サウジアラビアの栄養補助食品市場 - 2023-2030
Saudi Arabia Nutritional Supplement Market - 2023-2030
概要
サウジアラビアの栄養補助食品市場は2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。
栄養補助食品には、... もっと見る
サマリー 概要
サウジアラビアの栄養補助食品市場は2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。
栄養補助食品には、ビタミン、ミネラル、ハーブ、ミールサプリメント、スポーツ栄養製品、自然食品サプリメント、その他食事の栄養含有量を高めるために使用される関連製品が含まれる。栄養補助食品は様々な目的で使用される。総合的な健康とエネルギーを高め、免疫システムをサポートし、病気や加齢に伴う症状のリスクを軽減し、運動や精神活動のパフォーマンスを向上させ、病気や疾患の治癒プロセスをサポートするために、食事に加えることができます。しかし、これらの製品のほとんどは食品として扱われ、医薬品として規制されていません。
栄養補助食品は、健康的な食生活を補完するものであり、それに取って代わるものではありません。健康状態が良好で、様々な食品を食べることができるのであれば、サプリメントは必要ないでしょう。しかし、強化食品や栄養補助食品を利用することで、1つまたは複数の栄養素を補給できる場合もあります。例えば、妊娠中または妊娠を希望している女性は、葉酸を含む妊婦用ビタミンの摂取を勧められる。健康的な食事は、病状がある場合には特に重要である。
市場ダイナミクス:推進要因
健康志向の高まり
サウジアラビアにおける健康志向の高まりが、予測期間を通じて市場を牽引するとみられる。近代的なサウジアラビア王国が成立して以来、公衆衛生と疾病管理は政府の最優先事項の一つとなっている。サウジアラビアの保健法は、すべての人々に公平で利用しやすい方法で包括的な医療を提供することを目的としている。
保健省(MoH)に代表されるサウジアラビアは、すべての地域をカバーする医療サービスの統合ネットワークを提供している。政府の医療施設における医療は、国民に無料で提供され、医療部門のニーズを満たす新しい保健戦略に基づいている。同地域におけるこのような高度な健康意識は、その健康効果の向上により栄養補助食品の需要を高めている。
栄養補助食品には、錠剤、カプセル、液体のように「服用」として販売される生理学的効果の他に、アミノ酸、ハーブ、酵素など、栄養レベルを向上させる物質が含まれている。サウジアラビアの栄養補助食品部門は、人口の増加、所得の増加、非感染性疾患の蔓延の結果、おそらく成長している。サウジアラビアでは、サプリメントや栄養補助食品は食品のカテゴリーに入る。
さらに、タンパク質エネルギー栄養失調、壊血病、くる病、脚気、低カルシウム血症、骨軟化症、ビタミンK欠乏症、ペラグラ、乾皮症、鉄欠乏症などの栄養欠乏症の有病率の増加、栄養補助食品に対する意識の高まり、フィットネス用栄養補助食品需要の増加、同地域の高齢化人口の増加が、予測期間中に市場を牽引すると予想される要因である。
阻害要因
栄養補助食品の大量摂取に伴う副作用、栄養補助食品は他の医薬品と危険な相互作用を起こす可能性があること、栄養補助食品は天然源のタンパク質製品よりも高価であることなどが、市場を阻害すると予想される要因である。
セグメント分析
サウジアラビアの栄養補助食品市場は、製品タイプ、形態、年齢層、流通チャネルに基づいてセグメント化されている。
栄養補助食品セグメントはサウジアラビアの栄養補助食品市場シェアの約62.4%を占める
予測期間中、栄養補助食品分野が最大の市場シェアを占める見込み栄養補助食品健康教育法(DSHEA)では、栄養補助食品を栄養価を高め、食事を補うのに役立つ1種類以上の栄養成分を含む製品と定義している。
サウジアラビア政府はまた、健康的なライフスタイルを促進し、生活習慣病と闘うためにいくつかのイニシアチブを立ち上げている。こうした取り組みには、意識向上キャンペーン、不健康食品の規制、身体活動の促進などが含まれる。こうした取り組みにより、生活習慣病の予防や管理に役立つ栄養補助食品の需要が高まりそうだ。
例えば、Acta Scientific Nutritional Healthによると、サウジアラビアで351人の若年成人(18~25歳)を対象に実施された最近の研究では、女性の85.9%が栄養補助食品を摂取しているのに対し、男性は13.9%であったと報告されている。
栄養補助食品は、感染症からの保護や、ストレス、骨粗しょう症、妊娠中の神経管欠損症などの健康問題など、さまざまな理由で摂取されることがある。Alfawaz.らは、サウジアラビアの参加者が栄養補助食品を購入する理由として、医師の処方、ビタミン不足、髪や爪の状態を挙げていることを発見した。さらに、サウジアラビアにおける青少年のサプリメント消費に影響を与える要因は、性別、世帯収入、運動量によって異なることが研究で示されている。
サプリメントの消費は、サウジアラビアでジムで運動している人たちの間で広まっており、調査対象者の半数以上(60%)が栄養補助食品を消費していた。そのほとんどは若い運動者で、性別は問わなかった。多くの研究がそうであるように、消費者がサプリメントを使用するという点では、コーチが最も大きな影響力を持ち、筋肉増強と減量がサプリメント摂取の主な動機であった。プロテインパウダー、クレアチニン、アミノ酸に関しては、最も消費されている製品であった。
競争状況
栄養補助食品市場におけるサウジアラビアの主要企業には、BIOVEA、Botanic Supplements、Nestlé SA、Nature's Bounty、Natures Finest Est、Ez Alsahra Holding、Abbott Laboratories、Almaraiなどがある。
COVID-19の影響分析
COVID-19の流行はサウジアラビアの栄養補助食品市場に大きな影響を与えた。サウジアラビアでは、人口の60%近くがビタミンD欠乏症に苦しんでおり、特にCOVID-19の流行時には、ウイルスを避けるためにビタミンD補給の恩恵を受けることができる。COVID-19の大流行が始まって以来、有名な医療エンターテイメント関係者がCOVID-19の急性感染症の治療に特定の栄養補助食品の使用を推進している。パンデミックはこれらの栄養補助食品のサプライチェーンも混乱させた。
市場区分
製品タイプ別
- 栄養補助食品
- スポーツサプリメント
- 美容サプリメント
- その他
形態別
- カプセル
- 粉末
- 錠剤
- 液体
- その他
年齢別
- 子供
- 成人
- 老人
流通チャネル別
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- 薬局・ドラッグストア
- 専門店
- オンラインストア
- その他
レポートを購入する理由
- 製品タイプ、形態、年齢層、流通チャネルに基づくサウジアラビアの栄養補助食品市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解するため。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定
- サウジアラビアの栄養補助食品市場レベルの多数のデータポイントをすべてのセグメントでまとめたExcelデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- すべての主要企業の主要製品で構成されたエクセルで利用可能な製品マッピング。
サウジアラビアの栄養補助食品市場レポートは約36の表、34の図、187ページを提供します。
2023年のターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業
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目次 1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.製品タイプ別スニペット
3.2.形態別スニペット
3.3.年齢層別スニペット
3.4.流通チャネル別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.健康志向の高まり
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.一部のサプリメントに伴う副作用
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.サプライチェーン分析
5.3.価格分析
5.4.規制分析
5.5.アンメット・ニーズ
5.6.SWOT分析
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.結論
7.製品タイプ別
7.1.はじめに
7.1.1.製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
7.2.ダイエタリーサプリメント
7.2.1.序論
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3.スポーツサプリメント
7.4.美容サプリメント
7.5.その他
8.形態別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 形態別
8.1.2.市場魅力度指数(形態別
8.2.カプセル
8.2.1.はじめに
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.粉体
8.4.錠剤
8.5.液体
8.6.その他
9.年代別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、年齢層別
9.1.2.市場魅力度指数(年齢層別
9.2.キッズ*市場
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3.成人
9.4.老人
10.流通チャネル別
10.1.はじめに
10.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
10.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
10.2.スーパーマーケット/ハイパーマーケット* 2.1.
10.2.1.はじめに
10.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
10.3.薬局・ドラッグストア
10.4.専門店
10.5.オンラインストア
10.6.その他
11.競合他社の状況
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.BIOVEA
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと説明
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.植物性サプリメント
12.3.ネスレSA
12.4.ネイチャーズ・バウンティ
12.5.ネイチャーズ・ファイネスト
12.6.エズ・アルサハラ・ホールディング
12.7.アボット・ラボラトリーズ
12.8.アルマライ
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ
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Summary Overview Saudi Arabia nutritional supplement market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2023-2030. Nutritional supplements include vitamins, minerals, herbs, meal supplements, sports nutrition products, natural food supplements and other related products used to boost the nutritional content of the diet. Nutritional supplements are used for many purposes. They can be added to the diet to boost overall health and energy to provide immune system support and reduce the risks of illness and age-related conditions, to improve performance in athletic and mental activities and to support the healing process during illness and disease. However, most of these products are treated as food and not regulated as drugs. Nutritional supplements are meant to complement a healthy diet, not replace it. If we’re in good health and can eat a wide variety of foods, likely don't need supplements. But sometimes, fortified foods and dietary supplements may help provide one or more nutrients. For example, women who are pregnant or hoping to conceive are advised to take prenatal vitamins that contain folic acid. A healthy diet is especially key in case of a medical condition. Market Dynamics: Drivers Increasing health consciousness The increasing health consciousness in Saudi Arabia is expected to drive the market over the forecast period. Since the establishment of the modern Kingdom of Saudi Arabia, public health and disease control have been among the government’s top priorities. The health law in Saudi Arabia aims to provide comprehensive health care for all people in a fair and accessible manner. Saudi Arabia, represented by the Ministry of Health (MoH), provides an integrated network of healthcare services covering all regions. Healthcare in the government medical facilities is provided for citizens for free and based on a new health strategy that meets the needs of the health sector. This advanced health consciousness in the region increases the demand for nutritional supplements due to their improved health benefits. Apart from having a physiological effect that is marketed as a ‘dose’ like tablets, capsules and liquids, nutritional supplements contain substances like amino acids, herbs and enzymes that improve nutrient levels. The dietary supplement sector in Saudi Arabia is growing, possibly as a result of increasing population, income and the prevalence of non-communicable diseases. Food supplements or dietary supplements fall under the category of food in Saudi Arabia. Further, the increasing prevalence of nutrition deficiency disorders such as protein-energy malnutrition, scurvy, rickets, beriberi, hypocalcemia, osteomalacia, vitamin K deficiency, pellagra, xerophthalmia and iron deficiency, increasing awareness on nutritional supplements, increasing demand for nutritional supplements for fitness and increasing aging population in the region are the factors expected to drive the market over the forecast period. Restraints Factors such as side effects associated with high doses of dietary supplements, supplements can also interact with other drugs in dangerous ways and the high cost of the nutritional supplements than natural source protein products are the factors expected to hamper the market. Segment Analysis The Saudi Arabia nutritional supplement market is segmented based on product type, form, age group and distribution channel. The dietary supplements segment accounted for approximately 62.4% of the Saudi Arabia nutritional supplement market share The dietary supplements segment is expected to hold the largest market share over the forecast period. The Dietary Supplement Health and Education Act (DSHEA) defines dietary supplements as products that contain one or more nutritional ingredients that help add nutritional value and supplement the diet. The Saudi Arabia government has also launched several initiatives to promote healthy lifestyles and combat lifestyle diseases. These initiatives include awareness campaigns, regulations on unhealthy foods and the promotion of physical activity. Such efforts are likely to increase the demand for dietary supplements that can help prevent or manage lifestyle diseases. For instance, according to Acta Scientific Nutritional Health, in Saudi Arabia, a recent study conducted on 351 young adults (aged 18 to 25 years) reported that 85.9% of females consumed dietary supplements compared with 13.9% of males. Dietary supplements may be consumed for a variety of reasons, including protection against infection or health issues such as stress, osteoporosis, and neural tube defects during pregnancy. Alfawaz., et al. discovered that reasons for purchasing dietary supplements among participants in Saudi Arabia included a doctor’s prescription, a vitamin deficiency and the condition of hair and nails. Moreover, studies have shown that the factors that influence adolescent consumption of dietary supplements in Saudi Arabia vary according to gender, family income and physical exercise Supplements consumption was widespread among gym exercisers in Saudi Arabia, with over half of the studied population consuming nutritional supplements (60%). Most of these were young exercisers with no regard to gender. Like many studies, coaches had the greatest influence in terms of consumers’ use of supplements, while building muscle and weight loss were the main motives for consuming supplements. As for protein powder, creatinine and amino acids, they were the most consumed products. Competitive Landscape The major Saudi Arabia players in the nutritional supplement market include BIOVEA, Botanic Supplements, Nestlé SA, Nature's Bounty, Natures Finest Est, Ez Alsahra Holding, Abbott Laboratories and Almarai among others. COVID-19 Impact Analysis The COVID-19 pandemic significantly impacted the Saudi Arabia nutritional supplement market. In Saudi Arabia, almost 60 % of the population suffers from vitamin D deficiency, therefore, they can benefit from vitamin D supplementation, especially during the COVID-19 pandemic to avoid the virus. Since the COVID-19 pandemic began, well-known medical entertainment figures have promoted the use of particular dietary supplements in treating acute infection of COVID-19. The pandemic also disrupted the supply chain of these nutritional supplements. Market Segmentation By Product Type • Dietary Supplements • Sports Supplements • Beauty Supplements • Others By Form • Capsule • Powder • Tablet • Liquid • Others By Age Group • Kids • Adults • Geriatric By Distribution Channel • Supermarkets/Hypermarkets • Pharmacy and Drug Stores • Specialty Stores • Online Stores • Others Why Purchase the Report? • To visualize the Saudi Arabia nutritional supplement market segmentation based on product type, form, age group and distribution channel as well as understand key commercial assets and players. • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development • Excel data sheet with numerous data points of Saudi Arabia nutritional supplement market-level with all segments. • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study. • Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players. The Saudi Arabia nutritional supplement market report would provide approximately 36 tables, 34 figures, and 187 Pages. Target Audience 2023 • Manufacturers/ Buyers • Industry Investors/Investment Bankers • Research Professionals • Emerging Companies
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Table of Contents 1. Methodology and Scope 1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Form 3.3. Snippet by Age Group 3.4. Snippet by Distribution Channel 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Health Consciousness 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Side Effects Associated with Some Supplements 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Unmet Needs 5.6. SWOT Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Dietary Supplements* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Sports Supplements 7.4. Beauty Supplements 7.5. Others 8. By Form 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Form 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Form 8.2. Capsule* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Powder 8.4. Tablet 8.5. Liquid 8.6. Others 9. By Age Group 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group 9.2. Kids* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Adults 9.4. Geriatric 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Supermarkets/Hypermarkets* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Pharmacy and Drug Stores 10.4. Specialty Stores 10.5. Online Stores 10.6. Others 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. BIOVEA* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Botanic Supplements 12.3. Nestlé SA 12.4. Nature's Bounty 12.5. Natures Finest Est 12.6. Ez Alsahra Holding 12.7. Abbott Laboratories 12.8. Almarai LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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