシンビコートのジェネリック医薬品であるブリーナ(ブデソニド・フォルモテロールフマル酸塩二水和物)吸入エアゾールを発表した。さらに2020年2月、米国食品医薬品局(FDA)は、4歳以上の可逆性閉塞性気道疾患患者における気管支痙攣の治療または予防、および4歳以上の患者における運動誘発性気管支痙攣の予防を適応症とするプロエアHFA(アルブテロール硫酸塩)吸入エアロゾルのジェネリック医薬品を承認した。
COVID-19の影響分析
SARS-CoV-2は肺を直接標的とし、肺の損傷を引き起こすため、COVID-19を吸入薬で治療することは、経腸/非経口投与と比較して複数の利点がある。吸入による薬物送達は、特に肺系において高い薬物濃度をもたらす。そのため、パンデミックは、エアロゾル送達装置に対する需要と投資の増加をもたらし、パンデミック時の世界市場にプラスの影響を与えた。
市場区分
製品別
- ドライパウダー吸入器
- 定量吸入器
- ネブライザー
用途別
- 喘息
- 慢性閉塞性肺疾患(COPD)
- 嚢胞性線維症
- 非呼吸器疾患
流通チャネル別
- 病院薬局
- 小売薬局
- オンライン薬局
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主要開発
- 2022年6月、United Therapeutics Corporationが肺動脈性肺高血圧症および間質性肺疾患に伴う肺高血圧症を治療するための吸入用粉末製剤Tyvaso DPIのFDA承認を取得。
- 2023年1月、アストラゼネカがエアスプラ(アルブテロールとブデソニド)吸入エアロゾルの承認を米国食品医薬品局から取得。Airsupraは、18歳以上の喘息増悪の脅威を減少させるよう努めている。
競争状況
市場の主なグローバルプレイヤーには、3M Company、GlaxoSmithKline plc、Teva Pharmaceutical Industries Ltd.、Cipla Inc.、Boehringer Ingelheim International GmbH、AstraZeneca、Pfizer Inc.、Merck & Co, Inc.、Genentech USA, Inc.、MannKind Corporationなどがいます。
レポートを購入する理由
- 製品、用途、流通チャネル、地域に基づく世界のエアロゾル送達装置市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- エアロゾルデリバリーデバイスの市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のエアロゾル送達装置市場レポートは、約62の表、58の図、184ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品別スニペット
3.2.用途別スニペット
3.3.流通チャネル別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.呼吸器疾患の増加
4.1.1.2.XX
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.製品リコール
4.1.2.2.XX
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.価格分析
5.3.規制分析
5.4.特許分析
5.5.製品動向
5.6.アンメット・ニーズ
5.7.疫学分析
5.8.SWOT分析
5.9.DMI意見
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.製品別
7.1.はじめに
7.1.1.製品別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品別
7.2.ドライパウダー吸入器
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.定量吸入器
7.4.ネブライザー
8.用途別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
8.1.2.市場魅力度指数(用途別
8.2.喘息
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.慢性閉塞性肺疾患(COPD)
8.4.嚢胞性線維症
8.5.呼吸器以外の疾患
9.流通チャネル別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
9.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
9.2.病院薬局
9.2.1.序論
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.小売薬局
9.4.オンライン薬局
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
10.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), アプリケーション別
10.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.6.1.米国
10.2.6.2.カナダ
10.2.6.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), アプリケーション別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.1.ドイツ
10.3.6.2.イギリス
10.3.6.3.フランス
10.3.6.4.イタリア
10.3.6.5.スペイン
10.3.6.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 製品別
10.4.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.1.ブラジル
10.4.6.2.アルゼンチン
10.4.6.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.主な地域別ダイナミクス
10.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.5.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.6.1.中国
10.5.6.2.インド
10.5.6.3.日本
10.5.6.4.オーストラリア
10.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 製品別
10.6.4.市場規模分析とYoY成長率分析(%), アプリケーション別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.3M Company, Inc.*.
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと説明
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.グラクソ・スミスクライン plc
12.3.テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズ社
12.4.シプラ社
12.5.ベーリンガーインゲルハイム・インターナショナルGmbH
12.6.アストラゼネカ
12.7.ファイザー
12.8.メルク社
12.9.ジェネンテックUSA
12.10.マンカインド社
リストは完全ではありません
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global aerosol delivery device market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2023-2030.
Aerosol is a suspension system of solid or liquid particles in a gas, typically air. It allows for medication to be delivered directly to the bloodstream through the lungs, without the complications of an IV, such as pain and injection site infection. This technique is primarily used for dosing medication for lung conditions, including asthma, but it may be beneficial for other therapies as well.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
Growing Prevalence of Respiratory Diseases
The growing prevalence of respiratory diseases is expected to boost the global market growth during the forecast period. For instance, according to the World Health Organization (WHO) 2021 factsheet, COPD was among the third-leading reason of death globally, inducing 3.23 million casualties in 2020. More than 80% of these casualties happened in low and middle-income countries (LMIC).
Also, according to the Asthma and Allergy Foundation of America in March 2021, approximately 1 in 13 Americans had asthma, which was approximately 25 million individuals. Asthma is among the biggest contributors to this formation, involving children, adults, and geriatric individuals. The same reference remarked that almost 5 million American children had asthma.
Furthermore, the technological advancements, rise in research activities, increaseing investments and growing awareness are among the other additional factors boosting the global market growth during the forecast period.
Product Recalls
The increasing incidences of product recalls from market are expected to hamper the global market growth during the forecast period. for instance, Cipla Limited's wholly-owned associate, Cipla USA Inc., willingly recalled six batches of Albuterol Sulfate Inhalation Aerosol, 90 mcg (200 Metered Inhalation) manufactured in November 2021 to the consumer level with the knowledge of the U.S. Food and Drug Administration. Furthermore, stringent regulatory bodies, and high development costs are other additional factors hampering the global market growth during the forecast period.
Segment Analysis
The global aerosol delivery device market is segmented based on product, application, distribution channel and region.
Metered Dose Inhalers are Expected to Dominate Market
Owing to the increasing authorizations from the regulatory bodies for metered dose inhalers, the segment is expected to dominate the global market during the forecast period. For instance, in October 2021, BreatheSuite obtained 510(k) authorization from the FDA for its Metered-Dose Inhaler V1 device, which turns existing inhalers into smart inhalers for individuals with asthma and COPD. Moreover, in July 2023, Lupin's subsidiary unit Hormosan Pharma GmbH introduced a pressurized metered dose inhaler for the treatment of asthma and chronic obstructive pulmonary disease (COPD) in Germany.
Geographical Analysis
North America is Expected to Dominate the Global Market
Owing to the increasing approvals in North America the region is expected to dominate the global market during the forecast period. For instance, in July 2023, Viatris Inc., a multinational healthcare corporation, and Kindeva Drug Delivery introduced Breyna (budesonide and formoterol fumarate dihydrate) Inhalation Aerosol, the foremost generic version of AstraZeneca's Symbicort with an Abbreviated New Drug Application (ANDA) authorized by the U.S. Food and Drug Administration (FDA). Moreover, in February 2020, The US Food and Drug Administration (FDA) authorized the foremost generic of ProAir HFA (albuterol sulfate) inhalation aerosol to treat or prevent bronchospasm in individuals of four years of age and older with reversible obstructive airway disease and prevention of exercise-induced bronchospasm in patients four years of age and older.
COVID-19 Impact Analysis
As SARS-CoV-2 directly targets the lungs and initiates lung damage, treating COVID-19 with inhalants presents multiple benefits over the enteral/parenteral administration. Inhaled drug delivery delivers higher drug concentrations, particularly in the pulmonary system. This allows the lessening of systemic side effects and delivers a quick clinical reaction, therefore, the pandemic has led to an increase in the demand for and investments in aerosol delivery devices, positively impacting the global market during the pandemic.
Market Segmentation
By Product
• Dry Powder Inhalers
• Metered Dose Inhalers
• Nebulizers
By Applications
• Asthma
• Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
• Cystic Fibrosis
• Non-Respiratory Diseases
By Distribution Channel
• Hospital Pharmacies
• Retail Pharmacies
• Online Pharmacies
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In June 2022, United Therapeutics Corporation obtained FDA authorization for its Tyvaso DPI, an inhalation powder to treat pulmonary arterial hypertension and pulmonary hypertension linked with interstitial lung diseases.
• In January 2023, AstraZeneca obtained authorization from the U.S. Food and Drug Administration for Airsupra (albuterol and budesonide) inhalation aerosol. Airsupra strives to decrease the threat of asthma exacerbations in people aged 18 years and older.
Competitive Landscape
The major global players in the market include 3M Company, GlaxoSmithKline plc, Teva Pharmaceutical Industries Ltd., Cipla Inc., Boehringer Ingelheim International GmbH, AstraZeneca, Pfizer Inc, Merck & Co., Inc., Genentech USA, Inc. and MannKind Corporation among others.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global aerosol delivery device market segmentation based on product, application, distribution channel and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of aerosol delivery device market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.
The global aerosol delivery device market report would provide approximately 62 tables, 58 figures and 184 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Product
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Growing Prevalence of Respiratory Diseases
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Product Recalls
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Pricing Analysis
5.3. Regulatory Analysis
5.4. Patent Analysis
5.5. Product Trend
5.6. Unmet Need
5.7. Epidemiology Analysis
5.8. SWOT Analysis
5.9. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Product
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
7.2. Dry Powder Inhalers*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Metered Dose Inhalers
7.4. Nebulizers
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Asthma*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
8.4. Cystic Fibrosis
8.5. Non-Respiratory Diseases
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospital Pharmacies*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Retail Pharmacies
9.4. Online Pharmacies
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. 3M Company, Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. GlaxoSmithKline plc
12.3. Teva Pharmaceutical Industries Ltd., Inc.
12.4. Cipla Inc.
12.5. Boehringer Ingelheim International GmbH
12.6. AstraZeneca,
12.7. Pfizer Inc
12.8. Merck & Co., Inc.
12.9. Genentech USA, Inc.
12.10. MannKind Corporation
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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