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トレチノインの世界市場 - 2023-2030


Global Tretinoin Market - 2023-2030

概要 世界のトレチノイン市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。 トレチノインはオールトラン... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2024年1月18日 US$4,350
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サマリー

概要
世界のトレチノイン市場は、2022年にXX百万米ドルに達し、2030年にはXX百万米ドルに達すると予測され、予測期間2023-2030年にXX%の年平均成長率で成長すると予測されている。
トレチノインはオールトランス型レチノイン酸としても知られ、にきびや急性前骨髄球性白血病の治療に広く使用されている医薬品である。にきび治療にはクリーム、ゲル、軟膏の形態で外用され、白血病治療には最長3ヵ月間経口投与される。
市場ダイナミクス:促進要因と阻害要因
皮膚疾患の高い有病率
皮膚疾患、特ににきびの有病率の増加は、予測期間中の世界市場の成長を促進すると予想される。例えば、Yale Medicineによると、20歳から40歳までの成人女性は、にきびの治療を求めて皮膚科クリニックを頻繁に訪れている。臨床試験データによると、20代女性の約50%、30代女性の約33%、40代女性の約25%がニキビに悩まされている。さらに、Global Burden Disease 2019の調査によると、にきびは世界で8番目に多い疾患で、有病率は9.4%である。さらに、12~25歳の若者の約85%が尋常性ざ瘡に罹患しており、この傾向はこの人口集団においても続くと予想されている。
副作用
トレチノインはにきびや急性前骨髄球性白血病の治療に有効な薬であるが、かゆみ、過度の乾燥、発赤、鱗屑などの副作用を引き起こすことがある。さらに、白血病治療のためのトレチノインの投与は、レチノイン酸症候群、肝障害、高血圧、その他の副作用を引き起こす可能性があり、予測期間中の世界市場の成長を制限する可能性がある。さらに、厳しい規制ガイドラインや他の治療オプションの利用可能性も、予測期間中の市場の成長を鈍化させると予想される。
セグメント分析
世界のトレチノイン市場は、強度、用途、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。
トレチノイン0.1%強度が市場を支配する見込み
最近の製品の承認と発売により、トレチノイン0.1%強度が予測期間中に世界市場を支配すると予想される。例えば、FDAは2021年7月に9歳以上の尋常性ざ瘡(にきび)の局所治療薬としてTwyneo(トレチノイン0.1%、過酸化ベンゾイル3%)クリームを承認した。さらに、ガルデルマ社は、2022年3月に米国皮膚科学会(AAD)年次総会において、TWYNEO(トレチノイン・過酸化ベンゾイル)クリーム0.1%/3%を発売した。TWYNEOクリームは、軽度から強度の顔面ニキビを迅速に治療するために確立された、最初で唯一の0.1%トレチノインと3%過酸化ベンゾイル(BPO)の2-in-1配合剤である。
地理的分析
北米が世界市場を支配する見込み
北米は、にきび患者数の増加により、予測期間中に世界市場シェアの大半を占めると予想されている。例えば、米国皮膚科学会(AAD)によると、毎年5,000万人以上のアメリカ人がにきびの症状に悩まされており、皮膚に対するトレチノインの投与は最も効果的な治療法である。さらに、イスラエルを拠点とする皮膚科企業Sol-Gel Technologies, Ltd.とカナダの民間特殊製薬企業Searchlight Pharma Inc.との間で、カナダ市場におけるTWYNEOとEPSOLAYの独占ライセンス契約が締結されるなど、北米における市場の発展が、予測期間中の同地域市場の成長に寄与すると期待されている。
COVID-19の影響分析
COVID-19の発生は、世界のトレチノイン市場の成長に大きな影響を与えた予期せぬ健康問題であった。さまざまな規制機関が社交や社交の場に制限を課し、これが世界市場にマイナスの影響を与えた。パンデミックの間、社交や社交の場が制限された結果、化粧品の需要が減少した。しかし、パンデミック後の市場は、パンデミック前のレベルを達成しつつある。
市場区分
強度別
- 0.025%
- 0.01%
- 0.05%
- 0.1%
- その他
用途別
- ニキビ
- 急性前骨髄球性白血病(APL)
- その他
販売チャネル別
- 病院・クリニック薬局
- 小売薬局
- オンライン薬局
- その他
地域別
- 北米
o 米国
o カナダ
メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o スペイン
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主要開発
- 2021年6月、臨床段階の皮膚科企業であるSol-Gel Technologies, Ltd.と、世界で最も広範な自律的皮膚科企業であるGalderma社は、米国におけるEPSOLAYとTWYNEOの商業化に関する2つの5年間の独占的ライセンス契約を締結した。
- 2022年11月、英国の製薬会社トレチノインクリームは、トレチノインクリーム0.05、トレチノインクリーム0.1、トレチノインクリーム0.025の低強度版を含む新製品を発売し、在庫を拡大した。
- 2022年2月、Ro Derm社は、消費者と米国で認可を受けた医療専門家を結びつけ、消費者の要求に合うようにカスタマイズされた相談と処方薬を提供する遠隔皮膚科学サービスを開始した。
競争状況
同市場の主な世界企業には、BASF、LGM Pharma、Gyma Laboratories、MYLAN PHARMACEUTICALS INC.、Glaxosmithkline Inc.、Janssen Pharmaceuticals, Inc.、Bausch Health Companies Inc.、Ortho Dermatologics、Galderma、Searchlight Pharma Inc.などがある。
レポートを購入する理由
- 世界のトレチノイン市場を強度、用途、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定
- トレチノイン市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。
世界のトレチノイン市場レポートは約61表、60図、182ページを提供します。
2023年ターゲットオーディエンス
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1.方法論と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1.強さ別スニペット
3.2.用途別スニペット
3.3.販売チャネル別スニペット
3.4.地域別スニペット
4.ダイナミクス
4.1.影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1.皮膚疾患の高い有病率
4.1.1.2.XX
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1.副作用
4.1.2.2.XX
4.1.3.機会
4.1.4.影響分析
5.産業分析
5.1.ポーターのファイブフォース分析
5.2.価格分析
5.3.規制分析
5.4.特許分析
5.5.アンメット・ニード
5.6.エンドユーザーの動向
5.7.SWOT分析
5.8.DMI意見
6.COVID-19分析
6.1.COVID-19の分析
6.1.1.COVID以前のシナリオ
6.1.2.COVID中のシナリオ
6.1.3.COVID後のシナリオ
6.2.COVID中の価格ダイナミクス-19
6.3.需給スペクトラム
6.4.パンデミック時の市場に関する政府の取り組み
6.5.メーカーの戦略的取り組み
6.6.おわりに
7.強み別
7.1.はじめに
7.1.1.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 強度別
7.1.2.市場魅力度指数(強度別
7.2. 0.1%*
7.2.1.はじめに
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3. 0.025%
7.4. 0.01%
7.5. 0.05%
7.6.その他
8.用途別
8.1.はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 用途別
8.1.2.市場魅力度指数(用途別
8.2.にきび
8.2.1.序論
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3.急性前骨髄球性白血病(APL)
8.4.その他
9.販売チャネル別
9.1.はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、流通チャネル別
9.1.2.市場魅力度指数(流通チャネル別
9.2.病院・診療所薬局*市場
9.2.1.はじめに
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.2.3.小売薬局
9.3.オンライン薬局
9.4.その他
10.地域別
10.1.はじめに
10.1.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
10.1.2.市場魅力度指数、地域別
10.2.北米
10.2.1.はじめに
10.2.2.主な地域別ダイナミクス
10.2.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 強さ別
10.2.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 用途別
10.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.2.6.1.米国
10.2.6.2.カナダ
10.2.6.3.メキシコ
10.3.ヨーロッパ
10.3.1.はじめに
10.3.2.地域別の主な動き
10.3.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 強さ別
10.3.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 用途別
10.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
10.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.3.6.1.ドイツ
10.3.6.2.イギリス
10.3.6.3.フランス
10.3.6.4.イタリア
10.3.6.5.スペイン
10.3.6.6.その他のヨーロッパ
10.4.南米
10.4.1.はじめに
10.4.2.地域別主要市場
10.4.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 強さ別
10.4.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 用途別
10.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
10.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.4.6.1.ブラジル
10.4.6.2.アルゼンチン
10.4.6.3.その他の南米地域
10.5.アジア太平洋
10.5.1.はじめに
10.5.2.主な地域別ダイナミクス
10.5.3.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 強さ別
10.5.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 用途別
10.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 流通チャネル別
10.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
10.5.6.1.中国
10.5.6.2.インド
10.5.6.3.日本
10.5.6.4.オーストラリア
10.5.6.5.その他のアジア太平洋地域
10.6.中東・アフリカ
10.6.1.はじめに
10.6.2.地域別の主な動き
10.6.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 強さ別
10.6.4.市場規模分析と前年比成長率分析(%), 用途別
10.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):流通チャネル別
11.競争環境
11.1.競争シナリオ
11.2.市場ポジショニング/シェア分析
11.3.M&A分析
12.企業プロフィール
12.1.BASF*.
12.1.1.会社概要
12.1.2.製品ポートフォリオと内容
12.1.3.財務概要
12.1.4.主な展開
12.2.LGMファーマ
12.3.ジャイマ・ラボラトリーズ
12.4.マイラン・ファーマシューティカルズ・インク
12.5.グラクソスミスクライン
12.6.ヤンセンファーマシューティカルズ
12.7.ボシュ・ヘルス・カンパニーズ
12.8.オルソ皮膚科
12.9.ガルデルマ
12.10.サーチライト・ファーマ
リストは網羅的ではない
13.付録
13.1.会社概要とサービス
13.2.お問い合わせ

 

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Summary

Overview
Global tretinoin market reached US$ XX million in 2022 and is expected to reach US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of XX% during the forecast period 2023-2030.
Tretinoin, also known as all-trans retinoic acid, is a widely used medication for treating acne and acute promyelocytic leukemia. It is available in the form of cream, gel, or ointment for topical application for acne treatment, while it is taken orally for up to three months for leukemia treatment.
Market Dynamics: Drivers & Restraints
High Prevalence of Dermatological Conditions
The increasing prevalence of dermatological conditions, especially acne, is expected to drive the global market growth during the forecast period. For instance, according to Yale Medicine, adult women between the ages of 20 and 40 frequently visit dermatology clinics seeking treatment for acne. Clinical trial data suggests that around 50% of women in their 20s, 33% of women in their 30s, and 25% of women in their 40s suffer from acne. Additionally, the Global Burden Disease 2019 study reports that acne is the eighth-most prevalent disease worldwide, with a prevalence rate of 9.4%. Moreover, approximately 85% of young people aged 12-25 years are affected by acne vulgaris, and this trend is expected to continue in this population.
Side Effects
Although Tretinoin is an effective medication for treating acne and acute promyelocytic leukemia, it can cause side effects such as itching, excessive dryness, redness, and scaling. Moreover, the administration of Tretinoin for the treatment of leukemia can lead to retinoic acid syndrome, liver damage, hypertension, and other side effects, which can limit the global market's growth during the forecast period. Additionally, stringent regulatory guidelines and the availability of other treatment options are also expected to slow the market's growth during the forecast period.
Segment Analysis
The global tretinoin market is segmented based on strength, application, distribution channel and region.
Tretinoin 0.1% Strength Segment is Expected to Dominate Market
Owing to recent product approvals and launches, the Tretinoin 0.1% Strength is expected to dominate the global market during the forecast period. For instance, the FDA approved Twyneo (tretinoin 0.1% and benzoyl peroxide 3%) cream for the topical treatment of acne vulgaris in patients aged 9 years and older in July 2021. Moreover, Galderma launched TWYNEO (tretinoin and benzoyl peroxide) Cream, 0.1%/3% in March 2022 at the American Academy of Dermatology (AAD) Annual Meeting. TWYNEO Cream is the first and only 0.1% tretinoin and 3% benzoyl peroxide (BPO) 2-in-1 combination established to rapidly treat mild to intense facial acne.
Geographical Analysis
North America is Expected to Dominate the Global Market
North America is expected to hold the majority of the global market share during the forecast period due to the increasing number of individuals with acne in the region. For instance, according to the American Academy of Dermatology (AAD), over 50 million Americans are affected by acne conditions every year, and the administration of Tretinoin for the skin is the most effective treatment. Further, market developments in North America, such as the exclusive license contract for TWYNEO and EPSOLAY for the Canadian market between Sol-Gel Technologies, Ltd., an Israel-based dermatology firm, and Searchlight Pharma Inc., a private Canadian specialty pharmaceutical corporation, are expected to contribute to the regional market growth during the forecast period.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 outbreak was an unexpected health concern that significantly impacted the global Tretinoin market growth. Different regulatory bodies-imposed restrictions on socializing and social gatherings, which negatively impacted the global market. During the pandemic, the restriction on socializing and social gatherings resulted in a reduction in the demand for cosmetic products. However, the post pandemic the market is attaining its pre-pandemic levels.
Market Segmentation
By Strength
• 0.025%
• 0.01%
• 0.05%
• 0.1%
• Others
By Application
• Acne
• Acute Promyelocytic Leukemia (APL)
• Others
By Distribution Channel
• Hospitals & Clinics Pharmacies
• Retail Pharmacies
• Online Pharmacies
• Others
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Spain
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In June 2021, Sol-Gel Technologies, Ltd., a clinical-stage dermatology corporation, and Galderma, the globe’s most extensive autonomous dermatology corporation, formed two exclusive 5-year license contracts for the commercialization of EPSOLAY and TWYNEO in the United States.
• In November 2022, Tretinoin Creams, UK-based pharmaceutical corporation extended its inventory with a new product range including Tretinoin Cream 0.05, Tretinoin Cream 0.1, and the lower strength Tretinoin Cream 0.025 version.
• In February 2022, Ro Derm launched a teledermatology service connecting consumers with a U.S. licensed healthcare expert to deliver a consultation and prescription medicine that is customized to suit the consumer’s requirements.
Competitive Landscape
The major global players in the market include BASF, LGM Pharma, Gyma Laboratories, MYLAN PHARMACEUTICALS INC., Glaxosmithkline Inc., Janssen Pharmaceuticals, Inc., Bausch Health Companies Inc., Ortho Dermatologics, Galderma and Searchlight Pharma Inc.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global tretinoin market segmentation based on strength, application, distribution channel and region as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of tretinoin market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as excel consisting of key product of all the major players.
The global tretinoin market report would provide approximately 61 tables, 60 figures and 182 pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Strength
3.2. Snippet by Application
3.3. Snippet by Distribution Channel
3.4. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. High Prevalence of Dermatological Conditions
4.1.1.2. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Side Effects
4.1.2.2. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Pricing Analysis
5.3. Regulatory Analysis
5.4. Patent Analysis
5.5. Unmet Need
5.6. End-user Trend
5.7. SWOT Analysis
5.8. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Strength
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Strength
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Strength
7.2. 0.1%*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. 0.025%
7.4. 0.01%
7.5. 0.05%
7.6. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Acne*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Acute Promyelocytic Leukemia (APL)
8.4. Others
9. By Distribution Channel
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
9.2. Hospitals & Clinics Pharmacies*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.2.3. Retail Pharmacies
9.3. Online Pharmacies
9.4. Others
10. By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. North America
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Strength
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. U.S.
10.2.6.2. Canada
10.2.6.3. Mexico
10.3. Europe
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Strength
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. Germany
10.3.6.2. UK
10.3.6.3. France
10.3.6.4. Italy
10.3.6.5. Spain
10.3.6.6. Rest of Europe
10.4. South America
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Strength
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. Brazil
10.4.6.2. Argentina
10.4.6.3. Rest of South America
10.5. Asia-Pacific
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Strength
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. China
10.5.6.2. India
10.5.6.3. Japan
10.5.6.4. Australia
10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Strength
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
11. Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Company Profiles
12.1. BASF*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Financial Overview
12.1.4. Key Developments
12.2. LGM Pharma
12.3. Gyma Laboratories, Inc.
12.4. MYLAN PHARMACEUTICALS INC.
12.5. Glaxosmithkline Inc.
12.6. Janssen Pharmaceuticals, Inc.
12.7. Bausch Health Companies Inc.
12.8. Ortho Dermatologics
12.9. Galderma
12.10. Searchlight Pharma Inc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us

 

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2024/09/24 10:26

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